abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 december 2025 @ 20:09:42 #276
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219604825
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 20:08 schreef BlaZ het volgende:

[..]
NAVO-lidmaatschap is denk ik geen optie, daar zullen meerdere NAVO landen niet mee instemmen. Het voordeel van een condominium is dat het een vorm van indirecte veiligheidsgaranties biedt.
Als Rusland instemt en de VS dan ligt er niks in de weg denk ik. Het blijft de beste veiligheidsgarantie denkbaar. Liever bij de NAVO dan bij de EU.
The End Times are wild
  vrijdag 26 december 2025 @ 20:10:17 #277
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_219604830
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 20:02 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ooit sowieso natuurlijk. Laten we hopen dat dit snel is en dat het een akkoord is waarmee beide partijen zich tenminste zo ver kunnen vinden dat ze geen zin hebben om over een paar jaar het te breken.
Ik zie wel wat in een akkoord, nadat de laatste rus uit oek is vertrokken, waar staat: jij stopt met met verdere vijandigheden, en mss gaan we dan in de toekomst ooit praten over het opheffen van die sancties.

Want tenzij rus vol "commando economie" gaat, gaan ze dit gewoon niet lang meer redden.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
  vrijdag 26 december 2025 @ 20:12:06 #278
6484 ExTec
pi_219604847
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 20:09 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar wat zijn de productiecijfers voor tanks, gevechtsvliegtuigen, APC s, munitie? Want als die in gelijke mate omhoog gaan dan weet ik deze cijfers wel te verklaren
Je realiseert je dat (oa) tanks ook verbrandingsmotoren nodig hebben? En lagers?

En nog 8 miljard onderdeeltjes, die niet op deze lijst staan, maar waarvan de productie waarschijnlijk soortgelijke cijfers van laat zien?
  vrijdag 26 december 2025 @ 20:13:30 #279
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219604856
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 20:08 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Je kunt als Rus ook een beetje kritisch zijn. Oekraïne heeft nooit wat op haar grondgebied uitgevreten en die hele militaire operatie vindt in een ander (buur)land plaats. Het narratief is Nazis enzo. Misschien dat ik naïef ben, maar ik zou toch wel argwanend zijn wil Nederland een militaire operatie in België beginnen.
Het gaat helemaal niet om de vraag wat volgens de rechtsorde is of wat logisch klinkt. Het gaat erom wat vaak herhaald wordt en binnen een informatiebubble congruent is. Dan zullen de meeste mensen daarin meegaan, zeker wanneer het moeilijk is om tegengestelde meningen te horen.

Kreeg bij een psyops-cursus eens een filmpje te zien van een man die het langste takje moest aanwijzen, maar 5 mensen die in het complot zaten gingen hem voor. Die wezen allemaal het één na langste takje aan. En wat deed die man? Die deed dat dus ook. Hij geloofde zijn eigen ogen dus letterlijk niet.
De drang om te conformeren is enorm sterk.

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 8% gewijzigd door LXIV op 26-12-2025 20:19:30 ]
The End Times are wild
  vrijdag 26 december 2025 @ 20:15:47 #280
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219604873
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 december 2025 20:10 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik zie wel wat in een akkoord, nadat de laatste rus uit oek is vertrokken, waar staat: jij stopt met met verdere vijandigheden, en mss gaan we dan in de toekomst ooit praten over het opheffen van die sancties.

Want tenzij rus vol "commando economie" gaat, gaan ze dit gewoon niet lang meer redden.
Wat is niet lang meer? Ik vind 3 jaar nog best lang.
The End Times are wild
  vrijdag 26 december 2025 @ 20:16:10 #281
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219604880
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 20:09 schreef LXIV het volgende:

[..]
Als Rusland instemt en de VS dan ligt er niks in de weg denk ik. Het blijft de beste veiligheidsgarantie denkbaar. Liever bij de NAVO dan bij de EU.
Tuurlijk, het is voor de Oekraïne de beste oplossing, echter, het probleem is dat je dan eerst overeenstemming binnen de NAVO moet hebben dat Oekraïne lid mag worden. Anno 2024 waren er nog minimaal 7 landen die tegen Oekraïnse toetreding van de NAVO waren, waaronder Duitsland en de VS. Vandaar dat men ook op zoek is naar andere soorten van veiligheidsgaranties.
EU lidmaatschap zou wel kunnen op de langere termijn, maar daarvoor zullen eerst de noodzakelijke hervormingen doorgevoerd moeten worden en zal ook de tegenstand tot toetreding gesmoord dienen worden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 26 december 2025 @ 20:16:50 #282
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219604887
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 december 2025 20:12 schreef ExTec het volgende:

[..]
Je realiseert je dat (oa) tanks ook verbrandingsmotoren nodig hebben? En lagers?

En nog 8 miljard onderdeeltjes, die niet op deze lijst staan, maar waarvan de productie waarschijnlijk soortgelijke cijfers van laat zien?
Wat mijn vraag eigenlijk was: hoeveel van deze daling wordt veroorzaakt doordat Rusland zich focust op productie van militaire middelen en hoeveel door bijvoorbeeld sancties of een gebrek aan arbeidskrachten.

Relevante vraag wat zonder die gegevens weet je dus niet wat deze cijfers voor impact hebben.
The End Times are wild
  vrijdag 26 december 2025 @ 20:17:36 #283
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219604894
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 20:16 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Tuurlijk, het is voor de Oekraïne de beste oplossing, echter, het probleem is dat je dan eerst overeenstemming binnen de NAVO moet hebben dat Oekraïne lid mag worden. Anno 2024 waren er nog minimaal 7 landen die tegen Oekraïnse toetreding van de NAVO waren, waaronder Duitsland en de VS. Vandaar dat men ook op zoek is naar andere soorten van veiligheidsgaranties.
EU lidmaatschap zou wel kunnen op de langere termijn, maar daarvoor zullen eerst de noodzakelijke hervormingen doorgevoerd moeten worden en zal ook de tegenstand tot toetreding gesmoord dienen worden.
Als Rusland en de VS akkoord gaan met toetreding dan verwacht ik niet dat andere landen nog iets in de weg zullen leggen.
The End Times are wild
  vrijdag 26 december 2025 @ 20:23:12 #284
6484 ExTec
pi_219604959
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 20:16 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wat mijn vraag eigenlijk was: hoeveel van deze daling wordt veroorzaakt doordat Rusland zich focust op productie van militaire middelen en hoeveel door bijvoorbeeld sancties of een gebrek aan arbeidskrachten.

Relevante vraag wat zonder die gegevens weet je dus niet wat deze cijfers voor impact hebben.
Aardig punt geef ik toe, maar ook zonder deze elementen kun je de impact van bepaalde dingen prima bepalen.

Met niet genoeg autobussen mag je gaan lopen, om er zo maar eentje te noemen.

Minder tractoren, minder oogst. Duurder voedsel, schaars geld mogen spenderen aan voedsel import, en als dat niet lukt honger.

Etc, etc.
  vrijdag 26 december 2025 @ 20:24:04 #285
56749 BlaZ
pi_219604974
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 20:17 schreef LXIV het volgende:

[..]
Als Rusland en de VS akkoord gaan met toetreding dan verwacht ik niet dat andere landen nog iets in de weg zullen leggen.
Nee, dat is duidelijk. De vraag is eerder welke toegiften het Oekraïne zal kosten om de genoemde partijen hiermee akkoord te laten gaan.
Een probleem is in ieder geval dat Oekraïne niet graag de jure territorium wil opgeven, dat zal voor NAVO-lidmaatschap wel noodzakelijk zijn.
  vrijdag 26 december 2025 @ 20:24:54 #286
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219604988
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 december 2025 20:23 schreef ExTec het volgende:

[..]
Aardig punt geef ik toe, maar ook zonder deze elementen kun je de impact van bepaalde dingen prima bepalen.

Met niet genoeg autobussen mag je gaan lopen, om er zo maar eentje te noemen.

Minder tractoren, minder oogst. Duurder voedsel, schaars geld mogen spenderen aan voedsel import, en als dat niet lukt honger.

Etc, etc.
Of je rijdt langer door met je oude bussen. Als bijvoorbeeld de muntiieproductie met 100% gestegen is en die van APC's, tanks etc met 30%, dan betekent dat Rusland in 2026 meer gevechtskracht heeft. Of er dan in dorpen achteraf oudere bussen rondrijden is secundair. Dus de interessante cijfers zijn de cijfers voor productie van oorlogsmaterieel.
The End Times are wild
  vrijdag 26 december 2025 @ 20:26:21 #287
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219605006
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 20:24 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Nee, dat is duidelijk. De vraag is eerder welke toegiften het Oekraïne zal kosten om de genoemde partijen hiermee akkoord te laten gaan.
Ik ben er niet voor om gebieden waarvan de bevolking niet bij Rusland wil horen wel af te geven. Dus houdt je maar wat hele beperkte gebiedjes over, eigenlijk wat je in 2014 ook al kwijt was. Dat wordt dan formeel afgestaan. En verder dus niks. Dan vind ik nog dat Putin wel goed wegkomt.
The End Times are wild
  vrijdag 26 december 2025 @ 20:28:27 #288
6484 ExTec
pi_219605032
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 20:24 schreef LXIV het volgende:
Of je rijdt langer door met je oude bussen.
Da's de theorie. Youtube kanaal inside russia had maand terug ofzo al keer uit de doeken gedaan dat in rostov, toch een stad van ong. miljoen man, per 1-1 grofweg 90% van alle buslijnen opgeheven werden.

En de filmpjes van spontaan ontbrandende bussen, al niet meer te tellen. Ductape en WD40 werken op een bepaald moment niet meer.
  vrijdag 26 december 2025 @ 20:29:51 #289
56749 BlaZ
pi_219605047
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 20:26 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik ben er niet voor om gebieden waarvan de bevolking niet bij Rusland wil horen wel af te geven. Dus houdt je maar wat hele beperkte gebiedjes over, eigenlijk wat je in 2014 ook al kwijt was. Dat wordt dan formeel afgestaan. En verder dus niks. Dan vind ik nog dat Putin wel goed wegkomt.
Dat zou een bijzonder goede deal zijn en een stuk slechter voor de Russen dan het plan wat Oekraïne nu voorgelegd heeft.
  vrijdag 26 december 2025 @ 20:31:39 #290
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219605071
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 20:29 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat zou een bijzonder goede deal zijn en een stuk slechter voor de Russen dan het plan wat Oekraïne nu voorgelegd heeft.
En nagaan dat dit in 2022 al gewoon gedaan had kunnen worden. denk ik. Wat een ellende had dat gescheeld

Ja. Met als subtiel verschil dat Oekraine die gebieden nu wel in Russische handen laat, maar niet afgeeft.
The End Times are wild
pi_219605080
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 20:13 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het gaat helemaal niet om de vraag wat volgens de rechtsorde is of wat logisch klinkt. Het gaat erom wat vaak herhaald wordt en binnen een informatiebubble congruent is. Dan zullen de meeste mensen daarin meegaan, zeker wanneer het moeilijk is om tegengestelde meningen te horen.

Kreeg bij een psyops-cursus eens een filmpje te zien van een man die het langste takje moest aanwijzen, maar 5 mensen die in het complot zaten gingen hem voor. Die wezen allemaal het één na langste takje aan. En wat deed die man? Die deed dat dus ook. Hij geloofde zijn eigen ogen dus letterlijk niet.
De drang om te conformeren is enorm sterk.

Bekijk deze YouTube-video
Je kunt gebrainwashed zijn of willen conformeren, maar naar een ander land reizen en daar (als soldaat) gaan lopen moorden is mijn inziens toch nog paar extreme stappen verder. Daarom heb ik geen medelijden met de Russische soldaten of men die hun steunt, wens ze stuk voor stuk dood en wel zo snel mogelijk.
  vrijdag 26 december 2025 @ 20:36:13 #292
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219605130
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 20:32 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Je kunt gebrainwashed zijn of willen conformeren, maar naar een ander land reizen en daar (als soldaat) gaan lopen moorden is mijn inziens toch nog paar extreme stappen verder. Daarom heb ik geen medelijden met de Russische soldaten of men die hun steunt, wens ze stuk voor stuk dood en wel zo snel mogelijk.
Snap ik, maar als jij in Rusland had gewoond had je de NAVO-soldaten precies hetzelfde toegewenst.
The End Times are wild
pi_219605255
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 20:36 schreef LXIV het volgende:

[..]
Snap ik, maar als jij in Rusland had gewoond had je de NAVO-soldaten precies hetzelfde toegewenst.
Misschien wel. Ik probeer er objectief naar te kijken en ik zie toch echt 1 partij wat hier verkeerd bezig is. Als de Chinezen volgende week een stuk Rusland willen annexeren zal ik de Chinezen in Rusland hetzelfde toewensen.
  vrijdag 26 december 2025 @ 20:44:46 #294
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219605262
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 20:44 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Misschien wel. Ik probeer er objectief naar te kijken en ik zie toch echt 1 partij wat hier verkeerd bezig is. Als de Chinezen volgende week een stuk Rusland willen annexeren zal ik de Chinezen in Rusland hetzelfde toewensen.
Ok. Dus je hecht sterk aan de internationale rechtsorde blijkbaar. Wat vond je van de inval in Irak in 2003?
The End Times are wild
  vrijdag 26 december 2025 @ 20:45:31 #295
6484 ExTec
pi_219605275
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 20:44 schreef Joppiez het volgende:

Als de Chinezen volgende week een stuk Rusland willen annexeren zal ik de Chinezen in Rusland hetzelfde toewensen.
Nou, nee, dan is er eerst een run op popcorn.

Maar had china dat out of the blue gedaan, dan wel.
  vrijdag 26 december 2025 @ 20:46:35 #296
6484 ExTec
pi_219605289
twitter
pi_219605295
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 20:44 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ok. Dus je hecht sterk aan de internationale rechtsorde blijkbaar. Wat vond je van de inval in Irak in 2003?
Ik heb mij daar nooit zo mee bezig gehouden (als 35 jarige). Maar het voelde altijd als iets kansloos en buiten alle proporties zover mijn indruk.
  vrijdag 26 december 2025 @ 20:48:41 #298
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219605309
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 20:47 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Ik heb mij daar nooit zo mee bezig gehouden (als 35 jarige). Maar het voelde altijd als iets kansloos en buiten alle proporties zover mijn indruk.
Ok. Dan ben je consequent. Er zijn echter veel mensen die volkomen inconsequent zijn en van wie de mening echt gevormd wordt door wat ze om zich heen horen. Dat soms tot de meest irrationele combinaties leidt.
The End Times are wild
  vrijdag 26 december 2025 @ 20:52:37 #299
56749 BlaZ
pi_219605352
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 20:31 schreef LXIV het volgende:

[..]
En nagaan dat dit in 2022 al gewoon gedaan had kunnen worden. denk ik. Wat een ellende had dat gescheeld

Ja. Met als subtiel verschil dat Oekraine die gebieden nu wel in Russische handen laat, maar niet afgeeft.
Een dergelijke deal had wellicht wel mogelijk geweest na het Kharkivoffensief. Ik denk dat we hier richting een overeenkomst gaan waarbij de frontlinie de kern vormd en er daarbuiten wat geruild wordt met gebied of met andere constructies.
De onderhandelingsposities lijken langzaam elkaar te naderen, maar een vrede zal nog wel even op zich laten wachten.
  vrijdag 26 december 2025 @ 20:57:29 #300
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219605404
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 20:52 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Een dergelijke deal had wellicht wel mogelijk geweest na het Kharkivoffensief. Ik denk dat we hier richting een overeenkomst gaan waarbij de frontlinie de kern vormd en er daarbuiten wat geruild wordt met gebied of met andere constructies.
De onderhandelingsposities lijken langzaam elkaar te naderen, maar een vrede zal nog wel even op zich laten wachten.
Tonen dat je er haast mee hebt is al weer een zwakte op zichzelf, dus helaas dat iedereen zal doen alsof het niet uitmaakt dat het nog een maandje langer op zich wachten laat.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')