Ach zo lang is ze al ziek. Wel fijn dat ze er geen last van heeftquote:Op woensdag 24 december 2025 06:59 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Klopt ja. Ze weet zelf de uitslag nog niet maar m’n man kan haar dossier zien. Hij regelt alles voor z’n ouders.
Wonderbaarlijk genoeg heeft ze nooit last van chemo en zijn haar waardes en zo altijd prima. Zoals bloeddruk, zuurstof et. Ze ziet er ook gewoon uit als iemand die niet ziek is.
Zelfs de artsen twijfelen soms wel bij het zien van haar of het dossier wel bij die vrouw klopt. Heel wonderlijk.
Maar we merken nu, dat het wel slechter wordt. We zitten al in bonustijd. We dachten dat ze vorig jaar Sinterklaas de kerst van vorig jaar niet eens zou halen. Of anders februari of zo.
Jazeker is het handig, ik haal ook wel eens wat, bv verse broodjes op tweede Kerst.quote:Op woensdag 24 december 2025 07:00 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Mensen halen dan toch extra dingen op blijkbaar. Hier verderop is een AH ook open op 1e kerstdag. Wel handig als je bijvoorbeeld zonder koffie zit
Maar het was gister wel erg druk in de winkel.
Bepaalde filialen van AH zijn volgens mij gewoon open.quote:Op woensdag 24 december 2025 07:02 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Als het goed is nieuwjaar en kerst dicht en dan aangepaste tijden op 2e kerstdag, Pasen, Hemelvaartsdag, Pinksteren
Maar er zijn kei veel overtredingen altijd hè. Dus als ze open zijn en heel veel is dicht dan weet je het al. Maar goed. Zelf weten
Vriend van mij heeft een kledingzaak in Lemmer. En Zondag is vaak voor hem een topdag.quote:Op woensdag 24 december 2025 07:00 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Vraag en aanbod, klantenkring. Soms is de vraag groter dan het aanbod en moet je dus spreiden om aan de vraag te voldoen, daarom is deze jumbo ma-za van 8 tot 21 open en op zondag van 10-20u. Zeker voor vers geldt dit, dat kan je niet te groot inkopen als supermarkt
Vroeger kon je ook met 1 inkomen een huishouden onderhouden, dat gaat nu niet meer. Er is dus minder tijd om boodschappen te doen. Meer kinderen wonen zowel bij vader als moeder, dus dat zijn ook extra boodschappen. Wat dat betreft kan je 2025 niet met 1990 vergelijkenquote:Op woensdag 24 december 2025 07:02 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Maar die problemen waren er vroeger, toen winkels op zaterdag om 17 uur sloten en 's zondags dicht waren, toch ook niet?
Hoe deed men dat vroeger dan?quote:Op woensdag 24 december 2025 07:00 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Vraag en aanbod, klantenkring. Soms is de vraag groter dan het aanbod en moet je dus spreiden om aan de vraag te voldoen, daarom is deze jumbo ma-za van 8 tot 21 open en op zondag van 10-20u. Zeker voor vers geldt dit, dat kan je niet te groot inkopen als supermarkt
Heb je weer nachtmerrie gehad?quote:
Ja dat dus,, maar ook met beide feestdagen.quote:Op woensdag 24 december 2025 07:02 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Maar die problemen waren er vroeger, toen winkels op zaterdag om 17 uur sloten en 's zondags dicht waren, toch ook niet?
Nooit geweten, let ook niet op dat soort dingen eigenlijk. Ze zouden wel weten wat ze doen neem ik aan.quote:Op woensdag 24 december 2025 07:02 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Als het goed is nieuwjaar en kerst dicht en dan aangepaste tijden op 2e kerstdag, Pasen, Hemelvaartsdag, Pinksteren
Maar er zijn kei veel overtredingen altijd hè. Dus als ze open zijn en heel veel is dicht dan weet je het al. Maar goed. Zelf weten
Dan deed je op 23 of 24 december de vers kopen voor kerst, daarvoor al houdbaar. En toen ging men meer naar bv de poelier, de bakker, de groentenman. Die zie je tegenwoordig enkel nog op de markt bij wijze van. Er is zo veel bijgekomen in de supermarkt waar je eerder apart voor gingquote:Op woensdag 24 december 2025 07:04 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Hoe deed men dat vroeger dan?
Alles is een paar dagen houdbaar, groente en zo ook
Als het zo uit kwam waren winkels 3 dagen achter elkaar dicht. Zondag en maandag en dinsdag de kerstdagen.quote:Op woensdag 24 december 2025 07:05 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja dat dus,, maar ook met beide feestdagen.
Er zijn nog genoeg mensen die met een inkomen een gezin onderhoudenquote:Op woensdag 24 december 2025 07:04 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Vroeger kon je ook met 1 inkomen een huishouden onderhouden, dat gaat nu niet meer. Er is dus minder tijd om boodschappen te doen. Meer kinderen wonen zowel bij vader als moeder, dus dat zijn ook extra boodschappen. Wat dat betreft kan je 2025 niet met 1990 vergelijken
Dat klopt, vroeger gingen we apart naar de bakker en de slager.quote:Op woensdag 24 december 2025 07:06 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Dan deed je op 23 of 24 december de vers kopen voor kerst, daarvoor al houdbaar. En toen ging men meer naar bv de poelier, de bakker, de groentenman. Die zie je tegenwoordig enkel nog op de markt bij wijze van. Er is zo veel bijgekomen in de supermarkt waar je eerder apart voor ging
Maar de supermarkt krijg ook iedere dag vers aangeleverd. Als ik hier zie zijn ze hele dagen door aan hetinpakken zowel bij de groente als bij het vlees. De vrachtwagens rijden af en aanquote:Op woensdag 24 december 2025 07:06 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Dan deed je op 23 of 24 december de vers kopen voor kerst, daarvoor al houdbaar. En toen ging men meer naar bv de poelier, de bakker, de groentenman. Die zie je tegenwoordig enkel nog op de markt bij wijze van. Er is zo veel bijgekomen in de supermarkt waar je eerder apart voor ging
daar heb je al de helft van de boodschappen voor kerstquote:Op woensdag 24 december 2025 07:07 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat klopt, vroeger gingen we apart naar de bakker en de slager.
Ja en de meeste waren toen ook nog op de woensdagmiddag dicht en niet te vergeten om 18 uur behalve op een koopavondquote:Op woensdag 24 december 2025 07:06 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Als het zo uit kwam waren winkels 3 dagen achter elkaar dicht. Zondag en maandag en dinsdag de kerstdagen.
Klopt, maar soms (zoals met kerst) is de vraag groter dan het aanbod, dus moet de winkel ruimer open zijn om iedereen te voorzien en moet de inkoop/bestelling ook worden verhoogd, dat kan door meer open te zijn.quote:Op woensdag 24 december 2025 07:08 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Maar de supermarkt krijg ook iedere dag vers aangeleverd. Als ik hier zie zijn ze hele dagen door aan hetinpakken zowel bij de groente als bij het vlees. De vrachtwagens rijden af en aan
Naar hoorquote:
Is idd zoquote:Op woensdag 24 december 2025 07:07 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat klopt, vroeger gingen we apart naar de bakker en de slager.
Ik neem mee wat er in de dag gebeurt.quote:Op woensdag 24 december 2025 07:09 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Naar hoor![]()
Ben hier ook behoorlijk aan het spoken geweest
Was ook al weer vroeg uit bed
O lekker, ik eet ook friet morgen, zelf gemaakte. Met sate staat al vanaf gisteren in de marinade.quote:Op woensdag 24 december 2025 07:09 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Is idd zo
Morgen friet met stoofvlees/snacks/whatever
Bicky.quote:Op woensdag 24 december 2025 07:09 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Is idd zo
Morgen friet met stoofvlees/snacks/whatever
Dan ben ik misschien wel ouder dan jijquote:Op woensdag 24 december 2025 07:09 schreef gebrokenglas het volgende:
Winkels op woensdagmiddag dicht? Dat kan ik me niet herinneren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |