Ik ben nog nooit in aanraking gekomen met de politie en ik vind het beschamend om hiermee naar de politie te gaan. Ik vind het erg vervelend dat ik dit moet meemaken; ik heb niemand iets aangedaan. En nu kom ik via iemand erachter dat diegene tegen betaling nog meer foto’s wil versturen. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen.quote:Op dinsdag 23 december 2025 16:36 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Lieve meid, denk je dat je de enige bent…? Laat je niet chanteren!
Ik ben nog nooit in aanraking gekomen met de politie en ik vind het beschamend om hiermee naar de politie te gaan. Ik vind het erg vervelend dat ik dit moet meemaken; ik heb niemand iets aangedaan. En nu kom ik via iemand erachter dat diegene tegen betaling nog meer foto’s wil versturen. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen.quote:Op dinsdag 23 december 2025 20:41 schreef Näsenbar het volgende:
Ik weet niet of iemand het al heeft gezegd, maar ik zou even naar de politie gaan als ik jou was. Of anders: https://www.rtl.nl/programma/5504792/scam-alert
gaquote:Op dinsdag 23 december 2025 23:30 schreef Wenkelthee het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit in aanraking gekomen met de politie en ik vind het beschamend om hiermee naar de politie te gaan. Ik vind het erg vervelend dat ik dit moet meemaken; ik heb niemand iets aangedaan. En nu kom ik via iemand erachter dat diegene tegen betaling nog meer foto’s wil versturen. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen.
Ik heb niet voldoende bewijsquote:Op dinsdag 23 december 2025 23:31 schreef maily het volgende:
[..]
ga
naar
de
politie
jij bent slachtoffer, geen dader.
laat ze hier niet mee wegkomen.
Maar ik heb niet voldoende bewijs?quote:Op dinsdag 23 december 2025 23:37 schreef recursief het volgende:
Je zal niet de eerste zijn, en helaas ook niet de laatste, die zich met zo een situatie bij de politie meldt. Je moet ervan uitgaan dat degene die jouw aangifte opneemt daar professioneel mee omgaat. Die mensen zitten er om je te helpen, niet om je uit te lachen. Had iemand al gezegd dat je het beste naar de politie kunt stappen? Doe dat maar.
Nee heb je, ja kun je krijgen. Misschien dat ze je geen aangifte willen laten doen, maar dan kun je op zijn minst een melding maken en wellicht tips krijgen.quote:Op woensdag 24 december 2025 12:51 schreef Wenkelthee het volgende:
[..]
Maar ik heb niet voldoende bewijs?
quote:Op dinsdag 23 december 2025 12:49 schreef Wenkelthee het volgende:
Beste allemaal,
Ik zit met een zeer dringende en ingrijpende situatie.
Mij is verteld dat er zonder mijn toestemming een foto van mij is gedeeld in een Telegram-groep. Ik heb zelf geen toegang tot die groep, maar ik heb via via wel de gebruikersnaam van het account gekregen dat hierbij betrokken zou zijn.
***** die gebruikersnaam doorgeven aan de politie
Daarnaast heb ik gehoord dat deze persoon aangeeft meer foto’s te willen verspreiden in ruil voor betaling. Dit maakt de situatie voor mij extreem beangstigend en pijnlijk, aangezien ik niemand kwaad heb gedaan en hier volledig buiten mijn wil om in ben beland.
Ik wil graag stappen ondernemen en aangifte doen, maar ik weet niet goed hoe ik kan achterhalen wie hierachter zit en ben bang dat ik niet serieus genomen zal worden. Deze situatie heeft een grote impact op mijn gevoel van veiligheid en welzijn.
***** toch maar aangifte doen
Alle advies of hulp over hoe ik dit het beste kan aanpakken, stel ik enorm op prijs.
Alvast dank voor het meedenken.
Ik vind het stiekem ook eng omdat ik dit nooit heb meegemaakt. Maar ik hoor ook van andere mensen dat politie er vrij weinig mee kunnen doen.quote:
Nee omdat is destijds ook ben gehacktquote:Op woensdag 24 december 2025 13:25 schreef rival het volgende:
Je weet toch met wie je die foto hebt gedeeld. Die is het.
O bah ... maar dat mag dan ook in je openingspost.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:55 schreef Wenkelthee het volgende:
[..]
Nee omdat ik destijds ook ben gehackt
Ze zegt in haar laatste post dat ze gehackt is.quote:Op woensdag 24 december 2025 14:45 schreef Treinmeneer het volgende:
Ik beschuldig TS nergens van, en die suggestie wil ik ook zeker niet wekken. Echter voor het complete verhaal omdat het hele verhaal warriger over komt dan simpelweg 'een dickpick of iets in die strekking' naar de verkeerde heeft gestuurd.
TS, kan je ons met zekerheid zeggen dat je niet in een situatie zat waar je dacht met een minderjarig persoon (al was het een fake persoon) het een en ander te bespreken, en je nu wordt gechanteerd omdat dat aspect mee speelt?
Nogmaals, niet om je zwart te maken, maar het is allemaal wat warrig en gelijk de politie uitsluiten na alle eerdere adviezen.
Ik snap het. En ik heb daar misschien iets te makkelijk over heen gelezen.quote:Op woensdag 24 december 2025 15:12 schreef maily het volgende:
[..]
Ze zegt in haar laatste post dat ze gehackt is.
Ga nou gewoonquote:Op woensdag 24 december 2025 13:54 schreef Wenkelthee het volgende:
[..]
Ik vind het stiekem ook eng omdat ik dit nooit heb meegemaakt. Maar ik hoor ook van andere mensen dat politie er vrij weinig mee kunnen doen.
Dat zeggen mensen altijd wanneer het niet gaat zoals ze willen.quote:Op woensdag 24 december 2025 13:54 schreef Wenkelthee het volgende:
[..]
Ik vind het stiekem ook eng omdat ik dit nooit heb meegemaakt. Maar ik hoor ook van andere mensen dat politie er vrij weinig mee kunnen doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |