oh joh.quote:Op maandag 22 december 2025 14:00 schreef Wrapster het volgende:
[..]
Helaas lukt dat niet. Had graag iets gepland maar het mag helaas niet zo zijn. En daarbij zit ik momenteel thuis met een burnout dus jeejDe feestdagen zit ik ook niet op te wachten.
Kijk en daar is het probleem. Mensen die zich alleen aan regels houden, omdat ze gepakt kunnen worden. Je houdt je netjes aan het vuurwerkverbod voor een ander, dieren, milieu etc. Niet omdat je bang bent voor een straf.quote:Op maandag 22 december 2025 13:59 schreef Ama het volgende:
[..]
Alsof er genoeg politie is om dat te gaan handhaven.
Misschien net zoals in de VS wat meer wapens toestaan zodat we zelf kunnen handhaven.quote:Op maandag 22 december 2025 14:02 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Kijk en daar is het probleem. Mensen die zich alleen aan regels houden, omdat ze gepakt kunnen worden. Je houdt je netjes aan het vuurwerkverbod voor een ander, dieren, milieu etc. Niet omdat je bang bent voor een straf.
Of is de enige reden dat jij iemand anders niet vermoord ook alleen omdat je geen zin hebt 25 jaar cel?
Vetquote:Op maandag 22 december 2025 14:04 schreef ieniminimuis het volgende:
Morgen direct The Purge invoeren, want er is toch niet genoeg politie
Heel veel gedoe achter de rug met veel onzekerheid door reorganisaties. Heb gelukkig wel iets nieuws gevonden wat ook nog beter betaald maar het heeft teveel energie gekost en nu zit ik ermee omdat ik maar stug door bleef werken. Heb ook maar een week verlof opgenomen dit jaar en dat is natuurlijk sowieso al niet goed.quote:Op maandag 22 december 2025 14:01 schreef bitterbal het volgende:
[..]
oh joh.das niet leuk Wrapster. Heb je iets waarmee je jezelf thuis kan vermaken?
hoop dat je iets vindt wrapsterquote:Op maandag 22 december 2025 14:06 schreef Wrapster het volgende:
[..]
Heel veel gedoe achter de rug met veel onzekerheid door reorganisaties. Heb gelukkig wel iets nieuws gevonden wat ook nog beter betaald maar het heeft teveel energie gekost en nu zit ik ermee omdat ik maar stug door bleef werken. Heb ook maar een week verlof opgenomen dit jaar en dat is natuurlijk sowieso al niet goed.
Ik heb hier thuis wel dingen waar ik me mee kan vermaken. Ben op dit moment veel met AI bezig en andere projectjes bezig. Ik verlang echter ook nog naar iets anders wat voor mij rustgevend werkt en dat lijkt gewoon niet te lukken helaas.
denk zonder straffen dat het 1 grote teringzooi wordt jaquote:Op maandag 22 december 2025 14:07 schreef ieniminimuis het volgende:
Hebben normale mensen geen moraal ofzo?
Dat is toch fucking raar?quote:Op maandag 22 december 2025 14:08 schreef bitterbal het volgende:
[..]
denk zonder straffen dat het 1 grote teringzooi wordt ja
Ik geef niet opquote:Op maandag 22 december 2025 14:08 schreef bitterbal het volgende:
[..]
hoop dat je iets vindt wrapster
Beterschap gewenstquote:Op maandag 22 december 2025 14:09 schreef Wrapster het volgende:
[..]
Ik geef niet op![]()
En in de tussentijd werken aan herstel.
Dus jij houdt je alleen in het bijzijn van een agent aan morele kwesties? Goed om te wetenquote:Op maandag 22 december 2025 14:09 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
De overheid kan wel met allemaal verboden komen, als er niet op gehandhaafd kan worden schiet het ook niet op.
Waar zeg ik dat het over mij gaat?quote:Op maandag 22 december 2025 14:11 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Dus jij houdt je alleen in het bijzijn van een agent aan morele kwesties? Goed om te weten
En je bent hier natuurlijk ook welkom alleen vandaag was even te last minute.quote:
Ik had mijn hoop in de mensheid allang verloren, maar elke keer als ik dat zeg dan ben ik een vervelend persoon ofzo.quote:Op maandag 22 december 2025 14:10 schreef bitterbal het volgende:
[..]
denk dat de mens zo is. Denk niet dat van we van nature goed zijn
Ja ik heb ook nooit gezegd dat ik namens mezelf praat maar ik zie het gewoon niet gebeuren omdat er niet genoeg politie is.quote:Op maandag 22 december 2025 14:11 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat het over mij gaat?
volgens wie?quote:Op maandag 22 december 2025 14:11 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik had mijn hoop in de mensheid allang verloren, maar elke keer als ik dat zeg dan ben ik een vervelend persoon ofzo.
Ik weet. Echter is plannen op dit moment erg lastig omdat ik me morgen zomaar weer klote kan voelen en alleen maar op bed wil liggen... Maar heb nu in ieder geval de FOK!stok die ik kan gaan verplaatsen, goed doel om een leuk ritje te maken.quote:Op maandag 22 december 2025 14:11 schreef Ama het volgende:
[..]
En je bent hier natuurlijk ook welkom alleen vandaag was even te last minute.
Als je je een keer in het weekend goed voelt mag je natuurlijk altijd berichtje sturen (ik kan vaak wel).quote:Op maandag 22 december 2025 14:14 schreef Wrapster het volgende:
[..]
Ik weet. Echter is plannen op dit moment erg lastig omdat ik me morgen zomaar weer klote kan voelen en alleen maar op bed wil liggen... Maar heb nu in ieder geval de FOK!stok die ik kan gaan verplaatsen, goed doel om een leuk ritje te maken.
quote:Op maandag 22 december 2025 14:14 schreef bitterbal het volgende:
Het was toch ook zo met de zelfscan kassa's dat veel meer mensen dingen expres niet scande omdat er toch geen controle was? en dat ze het ook niet echt als stelen zagen
ja kloptquote:Op maandag 22 december 2025 14:16 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Er zijn ook gelovigen die denken dat niet-gelovigen geen moraal etc hebben omdat ze geen heiligmoraal boekje hebben of gestraft worden door een god.
Dat zijn dezelfde mensen die dus alleen moraal hebben dankzij hun heilige boekje. Dus hebben ook geen moraal van zichzelf dus.
Zal ik doenquote:Op maandag 22 december 2025 14:14 schreef Ama het volgende:
[..]
Als je je een keer in het weekend goed voelt mag je natuurlijk altijd berichtje sturen (ik kan vaak wel).
Ik scan altijd alles. Wat ik koop.quote:Op maandag 22 december 2025 14:14 schreef bitterbal het volgende:
Het was toch ook zo met de zelfscan kassa's dat veel meer mensen dingen expres niet scande omdat er toch geen controle was? en dat ze het ook niet echt als stelen zagen
Ik heb daar gelukkig geen boekje voor nodig. Mensen zijn van nature sociale dieren en ik geef gewoon om mijn medemens.quote:Op maandag 22 december 2025 14:16 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Er zijn ook gelovigen die denken dat niet-gelovigen geen moraal etc hebben omdat ze geen heiligmoraal boekje hebben of gestraft worden door een god.
Dat zijn dezelfde mensen die dus alleen moraal hebben dankzij hun heilige boekje. Dus hebben ook geen moraal van zichzelf dus.
dat sowieso, want als je het niet scan, koop je het ook niet.quote:Op maandag 22 december 2025 14:21 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik scan altijd alles. Wat ik koop.
nou ja veel van onze normen en waarden in nederland komen uit de bijbel toch?quote:Op maandag 22 december 2025 14:22 schreef Wrapster het volgende:
[..]
Ik heb daar gelukkig geen boekje voor nodig. Mensen zijn van nature sociale dieren en ik geef gewoon om mijn medemens.
Voordat de bijbel er was waren die normen en waarden er ook niet, of is er ooit iemand geweest die bedacht eea eens op te moeten schrijven?quote:Op maandag 22 december 2025 14:23 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nou ja veel van onze normen en waarden in nederland komen uit de bijbel toch?
ja omdat ik denk dat iedereen als een stel wilde tekeer gingquote:Op maandag 22 december 2025 14:30 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Voordat de bijbel er was waren die normen en waarden er ook niet, of is er ooit iemand geweest die bedacht eea eens op te moeten schrijven?
Leuk he, social media.quote:Op maandag 22 december 2025 14:33 schreef bitterbal het volgende:
Ik vind het zo raar!1
ik post mijn huis op insta. Oud collega waarmee ik max een jaar ofzo heb gewerkt reageert super enthousiast en zo en dan die zogenaamde thaise vriendin ziet elke post op insta maar vraagt echt nergens naar.
vind dat zo frappant
Gewoon een ongefundeerde aanname dus.quote:Op maandag 22 december 2025 14:33 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja omdat ik denk dat iedereen als een stel wilde tekeer ging
nou ja je kan ook appen van hey ik zie dit of ben je daar mee bezig?quote:Op maandag 22 december 2025 14:35 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Leuk he, social media.
jij denkt dat mensen uit die tijd zich netjes gedroegen?quote:Op maandag 22 december 2025 14:36 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Gewoon een ongefundeerde aanname dus.
De meesten wel, sommigen niet. Net zoals nu eigenlijk.quote:Op maandag 22 december 2025 14:36 schreef bitterbal het volgende:
[..]
jij denkt dat mensen uit die tijd zich netjes gedroegen?
hmquote:Op maandag 22 december 2025 14:37 schreef AirwiN het volgende:
[..]
De meesten wel, sommigen niet. Net zoals nu eigenlijk.
Dan is het geen echte vriendinquote:Op maandag 22 december 2025 14:36 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nou ja je kan ook appen van hey ik zie dit of ben je daar mee bezig?
Nada , niks niet
is dat misschien een Thaise gewoonte dat mensen zo afstandelijk gedrag vertonen?quote:Op maandag 22 december 2025 14:36 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nou ja je kan ook appen van hey ik zie dit of ben je daar mee bezig?
Nada , niks niet
Geen idee eigenlijk. Gedrag heeft natuurlijk ook met opvoeding te maken, mijn ouders waren niet gelovig maar mij is wel altijd geleerd goed om te gaan met andere mensen.quote:Op maandag 22 december 2025 14:23 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nou ja veel van onze normen en waarden in nederland komen uit de bijbel toch?
quote:Op maandag 22 december 2025 13:56 schreef Recce het volgende:
[..]
[..]
Beetje zoals jij je voelt als je een maaltijd hebt overgeslagen.
Dat is gewoon zeker dat het zal gebeuren.quote:Misschien zelfs...
quote:Op maandag 22 december 2025 13:58 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Gaat toch niet gebeuren.
nee denk ik nietquote:Op maandag 22 december 2025 14:38 schreef Nizno het volgende:
[..]
is dat misschien een Thaise gewoonte dat mensen zo afstandelijk gedrag vertonen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |