abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219564637
https://ct24.ceskateleviz(...)5-ci-ukrajine-368547

Oekraine is een belangrijke bondgenoot kwijt.
pi_219564664
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 21:59 schreef skysherrif het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
[..]
En vergeet niet dat ze langzaam aan heel veel invloed verkrijgen in allerlei bedrijven en gemeenschappen in SIberie en allerlei andere strategische middelen opkopen van Rusland.

China speelt het spelletje, helaas, slim.
Zelfs het water, het Baikalmeer, is onderhand van China.

Wss dat Trump daarom Oekraïne probeert uit te buiten, gewoon nadoen wat Xi met Rusland doet.
  maandag 22 december 2025 @ 22:25:07 #78
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219564747
quote:
7s.gif Op maandag 22 december 2025 18:10 schreef ExTec het volgende:
Je hebt idd een smaldeel van deze topic die dit conflict 100% door een militaire lens bekijken. A'la: economie? Doet er niet toe. Wat an sich opmerkelijk is. Zijn meerdere oorlogen om die reden geeindigd.
Economie geeft bij langdurige conflicten meestal de doorslag. Misschien houden sommige mensen zich bij de militaire lens omdat ze daar nu eenmaal wat verstand van hebben. Dat zouden meer mensen moeten doen.

Verder heb ik hier nooit iemand horen zeggen dat de economie er niet toe doet. Dat is weer een verzinsel dat je aan je post toevoegt.
The End Times are wild
  maandag 22 december 2025 @ 22:26:17 #79
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219564762
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2025 18:28 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is gewoon te kort door de bocht om het plat te slaan in “er zijn meer Russen dan Oekraïners dus Oekraïne kan maar beter bukken”.

Het is niets anders dan een variant van het talking point dat Rusland niet te verslaan zou zijn.
Maar niemand zegt "er zijn meer Russen dan Oekrainers dus Oekraine kan maar beter bukken". Ik heb wel eens gelezen dat iemand schreef dat het voor Rusland gemakkelijker was de verliezen aan te vullen dan voor Oekraine. Dat is volgens mij gewoon correct.
The End Times are wild
pi_219564785

De piloot die in de mi-24 crashte een paar dagen geleden, was een Oorlogsheld die in 2022 tientallen kilometers over vijandelijk gebied vloog om Azovstal te blijven bevoorraden.

rip ;(
  maandag 22 december 2025 @ 22:29:08 #81
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219564786
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2025 19:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het probleem is dat zodra je dat zegt, de russofonen denken dat dan vandaag de economie gaat instorten.
Waar staat dat? Zijn jullie nu allemaal bezig om hier dingen te bedenken die andere users gezegd zouden hebben en daar dan tegen in te gaan?
Er is wel degelijk geroepen dat de Russische economie ieder moment zou instorten. In 2022 al. Nog steeds niet gebeurd .Rusland zal het economisch vast moeilijk hebben, twijfel ik niet aan. De vraag is of dit binnen afzienbare termijn (<1 jaar) ook leidt tot het verliezen van de oorlog om die reden.
The End Times are wild
  maandag 22 december 2025 @ 22:31:56 #82
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219564805
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 22:25 schreef LXIV het volgende:

[..]
Economie geeft bij langdurige conflicten meestal de doorslag. Misschien houden sommige mensen zich bij de militaire lens omdat ze daar nu eenmaal wat verstand van hebben. Dat zouden meer mensen moeten doen.

Verder heb ik hier nooit iemand horen zeggen dat de economie er niet toe doet. Dat is weer een verzinsel dat je aan je post toevoegt.
Wil je de wil breken dan moet de economie echt imploderen (koopkracht door de helft) en dat gebeurt dus niet. Overigens lijkt men ik steden zoals Kiev ook gewoon door te gaan, mensen krijgen nog steeds geld en leven hun leven.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219564806
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 22:29 schreef LXIV het volgende:

[..]
Waar staat dat? Zijn jullie nu allemaal bezig om hier dingen te bedenken die andere users gezegd zouden hebben en daar dan tegen in te gaan?
Er is wel degelijk geroepen dat de Russische economie ieder moment zou instorten. In 2022 al. Nog steeds niet gebeurd .Rusland zal het economisch vast moeilijk hebben, twijfel ik niet aan. De vraag is of dit binnen afzienbare termijn (<1 jaar) ook leidt tot het verliezen van de oorlog om die reden.
Rusland kan het wss nog jaren volhouden, de vraag is vooral hoe groot ze de rekening bij het volk willen leggen uiteindelijk en hoeveel macht ze willen inleveren op lange termijn.
  maandag 22 december 2025 @ 22:34:38 #84
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219564824
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 22:32 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Rusland kan het wss nog jaren volhouden, de vraag is vooral hoe groot ze de rekening bij het volk willen leggen uiteindelijk en hoeveel macht ze willen inleveren op lange termijn.
Blijkbaar zien ze het echt, inclusief de bevolking, als een existentiele oorlog. Anders kun en wil je niet zo ver gaan.
The End Times are wild
  maandag 22 december 2025 @ 22:35:58 #85
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219564836
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2025 17:55 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Je vergeet de economie. Russen melden zich aan vanwege het geld. Als Rusland de tekenbonussen en de salarissen niet meer kan betalen, is het zo afgelopen.

Er wordt door de pro-Rusland-mensen altijd op gewezen dat het economisch prima gaat en dat Rusland een autarkie zou zijn, maar dat is onzin en blijkt ook niet uit de data. Olie doet nu $35 per vat. Rusland is het hoertje van China en India die een slaatje slaan uit de situatie. Bovendien is een oorlogseconomie op de lange termijn altijd onhoudbaar. Rusland kan dit niet nog jaren volhouden ondanks wat ze zelf beweren. De vraag is alleen of Oekraïne lang genoeg stand kan houden - en daar moet Europa ze bij helpen.
Wie zijn de pro-Ruslandmensen allemaal en waar zeggen ze dit?
The End Times are wild
pi_219564862
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 22:29 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

De piloot die in de mi-24 crashte een paar dagen geleden, was een Oorlogsheld die in 2022 tientallen kilometers over vijandelijk gebied vloog om Azovstal te blijven bevoorraden.

rip ;(
Gedood tijdens het verdedigen tegen Shaheeds.

Shaheeds hebben ondertussen al best veel pilotne op deze manier gedood. NIet goed.
pi_219564866
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 22:35 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wie zijn de pro-Ruslandmensen allemaal en waar zeggen ze dit?
Ja dat idee krijg ik ook, er wordt een bewering van een user bedacht, en daar wordt kritiek op gegeven.
Maar die bewering is nooit gemaakt, dus helemaal uit de duim gezogen.
En ook altijd in zo’n trand van: kijk het gaat echt wel heel slecht met Rusland en ohwee als je dat tegen durft te spreken.
Ondertussen roepen Merz en Rutte dit we ons klaar moeten maken voor oorlog.
Heel vaag allemaal. :')
Vakman pur sang
  maandag 22 december 2025 @ 22:41:20 #88
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219564868
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 22:40 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Gedood tijdens het verdedigen tegen Shaheeds.

Shaheeds hebben ondertussen al best veel pilotne op deze manier gedood. NIet goed.
Hoe kan dat dan gebeuren? Een botsing in de lucht?
The End Times are wild
pi_219564877
Vannacht misschien massale luchtaanval op Oekraine. (tientallen, misschien 100+ raketten en 700+ shaheeds)
  maandag 22 december 2025 @ 22:43:31 #90
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219564878
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2025 22:41 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja dat idee krijg ik ook, er wordt een bewering van een user bedacht, en daar wordt kritiek op gegeven.
En ook altijd in zo’n trand van: kijk het gaat echt wel heel slecht met Rusland en ohwee als je dat tegen durft te spreken.
quote:

[..]
Het is echt heel raar om onlogische uitspraken te verzinnen en die toe te wijzen aan fictieve pro-rusland users en daar dan met argumenten tegenin te gaan .Zo van 'oh oh oh, wat ben ik toch slim en heb ik een inzicht!"
The End Times are wild
pi_219564885

Liever nu dan met kerst denk ik me dan maar ;(
pi_219564899
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 22:44 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

Dit zijn de voorbodes voor de kerst.
Tenminste vorig jaar ging Rusland er vol op met kerst en andere christelijke feestdagen.
Een hele onbehoorlijke manier van oorlogvoeren.
Maar dat zal je na al die jaren toch niet meer verbazen?
Vakman pur sang
  maandag 22 december 2025 @ 22:46:42 #93
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219564900
quote:

[..]
Lijkt erop dat men inziet dat Oekraïne hier niet meer als winnaar uitkomt en zich troost met een verzonnen beeld dat er op giga schaal Russen gesneuveld zijn, ze allemaal leven van 2 broden en 3 plakken kaas per week, en dat de toekomst er hels uit zal zien.

Sommigen hier zijn totaal het spoor bijster sinds de oorlog.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219564902
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 22:43 schreef LXIV het volgende:

[..]
[..]
Het is echt heel raar om onlogische uitspraken te verzinnen en die toe te wijzen aan fictieve pro-rusland users en daar dan met argumenten tegenin te gaan .Zo van 'oh oh oh, wat ben ik toch slim en heb ik een inzicht!"
Lees de topics die je gemist hebt dan eerst even door.
  maandag 22 december 2025 @ 22:47:39 #95
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219564906
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 22:44 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

Kerst is daar sowieso pas een paar weken later.
The End Times are wild
pi_219564911
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 22:43 schreef LXIV het volgende:

[..]
[..]
Het zal wel lekker voelen.
Vakman pur sang
pi_219564917
quote:
7s.gif Op maandag 22 december 2025 22:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Lijkt erop dat men inziet dat Oekraïne hier niet meer als winnaar uitkomt en zich troost met een verzonnen beeld dat er op giga schaal Russen gesneuveld zijn, ze allemaal leven van 2 broden en 3 plakken kaas per week, en dat de toekomst er hels uit zal zien.

Sommigen hier zijn totaal het spoor bijster sinds de oorlog.
Er zijn op giga schaal russen gesneuveld.
Iig erg veel.
Vakman pur sang
  maandag 22 december 2025 @ 22:49:07 #98
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219564920
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 22:47 schreef havanagila het volgende:

[..]
Lees de topics die je gemist hebt dan eerst even door.
Het is gewoon verzonnen. Er worden virtuele discussies gevoerd tegen verzonnen uitspraken van semi-verzonnen users. Is het niet beter te reageren op echte posts ipv zelfbedachte beweringen om zo een discussie te winnen?
The End Times are wild
pi_219564929
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 22:47 schreef LXIV het volgende:

[..]
Kerst is daar sowieso pas een paar weken later.
In de meeste Oekraiense steden is het nu gewoon kerst.
  maandag 22 december 2025 @ 22:51:31 #100
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219564939
[quote]0s.gif Op maandag 22 december 2025 22:50 schreef skysherrif het volgende:

[..]
In de meeste Oekraiense steden is het nu gewoon kerst.
[/quote
Dat is pas sinds kort zo. Weet niet hoe de mensen dat ervaren daar.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')