Mijn Neerlandsjuf vond vooral dat ik me op schrijven moest richten. Tja... misschien later als ik groot benquote:
Ik studeerde een blauwe maandag Nederlandse taal & literatuur (aan de RUG) en ongeveer het enige wat ik van die twee maanden onthouden heb is de stelling dat een boek wel of geen literatuur is, afhangt van of het is uitgegeven als literatuur. Ik vond dat destijds grootse onzin, maar eigenlijk denk ik inmiddels dat het nog niet zo'n slechte definitie is.quote:Op dinsdag 23 december 2025 21:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het enige relevante wat je noemt, is wat jij verstaat onder literatuur, als persoonlijke mening. Literatuur is niet objectief te definiëren.
Geen idee meer w elk boek het was, maar docent Nederlands was idolaat van een boek, wij moesten het lezen en ik dacht er kloppen dingen niet. Was niet zo volgens hem, hij was nogal neerbuigend, kan ik niet zo best tegen dus ik naar de bieb en eea uitgezocht en zelfs een paar dubbeltjes uitgegeven aan het kopieerapparaat. Ik had gelijk, vond hij niet leukquote:Op dinsdag 23 december 2025 21:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik studeerde een blauwe maandag Nederlandse taal & literatuur (aan de RUG) en ongeveer het enige wat ik van die twee maanden onthouden heb is de stelling dat een boek wel of geen literatuur is, afhangt van of het is uitgegeven als literatuur. Ik vond dat destijds grootse onzin, maar eigenlijk denk ik inmiddels dat het nog niet zo'n slechte definitie is.
Geen distinctieve kenmerken.quote:Op dinsdag 23 december 2025 21:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik studeerde een blauwe maandag Nederlandse taal & literatuur (aan de RUG) en ongeveer het enige wat ik van die twee maanden onthouden heb is de stelling dat een boek wel of geen literatuur is, afhangt van of het is uitgegeven als literatuur. Ik vond dat destijds grootse onzin, maar eigenlijk denk ik inmiddels dat het nog niet zo'n slechte definitie is.
g leest ook heel veel en vrij snel ook.quote:Op woensdag 24 december 2025 06:27 schreef Candaasje het volgende:
Ik herinner me alleen nog. De ontdekking van de hemel van Mulisch en de trein der traagheid
Nu ben ik halverwege dit eerste wel ergens gestrand, toen het echt tientallen pagina’s over de politiek in de jaren 60 leek te gaan. Ik kwam er echt niet doorheen - en dat was nadat ik Tolkien had gelezen…Gelukkig was er een boekverfilming
![]()
De laatste herinner ik me vaag, maar het idee dat de trein op weg was richting de dood vond ik wel mooi. Ik weet wel dat ik verhaal graag zelfs wat langer gezien had, omdat het drie mensen ‘volgde’ en het maar 100 pagina’s lang (kort) was. Het voelde niet helemaal af, maar misschien was dat een beetje de bedoeling.
Ik las altijd graag, maar die literatuurlijst vond ik echt al het geluk uit een boek pakken wegzuigen.
Tegenwoordig lees ik vooral in de zomervakantie. Doordeweeks ben ik ‘s avonds te moe, dan kan ik elke avond opnieuw beginnen. Maar C. verslindt wel nog steeds boek na boek (ook veel non-fictie)
Ik wou dat ik een euro had voor iedereen wiens prille liefde voor lezen er uit geslagen is door leraren Nederlandsquote:Op woensdag 24 december 2025 09:16 schreef Barreltje het volgende:
ik vond nederlandse literatuur stom. en dat vind ik vaak nog steeds. zo uitgebreid, een halve pagina om een gele bloem te beschrijven. zeg gewoon gele bloem, klaar..en ik heb geloof ik ook te veel autistische trekjes om alle lagen uit een verhaal te willen snappen.. gele bloem gaat dood is gele bloem gaat dood, niet een symbolisch verhaal over de weerstand van de zon om de maan ofzo
Dat heb ik ook vaak gezegd, zo zonde. Kinderen die veel lazen maar daarmee stopten na de verplichte boekenlijstenquote:Op woensdag 24 december 2025 09:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik wou dat ik een euro had voor iedereen wiens prille liefde voor lezen er uit geslagen is door leraren Nederlands
Dat is toch gewoon een normale lichaamstemperatuur?quote:Op woensdag 24 december 2025 09:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb via de bon van mijn werk een koortsthermometer gekocht. Getest in mond en oksel van ons beide. Hij geeft steeds een temperatuur aan van 36.0-36.5. Is dit normaal bij zulke thermometers? Zouden jullie hem terugsturen? Of gewoon gebruiken en er altijd een halve graag bij optellen?
Jep, mijn leraar Nederlands was er ook zo eentjequote:Op woensdag 24 december 2025 09:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook vaak gezegd, zo zonde. Kinderen die veel lazen maar daarmee stopten na de verplichte boekenlijsten
Wat is er niet goed aan? https://nos.nl/l/2432892quote:Op woensdag 24 december 2025 09:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb via de bon van mijn werk een koortsthermometer gekocht. Getest in mond en oksel van ons beide. Hij geeft steeds een temperatuur aan van 36.0-36.5. Is dit normaal bij zulke thermometers? Zouden jullie hem terugsturen? Of gewoon gebruiken en er altijd een halve graag bij optellen?
Ik zie het nu ook. Die memo had ik gemistquote:Op woensdag 24 december 2025 09:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon een normale lichaamstemperatuur?Dus wat zou er mis zijn met die thermometer?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |