uhh nee. je hoort het molto al dente te koken en dan in de saus door te koken tot al dentequote:Op zondag 21 december 2025 13:09 schreef Kaneelstokje het volgende:
Je hoort het 2 minuten korter te koken zodat je het nog mee kunt verwarmen met de saus en het dan op tafel goed is. Het is niet de bedoeling om harde pasta in je mond te hebben.
Vlugkokende pasta is dan ook vrij onzinnig. alsof er iemand zo druk is dat die 2 minuten het verschil makenquote:Op zondag 21 december 2025 13:21 schreef marc0871 het volgende:
Of vlugkokende pasta; na 5 minuten is het nog te stevig, na 6 minuten is het nagenoeg snot.
Terwijl normale pasta er 9 minuten in moet, volgens de verpakking.
Nou ja, dat dusquote:Op zondag 21 december 2025 13:23 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Vlugkokende pasta is dan ook vrij onzinnig. alsof er iemand zo druk is dat die 2 minuten het verschil makenVooral bij spaghetti kut, want daar zit meestal een gaatje in waardoor de binnenkant ook volledig gaar is en je het onmogelijk al dente kan koken...
Ik vries het wel vaak in. An sich prima als je wat voorzorgsmaatregelen neemtquote:Op zondag 21 december 2025 13:17 schreef marc0871 het volgende:
En dan binnen 20 minuten wegeten, want anders is de structuur eraan.
Mensen die gekookte pasta bewaren of (ril) invriezen
En zo heeft ieder zijn voorkeur en moet je het vooral zo maken zoals je het zelf het lekkerst vindtquote:Op zondag 21 december 2025 13:53 schreef Cruzinats het volgende:
Ik serveer de saus en pasta altijd los van elkaar.
Dat is volgens mij ook de norm, spaghetti mix je ook niet alvorens met de saus.
Enige juiste antwoord ^quote:Op zondag 21 december 2025 14:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En zo heeft ieder zijn voorkeur en moet je het vooral zo maken zoals je het zelf het lekkerst vindt
De Italianen zouden je hiervoor kielhalen.quote:Op zondag 21 december 2025 13:53 schreef Cruzinats het volgende:
Ik serveer de saus en pasta altijd los van elkaar.
Dat is volgens mij ook de norm, spaghetti mix je ook niet alvorens met de saus.
de italianen zijn dan ook een stel oelewappersquote:Op zondag 21 december 2025 14:14 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
De Italianen zouden je hiervoor kielhalen.
Meh. Ik neem liever even de tijd om vers te koken.quote:Op zondag 21 december 2025 13:26 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik vries het wel vaak in. An sich prima als je wat voorzorgsmaatregelen neemt![]()
1-2 minuten minder dan al dente koken (Alleen dikkere varianten, rigatoni etc) > meteen in ijswater schokken zodat het meteen stopt met doorgaren en direct een laagje olijfolie over smeren. Dan krijg je vrijwel gene ijskristallen aan de buitenkant en blijft de textuur bijna hetzelfde. Als je het vervolgens wil koken, meteen in de saus meekoken i.p.v. in water.
Ben je niet in de war met Al Capone?quote:Op zondag 21 december 2025 14:26 schreef ToT het volgende:
In welke tekenfilm heette de slechterik ook al weer Al Dente?
Samurai Pizza Cats?
Ik ook, maar als ik 3 gerechten klaar moet maken, doe ik het liever met zo min mogelijk afwasquote:Op zondag 21 december 2025 14:23 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Meh. Ik neem liever even de tijd om vers te koken.
De ingevroren saus heeft toch ook even tijd nodig om weer vloeibaar te worden.
Geen afwasmachine hebbenquote:Op zondag 21 december 2025 14:33 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik ook, maar als ik 3 gerechten klaar moet maken, doe ik het liever met zo min mogelijk afwasAls ik alleen pasta kook, dan kook ik het wel gewoon vers.
De verwijzing naar zijn naam was juist de grap in die tekenfilm.quote:Op zondag 21 december 2025 14:29 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ben je niet in de war met Al Capone?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |