Nee, die Westerse vorm van intolerantie wordt namelijk al pak 'm beet 60 jaar veroordeeld en aangepakt...quote:Op zaterdag 20 december 2025 22:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Deels ja. En mijn vraag aan jou was: hoe groot is het aandeel van de probleemgevallen met niet-westerse culture achtergrond t.o.v. de probleemgevallen met een westerse culturele achtergrond.
Vervolgens beklim je pijlsnel je stokpaardje en probeer je mij een uitspraak te ontlokken over specifiek de niet-westerse probleemgevallen. Vind je dat nou een leuke manier om een gesprek te voeren?
Ik ook.quote:Op zaterdag 20 december 2025 22:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, die Westerse vorm van intolerantie wordt namelijk al pak 'm beet 60 jaar veroordeeld en aangepajt,
Daarom staat Nederland wat inclusie en diversiteit, homo- en vrouwenrechten betreft al decennia in de top 0 meest progressieve landen op deze wereld.
IK zou dat graag zou houden,
Prima.quote:door ook geïmporteerde conservatieve achterlijkheid op dezelfde manier aan te pakken, ook van overheidwege.
Helemaal mee eens. Maar zijn we nu dichter tot een oplossing gekomen?quote:Die culturele denkbeelden hou je lekker thuis. In het publiek domein hebben we hier radicale gelijkwaardigheid van man en vrouw, homo en hetero...
Meer secularisering meer beter. Het liefst zie ik ook geen religieuze uitingen in het publieke domein, maar dat botst wel een beetje met mijn idee van vrijheid. En ja, ik snap dat dat aan beide kanten paradoxaal is.quote:daarom is dat Franse laïcisme zo gek nog niet
Toppie.quote:Op zaterdag 20 december 2025 22:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik ook.
[..]
Prima.
[..]
Helemaal mee eens. Maar zijn we nu dichter tot een oplossing gekomen?
[..]
Meer secularisering meer beter. Het liefst zie ik ook geen religieuze uitingen in het publieke domein, maar dat botst wel een beetje met mijn idee van vrijheid. En ja, ik snap dat dat aan beide kanten paradoxaal is.
Waarom moet de VU überhaupt een gebedsruimte faciliteren? Alleen vallen (gescheiden) gebedsruimtes geen vrouwen lastig.quote:Op zaterdag 20 december 2025 22:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Toppie.
Wat je dan als VU dan dus niet moet doen is gescheiden gebedsruimten faciliteren, eens?
Wat voor sigaal geeft dat, ook in de rest van Amsterdam?
Vanuit het oogpunt 'diversiteit' en 'inclusie toch'?quote:Op zaterdag 20 december 2025 22:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waarom moet de VU überhaupt een gebedsruimte faciliteren? Alleen vallen (gescheiden) gebedsruimtes geen vrouwen lastig.
Omdat anders Muslim Rights Watch gaat janken.quote:Op zaterdag 20 december 2025 22:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waarom moet de VU überhaupt een gebedsruimte faciliteren? Alleen zijn (gescheiden) gebedsruimtes niet de oorzaak van vrouwen die worden lastiggevallen.
Ik denk dat je beledigende uitspraken over Neanderthalers beter achterwege kan laten, niet in de laatste plaats omdat we daar zelf ook van afstammen. Uit genetisch onderzoek is gebleken dat er met de komst van de anatomisch moderne mens vermenging met de Neanderthalers heeft plaatsgevonden, en dat ongeveer 2% van het genoom van de Europeanen afkomstig is van de Neanderthalers.quote:Op zaterdag 20 december 2025 22:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat zeggen we zonder enige gene tegen al die neanderthalers die zich voor 'man' uitgeven.
Het is aannemelijk dat dit veel groter is natuurlijk. Deze groep is immers op meer negatieve manieren oververtegenwoordigd en aangezien men thuis in wordt opgevoed in lijn met de cultuur van het herkomstland, die bijna altijd zeer homofoob zijn, gaat dat natuurlijk zijn effecten hebben in de Nederlandse samenleving.quote:Op zaterdag 20 december 2025 22:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Deels ja. Dat ontkent echt helemaal niemand. En mijn vraag aan jou was: hoe groot is het aandeel van de probleemgevallen met niet-westerse culture achtergrond t.o.v. de probleemgevallen met een westerse culturele achtergrond.
Dat zal die Nederlandse studenten en bouwvakkers leren!quote:Amsterdam pakt geweld tegen vrouwen aan met vechtsporttraining en bike-buddy's
Misschien kunnen ze vrouwen adviseren beter met een broer of vader over straat te gaan, dat is tenslotte ook een soort buddy.quote:Op zaterdag 20 december 2025 12:49 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk dat het goede plannen zijn. Wel benieuwd hoe dat buddy-systeem gaat werken.
De eerste klap is een daalder waard, leer dat maar aan de nieuwe lichting van de dames.quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:47 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze vrouwen adviseren beter met een broer of vader over straat te gaan, dat is tenslotte ook een soort buddy.
En je weerbaarder maken door een vechttraining is goed, maar wil je dit soort situaties voorkomen, kan ze beter kuis gekleed gaan en een hoofddoekje dragen.
Welke tips hebben jullie nog meer voor vrouwen?
Een kennisgroep oprichten en bespreken hoe de vrouwen in Afrika en het midden oosten de mannen van zich af weten te houden.quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:47 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze vrouwen adviseren beter met een broer of vader over straat te gaan, dat is tenslotte ook een soort buddy.
En je weerbaarder maken door een vechttraining is goed, maar wil je dit soort situaties voorkomen, kan ze beter kuis gekleed gaan en een hoofddoekje dragen.
Welke tips hebben jullie nog meer voor vrouwen?
Ja. Kuis gekleed gaan en minimaal een hoofddoekje op. Liever ook niet na het donker op straat. En alleen met vader of broer of je man als buddy naar buiten.quote:Op zondag 21 december 2025 14:28 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Een kennisgroep oprichten en bespreken hoe de vrouwen in Afrika en het midden oosten de mannen van zich af weten te houden.
Sorry, I don't understand, can you post in English please?quote:Op zaterdag 20 december 2025 21:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
Amsterdam.
Mooie Nederlandse stad was dat ooit.
Het staat er echt. Extra lampen.quote:Halsema zei het al in augustus: ook de openbare ruimte moet veiliger worden. De gemeente bracht eerder dit jaar ruim 160 'kwetsbare plekken' in kaart, zoals donkere of afgelegen fietsroutes, tunnels en bus-, tram- en metrohaltes. Op die plekken worden bosjes gesnoeid en extra lampen geplaatst. In Amsterdam-Zuidoost start een proef met betere verlichting.
Ach welnee!quote:Op zondag 21 december 2025 15:29 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Het staat er echt. Extra lampen.
En bosjes snoeien. Briljant. Als er geen bosjes zijn > geen vrouwen die in de bosjes gesleurd worden..!![]()
Heerlijk toch, aan problemen werken zonder de oorzaak te hoeven benoemen. Prachtig.
Er zit trouwens wel vooruitgang in, moet ik toegeven. Vroeger had een GroenLinks wethouder een dossier zoals dit simpelweg in een lade laten verdwijnen, omdat het niet strookt met het naïeve 'je kan alle culturen bij elkaar flikkeren en dan zullen we samen rond het kampvuur Kumbayaa zingen'- wereldbeeld.
We komen er wel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |