abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 december 2025 @ 22:09:10 #151
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219547150
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 december 2025 22:05 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Deels ja. En mijn vraag aan jou was: hoe groot is het aandeel van de probleemgevallen met niet-westerse culture achtergrond t.o.v. de probleemgevallen met een westerse culturele achtergrond.

Vervolgens beklim je pijlsnel je stokpaardje en probeer je mij een uitspraak te ontlokken over specifiek de niet-westerse probleemgevallen. Vind je dat nou een leuke manier om een gesprek te voeren?
Nee, die Westerse vorm van intolerantie wordt namelijk al pak 'm beet 60 jaar veroordeeld en aangepakt...

Daarom staat Nederland wat inclusie en diversiteit, homo- en vrouwenrechten betreft al decennia in de top 10 meest progressieve landen op deze wereld.

IK zo dat graag zou houden, door ook geïmporteerde conservatieve achterlijkheid op dezelfde manier aan te pakken, ook van overheidwege. Die culturele denkbeelden hou je lekker thuis. In het publiek domein hebben we hier radicale gelijkwaardigheid van man en vrouw, homo en hetero...

daarom is dat Franse laïcisme zo gek nog niet.

Vind je vrouwen zich 'te hoerig' kleden, te 'bloot', te 'uitdagend'? Dan is dat jou probleem, niet dat van vrouwen.

Dat zeggen we zonder enige gene tegen al die neanderthalers die zich voor 'man' uitgeven. Lazer op met je Andrew Tate - Tarzan - Machoman gelul over 'eerbaarheid'. Vrouwen mogen NAAKT over straat lopen en alsnog heb je je poten thuis te houden. De groeten met je Bijbel en je 'mannencode' en je pseudowetenschappelijke gezeik over natuur en biologie - "mannetjes willen nu eenmaal domineren".

Zullen we diezelfde kritiek gewoon uiten op een groep die zich sinds een jaar of 20 nogal opzichtig religieus aan het manifesteren is?

[ Bericht 6% gewijzigd door EttovanBelgie op 20-12-2025 22:14:30 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 20 december 2025 @ 22:14:42 #152
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219547244
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 22:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, die Westerse vorm van intolerantie wordt namelijk al pak 'm beet 60 jaar veroordeeld en aangepajt,

Daarom staat Nederland wat inclusie en diversiteit, homo- en vrouwenrechten betreft al decennia in de top 0 meest progressieve landen op deze wereld.

IK zou dat graag zou houden,
Ik ook.
quote:
door ook geïmporteerde conservatieve achterlijkheid op dezelfde manier aan te pakken, ook van overheidwege.
Prima.
quote:
Die culturele denkbeelden hou je lekker thuis. In het publiek domein hebben we hier radicale gelijkwaardigheid van man en vrouw, homo en hetero...
Helemaal mee eens. Maar zijn we nu dichter tot een oplossing gekomen?
quote:
daarom is dat Franse laïcisme zo gek nog niet
Meer secularisering meer beter. Het liefst zie ik ook geen religieuze uitingen in het publieke domein, maar dat botst wel een beetje met mijn idee van vrijheid. En ja, ik snap dat dat aan beide kanten paradoxaal is.
Huilen dan.
pi_219547269
De discussie over dit onderwerp gaat al gauw over de invloed van de culturele achtergrond. Ik merk dat een andere factor op een of andere manier niet besproken wordt, dus begin ik er maar over.

Ik denk dat besnijdenis een belangrijke oorzaak is. Ik durf de stelling aan dat besnijdenis de kans aanzienlijk verhoogt dat een jongen later een zedendelinquent wordt. Helaas wordt hier geen onderzoek naar gedaan, maar dat zou eigenlijk wel gedaan moeten worden.
  zaterdag 20 december 2025 @ 22:16:49 #154
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219547272
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 december 2025 22:14 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik ook.
[..]
Prima.
[..]
Helemaal mee eens. Maar zijn we nu dichter tot een oplossing gekomen?
[..]
Meer secularisering meer beter. Het liefst zie ik ook geen religieuze uitingen in het publieke domein, maar dat botst wel een beetje met mijn idee van vrijheid. En ja, ik snap dat dat aan beide kanten paradoxaal is.
Toppie.

Wat je dan als VU dan dus niet moet doen is gescheiden gebedsruimten faciliteren, eens?

Wat je als stad dan niet moet doen is een pro-hoofddoek campagne voeren door abri's te vullen met dergelijk uitgedoste dames en de slogan "sterke vrouw".

Foute sigalen. Religieuze kniebuigingen. Culturele regressie.

Wat voor sigaal geeft dat, ook in de rest van Amsterdam?

Wellicht toch het aloude narratief van de vrouw als, vooral in seksueel opzicht, 'anders'? En ook een beetje het idee pushen dat je, als je je als vrouw niet zedig kleedt, het een 'beetje uitlokt'?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 20 december 2025 @ 22:19:54 #155
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219547302
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 22:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Toppie.

Wat je dan als VU dan dus niet moet doen is gescheiden gebedsruimten faciliteren, eens?

Wat voor sigaal geeft dat, ook in de rest van Amsterdam?
Waarom moet de VU überhaupt een gebedsruimte faciliteren? Alleen vallen (gescheiden) gebedsruimtes geen vrouwen lastig.
Huilen dan.
pi_219547327
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 december 2025 22:19 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Waarom moet de VU überhaupt een gebedsruimte faciliteren? Alleen vallen (gescheiden) gebedsruimtes geen vrouwen lastig.
Vanuit het oogpunt 'diversiteit' en 'inclusie toch'?

In het rapport over alle vermeende Islamofobie in Nederland werd dit specifiek als punt aangehaald waardoor moslims zich hartstikke gediscrimineerd voelen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 20 december 2025 @ 22:21:51 #157
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219547329
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 december 2025 22:19 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Waarom moet de VU überhaupt een gebedsruimte faciliteren? Alleen zijn (gescheiden) gebedsruimtes niet de oorzaak van vrouwen die worden lastiggevallen.
Omdat anders Muslim Rights Watch gaat janken.

Het 'othering' van vrouwen, ofwel, dat ze radicaal anders zijn en anders behandeld en benaderd moeten worden, is precies waarom lastigvallen gerechtvaardigd wordt, dat is het hele punt.

Gristenen en alfa-mannetjes worden daarom terecht weggelachen.
Maar zodra het gekleurd en islamitisch is, krijgen we allerlei uitvluchten en zelfs rechtvaardigingen.

Pak al die bagger aan.

Zolang we in Amsterdam een bestuur hebben zitten dat in alles aangetoond heeft batshit woke insane te zijn, zie ik dat echter niet gauw gebeuren.

En DAT moet gezegd worden. Al was het maar om die achterlijke hypocrisie aan te tonen.

En vooral om eindelijk ECHT werk te maken van vrouwen- en homohaat in die stad.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219547381
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 22:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat zeggen we zonder enige gene tegen al die neanderthalers die zich voor 'man' uitgeven.
Ik denk dat je beledigende uitspraken over Neanderthalers beter achterwege kan laten, niet in de laatste plaats omdat we daar zelf ook van afstammen. Uit genetisch onderzoek is gebleken dat er met de komst van de anatomisch moderne mens vermenging met de Neanderthalers heeft plaatsgevonden, en dat ongeveer 2% van het genoom van de Europeanen afkomstig is van de Neanderthalers.
pi_219547395
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 december 2025 22:05 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Deels ja. Dat ontkent echt helemaal niemand. En mijn vraag aan jou was: hoe groot is het aandeel van de probleemgevallen met niet-westerse culture achtergrond t.o.v. de probleemgevallen met een westerse culturele achtergrond.
Het is aannemelijk dat dit veel groter is natuurlijk. Deze groep is immers op meer negatieve manieren oververtegenwoordigd en aangezien men thuis in wordt opgevoed in lijn met de cultuur van het herkomstland, die bijna altijd zeer homofoob zijn, gaat dat natuurlijk zijn effecten hebben in de Nederlandse samenleving.

Jij denkt toch hopelijk niet serieus dat bijvoorbeeld denkbeelden over homo's of vrouwen nagenoeg gelijk zijn bij allochtonen en autochtonen? Helemaal als we het hebben over mensen met een niet-Westers migratieachtergrond zullen die denkbeelden disproportioneel anders en negatiever zijn. Precies hetzelfde als het over andere groepen zoals Joden gaat.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219547514
pi_219547587
quote:
Amsterdam pakt geweld tegen vrouwen aan met vechtsporttraining en bike-buddy's
Dat zal die Nederlandse studenten en bouwvakkers leren! 8)7
pi_219548136
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 december 2025 12:49 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk dat het goede plannen zijn. Wel benieuwd hoe dat buddy-systeem gaat werken.
Misschien kunnen ze vrouwen adviseren beter met een broer of vader over straat te gaan, dat is tenslotte ook een soort buddy.
En je weerbaarder maken door een vechttraining is goed, maar wil je dit soort situaties voorkomen, kan ze beter kuis gekleed gaan en een hoofddoekje dragen.

Welke tips hebben jullie nog meer voor vrouwen?
pi_219550883
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 december 2025 23:47 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Misschien kunnen ze vrouwen adviseren beter met een broer of vader over straat te gaan, dat is tenslotte ook een soort buddy.
En je weerbaarder maken door een vechttraining is goed, maar wil je dit soort situaties voorkomen, kan ze beter kuis gekleed gaan en een hoofddoekje dragen.

De eerste klap is een daalder waard, leer dat maar aan de nieuwe lichting van de dames.
pi_219550923
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 december 2025 23:47 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Een kennisgroep oprichten en bespreken hoe de vrouwen in Afrika en het midden oosten de mannen van zich af weten te houden.
pi_219551214
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 14:28 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Een kennisgroep oprichten en bespreken hoe de vrouwen in Afrika en het midden oosten de mannen van zich af weten te houden.
Ja. Kuis gekleed gaan en minimaal een hoofddoekje op. Liever ook niet na het donker op straat. En alleen met vader of broer of je man als buddy naar buiten.

Want geen enkele vrouw wil toch lastig gevallen worden? Dus pas je gedrag aan.
pi_219551401
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 21:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
Amsterdam.

Mooie Nederlandse stad was dat ooit.
Sorry, I don't understand, can you post in English please?
pi_219551688
quote:
Halsema zei het al in augustus: ook de openbare ruimte moet veiliger worden. De gemeente bracht eerder dit jaar ruim 160 'kwetsbare plekken' in kaart, zoals donkere of afgelegen fietsroutes, tunnels en bus-, tram- en metrohaltes. Op die plekken worden bosjes gesnoeid en extra lampen geplaatst. In Amsterdam-Zuidoost start een proef met betere verlichting.
Het staat er echt. Extra lampen.

En bosjes snoeien. Briljant. Als er geen bosjes zijn > geen vrouwen die in de bosjes gesleurd worden..! :s)

Heerlijk toch, aan problemen werken zonder de oorzaak te hoeven benoemen. Prachtig.

Er zit trouwens wel vooruitgang in, moet ik toegeven. Vroeger had een GroenLinks wethouder een dossier zoals dit simpelweg in een lade laten verdwijnen, omdat het niet strookt met het naïeve 'je kan alle culturen bij elkaar flikkeren en dan zullen we samen rond het kampvuur Kumbayaa zingen'- wereldbeeld.

We komen er wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')