De bemoeizucht van de Groen Links dames kent geen ( gemeente) grenzenquote:Op zaterdag 20 december 2025 16:09 schreef MichaelScott het volgende:
Schiphol ligt niet eens in de gemeente Amsterdam.
Gaan ze zich straks ook druk maken om Amsterdam Beach en Amsterdam Castle?
Heb het al eerder gepost. Halsema is de Nederlandse Trump; zij komt weg met moord.quote:
quote:In 2025 reisden ruim zes miljoen mensen tussen Schiphol en de Verenigde Staten, bijna tien procent van het totaal.
Een daling van het aantal reizigers kan er uiteindelijk toe leiden dat directe routes naar de Verenigde Staten vanaf Schiphol verdwijnen.
Amerikaanse bezoekers besteden volgens de onderzoekers meer dan twee keer zoveel per reis als de gemiddelde Europese bezoeker.
Maatregelen die langeafstandsvluchten duurder maken, raken daardoor juist de groep toeristen die de grootste economische bijdrage levert aan Nederlandse hotels, restaurants, winkels en attracties.
Toeristen wijken daardoor uit naar Parijs, Londen of Frankfurt. Vooral het luchtvaartknooppunt Istanboel profiteert, naast Doha in Qatar en Dubai.
Vliegtaks in 2009 was geen succes
Dat leidde destijds in combinatie met de economische crisis tot 23 procent minder internationale reizigers voor Schiphol.
De belasting werd snel weer afgeschaft.
Grote bedrijven maken zich zorgen over de hoge vliegbelastingen.
Na het kortstondige avontuur in 2008 en 2009 kwam er in 2019 een nieuwe vliegtaks.
Dit heeft de Nederlandse economie tot en met vorig jaar drie miljard euro gekost.
Nederland noteerde twaalf procent minder bestedingen door internationale toeristen, terwijl er voor de Europese Unie als geheel sprake was van een plus van 2,4 procent.
Het kabinet voert nu opnieuw een verre vliegtaks in.
Ze lijken te denken dat geld uit de lucht komt vallen. Geen van hun idealen kan worden verwezenlijkt zonder dat daar flink voor wordt betaald.quote:Op vrijdag 19 december 2025 10:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niet de grootste. Dat is de staat.
Stopera kan hoog en laag springen wat ze willen, als ze in den haag besluiten dat ze in hun mand moeten gaan liggen, dienen ze dat te doen.
Wat gl-pvda doet is janken vanuit zuiver idealistisch oogpunt, zonder te kijken naar enige rationaliteit.
Zitten ook echt in de regering.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 01:25 schreef Peppert het volgende:
[..]
Ze lijken te denken dat geld uit de lucht komt vallen. Geen van hun idealen kan worden verwezenlijkt zonder dat daar flink voor wordt betaald.
Zeker als je een gemeente bestuurt waar Schiphol niet eens in ligtquote:Op vrijdag 19 december 2025 10:29 schreef VEM2012 het volgende:
Het lijkt mij toch niet aan een gemeentebestuur om hier het laatste woord over te hebben…
Hoe zit dit met het meer conservatieve links?quote:Op woensdag 12 augustus 2026 02:53 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Goed. Ik Zal het even uitleggen. De hoogst opgeleide mensen in Nederland zijn gemiddeld genomen Groenlinksers en dus hebben die ook gemiddeld genomen de hoogste salarissen en die betalen dus ook de meeste belasting. PVV-tokkies daarentegen zijn gemiddeld genomen laagopgeleide bejaarden. Daar komt het geld niet vandaan. Ben je mooi uitgeluld.
Ik ga hier trouwens niet verder over in gesprek. Dit zijn feiten.
waarom wil die GroenLinks dan dat Schiphol krimpt liefst tot nul en Airport Lelystad niet open doen, dan zou men zichzelf in de voet schietenquote:Op woensdag 12 augustus 2026 02:53 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Goed. Ik Zal het even uitleggen. De hoogst opgeleide mensen in Nederland zijn gemiddeld genomen Groenlinksers en dus hebben die ook gemiddeld genomen de hoogste salarissen en die betalen dus ook de meeste belasting. PVV-tokkies daarentegen zijn gemiddeld genomen laagopgeleide bejaarden. Daar komt het geld niet vandaan. Ben je mooi uitgeluld.
Ik ga hier trouwens niet verder over in gesprek. Dit zijn feiten.
Door een ander.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 01:25 schreef Peppert het volgende:
[..]
Ze lijken te denken dat geld uit de lucht komt vallen. Geen van hun idealen kan worden verwezenlijkt zonder dat daar flink voor wordt betaald.
Dat GL is ook achterlijk. Kost je alleen maar een hoop geld. Dan gaan we allemaal naar Belgie en Duitsland. En volgens mij vliegen er al heel veel via daar. Doe ik zelf ook. Alleen bepaalde vluchten buiten de EU pak ik nog via Amsterdam.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 06:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
waarom wil die GroenLinks dan dat Schiphol krimpt liefst tot nul en Airport Lelystad niet open doen, dan zou men zichzelf in de voet schieten
Dat PVVers bejaarden zijn dat geloof ik niet, jonge mensen hebben veel meer reden om PVV of FVD te stemmen uit onvrede dan bejaarden
IK denk dat veel bejaarden helemaal niet meer stemmen
je "feiten" worden niet ondersteund door feitelijkheden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |