Huh? Volgens mij testen ze op heel veel dingen hoor! waaronder taaislijmziektequote:Op woensdag 17 december 2025 16:07 schreef Henrike het volgende:
[..]
Nee daar testen ze op een stofwisselingsstoornis
Plu/cht
Ik wilde hetzelfde zeggen. Er wordt wel op CF getest, maar alleen op de meest voorkomende mutaties.quote:Op woensdag 17 december 2025 16:30 schreef Tarantelle het volgende:
Op taaislijmziekte wordt zeker wel met de hielprik getest. Al best een tijd. Of het dan gemist kan worden, dat durf ik niet te zeggen.
Ok wist ik nietquote:Op woensdag 17 december 2025 16:28 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
[..]
Huh? Volgens mij testen ze op heel veel dingen hoor! waaronder taaislijmziekte
Edit.. even opgezocht: "Ja, sinds 2011 wordt taaislijmziekte (Cystic Fibrosis, CF) standaard opgespoord via de hielprik bij alle pasgeboren baby's in Nederland, wat een vroege diagnose mogelijk maakt en een vroegtijdige start van behandeling met gezondheidswinst oplevert. Als de hielprik afwijkend is, volgt er verder onderzoek, zoals een zweettest, om de diagnose te bevestigen. "
Alles kan wel een keer gemist worden. Ik vind het bijzonder. Het meisje is 4 jaar?quote:Op woensdag 17 december 2025 16:30 schreef Tarantelle het volgende:
Op taaislijmziekte wordt zeker wel met de hielprik getest. Al best een tijd. Of het dan gemist kan worden, dat durf ik niet te zeggen.
Ik vond het opvallend dat ze zei: 'Het is in ieder geval zo dat ik sinds een paar maanden niet meer in mijn relatie met Koen en Sjaak ben'. En 'Dus toen hebben we uiteindelijk geconcludeerd om afstand van elkaar te nemen, om allemaal op onszelf te gaan of in ieder geval ik hier alleen met de kinderen.'quote:Op woensdag 17 december 2025 07:29 schreef JaNeeDan het volgende:
[..]
De kapster kwam om haar haren te föhnen, het haar van de dochter was gekruld, ze speelde een spelletje met de kinderen, er kwam ‘s nachts een kind bij haar in bed, reclame voor Borgjes.
Met z’n drieën is het niet gelukt, hoe ze ook hun best hebben gedaan, zij ging van 60 naar 40 kilo, er is inmiddels weer 10 bij. Begin 2025 begon het mensen op te vallen dat het niet goed ging. Uiteindelijk eerlijk naar elkaar geweest: het ging niet meer, hoe graag ze ook wilden. Leuke dagen, zware dagen, er doorheen getrokken door familie en vrienden die weten hoe het zit, ze heeft het leuk met Tim maar ook zwaar.
Financiën zijn de reden dat zij in de boerderij is blijven wonen.
En het hele verhaal doet ze niet omdat het ook JvP en KB aangaat.
En weer een dag op de bank doorgebracht.quote:Op woensdag 17 december 2025 18:30 schreef Clavis het volgende:
Wat blijft het toch bijzondere content van Sanneke en Dion. Wat een stel.
Kan gemist worden. Gebeurde ook bij een kennis (haar zoon), die kwamen er op 4 of 5-jarige leeftijd achter. Volgende kind ook negatief op de hielprik, maar doorgetest ivm ouder kind met CF. Jongste bleek ook CF te hebben.quote:Op woensdag 17 december 2025 16:30 schreef Tarantelle het volgende:
Erg he?quote:Op woensdag 17 december 2025 18:30 schreef Clavis het volgende:
Wat blijft het toch bijzondere content van Sanneke en Dion. Wat een stel.
Volgens mij is Tim daar aldoor.quote:Op woensdag 17 december 2025 18:39 schreef Loveischocolala het volgende:
Volgens mij toen Tim er was hoorde ik ook de kinderen. Benieuwd offie mee gaat na dubai…
Zijn er nog roddels in Barneveld?quote:Op woensdag 17 december 2025 16:27 schreef Kaatjepuk het volgende:
Haha weer een ander die de zooi van Debbie mag gaan opruimen. Wat een viespeuk is het ook.
Vooral met kinderen!quote:Op woensdag 17 december 2025 20:11 schreef Lalaland79 het volgende:
Ik denk dat hvk bij het winder wonder paradijs is. Daar zie ik meer fluflus. Handig moment zo doordeweeks
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |