abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 april 2026 @ 15:39:13 #26
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_220678489
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 08:11 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ah, vandaar dat jij hier niet actief bent.
Gaat om moslims, so who cares dat die afgeslacht worden of niet dan?

Genocide is ALTIJD walgelijk.
Ongeacht wie de daders zijn en wie de slachtoffers......
(behalve voor jou dan)
Correctie, het zijn hier de moslims die niet afgeslacht worden, maar het afslachten doen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_220678500
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 15:39 schreef nixxx het volgende:

[..]
Correctie, het zijn hier de moslims die niet afgeslacht worden, maar het afslachten doen.
Heel bijzonder dat hij naar whataboutismes over Israël of het westen grijpt.

[ Bericht 0% gewijzigd door HSG op 29-04-2026 15:48:46 ]
Corporate translator
  woensdag 29 april 2026 @ 15:44:19 #28
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_220678510
quote:
7s.gif Op woensdag 29 april 2026 15:41 schreef HSG het volgende:

[..]
Heel bijzonder dat jij naar whataboutismes over Israël of het westen grijpt.
Huh? Ik geef hier gewoon een feitelijke correctie van de gebruikelijke onzin van bianconeri
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_220678516
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 15:44 schreef nixxx het volgende:

[..]
Huh? Ik geef hier gewoon een feitelijke correctie van de gebruikelijke onzin van bianconeri
Je moet zijn posts gaan bekijken hier in dit topic. Overal probeert hij het westen en Israël aan te halen alsof zij de schuldigen zijn van wat er in Darfur gebeurd.

En anders bagatelliseert hij het wel.
Corporate translator
  woensdag 29 april 2026 @ 15:48:27 #30
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_220678531
quote:
7s.gif Op woensdag 29 april 2026 15:46 schreef HSG het volgende:

[..]
Je moet zijn posts gaan bekijken hier in dit topic. Overal probeert hij het westen en Israël aan te halen alsof zij de schuldigen zijn van wat er in Darfur gebeurd.

En anders bagatelliseert hij het wel.
Ooh, ik dacht dat je mij bedoelde.. ja, nú snap ik je
pi_220678532
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 15:48 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ooh, ik dacht dat je mij bedoelde.. ja, nú snap ik je
Gezien en gefixed. :P
Corporate translator
pi_220678552
Een beetje normaal mens met normen en waarden keurt beide slachtpartijen af, maar jammer genoeg gebeurt dat niet. Zal nooit snappen dat het zinloos moorden van burgers, door welke partij dan ook op 1 of ander manier goed wordt gepraat. Diep triest.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 16:56:25 #33
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220802800
Nog steeds bijna 20 miljoen burgers op het randje van de hongersnood in Soedan:

https://www.newarab.com/n(...)ll-face-acute-hunger

quote:
Almost 20 million people in Sudan still face acute hunger, monitors say

Some 19.5 million Sudanese people, or more than 40 percent of the population, are facing acute hunger, according to a report by a global hunger monitor, as the contours of a war that has created the world's worst hunger crisis shift.

The spread of hunger and famine has become a hallmark of the three-year-old war in Sudan, which is estimated to have killed hundreds of thousands of people as well as devastating the economy and agriculture and displacing 14 million.

The estimate by the U.N.-backed Integrated Food Security Phase Classification (IPC) is slightly lower than last fall's estimate of 21.2 million people, but some 14 areas in the country's North Darfur, South Darfur, and South Kordofan states remain at risk of famine, where 135,000 people face "catastrophic" levels of hunger.

Those areas include the cities of El-Fasher and Kadugli, judged last year to be experiencing famine largely as a result of sieges by the Rapid Support Forces. But in October, the RSF completed their takeover of El-Fasher, largely emptying the city, while this year the army broke the siege of Kadugli.

Drone warfare has seemed to replace such ground campaigns as the leading mode of warfare in Sudan. Fighting rages on in the Kordofan region as well as Blue Nile state, with drones killing at least 880 civilians since January according to the U.N.'s human rights office. Drones have targeted civilian infrastructure including markets, hospitals, and power stations.

"Ongoing hostilities - especially around major supply routes, such as El Obeid in North Kordofan - and the possibility of renewed siege-like conditions continue to heighten risks," the IPC said in a statement.

Some 825,000 children are expected to suffer from severe acute malnutrition as insecurity, access restrictions, and budget cuts have made aid deliveries to many parts of the country difficult, the IPC said. Sudan's rainy season, which begins around July and coincides with the leaner planting season, is expected to also worsen conditions.

Among the other areas at risk of famine are areas in North Darfur hosting those fleeing from El-Fasher, including Tina, Um Baru, and Kernoi, which have seen drone attacks as well as fighting as the RSF consolidates its control of the area.

The regional Iran crisis also threatens to worsen the situation, raising food, fuel and fertiliser prices and making a successful harvest later this year less likely.
Dode kinderen wegens bezuinigingen straks dus. ;(
pi_220802867
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 16:56 schreef Qarrad het volgende:
Nog steeds bijna 20 miljoen burgers op het randje van de hongersnood in Soedan:

https://www.newarab.com/n(...)ll-face-acute-hunger
[..]
Dode kinderen wegens bezuinigingen straks dus. ;(
Zat rijke moslimstaten die wel wat kunnen missen dus lijkt me geen probleem.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 17:07:32 #35
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220802903
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:04 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Zat rijke moslimstaten die wel wat kunnen missen dus lijkt me geen probleem.
Er zitten er een paar vuistdiep in en die zijn niet echt aan het helpen, zeg maar. Dus om het nu af te doen met een cynische grap...

Je kon tot de verovering van El Fasher de lokale gaarkeukens nog sponsoren met GoFundMe's, maar al die mensen zijn mede door de media-aandacht bij het zoeken naar fondsen geëxecuteerd zodra RSF binnenviel. Ze wisten wie ze moesten hebben.

Dus zelfs als je als welwillend persoon zelf iets kunt missen, dan sponsor je mensen op een dodenlijst.
pi_220803102
Klinkt als een onderwerp waarbij Gaza een gezellige braderie is.

Maar ja, Soedan scoort niet lekker op de deugladder.
Geen zin meer in een forum met kankerfakende trolls
  vrijdag 15 mei 2026 @ 17:55:11 #37
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220803259
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:30 schreef JopieKlaassen het volgende:

No jews no news.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220811199
quote:
de grootste humanitaire crisis ter wereld
Duizenden doden, hongersnood en seksueel geweld; in Soedan vindt de grootste humanitaire crisis ter wereld plaats, maar aandacht voor het conflict is er nauwelijks. Sinds 2023 bevechten het regeringsleger en paramilitaire rebellen in het land elkaar. Waarom grijpt de internationale gemeenschap niet in? We gaan het erover hebben met Elles van Gelder, NOS-correspondent in Afrika, en D66-Kamerlid Mpanzu Bamenga.
https://www.vpro.nl/buitenhof/artikelen/buitenhof-17-mei-2026

Weliswaar niet prime-time. Wel morgen bij Buitenhof op NPO1.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 17:50:19 #39
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220811246
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 17:44 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
https://www.vpro.nl/buitenhof/artikelen/buitenhof-17-mei-2026

Weliswaar niet prime-time. Wel morgen bij Buitenhof op NPO1.
Hmm, ik wel benieuwd welke gaslighting men de kijker en luisteraar wilt gaan verkopen mbt dit conflict. Schuimbekkend en snikkend in de straten voor de Palestijnen, wegkijkend van dit leed terwijl men het stelt zo nauw te nemen met mensenrechten en het internationale recht. De drogredenen die we tot op heden hebben gehoord geven nog altijd geen verklaring.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 16 mei 2026 @ 18:25:20 #40
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220811591
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 17:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, ik wel benieuwd welke gaslighting men de kijker en luisteraar wilt gaan verkopen mbt dit conflict. Schuimbekkend en snikkend in de straten voor de Palestijnen, wegkijkend van dit leed terwijl men het stelt zo nauw te nemen met mensenrechten en het internationale recht. De drogredenen die we tot op heden hebben gehoord geven nog altijd geen verklaring.
In alle eerlijkheid heeft Mpanzu Bamenga de situatie in Soedan meerdere keren op de kaart proberen te zetten. Hij is ook een van degenen die zich afvraagt waarom dit (en de situatie in zijn geboorteland Congo, ook al zo'n afgrijselijk dossier van decennia) niet en Palestina wel alle aandacht krijgt.

twitter

Dit is maar één van de vele kreten van deze aard. De Congolezen zijn sowieso wat mondiger dan de Darfurianen, waarschijnlijk mede door de structurele historische achterstelling van die laatsten. Daaraan kun je ook een hoop achtergrond in een conflict herkennen. Oost-Congo is bewust gedestabiliseerd terwijl er in de regio een gemeenschappelijk bewustzijn over de koloniale erfenis heerste.

Dat is het verschil tussen de voormalige westerse koloniën en de Sahellanden waar de noordelijke van oorsprong koloniale elite de zuidelijke volkeren nooit een gram zelfbewustzijn, respect of ontwikkeling heeft gegund. Niet dat de westerse koloniale machten zo vriendelijk waren, integendeel, de gruwelen waren niet te beschrijven, maar daar is naderhand een schuldbewuste erkenning van en bewustzijn over gegroeid. Dat ontbreekt in landen als Soedan, Mauretanië, Niger en overige poelen van ellende.
pi_220812242
Wat ik me altijd afvraag, misschien heeft iemand er antwoord op. Ik lees altijd dat UAE bij deze oorlog betrokken is vanwege de goudhandel. Dat lijkt mij grote onzin, die vent van UAE die hierbij betrokken is heeft ~50 miljard. Dan is dit een hele ingewikkelde zaak om met goudhandel wat miljoenen te verdienen. Wat is dan wel de reden? Iets ideologisch? Ze vochten ook tegen de Houthis.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 19:38:34 #42
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_220812347
Waarom is dit geen mainstream nieuws?
Oh ja, geen olie te halen. :r
  zaterdag 16 mei 2026 @ 20:00:02 #43
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220812619
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:38 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Waarom is dit geen mainstream nieuws?
Oh ja, geen olie te halen. :r
Omdat de daders niet-Westers zijn en niet-blank, dus past het niet bij het gewenste intersectionele narratief.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220812875
Het krijgt geen aandacht omdat het soennieten tegen soennieten zijn, de wereld lijkt het prima te vinden dat ze elkaar afmaken.
De UAE is ’s werelds grootste importeur van Afrikaans goud en Darfur is één van de grootste goudregio’s van Afrika.

Dat belooft weinig goeds voor de toekomst als er oorlogen om water gaan uitbreken...
pi_220958219
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:18 schreef AFA2022 het volgende:
Het krijgt geen aandacht omdat het soennieten tegen soennieten zijn, de wereld lijkt het prima te vinden dat ze elkaar afmaken.
De UAE is ’s werelds grootste importeur van Afrikaans goud en Darfur is één van de grootste goudregio’s van Afrika.

Dat belooft weinig goeds voor de toekomst als er oorlogen om water gaan uitbreken...
Daarnaast vinden mensen Dubai superkoel en kunnen ze daar veel geld verdienen. De pro-pallies zoeken gewoon een reden om joden te haten.

quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:30 schreef JopieKlaassen het volgende:

Jup want de grootste aanstichter op de achtergrond is het VAE en dat is geen Israël of westers land.
Corporate translator
  Moderator donderdag 4 juni 2026 @ 13:25:17 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220958273
Het krijgt gewoon aandacht

Niet zoveel want het boeit niet zo heel veel mensen maar bv de NOS beateed er regelmatig aandacht aan

Waarschijblihk volgen jullie het mainstream nieuws gewoon niet zo goed
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 4 juni 2026 @ 13:39:57 #47
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220958334
quote:
88s.gif Op donderdag 4 juni 2026 13:25 schreef sp3c het volgende:
Het krijgt gewoon aandacht

Niet zoveel want het boeit niet zo heel veel mensen maar bv de NOS beateed er regelmatig aandacht aan

Waarschijblihk volgen jullie het mainstream nieuws gewoon niet zo goed
Dat is eigenlijk wel apart is het niet? Juist de mensen die stellen zoveel om mensenrechtenschendingen en vermeende genocides te geven, kijken weg van dit conflict.
  Moderator donderdag 4 juni 2026 @ 13:59:11 #48
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220958479
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2026 13:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is eigenlijk wel apart is het niet? Juist de mensen die stellen zoveel om mensenrechtenschendingen en vermeende genocides te geven, kijken weg van dit conflict.
Krijg niet de indruk dat iemand wegkijkt, de mensenrechtenschendingen of de al dan niet vermeende genocides ontkent
  donderdag 4 juni 2026 @ 18:11:42 #49
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220959894
quote:
88s.gif Op donderdag 4 juni 2026 13:59 schreef sp3c het volgende:

[..]
Krijg niet de indruk dat iemand wegkijkt, de mensenrechtenschendingen of de al dan niet vermeende genocides ontkent
We zien in elk geval aanmerkelijk minder aandacht voor de situatie dan die elders. Je geeft zelf ook al aan 'het boeit niet zo heel veel mensen' ... dat wekt de vraag op waarom niet.
  Moderator donderdag 4 juni 2026 @ 18:14:43 #50
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220959908
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2026 18:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
We zien in elk geval aanmerkelijk minder aandacht voor de situatie dan die elders. Je geeft zelf ook al aan 'het boeit niet zo heel veel mensen' ... dat wekt de vraag op waarom niet.
niet echt

het is diepdonker afrika, daar zijn we minder druk mee bezig dan met de rest van de wereld maar

quote:
14s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Omdat de daders niet-Westers zijn en niet-blank, dus past het niet bij het gewenste intersectionele narratief.
is complete onzin, het is gewoon mainstream nieuws
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')