abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219516338
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 11:50 schreef Ansa het volgende:

[..]
Jawel, want ookal is iemand bij mij onrustig en bij anderen doet men alsof het aan mijn management ligt, zeker als de twee voor mij zijn uitgevallen wordt er verwacht dat ik alles oplos.
En dat is precies jouw probleem, je gaat inspringen op gaten, die je werkgever moet oplossen, als er 2 mensen uit mijn team vertrekken ga ik echt niet al hun taken structureel oppakken, dan zeg ik gewoon tegen mijn baas: Luister wat heeft voor jou prioriteit, je kunt kiezen. Dat jij dan als een gek gaat overwerken betekent dat de urgentie kennelijk niet voelbaar is, hiermee benadeel je niet alleen je zelf, maar ook je teamgenoten, omdat jij die onbedoeld onder druk zet, vind je het gek dat je dan conflicten krijgt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219516343
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 11:27 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Sorry, maar dit heeft echt niets te maken met wat ik net schreef...
Hoe het met je huidige werkgever zit doet er niet toe, kan ook gewoon geen match zijn. Ik lees alleen maar dat je niet kan loslaten. Te veel een ding maakt van je werk en het dan gek vinden dat je de klachten hebt die je omschrijft.
Juist ook door zo te zijn, en gelijk juridische stappen te ondernemen ipv te praten krijg je dat het bedrijfsleven je de rug toekeert. Het lijkt wel of je het ook niet wil snappen...

Klagen is wat anders dan structurele oplossingen zoeken met je leidinggevende. Gelijk juridische stappen ondernemen is wel gelijk escalatie in het kwadraat. Je slaat alle tussenstappen over die andere mensen in het bedrijfsleven wel nemen. Of je snapt de sociale kant niet door het gewoon niet te zien of je wilt het gewoon niet snappen. Ik gok dat het langzamerhand het laatste is. Dan vind ik het niet gek dat werkgevers en collega's reageren zoals ze reageren.

Daarnaast is geen enkele baan of werkgever 100% perfect. Jij verwacht het wel. Jij verwacht volgens mij ook dat iedereen al je ideeën omarmen als de beste ever, je met fluwelen handschoenen wordt aangepakt. dat je de koning onder de werknemers bent. Zo denkt een werkgever niet, hij denkt: iedereen is vervangbaar ook jij.
Je bent niet zo speciaal als je denkt dat je bent.

Laat het los.
Huh lezen wij hetzelfde? De manager gaf mij zoveel werk dat ik geen leven had, en ik kaartte het aan en werd genegeerd. Ik heb toen de bind ingeschakeld voor advies en die zeiden uitbuiting. Toen ik de bond CC'de werd mijn werklast pas verwijderd. Jij vindt dat een werknemer met een 36 uur contract 50 uur moet draaien en stil moet blijven? Ik heb geen rechtszaak aangespannen.
  woensdag 17 december 2025 @ 12:32:21 #203
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_219516613
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 11:53 schreef Ansa het volgende:

[..]
Huh lezen wij hetzelfde? De manager gaf mij zoveel werk dat ik geen leven had, en ik kaartte het aan en werd genegeerd. Ik heb toen de bind ingeschakeld voor advies en die zeiden uitbuiting. Toen ik de bond CC'de werd mijn werklast pas verwijderd. Jij vindt dat een werknemer met een 36 uur contract 50 uur moet draaien en stil moet blijven? Ik heb geen rechtszaak aangespannen.
Je legt steeds de schuld bij een ander. Je geeft zelf geen grenzen aan en dan klagen dat mensen over grenzen heen gaan.

Jij moet echt beter leren communiceren met plebs.

Dat is het laatste wat ik er verder over te zeggen heb
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  woensdag 17 december 2025 @ 12:38:34 #204
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219516647
Weet je, als je op een positie wordt aangenomen waar al een paar voorgangers zijn stukgelopen, dan moet je wel van heel goede huize komen om het daar te redden. Degene die jou heeft aangenomen wist mogelijk al van tevoren dat de kans erin zat dat je het niet zou redden, maar die zal zijn redenen hebben gehad om je aan te nemen. Brandjes blussen, zolang er niet structureel iets verbetert.

Ga alsjeblieft niet denken dat het allemaal aan jou ligt.

Ga ook niet denken dat jij de capaciteiten zou moeten hebben om het allemaal in een keer goed te doen.

Uithuilen en opnieuw beginnen. Kijken welk voordeel je met deze ervaringen kunt doen op een volgende werkplek.
The love you take is equal to the love you make.
pi_219516665
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 11:53 schreef Ansa het volgende:

[..]
Die situatie klinkt zeker niet ok. Maar je gaf eerder aan dat je veel jobgehopt hebt dus het gaat niet alleen over die situatie toch?
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_219516997
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 11:52 schreef raptorix het volgende:

[..]
En dat is precies jouw probleem, je gaat inspringen op gaten, die je werkgever moet oplossen, als er 2 mensen uit mijn team vertrekken ga ik echt niet al hun taken structureel oppakken, dan zeg ik gewoon tegen mijn baas: Luister wat heeft voor jou prioriteit, je kunt kiezen. Dat jij dan als een gek gaat overwerken betekent dat de urgentie kennelijk niet voelbaar is, hiermee benadeel je niet alleen je zelf, maar ook je teamgenoten, omdat jij die onbedoeld onder druk zet, vind je het gek dat je dan conflicten krijgt.
Geen overwerk, het stond in mijn jaartaak.
pi_219516999
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 12:41 schreef aquawoman het volgende:

[..]
Die situatie klinkt zeker niet ok. Maar je gaf eerder aan dat je veel jobgehopt hebt dus het gaat niet alleen over die situatie toch?
Helaas al eerder in soortgelijke banen gewerkt.
pi_219517008
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2025 12:38 schreef Lienekien het volgende:
Weet je, als je op een positie wordt aangenomen waar al een paar voorgangers zijn stukgelopen, dan moet je wel van heel goede huize komen om het daar te redden. Degene die jou heeft aangenomen wist mogelijk al van tevoren dat de kans erin zat dat je het niet zou redden, maar die zal zijn redenen hebben gehad om je aan te nemen. Brandjes blussen, zolang er niet structureel iets verbetert.

Ga alsjeblieft niet denken dat het allemaal aan jou ligt.

Ga ook niet denken dat jij de capaciteiten zou moeten hebben om het allemaal in een keer goed te doen.

Uithuilen en opnieuw beginnen. Kijken welk voordeel je met deze ervaringen kunt doen op een volgende werkplek.
Correct. Maar ik word altijd geframed als perfecte redder, ook in relaties. Ik moet veel opleveren en weinig eisen. Daarom ga ik nu ook meer vragen bij sollicitaties over de inhoud zodat ik niet achteraf in de shit kom. En niet meer geven dan de basis voor commitment.
pi_219517025
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 13:29 schreef Ansa het volgende:

[..]
Helaas al eerder in soortgelijke banen gewerkt.
Wat bedoel je met soortgelijke banen? Banen in bedrijven met een zelfde soort cultuur? Wat voor soort banen hebben we het dan over?
pi_219517134
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 13:28 schreef Ansa het volgende:

[..]
Geen overwerk, het stond in mijn jaartaak.
Je schrijft zelf: "Mijn baan heeft een CAO. Huidige werkgever overschreed die zo dat ik al mijn voor en nabereiding thuis moest doen en geen vrije tijd meer had.".
Ik weet niet wat jij onder overwerk verstaat, maar ik noem dat overwerken.
  woensdag 17 december 2025 @ 14:03:11 #211
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219517201
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 13:30 schreef Ansa het volgende:

[..]
Correct. Maar ik word altijd geframed als perfecte redder, ook in relaties. Ik moet veel opleveren en weinig eisen. Daarom ga ik nu ook meer vragen bij sollicitaties over de inhoud zodat ik niet achteraf in de shit kom. En niet meer geven dan de basis voor commitment.
Je zegt: ‘ik word geframed’. Pak die regie eens af van die ander. Geef jezelf een andere rol. Jij bepaalt zelf de grenzen!

Als er op een werkplek slecht met je wordt omgegaan: wegwezen.
Als jij in een (beginnende) relatie vindt dat je niet wordt behandeld zoals je wilt: wegwezen.
pi_219517695
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2025 14:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Je zegt: ‘ik word geframed’. Pak die regie eens af van die ander. Geef jezelf een andere rol. Jij bepaalt zelf de grenzen!

Als er op een werkplek slecht met je wordt omgegaan: wegwezen.
Als jij in een (beginnende) relatie vindt dat je niet wordt behandeld zoals je wilt: wegwezen.
Ik ga ook weg nu, solliciteer actief. Maar het blijft een patroon dat toxische banen en mannen 110% eisen, geen tegenspraak dulden, weinig teruggeven en dan framen als ik voor mezelf of anderen opkom. Mijn fout is dat ik niet goed filter.
pi_219517702
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 13:48 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je schrijft zelf: "Mijn baan heeft een CAO. Huidige werkgever overschreed die zo dat ik al mijn voor en nabereiding thuis moest doen en geen vrije tijd meer had.".
Ik weet niet wat jij onder overwerk verstaat, maar ik noem dat overwerken.
I
Ook,maar overwerken kies je zelf. Dit werd mij opgedrongen.
pi_219517712
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 13:32 schreef aquawoman het volgende:

[..]
Wat bedoel je met soortgelijke banen? Banen in bedrijven met een zelfde soort cultuur? Wat voor soort banen hebben we het dan over?
Toxische banen die geen mensen kunnen vinden, lovebomben aan het begin, en dan uitbuiten.
pi_219517730
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 15:04 schreef Ansa het volgende:

[..]
I
Ook,maar overwerken kies je zelf. Dit werd mij opgedrongen.
Je werd niet gedwongen, je ging zelf die extra uren maken.
pi_219517822
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 15:06 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je werd niet gedwongen, je ging zelf die extra uren maken.
Nee, want ik kan mijn werk niet uitvoeren zonder dat aanvullende werk.

Een schilder moet ook eerst materiaal inkopen etc.
  woensdag 17 december 2025 @ 16:06:02 #217
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219518176
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 15:03 schreef Ansa het volgende:

[..]
Ik ga ook weg nu, solliciteer actief. Maar het blijft een patroon dat toxische banen en mannen 110% eisen, geen tegenspraak dulden, weinig teruggeven en dan framen als ik voor mezelf of anderen opkom. Mijn fout is dat ik niet goed filter.
Die mannen moet je heel snel afscheid van nemen als je ze tegenkomt.
pi_219518258
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2025 15:17 schreef Ansa het volgende:

[..]
Nee, want ik kan mijn werk niet uitvoeren zonder dat aanvullende werk.

Een schilder moet ook eerst materiaal inkopen etc.
Dan zegt een schilder: Ik kan niet om 8 uur aan die klus beginnen want ik moet eerst verf kopen.
pi_219519169
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 16:20 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dan zegt een schilder: Ik kan niet om 8 uur aan die klus beginnen want ik moet eerst verf kopen.
Wellicht is dat een verkeerde vergelijking. Stel dat jij alleen tijd krijgt om de verf te verven, niet de basecoat en topcoat, maar wel beoordeeld wordt op het resultaat? Enfin, ik kwam voor mezelf op maar de werkdruk is voor iedereen zo daar.
  woensdag 17 december 2025 @ 19:35:46 #220
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_219519492
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 18:50 schreef Ansa het volgende:

[..]
Wellicht is dat een verkeerde vergelijking. Stel dat jij alleen tijd krijgt om de verf te verven, niet de basecoat en topcoat, maar wel beoordeeld wordt op het resultaat? Enfin, ik kwam voor mezelf op maar de werkdruk is voor iedereen zo daar.
Dan zeg je "dit gaat me niet lukken in de tijd die ik heb werkgever, maar dit en dit wel in lijn met de prioriteiten die we op het moment hebben".
Als de druk daarmee nog steeds te hoog voor je is en blijft, dan kun je beter op zoek naar een andere baan. Of ander soort bedrijf. Of beide.
pi_219519587
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2025 19:35 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Dan zeg je "dit gaat me niet lukken in de tijd die ik heb werkgever, maar dit en dit wel in lijn met de prioriteiten die we op het moment hebben".
Als de druk daarmee nog steeds te hoog voor je is en blijft, dan kun je beter op zoek naar een andere baan. Of ander soort bedrijf. Of beide.
Overwerk is de norm in mijn vakgebied, maar nooit zo intens. En ik zoek al.
  woensdag 17 december 2025 @ 19:56:00 #222
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219519687
Wat minder de nadruk leggen op je eigen hoogbegaafdheid. Gewoon doen wat er van je gevraagd wordt binnen het redelijke, accepteer - en weet - dat geen enkele organisatie precies matched met individuele behoeften en belangen.

Het zal dus nooit perfect zijn.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219519829
Er is een bekend boek over Office Politics van HBR, misschien dat eens lezen?
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_219519878
quote:
7s.gif Op woensdag 17 december 2025 19:56 schreef phpmystyle het volgende:
Wat minder de nadruk leggen op je eigen hoogbegaafdheid. Gewoon doen wat er van je gevraagd wordt binnen het redelijke, accepteer - en weet - dat geen enkele organisatie precies matched met individuele behoeften en belangen.

Het zal dus nooit perfect zijn.
Ik zoek geen perfectie. Ik wil evenveel fouten mogen maken als anderen.
pi_219520291
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 20:10 schreef Ansa het volgende:

[..]
Ik zoek geen perfectie. Ik wil evenveel fouten mogen maken als anderen.
Dat mag jij, alleen van jezelf niet.
Vakman pur sang
pi_219520364
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 19:46 schreef Ansa het volgende:

[..]
Overwerk is de norm in mijn vakgebied, maar nooit zo intens. En ik zoek al.
Als overwerken de norm is moet die stumper van een werkgever meer personeel aannemen. Overwerken mag nooit de norm zijn.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219521011
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 20:47 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Als overwerken de norm is moet die stumper van een werkgever meer personeel aannemen. Overwerken mag nooit de norm zijn.
Hahahaha.
Zeg dat eens tegen een chirurg, arts met dienst, brandweerman als de pleuris uitbreekt. Advocaten, juristen. Financieel directeur in december, ondernemers, etc etc.
Vakman pur sang
pi_219521615
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 18:50 schreef Ansa het volgende:

[..]
Nee hoor dat is helemaal geen verkeerde vergelijking, en met mijn ervaring durf ik gerust te zeggen dat je zwaar autistisch bent, vandaar ook je compleet verkeerde vergelijkingen, je compleet verkeerde observaties, je compleet gebrek aan communicatie skills en ga zo maar door. Vooral je vervelende mindset gaat erg tegen je samenwerken de hele tijd het gedram: Ik ben hoogbegaaft, dus ik weet het beter en niet jij. Mijn ervaring met mensen die beweren dat ze hoogbegaaft zijn, is dat vooral kinderen van ouders zijn, die een onhandelbaar autistisch kind hebben dat helemaal niet zo slim/begaaft is. Ja en dat hoor je uit de mond van een psychopaat met een IQ van boven de 140.
  woensdag 17 december 2025 @ 22:16:13 #229
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219521776
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 22:06 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nee hoor dat is helemaal geen verkeerde vergelijking, en met mijn ervaring durf ik gerust te zeggen dat je zwaar autistisch bent, vandaar ook je compleet verkeerde vergelijkingen, je compleet verkeerde observaties, je compleet gebrek aan communicatie skills en ga zo maar door. Vooral je vervelende mindset gaat erg tegen je samenwerken de hele tijd het gedram: Ik ben hoogbegaaft, dus ik weet het beter en niet jij. Mijn ervaring met mensen die beweren dat ze hoogbegaaft zijn, is dat vooral kinderen van ouders zijn, die een onhandelbaar autistisch kind hebben dat helemaal niet zo slim/begaaft is. Ja en dat hoor je uit de mond van een psychopaat met een IQ van boven de 140.
Je gaat wel ver, hoor.

Ze staat in dit topic best open voor adviezen.

Jij zit haar al een tijdje te pushen om dieper in te gaan op wat voor werk ze precies doet. Als ze dat niet wil vertellen, dat is dat haar goed recht. Hoef jij haar niet voor zware autist uit te maken.
pi_219521810
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2025 22:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Je gaat wel ver, hoor.
Ik ben vrij goed in het lezen van mensen, en dit soort mensen kom ik dagelijks tegen in mijn werk. Je prikt er ook doorgaans vrij makkelijk doorheen, omdat hun antwoorden welliswaar vaak aan de oppervlakte vrij goed geformuleerd zijn, maar inhoudelijk vrij weinig zeggen. Normaal wil ik niet de lul uithangen, maar was er nu wel klaar mee.
  woensdag 17 december 2025 @ 22:19:36 #231
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219521829
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 22:18 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik ben vrij goed in het lezen van mensen, en dit soort mensen kom ik dagelijks tegen in mijn werk. Je prikt er ook doorgaans vrij makkelijk doorheen, omdat hun antwoorden welliswaar vaak aan de oppervlakte vrij goed geformuleerd zijn, maar inhoudelijk vrij weinig zeggen. Normaal wil ik niet de lul uithangen, maar was er nu wel klaar mee.
Zie edit hierboven.

Je zegt dus dingen in je frustratie.
pi_219521872
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2025 22:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Zie edit hierboven.

Je zegt dus dingen in je frustratie.
Waarom zou ik gefrusreerd zijn. :')
Ik ben wel klaar met deze flauwekul, weet eigenlijk niet eens of ik op een trol loop te reageren hier zoals al gesuggereerd.
  woensdag 17 december 2025 @ 22:24:19 #233
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219521898
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 22:22 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik ben wel klaar met deze flauwekul, weet eigenlijk niet eens of ik op een trol loop te reageren hier zoals al gesuggereerd.
Dat zeg ik. Je wil weten wat ze precies voor werk doet. En dat wil ze niet zeggen. Dus nu ben je er wel klaar mee.
pi_219521941
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2025 22:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat zeg ik. Je wil weten wat ze precies voor werk doet. En dat wil ze niet zeggen. Dus nu ben je er wel klaar mee.
Laat hem lekker geloven dat ik een autistische psychopaat ben, ik heb toch niks aan zijn advies.
pi_219522001
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 22:22 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je hoeft ook niet te reageren toch? Niet te lezen ook. Goh en dan hoef je er helemaal niet klaar mee te zijn.
En dat met een IQ>140 niet weten? :P
Vakman pur sang
pi_219523227
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 22:26 schreef Ansa het volgende:

[..]
Laat hem lekker geloven dat ik een autistische psychopaat ben, ik heb toch niks aan zijn advies.
Oprechte vraag: welk (soort) advies / commentaar helpt jou wél verder?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219523249
Je loopt vast omdat je probeert mensen aan te zetten tot het verbeteren van dingen waarvan jij hebt geobserveerd dat ze misgaan.

Wat veel beter werkt is zelf verbeteringen doorvoeren binnen je eigen gebied van invloed (al is het maar het bijvullen van het koffiezetapparaat) en langzaamaan - door te demonstreren alles binnen jouw eigen bereik zichtbaar te verbeteren - mondjesmaat meer ruimte/gebied aangeboden te krijgen en ook daar weer zichtbaar, snel en efficient verbeteringen toe te passen.

Dan hoef jij niemand te overtuigen of mee te doen aan politieke spelletjes, en hoeven jouw collega's alleen maar iemand die altijd dingen verbetert een promotie te geven en zelf deels de credit te pakken dat dingen zo goed en snel verbeteren.
pi_219523879
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2025 21:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hahahaha.
Zeg dat eens tegen een chirurg, arts met dienst, brandweerman als de pleuris uitbreekt. Advocaten, juristen. Financieel directeur in december, ondernemers, etc etc.
Ja, dus? Dan moet de werkgever nog steeds meer personeel aannemen. En ja die zijn er niet. Ondernemer is een ander verhaal.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219523950
quote:
5s.gif Op donderdag 18 december 2025 07:14 schreef sigme het volgende:

[..]
Oprechte vraag: welk (soort) advies / commentaar helpt jou wél verder?
Normaal advies zoals Lienekien. Graag kappen met vormen van deze vraag " wat heb jij nodig". Het is pathologiserend en therapy speak. Daar heb ik niks aan.
pi_219523962
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 09:50 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ja, dus? Dan moet de werkgever nog steeds meer personeel aannemen. En ja die zijn er niet. Ondernemer is een ander verhaal.
Mijn werkgever claimt steeds dat ze niemand kunnen vinden, maar doen er ook niks aan om huidig personeel te houden.
pi_219524032
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 10:00 schreef Ansa het volgende:

[..]
Normaal advies zoals Lienekien. Graag kappen met vormen van deze vraag " wat heb jij nodig". Het is pathologiserend en therapy speak. Daar heb ik niks aan.
Oh, zo bedoel ik het helemaal niet!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219524130
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 10:02 schreef Ansa het volgende:

[..]
Mijn werkgever claimt steeds dat ze niemand kunnen vinden, maar doen er ook niks aan om huidig personeel te houden.
Waarom begin je niet je eigen onderneming?
Vakman pur sang
pi_219524349
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2025 21:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hahahaha.
Brandweerman werkt zelden over, mag nieteens.
die werken met 24 uurs dienstne
Lachen joh.
  donderdag 18 december 2025 @ 10:58:13 #244
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219524382
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 10:00 schreef Ansa het volgende:

[..]
quote:
11s.gif Op donderdag 18 december 2025 10:09 schreef sigme het volgende:

[..]
Oh, zo bedoel ik het helemaal niet!
Sigme zou ik hooghouden. Die zegt alleen iets als ze iets zinnigs heeft te zeggen.
pi_219524481
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 10:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Waarom begin je niet je eigen onderneming?
Ik heb daar geen kennis van of middelen voor. En ik ben veel ziek geweest, ZZP is daardoor niet veilig.
pi_219524483
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 10:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]
[..]
Sigme zou ik hooghouden. Die zegt alleen iets als ze iets zinnigs heeft te zeggen.
Ok, excuses.
pi_219524737
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 11:13 schreef Ansa het volgende:

[..]
Ik heb daar geen kennis van of middelen voor. En ik ben veel ziek geweest, ZZP is daardoor niet veilig.
Als hooggeleid persoon is dat toch appeltje eitje.
Je wil niet weten wat voor onopgeleide vrouwen allemaal succesvol ondernemen.
Vakman pur sang
  donderdag 18 december 2025 @ 12:05:47 #248
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_219524777
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 11:59 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk lekker makkelijk, maar ze stelt die mogelijkheden niet te hebben met haar persoonlijkheid, dat inzien is ook gewoon een valide argument.

Dat iemand hoogbegaafd zou zijn maakt die persoon niet automatisch geschikt om zich de vaardigheden van een ZZP'er aan te leren.
Sterker nog: ik denk dat de meeste hoogbegaafden idd niet geschikt zijn als ZZP'er, de uitzondering daargelaten.
En met een verleden van ziekte, en mogelijk terugkeer daarvan is het idd al helemaal niet handig om ZZP'er te worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 18 december 2025 @ 12:07:32 #249
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219524791
Jezelf hoogdbegaafd vinden en noemen _O- _O- _O-
"Hoka Hey!"
pi_219524801
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 12:07 schreef matspontius het volgende:
Jezelf hoogdbegaafd vinden en noemen _O- _O- _O-
Dat is gewoon testbaar.
pi_219524803
Even een life changing tip: schreeuw niet van de daken, dat je hoogbegaafd bent. Dat roept weerstanden op.
Weerstanden, gevoed door jaloezie en ook achterdocht ('hij is slim, hij zal me vast dóór hebben'). Je ziet het effect ook hier in de comments.

Ik ben zelf ook hoogbegaafd, dat durf ik hier wel toe te geven want iedereen op Fok is anoniem. Ik kwam achter mijn begaafdheid bij mijn eerste assessment, kort na mijn afstuderen. Het stond trots in mijn concept rapportage, maar ik heb het laten verwijderen. Ik heb het het zelfs mijn toenmalige partner niet verteld, want ze was nogal competitief ingesteld.

Bewaar het als jouw eigen geheimpje, koester jouw bijzonder talent, wees er trots op maar houd het voor je.
  donderdag 18 december 2025 @ 12:09:31 #252
287741 matspontius
pi_219524809
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 12:08 schreef Ansa het volgende:

[..]
Dat is gewoon testbaar.
Joh .......
"Hoka Hey!"
  donderdag 18 december 2025 @ 12:09:44 #253
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_219524810
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 12:08 schreef Ansa het volgende:

[..]
Dat is gewoon testbaar.
Ja inderdaad, maar denken dat je vervolgens de enige hoogbegaafde in een bedrijf, topic of op een forum bent is dan weer gewoon ronduit dom.
Dus je arrogantie mag echt wel wat minder.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_219524811
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 11:59 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het lijkt me niks. Ik denk dat een hoge intelligentie juist omvat dat je je beperkingen kent. Ik wacht nu bijvoorbeeld enkele weken op een operatie. Fysieke klachten. Als ZZP'er werd ik nu failliet.
pi_219524814
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 12:09 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja inderdaad, maar denken dat je vervolgens de enige hoogbegaafde in een bedrijf, topic of op een forum bent is dan weer gewoon ronduit dom.
Dus je arrogantie mag echt wel wat minder.
Denk ik dat en zeg ik dat? Of interpreteer jij dat.
pi_219524819
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 12:08 schreef paardendokter het volgende:
Even een life changing tip: schreeuw niet van de daken, dat je hoogbegaafd bent. Dat roept weerstanden op.
Weerstanden, gevoed door jaloezie en ook achterdocht ('hij is slim, hij zal me vast dóór hebben'). Je ziet het effect ook hier in de comments.

Ik ben zelf ook hoogbegaafd, dat durf ik hier wel toe te geven want iedereen op Fok is anoniem. Ik kwam achter mijn begaafdheid bij mijn eerste assessment, kort na mijn afstuderen. Het stond trots in mijn concept rapportage, maar ik heb het laten verwijderen. Ik heb het het zelfs mijn toenmalige partner niet verteld, want ze was nogal competitief ingesteld.

Bewaar het als jouw eigen geheimpje, koester jouw bijzonder talent, wees er trots op maar houd het voor je.
Je blijft het ook uitstralen al zeg je niks. Ik merk ook meteen dat iemand ADHD heeft.

Nu vond mijn manager het nodig om hier in een vergadering mee op te scheppen dat ik zo hoog was opgeleid. Gelijk rivaliteit.
  donderdag 18 december 2025 @ 12:16:36 #257
287741 matspontius
pi_219524860
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 12:11 schreef Ansa het volgende:

[..]
Je blijft het ook uitstralen al zeg je niks. Ik merk ook meteen dat iemand ADHD heeft.

Nu vond mijn manager het nodig om hier in een vergadering mee op te scheppen dat ik zo hoog was opgeleid. Gelijk rivaliteit.
Misschien moet je eens aan je persoonlijke en sociale vaardigheden werken want je klinkt nou niet bepaald als een prettig persoon om mee samen te werken, "hoogbegaafd" of niet ......
"Hoka Hey!"
pi_219524876
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 12:10 schreef Ansa het volgende:

[..]
Het lijkt me niks. Ik denk dat een hoge intelligentie juist omvat dat je je beperkingen kent. Ik wacht nu bijvoorbeeld enkele weken op een operatie. Fysieke klachten. Als ZZP'er werd ik nu failliet.
Als ZZPer kun je je goed verzekeren voor dat soort gevallen toch?
pi_219524904
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 12:11 schreef Ansa het volgende:

[..]
Ik heb decennia lang leiding gegeven aan managers. Minstens de helft van de managers (maar ik denk zelfs veel meer dan dat) lijdt aan het impostor syndrome. En juist dat maakt ze achterdochtig jegens hoogbegaafden. Ze zijn bangig om ontmaskerd te worden. Dat is de oorzaak van jouw problemen met managers.
Nogmaals, koester het als jouw geheimpje maar vertel het niet.
pi_219524922
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 12:24 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Ik heb decennia lang leiding gegeven aan managers. Minstens de helft van de managers (maar ik denk zelfs veel meer dan dat) lijdt aan het impostor syndrome. En juist dat maakt ze achterdochtig jegens hoogbegaafden. Ze zijn bangig om ontmaskerd te worden. Dat is de oorzaak van jouw problemen met managers.
Nogmaals, koester het als jouw geheimpje maar vertel het niet.
Dit. Ze weten niet dat ik hb'er ben maar mijn masters geven het weg. En ik wil nog een derde halen...
pi_219524927
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 12:19 schreef aquawoman het volgende:

[..]
Als ZZPer kun je je goed verzekeren voor dat soort gevallen toch?
Ik wil geen ZZP'er zijn waarom blijf je drammen?
pi_219524928
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 12:16 schreef matspontius het volgende:

[..]
Misschien moet je eens aan je persoonlijke en sociale vaardigheden werken want je klinkt nou niet bepaald als een prettig persoon om mee samen te werken, "hoogbegaafd" of niet ......
Dat is jouw aanname.
pi_219524936
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 12:28 schreef Ansa het volgende:

[..]
Ik wil geen ZZP'er zijn waarom blijf je drammen?
Dit is letterlijk het eerst wat ik hier over zeg en het is een keurige vraag/constructieve oplossing voor iets dat jij als probleem aandraagt. In welke wereld is dat drammen?
pi_219524957
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 12:27 schreef Ansa het volgende:
Dit. Ze weten niet dat ik hb'er ben maar mijn masters geven het weg. En ik wil nog een derde halen...
Bij een sollicitatie hoef je ze niet allemaal te noemen in je CV.
  donderdag 18 december 2025 @ 12:33:35 #265
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_219524970
quote:

[..]
Waarom zouden je masters het weggeven? Zoveel mensen hebben meerdere masters.
  donderdag 18 december 2025 @ 12:34:46 #266
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219524975
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 12:08 schreef paardendokter het volgende:

Zoals reeds eerder opgemerkt: hoogbegaafdheid is eerder een handicap dan een gave. Niemand die hoogbegaafd is 'schept daar over op'. Hoogbegaafdheid is niet (alleen) een hoog IQ hebben, het is een anders werkend (neurodivers) brein hebben. En de meeste hoogbegaafden lopen daar op enig moment op vast.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 18 december 2025 @ 12:36:38 #267
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219524988
quote:

[..]
Je masters geven niets weg. Je kunt prima een IQ hebben dat hoog genoeg is om meerdere masters te halen zonder een hb-er te zijn. Niet iedereen met een hoog IQ is een hb-er.
pi_219524992
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 12:32 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Zeker wel. Zonder die opleiding kan ik mijn werk niet doen.
  donderdag 18 december 2025 @ 12:37:26 #269
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219524996
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 12:29 schreef aquawoman het volgende:

[..]
Dit is letterlijk het eerst wat ik hier over zeg en het is een keurige vraag/constructieve oplossing voor iets dat jij als probleem aandraagt. In welke wereld is dat drammen?
Maar je bent niet de eerste die erover begint (in korte tijd) ;)
pi_219525002
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 12:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Je masters geven niets weg. Je kunt prima een IQ hebben dat hoog genoeg is om meerdere masters te halen zonder een hb-er te zijn. Niet iedereen met een hoog IQ is een hb-er.
Mwoh, over het algemeen voelde ik alleen bij mijn masterstudies echte herkenning.
pi_219525005
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 12:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Zoals reeds eerder opgemerkt: hoogbegaafdheid is eerder een handicap dan een gave. Niemand die hoogbegaafd is 'schept daar over op'. Hoogbegaafdheid is niet (alleen) een hoog IQ hebben, het is een anders werkend (neurodivers) brein hebben. En de meeste hoogbegaafden lopen daar op enig moment op vast.
Dit.
  donderdag 18 december 2025 @ 12:38:27 #272
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219525008
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 12:32 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Er is geen enkele reden ze te verzwijgen. Dat je meerdere masters hebt wil helemaal niet zeggen dat je een hb-er bent.
pi_219525010
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 12:33 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Waarom zouden je masters het weggeven? Zoveel mensen hebben meerdere masters.
Als ik het zeg in een groep hbo'ers is het eerste wat ze vragen of ik hb ben.
  donderdag 18 december 2025 @ 12:40:23 #274
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219525026
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 12:38 schreef Ansa het volgende:

[..]
Dan weten ze niet wat een hb-er zijn is.
pi_219525029
Als je jarenlang lid van Mensa bent geweest, begrijp je waarom mensen allerlei "vooroordelen" over hoogbegaafden hebben.
  donderdag 18 december 2025 @ 12:42:15 #276
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219525042
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 12:37 schreef Ansa het volgende:

[..]
Mwoh, over het algemeen voelde ik alleen bij mijn masterstudies echte herkenning.
Natuurlijk voel je (over het algemeen genomen) meer herkenning bij een groep mensen die een bepaalde eigenschap (een hoger IQ dan gemiddeld) met je gemeen hebben. Maar de meeste studenten zijn géén hb-er.
  donderdag 18 december 2025 @ 12:42:31 #277
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_219525044
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 12:38 schreef Ansa het volgende:

[..]
Wat een onzin dit. Hele volksstammen hebben één of meerdere masters, en de overgrote meerderheid is echt geen hb'er.
pi_219525050
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 12:42 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Wat een onzin dit. Hele volksstammen hebben één of meerdere masters, en de overgrote meerderheid is echt geen hb'er.
En toch is dit mijn ervaring. Een hbo-master is geen wo-master ook.
  donderdag 18 december 2025 @ 12:43:35 #279
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219525051
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 12:40 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Als je jarenlang lid van Mensa bent geweest, begrijp je waarom mensen allerlei "vooroordelen" over hoogbegaafden hebben.
Lid zijn van Mensa heeft er bijzonder weinig mee te maken. Ook niet iedereen met een IQ hoog genoeg voor Mensa is een hb-er.
  donderdag 18 december 2025 @ 12:44:13 #280
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_219525059
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 12:43 schreef Ansa het volgende:

[..]
Ik bedoel ook WO Master. Groetjes van iemand met 3 WO masters die geen hb'er is :P
pi_219525060
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 12:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Natuurlijk voel je (over het algemeen genomen) meer herkenning bij een groep mensen die een bepaalde eigenschap (een hoger IQ dan gemiddeld) met je gemeen hebben. Maar de meeste studenten zijn géén hb-er.
Ik wel. Ik had een grote cognitieve voorsprong als baby al. Heb me altijd een alien gevoeld.
pi_219525066
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 12:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Lid zijn van Mensa heeft er bijzonder weinig mee te maken. Ook niet iedereen met een IQ hoog genoeg voor Mensa is een hb-er.
Ik heb niks met Mensa en ze testen ook alleen het wiskundig aangelegde deel.
pi_219525070
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 12:44 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Ik bedoel ook WO Master. Groetjes van iemand met 3 WO masters die geen hb'er is :P
Ja, jij dan niet, maar ik krijg die vraag wel.
  donderdag 18 december 2025 @ 12:45:55 #284
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219525074
Zoiets?
Ik ben hoogbegaafd en stikonzeker —-> dus werk ik me een slag in de rondte en ook omdat ik meer zie als de rest —-> dat wordt me niet in dank afgenomen dus krijg ik grote problemen met collega’s en leidinggevenden. Conclusie: bedrijf is bagger.

X 18
  donderdag 18 december 2025 @ 12:46:12 #285
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219525077
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 12:43 schreef Ansa het volgende:

[..]
Het is klinkklare nonsens. En dat zou je moeten weten.

De meeste mensen met een hoger IQ dan gemiddeld -óók de mensen met meerdere masters- zijn géén hb-er.

Het lijkt nu of je zélf alleen een hoog IQ hebben gelijk stelt aan het zijn van hb-er. Dat is absoluut niet zo. Je zou beter moeten weten.
  donderdag 18 december 2025 @ 12:48:11 #286
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219525099
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 12:45 schreef Boca_Raton het volgende:
Zoiets?
Ik ben hoogbegaafd en stikonzeker —-> dus werk ik me een slag in de rondte en ook omdat ik meer zie als de rest —-> dat wordt me niet in dank afgenomen dus krijg ik grote problemen met collega’s en leidinggevenden. Conclusie: bedrijf is bagger.

X 18
Nee. HB-ers hebben een neurodivers brein en lopen zo goed als allemaal op een gegeven moment vast daardoor.

Het heeft te maken met een neurodivers brein hebben. NIET met je beter voelen dan een ander en daarop voortbordurend gelul.
pi_219525102
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 12:45 schreef Boca_Raton het volgende:
Zoiets?

X 18
Wel onzekere managers in dysfunctionele systemen en snitchende collega's.
  donderdag 18 december 2025 @ 12:49:17 #288
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219525109
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 12:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee. HB-ers hebben een neurodivers brein en lopen zo goed als allemaal op een gegeven moment vast daardoor.

Het heeft te maken met een neurodivers brein hebben. NIET met je beter voelen dan een ander en daarop voortbordurend gelul.
Ik zeg nergens dat ze zich beter voelt dan de rest.
  donderdag 18 december 2025 @ 12:49:30 #289
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219525110
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 12:44 schreef Ansa het volgende:

[..]
Ik wel. Ik had een grote cognitieve voorsprong als baby al. Heb me altijd een alien gevoeld.
Je mist het punt: de rest met een hoog IQ voor het merendeel NIET.
pi_219525112
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 12:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik zie onveiligheid, spelletjes, verzwijgen en ik kan het niet negeren.
  donderdag 18 december 2025 @ 12:51:00 #291
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219525119
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 12:48 schreef Ansa het volgende:

[..]
Wel onzekere managers in dysfunctionele systemen en snitchende collega's.
En het is aan JOU als hb-er om daarmee om te leren gaan. Hen verander je niet.
  donderdag 18 december 2025 @ 12:52:39 #292
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219525137
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 12:49 schreef Ansa het volgende:

[..]
Ik zie onveiligheid, spelletjes, verzwijgen en ik kan het niet negeren.
Dat hoeft ook niet (volledig). Je moet leren hoe je daar constructief mee om moet gaan. Iedere hb-er moet dat.
pi_219525142
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 12:51 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
En het is aan JOU als hb-er om daarmee om te leren gaan. Hen verander je niet.
Klopt. Daarom jobhop ik en zoek ik hulp.
pi_219525145
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 12:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat hoeft ook niet (volledig). Je moet leren hoe je daar constructief mee om moet gaan. Iedere hb-er moet dat.
Hoe?
  donderdag 18 december 2025 @ 12:54:52 #295
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219525159
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 12:53 schreef Ansa het volgende:

[..]
Klopt. Daarom jobhop ik en zoek ik hulp.
Zoek een bedrijf/overheidsinstelling met aandacht voor neurodiversiteit als werkgever. En uitstekend dat je hulp zoekt!
pi_219525181
Ik heb geen jobciach of participatiebaan nodig. Dat is wat je krijgt bij zo'n werkgever. Die banen zijn er ook niet in mijn vakgebied. Dat zijn banen op max hbo-niveau in de ICT of administratie.
  donderdag 18 december 2025 @ 12:57:02 #297
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219525182
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 12:53 schreef Ansa het volgende:

[..]
Hoe?
Er is een hoop literatuur over. Er zijn ook coaches. En veel moet je gewoon zelf doen. Uitzoeken, toepassen, oefenen, op je bek gaan en weer door gaan.
  donderdag 18 december 2025 @ 12:57:25 #298
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219525185
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 12:56 schreef Ansa het volgende:
Ik heb geen jobciach of participatiebaan nodig. Dat is wat je krijgt bij zo'n werkgever.
Dat is niet waar.
  donderdag 18 december 2025 @ 12:58:01 #299
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219525194
Maar goed, ik heb een afspraak nu. Dus ik ga er vandoor. Veel succes! ^O^
pi_219525200
De enige hb-coaches die ik kan vinden zijn waardeloze hbo-sph'ers die denken dat hun eigen middelmatige blaag hb is. Ik sta al een tijdje te wachten op doorverwijzing.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')