abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219520364
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 19:46 schreef Ansa het volgende:

[..]
Overwerk is de norm in mijn vakgebied, maar nooit zo intens. En ik zoek al.
Als overwerken de norm is moet die stumper van een werkgever meer personeel aannemen. Overwerken mag nooit de norm zijn.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219521011
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 20:47 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Als overwerken de norm is moet die stumper van een werkgever meer personeel aannemen. Overwerken mag nooit de norm zijn.
Hahahaha.
Zeg dat eens tegen een chirurg, arts met dienst, brandweerman als de pleuris uitbreekt. Advocaten, juristen. Financieel directeur in december, ondernemers, etc etc.
Vakman pur sang
pi_219521615
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 18:50 schreef Ansa het volgende:

[..]
Wellicht is dat een verkeerde vergelijking. Stel dat jij alleen tijd krijgt om de verf te verven, niet de basecoat en topcoat, maar wel beoordeeld wordt op het resultaat? Enfin, ik kwam voor mezelf op maar de werkdruk is voor iedereen zo daar.
Nee hoor dat is helemaal geen verkeerde vergelijking, en met mijn ervaring durf ik gerust te zeggen dat je zwaar autistisch bent, vandaar ook je compleet verkeerde vergelijkingen, je compleet verkeerde observaties, je compleet gebrek aan communicatie skills en ga zo maar door. Vooral je vervelende mindset gaat erg tegen je samenwerken de hele tijd het gedram: Ik ben hoogbegaaft, dus ik weet het beter en niet jij. Mijn ervaring met mensen die beweren dat ze hoogbegaaft zijn, is dat vooral kinderen van ouders zijn, die een onhandelbaar autistisch kind hebben dat helemaal niet zo slim/begaaft is. Ja en dat hoor je uit de mond van een psychopaat met een IQ van boven de 140.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 17 december 2025 @ 22:16:13 #229
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219521776
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 22:06 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nee hoor dat is helemaal geen verkeerde vergelijking, en met mijn ervaring durf ik gerust te zeggen dat je zwaar autistisch bent, vandaar ook je compleet verkeerde vergelijkingen, je compleet verkeerde observaties, je compleet gebrek aan communicatie skills en ga zo maar door. Vooral je vervelende mindset gaat erg tegen je samenwerken de hele tijd het gedram: Ik ben hoogbegaaft, dus ik weet het beter en niet jij. Mijn ervaring met mensen die beweren dat ze hoogbegaaft zijn, is dat vooral kinderen van ouders zijn, die een onhandelbaar autistisch kind hebben dat helemaal niet zo slim/begaaft is. Ja en dat hoor je uit de mond van een psychopaat met een IQ van boven de 140.
Je gaat wel ver, hoor.

Ze staat in dit topic best open voor adviezen.

Jij zit haar al een tijdje te pushen om dieper in te gaan op wat voor werk ze precies doet. Als ze dat niet wil vertellen, dat is dat haar goed recht. Hoef jij haar niet voor zware autist uit te maken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_219521810
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2025 22:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Je gaat wel ver, hoor.
Ik ben vrij goed in het lezen van mensen, en dit soort mensen kom ik dagelijks tegen in mijn werk. Je prikt er ook doorgaans vrij makkelijk doorheen, omdat hun antwoorden welliswaar vaak aan de oppervlakte vrij goed geformuleerd zijn, maar inhoudelijk vrij weinig zeggen. Normaal wil ik niet de lul uithangen, maar was er nu wel klaar mee.
  woensdag 17 december 2025 @ 22:19:36 #231
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219521829
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 22:18 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik ben vrij goed in het lezen van mensen, en dit soort mensen kom ik dagelijks tegen in mijn werk. Je prikt er ook doorgaans vrij makkelijk doorheen, omdat hun antwoorden welliswaar vaak aan de oppervlakte vrij goed geformuleerd zijn, maar inhoudelijk vrij weinig zeggen. Normaal wil ik niet de lul uithangen, maar was er nu wel klaar mee.
Zie edit hierboven.

Je zegt dus dingen in je frustratie.
pi_219521872
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2025 22:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Zie edit hierboven.

Je zegt dus dingen in je frustratie.
Waarom zou ik gefrusreerd zijn. :')
Ik ben wel klaar met deze flauwekul, weet eigenlijk niet eens of ik op een trol loop te reageren hier zoals al gesuggereerd.
  woensdag 17 december 2025 @ 22:24:19 #233
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219521898
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 22:22 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik ben wel klaar met deze flauwekul, weet eigenlijk niet eens of ik op een trol loop te reageren hier zoals al gesuggereerd.
Dat zeg ik. Je wil weten wat ze precies voor werk doet. En dat wil ze niet zeggen. Dus nu ben je er wel klaar mee.
pi_219521941
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2025 22:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat zeg ik. Je wil weten wat ze precies voor werk doet. En dat wil ze niet zeggen. Dus nu ben je er wel klaar mee.
Laat hem lekker geloven dat ik een autistische psychopaat ben, ik heb toch niks aan zijn advies.
pi_219522001
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 22:22 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je hoeft ook niet te reageren toch? Niet te lezen ook. Goh en dan hoef je er helemaal niet klaar mee te zijn.
En dat met een IQ>140 niet weten? :P
Vakman pur sang
pi_219523227
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 22:26 schreef Ansa het volgende:

[..]
Laat hem lekker geloven dat ik een autistische psychopaat ben, ik heb toch niks aan zijn advies.
Oprechte vraag: welk (soort) advies / commentaar helpt jou wél verder?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219523249
Je loopt vast omdat je probeert mensen aan te zetten tot het verbeteren van dingen waarvan jij hebt geobserveerd dat ze misgaan.

Wat veel beter werkt is zelf verbeteringen doorvoeren binnen je eigen gebied van invloed (al is het maar het bijvullen van het koffiezetapparaat) en langzaamaan - door te demonstreren alles binnen jouw eigen bereik zichtbaar te verbeteren - mondjesmaat meer ruimte/gebied aangeboden te krijgen en ook daar weer zichtbaar, snel en efficient verbeteringen toe te passen.

Dan hoef jij niemand te overtuigen of mee te doen aan politieke spelletjes, en hoeven jouw collega's alleen maar iemand die altijd dingen verbetert een promotie te geven en zelf deels de credit te pakken dat dingen zo goed en snel verbeteren.
pi_219523879
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2025 21:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hahahaha.
Zeg dat eens tegen een chirurg, arts met dienst, brandweerman als de pleuris uitbreekt. Advocaten, juristen. Financieel directeur in december, ondernemers, etc etc.
Ja, dus? Dan moet de werkgever nog steeds meer personeel aannemen. En ja die zijn er niet. Ondernemer is een ander verhaal.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219523950
quote:
5s.gif Op donderdag 18 december 2025 07:14 schreef sigme het volgende:

[..]
Oprechte vraag: welk (soort) advies / commentaar helpt jou wél verder?
Normaal advies zoals Lienekien. Graag kappen met vormen van deze vraag " wat heb jij nodig". Het is pathologiserend en therapy speak. Daar heb ik niks aan.
pi_219523962
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 09:50 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ja, dus? Dan moet de werkgever nog steeds meer personeel aannemen. En ja die zijn er niet. Ondernemer is een ander verhaal.
Mijn werkgever claimt steeds dat ze niemand kunnen vinden, maar doen er ook niks aan om huidig personeel te houden.
pi_219524032
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 10:00 schreef Ansa het volgende:

[..]
Normaal advies zoals Lienekien. Graag kappen met vormen van deze vraag " wat heb jij nodig". Het is pathologiserend en therapy speak. Daar heb ik niks aan.
Oh, zo bedoel ik het helemaal niet!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219524130
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 10:02 schreef Ansa het volgende:

[..]
Mijn werkgever claimt steeds dat ze niemand kunnen vinden, maar doen er ook niks aan om huidig personeel te houden.
Waarom begin je niet je eigen onderneming?
Vakman pur sang
pi_219524349
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2025 21:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hahahaha.
Brandweerman werkt zelden over, mag nieteens.
die werken met 24 uurs dienstne
Lachen joh.
  donderdag 18 december 2025 @ 10:58:13 #244
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219524382
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 10:00 schreef Ansa het volgende:

[..]
quote:
11s.gif Op donderdag 18 december 2025 10:09 schreef sigme het volgende:

[..]
Oh, zo bedoel ik het helemaal niet!
Sigme zou ik hooghouden. Die zegt alleen iets als ze iets zinnigs heeft te zeggen.
pi_219524481
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 10:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Waarom begin je niet je eigen onderneming?
Ik heb daar geen kennis van of middelen voor. En ik ben veel ziek geweest, ZZP is daardoor niet veilig.
pi_219524483
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 10:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]
[..]
Sigme zou ik hooghouden. Die zegt alleen iets als ze iets zinnigs heeft te zeggen.
Ok, excuses.
pi_219524737
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 11:13 schreef Ansa het volgende:

[..]
Ik heb daar geen kennis van of middelen voor. En ik ben veel ziek geweest, ZZP is daardoor niet veilig.
Als hooggeleid persoon is dat toch appeltje eitje.
Je wil niet weten wat voor onopgeleide vrouwen allemaal succesvol ondernemen.
Vakman pur sang
  donderdag 18 december 2025 @ 12:05:47 #248
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_219524777
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 11:59 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als hooggeleid persoon is dat toch appeltje eitje.
Je wil niet weten wat voor onopgeleide vrouwen allemaal succesvol ondernemen.
Dat is natuurlijk lekker makkelijk, maar ze stelt die mogelijkheden niet te hebben met haar persoonlijkheid, dat inzien is ook gewoon een valide argument.

Dat iemand hoogbegaafd zou zijn maakt die persoon niet automatisch geschikt om zich de vaardigheden van een ZZP'er aan te leren.
Sterker nog: ik denk dat de meeste hoogbegaafden idd niet geschikt zijn als ZZP'er, de uitzondering daargelaten.
En met een verleden van ziekte, en mogelijk terugkeer daarvan is het idd al helemaal niet handig om ZZP'er te worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 18 december 2025 @ 12:07:32 #249
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219524791
Jezelf hoogdbegaafd vinden en noemen _O- _O- _O-
"Hoka Hey!"
pi_219524801
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 12:07 schreef matspontius het volgende:
Jezelf hoogdbegaafd vinden en noemen _O- _O- _O-
Dat is gewoon testbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo