De VVD is wel de eerste die zou bezuinigen op de beveiliging, dus hoezo zou je daar nou voor de kamer in willenquote:Lale Gül overweegt toekomst in de politiek om beveiligd te blijven: 'Enige hoop'
Lale Gül (28) overweegt een carrière in de politiek. De schrijfster denkt dat ze door deze stap wel beveiligd kan blijven, zegt ze tegen het ANP.
"Een nieuw gesprek bij de NCTV heeft niets opgeleverd. Ze blijven bij hun besluit mij niet meer te beveiligen. De dreiging is volgens hen niet groot genoeg, en dat terwijl ik dagelijks met de dood word bedreigd."
Lale vertelt dat ze heeft begrepen van Ingrid Coenradi (JA21) dat politici door de NCTV wel bericht krijgen of ze beveiligd willen worden. "In de politiek maak je dus wel kans op beveiliging, maar een schrijfster zoals ik niet. Daarom overweeg ik serieus om mee te doen aan de gemeenteraadsverkiezingen", zegt Lale.
"Ik voel de meeste verbinding bij de VVD", zegt Lale. Ze heeft altijd al een politieke ambitie gehad, maar vindt zichzelf eigenlijk nu nog te jong: "Ik ben pas 28 en had nog wel even willen wachten. Maar ik heb dit ervoor over om veilig te zijn."
Ook heeft de schrijfster het gevoel dat de politiek haar laat zitten. "In verkiezingstijd toen mijn eerste boek net uit was, vonden politici dat ik koste wat kost beveiligd moest worden. Nu hoor ik niets, ik heb iedereen geappt maar niemand helpt me, behalve Ingrid Coenradi dan, die wil voor mij in de bres springen."
Vorige maand liet Lale weten dat haar beveiliging werd stopgezet. Naast gewapende persoonsbeveiliging wordt haar nu ook gevraagd haar noodknop in te leveren. Eigen beveiliging regelen heeft volgens Lale geen zin: "Ik wil het met alle liefde betalen, maar zelfgekozen beveiliging is nooit bewapend. Alleen de beveiliging die de NCTV regelt heeft een wapen. Dat is in mijn geval wel nodig."
Ze ziet op tegen de komende tijd. "Ik ga geen kerst en oud en nieuw vieren. Ik ben er niet voor in de stemming. Sommige vrienden durven ook niet meer af te spreken als mijn beveiliging wegvalt. De politiek is mijn enige hoop."
Lale sprak eerder al openlijk over hoe haar vrijheid wordt beperkt. Je ziet het in de video hieronder.
Aan een GL-PvdA heeft ze geen reet.quote:
PVV?quote:Op maandag 15 december 2025 20:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja wat moet ze dan? Naar de fanclub van Lalah?
Ik ga niet radenquote:Op maandag 15 december 2025 20:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Raad eens waarom ze dat dus niet doet
Want kritiek op islam hebben, dan kun je alleen PVV'er zijn.quote:
Wat heeft de VVD tegen de Islam gedaan de afgelopen 20 jaar?quote:Op maandag 15 december 2025 20:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Want kritiek op islam hebben, dan kun je alleen PVV'er zijn.
Mijn goedheid wat een armoede.
Had het dat moeten doen?quote:Op maandag 15 december 2025 20:44 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Wat heeft de VVD tegen de Islam gedaan de afgelopen 20 jaar?
Nee dat zeg ik niet maar ik snap haar keus voor de VVD nietquote:Op maandag 15 december 2025 20:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Had het dat moeten doen?
Is dat wat je zegt?
Ja, vandaar, waar had ze wel heen gemoeten?quote:Op maandag 15 december 2025 20:46 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik niet maar ik snap haar keus voor de VVD niet
Er zijn genoeg andere partijen tochquote:Op maandag 15 december 2025 20:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, vandaar, waar had ze wel heen gemoeten?
En raad nu eens waarom zij zich niet thuisvoelt bij PvdA-GL, D66, CDA of PVV.quote:Op maandag 15 december 2025 20:47 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Er zijn genoeg andere partijen toch
Nogmaals ik ga niet radenquote:Op maandag 15 december 2025 20:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En raad nu eens waarom zij zich niet thuisvoelt bij PvdA-GL, D66, CDA of PVV.
Alleen speculeren, want ach wat had ze beter bij PVV gepast. Want dat is de enige optie als je kritiek op islam hebt. Toch?quote:
Jezus wat ben jij raar bezig man these days.quote:Op maandag 15 december 2025 20:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Alleen speculeren, want ach wat had ze beter bij PVV gepast. Want dat is de enige optie als je kritiek op islam hebt. Toch?
Er zijn meer opties zoals FVD of BBBquote:Op maandag 15 december 2025 20:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Alleen speculeren, want ach wat had ze beter bij PVV gepast. Want dat is de enige optie als je kritiek op islam hebt. Toch?
Nee hoor; ik schop alleen tegen een heel heilig huisje binnen zogenaamd progressieve kringen.quote:Op maandag 15 december 2025 20:50 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Jezus wat ben jij raar bezig man these days.
Wat is dit voor een zwaar bewerkte fotoquote:Op maandag 15 december 2025 20:10 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.rtl.nl/boulev(...)gd-te-kunnen-blijven
[..]
De VVD is wel de eerste die zou bezuinigen op de beveiliging, dus hoezo zou je daar nou voor de kamer in willen!
Zegt me nog niks, maar ik weet weer wat meerquote:Op maandag 15 december 2025 20:54 schreef Karzai het volgende:
[..]
turkse vrouw die opkomt voor een rechtse mening
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lale_G%C3%BCl
tja okayquote:Op maandag 15 december 2025 21:04 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Zegt me nog niks, maar ik weet weer wat meer
Ik had zonder gekund, zullen we maar zeggen
het moet gewoon aan de orde worden gesteld en de lnkse poltiek kijkt wegquote:Op maandag 15 december 2025 21:06 schreef inslagenreuring het volgende:
Wat ze doet ten opzichte van de islam is heel moedig.
Maar voor de rest lijkt ze me ook niet heel erg snugger. En dus ongeschikt voor de politiek.
Dat heeft een paar anderen ook niet weergehouden om de kamer in te komen.quote:Op maandag 15 december 2025 21:06 schreef inslagenreuring het volgende:
Maar voor de rest lijkt ze me ook niet heel erg snugger. En dus ongeschikt voor de politiek.
hoezo niet heel snugger?quote:Op maandag 15 december 2025 21:06 schreef inslagenreuring het volgende:
Ook waar. Maar een potentiële landsbestuurder mag toch wel langs een wat hogere lat.quote:Op maandag 15 december 2025 21:11 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Dat heeft een paar anderen ook niet weergehouden om de kamer in te komen.
Vind haar een beetje onhandig overkomen qua taalgebruik. En ietwat ordinair. Maar goed, geen idee hoe snel ze hogere wiskunde klaarmaakt natuurlijk.quote:
Maakt niet zoveel uit.quote:Op maandag 15 december 2025 21:18 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Vind haar een beetje onhandig overkomen qua taalgebruik. En ietwat ordinair. Maar goed, geen idee hoe snel ze hogere wiskunde klaarmaakt natuurlijk.
Zo rolt de islam.quote:Op maandag 15 december 2025 21:06 schreef Black_Baron het volgende:
Eigenlijk een heel triest bericht.
Dat je je leven niet zeker bent vanwege afvalligheid aan de islam.
Hij heeft het hem natuurlijk wel op een 'heterdaadje' te pakken hier. Eerlijk is eerlijk.quote:Op maandag 15 december 2025 20:50 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Jezus wat ben jij raar bezig man these days.
Kennelijk kunnen anderen haar niet met rust laten nu ze de sekte verlaten heeft.quote:Op maandag 15 december 2025 21:21 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom doet zij opeens of ze van alles is?
Natuurlijkquote:Op maandag 15 december 2025 21:29 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Lale Gül heeft zich kritisch uitgesproken over Israel en gepleit voor sancties tegen Israel.
Dat zal wel de reden zijn dat haar beveiliging is gestopt.
Ik heb Etto meegemaakt die van GL & PvdA ging naar rechtserquote:Op maandag 15 december 2025 20:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee hoor; ik schop alleen tegen een heel heilig huisje binnen zogenaamd progressieve kringen.
Valt me al langer op.
Mijn kritiek op het batshit insane fundamentalisme van christenen kon altijd op likes rekenen van dezelfde garde die nu enkel nog met ad hominems kan komen nu ik dat ook doe met de islam.
Die kritiek is inwisselbaar met mijn zelfde kritiek op het Vaticaan, de SGP, de GOP en Trump.
En dat accepteer ik; dat is de intersectionele rot die 'mijn' partijen, de PvdA en de SP, volstrekt ongeloofwaardig hebben gemaakt. Dat tenenkrommende fetisjisme voor een religie die in alles zo niet meer intolerant is dan het christendom waar met graagte op afgegeven wordt.
Voorts moeten we natuurlijk als 'progressieven' het volstrekt normaal vinden dat iemand als Esmah Lalah op nummer 2 van de grootste 'progressieve' partij van het land staat.
Gek bezig?
En daarom snap ik Gül helemaal. Die heeft bij 'progressieve' partijen niets te zoeken aangezien zij daar vooral zal gelden als nestbevuilend oreokoekje.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |