Klopt, maar als ik 10 jaar hoor dat het aan mijn werk ligt en ik hoor nu pas dat dat een standaardsmoes is voor mensen die te mondig zijn, dan baal ik wel. Ik zit al 10 jaar te focussen op dr praktijk.quote:Op maandag 15 december 2025 21:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Priblemen zijn er om op te lossen.
Denk dat het sirmissdanilot isquote:Op maandag 15 december 2025 21:41 schreef Lenny77 het volgende:
Je lijkt wel een zus van sirdanilot..
Bij alles komt er een ja maar, kan niet want, lukt niet want, anderen dit, anderen dat,...
Hoogbegaafd, en er dan 10 jaar over doen...quote:Op maandag 15 december 2025 21:59 schreef Ansa het volgende:
[..]
Klopt, maar als ik 10 jaar hoor dat het aan mijn werk ligt en ik hoor nu pas dat dat een standaardsmoes is voor mensen die te mondig zijn, dan baal ik wel. Ik zit al 10 jaar te focussen op dr praktijk.
En als je alles geeft,loop je blijkbaar gemakkelijk tegen de verkeerde mannen aan.quote:Op maandag 15 december 2025 21:13 schreef Ansa het volgende:
[..]
Als ik niks geef word ik niet eens gezien.
Ik had o.a. CPTSS, was mantelzorger, en had een ex die mepte naast nog fysieke klachten. UWV was verbaasd toen dat ik uberhaupt was blijven werken. Nu voor het eerst de rust om te reflecteren.quote:Op maandag 15 december 2025 22:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoogbegaafd, en er dan 10 jaar over doen...
Ik moet nu sws gewoon niet daten.quote:Op maandag 15 december 2025 22:23 schreef dop het volgende:
[..]
En als je alles geeft,loop je blijkbaar gemakkelijk tegen de verkeerde mannen aan.
Liefde moet de kans krijgen om een beetje te stromen om elkaar af te tasten zonder gelijk gevangen te zijn of gevangen te worden.
Het is een spel waar bij er niet op voorhand een ultieme hoofdprijs te winnen is.
Als je het spel niet wil of kunt spelen kun je sowieso geen prijs winnen.
Het spel wordt gespeeld met je gevoel, niet met je verstand.
En in the end, zul je moeten afwegen of de ander je happy genoeg maakt, of je blij genoeg wordt van zijn pluspunten en kunt leven met zijn minpunten.
De kunst is het spel en jezelf er voldoende te laten zijn, te voelen wat jij voelt en ervaart.
Natuurlijk kun je vooraf bedenken wat je in een partner zoekt, maar je niet bedenken hoe dat voelt. Je kunt het antwoord dus ook niet met je hoofd oplossen.
Bedenk wat je van een partner wil is prima, maar je zult moeten voelen of iemand voldoende is, dat doe je niet door een strak opgesteld eisen lijstje af te gaan.
Moeten past ook helemaal niet bij de liefde, hopen prima, voelen het allerbelangrijkste, en ook plezier kunnen beleven aan jezelf en de ander ontdekken. En ontdekken dat je niet bij elkaar past is geen falen, het is een oefening binnen een zoektocht.quote:
Je begrijpt het gewoon niet …quote:Op maandag 15 december 2025 20:21 schreef Ansa het volgende:
[..]
Je gaat er dus ten onrechte van uit dat de wereld 1) eerlijk is en 2) anderen onrecht ook zien.
Sommige van mijn vriendinnen zitten in financieel/emotioneel abusive relaties en zien het niet eens
Dan moet je wel bewust zijn van vormen van misbruik buiten " man slaat vrouw" of "vrouw kleineert man". Veel groeien op met toxische patronen die ze normaal vinden.quote:Op maandag 15 december 2025 23:40 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Je begrijpt het gewoon niet …
Wat ik vooral aangeef is dat iedereen zijn leven zelf beter kan maken:
Die mensen die zo lopen te huilen hoe “oneerlijk” alles is of hoe ‘verschrikkelijk’ hun leven is en ze zo ‘zieilig’ zouden zijn omdat ze in die ‘abusieve relaties’ zouden zitten doen ook zelf niet het juiste om hun leven beter te maken….
Dat is dan ook hun keuze; verder prima als zij die keuze zo maken, maar ga dan niet lopen te huilen en zielig doen over ‘anderen’ die kennelijk effectief betere keuzes in hun leven gemaakt hebben.
Ja en nee, veel mensen hebben in hun hoofd dat het iets is wat je gewoon doet. Huisje boompje beestje. En mensen met kinderwens al helemaal.quote:Op maandag 15 december 2025 22:31 schreef dop het volgende:
[..]
Moeten past ook helemaal niet bij de liefde, hopen prima, voelen het allerbelangrijkste, en ook plezier kunnen beleven aan jezelf en de ander ontdekken. En ontdekken dat je niet bij elkaar past is geen falen, het is een oefening binnen een zoektocht.
Als dat even niet lukt dan inderdaad niet gaan daten om dat je zo nodig moet.
Natuurlijk zijn er mensen die het puur van uithun verstand benaderen, en de kans is ook niet onmogelijk dat je dan als nog geluk hebt, de kans is veel groter dat het dan niet werkt en je uiteindelijk in een relatie terecht komt waar beide niet gelukkig bent.quote:Op dinsdag 16 december 2025 01:48 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ja en nee, veel mensen hebben in hun hoofd dat het iets is wat je gewoon doet. Huisje boompje beestje. En mensen met kinderwens al helemaal.
Te consistent en te veel details, ik vrees dat dit echt is.quote:
Ik vrees dat het binnen 10 jaar verkeerd kan aflopen, met al deze negatieve emoties de hele tijd.quote:Op maandag 15 december 2025 21:53 schreef Moeraskat het volgende:
Misschien is het tijd om wat knopen door te hakken en te stoppen met dat “ja maar” en “dat kan/lukt niet” en “ik ben van plan maar”. Doe het gewoon. Neem een risico. Of doe gewoon niks.
Maar je creëert nu gewoon steeds een nieuw probleem of in elk geval een beer op de weg. Als je zo doorgaat zit je over 10 jaar nog in dezelfde situatie. Is prima, maar accepteer dat dan ook.
Je beseft dat het toxisch was en toch zoek je hetzelfde...quote:Op dinsdag 16 december 2025 01:47 schreef Ansa het volgende:
[..]
Dan moet je wel bewust zijn van vormen van misbruik buiten " man slaat vrouw" of "vrouw kleineert man". Veel groeien op met toxische patronen die ze normaal vinden.
Nee hoor, ik ‘moet’ helemaal niet weten welke uitvluchten en excuses jijzelf verzint om de verantwoordelijkheid iets aan je eigen situatie te verbeteren, buiten jezelf te leggen…quote:Op dinsdag 16 december 2025 01:47 schreef Ansa het volgende:
[..]
Dan moet je wel bewust zijn van vormen van misbruik buiten " man slaat vrouw" of "vrouw kleineert man". Veel groeien op met toxische patronen die ze normaal vinden.
Ik heb het hier over iets totaal wnders. Dat vriendinnen niet zien dat hun relatie toxisch is. Ik open dit topic om uit die loop met werk en relaties te komen.quote:Op dinsdag 16 december 2025 07:45 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Je beseft dat het toxisch was en toch zoek je hetzelfde...
Ik ken het patroon hè, het is niet makkelijk . Maar de kunst is dit dus los te laten en zeer bewust naar iets anders op zoek te gaan ipv het script in je hoofd te volgen wat er nooit had mogen zijn.
Dat wil jij er in lezen en je framet mij.quote:Op dinsdag 16 december 2025 09:17 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ‘moet’ helemaal niet weten welke uitvluchten en excuses jijzelf verzint om de verantwoordelijkheid iets aan je eigen situatie te verbeteren, buiten jezelf te leggen…
Ik weet reuze goed dat het jou enkel te doen is om te kunnen roepen dat alles enkel maar aan ‘de anderen’ ligt …
Dat jij zogenaamd ongekend slim en hoogbegaafd bent, maar dat alles wat misloopt ligt aan zaken die buiten jouzelf liggen en jij niks aan kunt veranderen…
Ik geloof daar echter helemaal niks van.
Nee hoor... als ik aangeef dat ik in je redenering domweg niet meega; 'frame' ik niemand.... ik geef enkel aan wat ik over jouw verhalen denk en ben daar hooguit erg direct en eerlijk in.quote:Op dinsdag 16 december 2025 09:24 schreef Ansa het volgende:
[..]
Dat wil jij er in lezen en je framet mij.
Misschien kan het eens helpen om te lezen wat ik zeg ipv mij woorden in de mond te leggen.quote:Op dinsdag 16 december 2025 09:32 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Nee hoor... als ik aangeef dat ik in je redenering domweg niet meega; 'frame' ik niemand.... ik geef enkel aan wat ik over jouw verhalen denk en ben daar hooguit erg direct en eerlijk in.
Mischien kan het je meer verder helpen om eens te leren om te gaan met die direktheid en eerlijkheid van anderen in plaats van enkel naar bevestiging te willen hengelen.
Doe eens niet zo aangevallen.quote:Op dinsdag 16 december 2025 09:50 schreef Ansa het volgende:
[..]
Misschien kan het eens helpen om te lezen wat ik zeg ipv mij woorden in de mond te leggen.
Het schiet alle kanten op vind ik.quote:Op dinsdag 16 december 2025 07:43 schreef ToT het volgende:
Ik ga de koters hier op bed slingeren, wat kan het leven toch kut zijn he!
[..]
Te consistent en te veel details, ik vrees dat dit echt is.
Waar leg ik jou woorden in de mond?quote:Op dinsdag 16 december 2025 09:50 schreef Ansa het volgende:
[..]
Misschien kan het eens helpen om te lezen wat ik zeg ipv mij woorden in de mond te leggen.
En je negeert expres dat ik therapie heb gehad en er aan werk.quote:Op dinsdag 16 december 2025 09:57 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Waar leg ik jou woorden in de mond?
Ik lees jouw posts erg goed en reageer op wat jijzelf verteld en aangeeft;
Hooguit leg ik uit dat _ik_ jouw vertelsels vooral als iets negatiefs opvat (en niet als éxcuus' of uitvlucht), omdat het naar mijn idee vooral tekenend ervoor is dat jijzelf veel foute keuzes maakt en schijnbaar ook de foute keuzes die je maakt voortdurend blijft herhalen als je voortdurend ook met andere personen, nog steeds herhaaldelijk dezelfde ervaring maakt
Expres nog wel.quote:Op dinsdag 16 december 2025 10:02 schreef Ansa het volgende:
[..]
En je negeert expres dat ik therapie heb gehad en er aan werk.
Hij framet niet eens. Hij geeft een antwoord waar je niet tegen kan.quote:Op dinsdag 16 december 2025 10:28 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ja, expres om zijn frame kracht bij te zetten.
Joh.quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:50 schreef ToT het volgende:
Volgens mij zijn we al weer door naar het volgende topic over dezelfde onderwerpen.
Maar nu de bedrijfspolitiekquote:Op dinsdag 16 december 2025 12:50 schreef ToT het volgende:
Volgens mij zijn we al weer door naar het volgende topic over dezelfde onderwerpen.
Ja, mannen zijn nooit emotioneel, daarom zijn hooligans vooral vrouw.quote:Op dinsdag 16 december 2025 10:40 schreef ToT het volgende:
Je hoort zo vaak dat mannen problemen bespreken om tot oplossingen te komen en dat vrouwen dit doen om te ventileren en vooral juist niet naar oplossingen willen zoeken; alleen klagen om te kunnen klagen.
Onlangs zei iemand dat dat eigenlijk alleen bij onderontwikkelde vrouwen is, maar vrouwen die tenminste iets van intelligentie en onderwijs hebben zouden niet zo in elkaar zitten.
TS bewijst dat daar uitzonderingen op zijn.
Nou, ik ken genoeg intelligente vrouwen die helemaal geen oplossing willen en alleen maar gehoord willen worden op zo’n moment, dus laten we het er maar op houden dat die iemand uit zijn nek zat te zwetsen.quote:Op dinsdag 16 december 2025 10:40 schreef ToT het volgende:
Je hoort zo vaak dat mannen problemen bespreken om tot oplossingen te komen en dat vrouwen dit doen om te ventileren en vooral juist niet naar oplossingen willen zoeken; alleen klagen om te kunnen klagen.
Onlangs zei iemand dat dat eigenlijk alleen bij onderontwikkelde vrouwen is, maar vrouwen die tenminste iets van intelligentie en onderwijs hebben zouden niet zo in elkaar zitten.
Genoeg mannen die traumadumpen en geen oplossing zoeken.quote:Op dinsdag 16 december 2025 15:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou, ik ken genoeg intelligente vrouwen die helemaal geen oplossing willen en alleen maar gehoord willen worden op zo’n moment, dus laten we het er maar op houden dat die iemand uit zijn nek zat te zwetsen.
Ik heb nog nooit een relatie met een man gehad. Dus vast wel, maar geen ervaring mee.quote:Op dinsdag 16 december 2025 15:24 schreef Ansa het volgende:
[..]
Genoeg mannen die traumadumpen en geen oplossing zoeken.
Het lijkt erop dat je ondanks je hoogbegaafdheid, je 2 masters en je fijne achtergrond qua familie mannen zoekt in het verkeerde cirkeltje, en eigenlijk is het al vreemd dat je überhaupt in die foute cirkel zit.quote:Op dinsdag 16 december 2025 15:24 schreef Ansa het volgende:
[..]
Genoeg mannen die traumadumpen en geen oplossing zoeken.
En vervolgens klappen krijgt omdat ze te lage scores behaalt op school en stages...quote:Op dinsdag 16 december 2025 14:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar nu de bedrijfspolitiek
Wat natuurlijk ook een probleem blijft zolang ze blijft doen alsof ze de enige hoogbegaafde in het bedrijf, het topic of het forum is.
Dat onderpresteren is wel typisch voor hoogbegaafden, alleen laten die zich er dan vervolgens niet op voorstaan dat ze hoogbegaafd zouden zijn.quote:Op dinsdag 16 december 2025 15:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
En vervolgens klappen krijgt omdat ze te lage scores behaalt op school en stages...
Fijne familie?!quote:Op dinsdag 16 december 2025 15:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat je ondanks je hoogbegaafdheid, je 2 masters en je fijne achtergrond qua familie mannen zoekt in het verkeerde cirkeltje, en eigenlijk is het al vreemd dat je überhaupt in die foute cirkel zit.
Huh? Ik ben geslaagd op mijn 17e met als laagste een 7, verder 8en en 9ens. Ik haalde in de brugklas een 6 en werd geslagen omdat mijn moeder dacht dat een 8 voldoende was. Tijdens stages woonde ik niet thuis?!quote:Op dinsdag 16 december 2025 15:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
En vervolgens klappen krijgt omdat ze te lage scores behaalt op school en stages...
Ik date gevoelige intellectuelen die narcistisch blijken. Niet Sjonnie de hooligan met gouden tand en strafblad.quote:Op dinsdag 16 december 2025 15:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat je ondanks je hoogbegaafdheid, je 2 masters en je fijne achtergrond qua familie mannen zoekt in het verkeerde cirkeltje, en eigenlijk is het al vreemd dat je überhaupt in die foute cirkel zit.
Had jij geen topic aangemaakt over dat jankende kerels zeikwijven zijn?quote:Op dinsdag 16 december 2025 15:01 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ja, mannen zijn nooit emotioneel, daarom zijn hooligans vooral vrouw.
Gelukkig geen 18 meter tape...quote:Op dinsdag 16 december 2025 15:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Babe, I got you babe!quote:Op dinsdag 16 december 2025 16:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik vind deze reeks meer weg hebben van groundhog day.
Jij zit met een loyaliteitsprobleem.quote:
Mijn familie is hoogopgeleid maar toxisch zoals die mannen. Die link heb ik wel gelegd. Dat heeft niks te maken net hun niveau maar dat ik me blindstaar op het plaatje ipv goed filteren.quote:Op dinsdag 16 december 2025 16:47 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Jij zit met een loyaliteitsprobleem.
Wat logisch is he? Maar je kan niet verder zolang je niet echt de brute waarheid echt in ziet en je leven helemaal omgooit.
Eerst hemel je ze op, de perfecte mannen, alles perfect, universitairen,...
Dan toxisch, nu weer deze reactie.
Denk dat je daar best maar eens gaat starten.
Oh trouwens, gevoelige intellectuelen zijn zelden hoe jij ze hier beschrijft.
Een echte gevoelige man doet dit soort dingen niet.
Het zullen wel eerder de haantjes zijn die doen alsof.
Janken =/= huilen omdat er iets hefigs speelt. Janken is huilen omdat je een grens krijgt, Tim Hofman etc.quote:Op dinsdag 16 december 2025 15:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Had jij geen topic aangemaakt over dat jankende kerels zeikwijven zijn?
Eerste keer dat je dit zegt.quote:Op dinsdag 16 december 2025 17:13 schreef Ansa het volgende:
[..]
Mijn familie is hoogopgeleid maar toxisch zoals die mannen. Die link heb ik wel gelegd. Dat heeft niks te maken net hun niveau maar dat ik me blindstaar op het plaatje ipv goed filteren.
Ik date nu niet, ik focus eerst op psychoeducatie en mijn carriere fixen.quote:Op dinsdag 16 december 2025 17:17 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Eerste keer dat je dit zegt.
Nu het nog echt voelen en doen ipv theoretisch beseffen.
Eigenlijk is dat bullshit. Er zijn zat vragen waar geen oplossing op is. Denk aan overlijdens, ziek worden, zieke partner, financiële problemen. Niet alles is heel even makkelijk op te lossen.quote:Op dinsdag 16 december 2025 10:40 schreef ToT het volgende:
En wat doe jij met deze topics?quote:Op dinsdag 16 december 2025 17:14 schreef Ansa het volgende:
[..]
Janken =/= huilen omdat er iets hefigs speelt. Janken is huilen omdat je een grens krijgt, Tim Hofman etc.
Nee okee, het is sowieso echt bloedirritant als iemand direct je emoties rondom een probleem wegwuift met gewoon ff een makkelijke oplossing; dat heb ik ook vaak zat meegemaakt toen ik in een burn-out zat.quote:Op dinsdag 16 december 2025 17:47 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat bullshit. Er zijn zat vragen waar geen oplossing op is. Denk aan overlijdens, ziek worden, zieke partner, financiële problemen. Niet alles is heel even makkelijk op te lossen.
Vaak is het niet klagen om te klagen, maar ligt er een behoefte onder om je gehoord te voelen.
Door direct oplossingen aan te bieden, hoor je een ander niet aan. Je zegt eigenlijk: 'je moet X doen en dan is het opgelost.' Dan wordt er niet geluisterd naar het probleem, bovendien wordt het probleem afgedaan als iets wat totaal niet serieus is, want je gesprekspartner heeft de oplossing binnen twintig seconden klaarliggen. Terwijl dit voor een ander wel een serieus probleem kan zijn.
Eigenlijk is het simpel, hoor een ander aan.... Kom niet direct met een oplossing maar ga een gesprek aan.
Dat mannen sneller denken in oplossingen geloof ik wel, maar het is niet zo dat we altijd over problemen praten omdat we per se een oplossing willen of alleen maar wat willen klagen. Ik denk dat mannen het vaak moeilijker vinden zich kwetsbaar op te stellen.
Ja een oplossing aanbieden is eigenlijk zeggen: ik heb hier geen zin in, doe gewoon X en je hebt het opgelost.quote:Op dinsdag 16 december 2025 17:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Nee okee, het is sowieso echt bloedirritant als iemand direct je emoties rondom een probleem wegwuift met gewoon ff een makkelijke oplossing; dat heb ik ook vaak zat meegemaakt toen ik in een burn-out zat.
Het juiste antwoord was waarschijnlijk wel "ga lekker naar buiten, ga bewegen"quote:Op dinsdag 16 december 2025 17:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Nee okee, het is sowieso echt bloedirritant als iemand direct je emoties rondom een probleem wegwuift met gewoon ff een makkelijke oplossing; dat heb ik ook vaak zat meegemaakt toen ik in een burn-out zat.
Dit. Bovendien ging mijn jankmannentopic niet over mannen die mentale issues hebben of ergens op vastlopen maar mannen die huilen om iets niet te hoeven (monogamie bijv) of om aandacht( XR).quote:Op dinsdag 16 december 2025 17:55 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ja een oplossing aanbieden is eigenlijk zeggen: ik heb hier geen zin in, doe gewoon X en je hebt het opgelost.
Vervolgens verwacht zo iemand ook nog dankbaarheid voor de oplossing. Ik hekel het als mensen in oplossingen denken en deze blijven aandragen. Jammer dat je het ook hebt moeten meemaken.
Dat zeg je al weken en toch zat je op de apps...quote:Op dinsdag 16 december 2025 17:45 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ik date nu niet, ik focus eerst op psychoeducatie en mijn carriere fixen.
"Ik geef daten op, hoor! Swipe, swipe, swipe, oh nog even deze; swipe! En deze....swipe."quote:Op dinsdag 16 december 2025 19:16 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dat zeg je al weken en toch zat je op de apps...
Je hebt dus de drang om te blijven zoeken.
Ik heb de drang naar bevestiging dat ik gezien wordt. Dat is anders dan afspreken.quote:Op dinsdag 16 december 2025 19:16 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dat zeg je al weken en toch zat je op de apps...
Je hebt dus de drang om te blijven zoeken.
Dus jij bent likes aan het verzamelen om te zien of je nog goed in de datingmarkt ligt? Wat overbodig. Elke vrouw met een hartslag krijgt likes op dating-apps. Jij ook. 't Punt is, hoe filter je de mannen eruit waarmee je wel een leuke tijd kunt hebben?quote:Op dinsdag 16 december 2025 19:29 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ik heb de drang naar bevestiging dat ik gezien wordt. Dat is anders dan afspreken.
Nee.quote:Op dinsdag 16 december 2025 20:43 schreef Nagelslak het volgende:
Ik heb sterk het vermoeden dat deze user een man is. Blijft structureel klagen, staat niet open voor advies, wijst alles af en houdt vast aan een negatieve houding. Er wordt veel gezegd, maar weinig gedaan. Doet me denken aan sirdanilot
Het ligt niet aan IQ, het ligt aan EQ. Je bent gewoon een sociaal onaangepaste gast, dan kan je wel heel blij slimmer zijn dan anderen maar je blijft een beetje raar.quote:Op dinsdag 16 december 2025 20:51 schreef InzolVC het volgende:
Ik had een soortgelijke brainfart vanacht. Hoe komt het dat lage IQ idioten een betere band met elkaar kunnen hebben en opbouwen. En ik hoor daar nooit tussen. Hoeveel geduld ik ook opbreng en hoeveel ik ook geef. De relaties die ik opbouw zijn met de geringste kleinigheid in een keer stuk. Als ik twee weken mn gezicht niet laat zien merk ik al dat ik word behandeld als een vreemde. Ik denk zelf het volgende. Conflict en wrijving brengt mensen juist meer tot elkaar. Hormonie en balans niet. Dusja stomp hem in z'n gezicht en gooi het maar op "borderline" dan maar 🤷♂️
Mekaar vaak de haren invliegen en veel conflicten hebben is heel veel 'EQ' hebben ja. Ehem.quote:Op dinsdag 16 december 2025 21:07 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het ligt niet aan IQ, het ligt aan EQ. Je bent gewoon een sociaal onaangepaste gast, dan kan je wel heel blij slimmer zijn dan anderen maar je blijft een beetje raar.
Pro-tip: de nadruk leggen op IQ is geen scherpe observatie maar onderdeel van het probleem.
Wat nee?quote:
Het is geen man en het is niet sirdanilot.quote:Op dinsdag 16 december 2025 21:23 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Wat nee?
Je bent het er niet mee eens of is het niet zo? Of vind je m’n post niet leuk?
Verlaag je nooit tot andermans niveau. Dan verslaan ze je op ervaring.quote:Op dinsdag 16 december 2025 21:30 schreef InzolVC het volgende:
Ik denk ook dat de wereld draait op 90% onbenullige mensen met een dagelijkse inzet van zeg 65%. En hierop is de hele wereld ingericht. En het werkt.
Het is het type dat in de brugklas middelbare school in hanepoten-schrift een alinea kopieert. En daarbij een stukje uit een tijdschrift knipt en er schuin boven plakt. En het werktstukje is klaar. Een 4.5 hooguit een 6. En dat is voldoende. Die mentaliteit werkt door tot in hun latere leeftijd. Die mensen komen best ver hoor. Die belanden in de politiek met een inkomen van 10.000 netto per maand. En ze lopen te klapstoelen voor Zelensky maar hebben dan geen flauw benul wat ze precies doen. Maar ja als je klapt heb je wel een voldoende. En dat telt.
De enige manier is om je ook te verlagen denk ik. Neem zaken minder serieus. Praat alsof je 15 IQ punten mist.
quote:Op dinsdag 16 december 2025 21:36 schreef Droopie het volgende:
[..]
Verlaag je nooit tot andermans niveau. Dan verslaan ze je op ervaring.
Voor je het weet bereik je dat lage IQ en zit je in discussie over pedonetwerken, Trump en platte aarde theorien.
Nog lager zakken en je wordt souverein en zeg je bewust je zorgverzekering op want "de roverheid heeft geen zeggenschap over mij"
Dit is...dit is gewoon hoe het is jaquote:Op dinsdag 16 december 2025 21:36 schreef Droopie het volgende:
[..]
Verlaag je nooit tot andermans niveau. Dan verslaan ze je op ervaring.
Voor je het weet bereik je dat lage IQ en zit je in discussie over pedonetwerken, Trump en platte aarde theorien.
Nog lager zakken en je wordt souverein en zeg je bewust je zorgverzekering op want "de roverheid heeft geen zeggenschap over mij"
Mooi, dan is het toch goed zo?quote:Op maandag 15 december 2025 21:58 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ik moet eerst een nieuwe baan. Helaas heb ik een managerpribleem geen baanprobleem. Managers saboteren als ik dingen benoem die niet goed gaan in de organisatie, maar ik benoem ze ondat ik anders de schuld krijg.
[..]
Ik ben bezig met oplossen, solliciteren, een psycholoog weer. Wat moet ik anders nog?
Mooi, dan is het toch goed zo?quote:Op maandag 15 december 2025 21:58 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ik moet eerst een nieuwe baan. Helaas heb ik een managerpribleem geen baanprobleem. Managers saboteren als ik dingen benoem die niet goed gaan in de organisatie, maar ik benoem ze ondat ik anders de schuld krijg.
[..]
Ik ben bezig met oplossen, solliciteren, een psycholoog weer. Wat moet ik anders nog?
Ja, dat is het belangrijkstequote:Op dinsdag 16 december 2025 07:44 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik vrees dat het binnen 10 jaar verkeerd kan aflopen, met al deze negatieve emoties de hele tijd.
TS heeft gelukkig hulp, hopelijk heeft ze er wat aan.
Waarom denk je datquote:Op dinsdag 16 december 2025 21:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is geen man en het is niet sirdanilot.
Omdat ik de geschiedenis van TS op FOK! aardig ken.quote:
Oké. I stand corrected.quote:Op dinsdag 16 december 2025 22:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Omdat ik de geschiedenis van TS op FOK! aardig ken.
Sowieso gaan we niet kloontjes hunten.quote:
Oké. Zal het niet weer doen.quote:Op dinsdag 16 december 2025 22:40 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Sowieso gaan we niet kloontjes hunten.
Gaat het dan alleen om iemand willen hebben? Bezit? Zekerheid?quote:Op zaterdag 13 december 2025 18:20 schreef Ansa het volgende:
Omdat ik niet wil dat hij me inruilt voor een ander. Ik wil dat ik na date 1 de enige ben.
quote:Op maandag 15 december 2025 12:28 schreef Ansa het volgende:
[..]
Huh? Natuurlijk moet een man monogaam zijn. Zonder dat voel ik me niet veilig.
Het is wel zo dat ik een type in mijn hoofd heb en zoek naar dat type door een geidealiseerde lens, ipv echt de man in kwestie beter te filteren.
Daardoor negeer ik rode vlaggen.
quote:Op maandag 15 december 2025 19:11 schreef Ansa het volgende:
[..]
Wellicht is daar de crux. Ik zoek iemand die in mijn mal past en vergeet daarbij de echte persoon.
-Identiteit en statusquote:Op dinsdag 16 december 2025 17:13 schreef Ansa het volgende:
[..]
Mijn familie is hoogopgeleid maar toxisch zoals die mannen. Die link heb ik wel gelegd.
Dat heeft niks te maken net hun niveau maar dat ik me blindstaar op het plaatje ipv goed filteren.
Emotionele afhankelijkheid , zonde.quote:Op dinsdag 16 december 2025 19:29 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ik heb de drang naar bevestiging dat ik gezien wordt.
En binnen relaties? Je hebt zowat dwangmatig 4x per dag seks om de ander maar niet te verliezen.quote:Op dinsdag 16 december 2025 19:29 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ik heb de drang naar bevestiging dat ik gezien wordt. Dat is anders dan afspreken.
Nah, zelfs sirzeiktalot kende nog wel zijn tekortkomingen.quote:Op dinsdag 16 december 2025 20:43 schreef Nagelslak het volgende:
Ik heb sterk het vermoeden dat deze user een man is. Blijft structureel klagen, staat niet open voor advies, wijst alles af en houdt vast aan een negatieve houding. Er wordt veel gezegd, maar weinig gedaan. Doet me denken aan sirdanilot
Dan nog blijf je een onaangenaam persoon. Alleen dan een onaangenaam persoon met een laag IQ.quote:Op dinsdag 16 december 2025 21:30 schreef InzolVC het volgende:
De enige manier is om je ook te verlagen denk ik. Neem zaken minder serieus. Praat alsof je 15 IQ punten mist.
Als je op de eerste date uren zoent en 24/7 praat mag je monogamie eisen hoor.quote:Op woensdag 17 december 2025 02:10 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Gaat het dan alleen om iemand willen hebben? Bezit? Zekerheid?
Daten is een proces: De eerste date is een kennismaking;
Het is niet realistisch om te verwachten dat je na één date de enige bent; dat is zeldzaam, want de meeste mensen daten (en dat is normaal)
Het aangaan van een exclusieve relatie is een bewuste keuze van beide personen (die je dus samen neemt) vaak pas na meerdere dates.
Het is niet iets dat vanzelf ontstaat, zelfs niet na een toevallige ontmoeting of één leuke date met elkaar.
Liefde is geen zakelijke transactie waarbij je een contract tekent :
het is een verbinding , een menselijk verlangen dat draait om emotionele verbondenheid, vertrouwen, delen van kwetsbaarheid.
Die verbinding gaat verder dan alleen verliefdheid: het is de basis van gezonde relaties en omvat een gevoel van veiligheid, erkenning en het kunnen zijn wie je bent zonder oordeel.
En dat krijg je door open communicatie , wederzijds begrip, gelijkwaardigheid en authentiek contact.
Conclusie: Verwacht geen exclusiviteit na de eerste date. Realisme betekent accepteren dat beide partijen de tijd nodig hebben om te ontdekken of er een serieuze connectie is.
[..]
[..]
[..]
-Identiteit en status
Soms wordt een date onbewust gezien als verlengstuk van het eigen zelfbeeld: “Als hij dit of dat is, zegt dat iets positiefs over mij.”
-Onverwerkte ervaringen
Eerdere relaties, hechtingsproblemen of afwijzing kunnen leiden tot rigide verwachtingen. Hoe meer emotionele bagage, hoe strakker de mal soms wordt.
-Gebrek aan zelfreflectie
Wanneer iemand weinig onderzoekt wat écht belangrijk is in een relatie (waarden, emotionele veiligheid), worden oppervlakkige criteria leidend.
Positief is iig dat je inziet dat het vooral wat zegt over jouw eigen onrealistische verwachtingen en het rigide denken.
Een voorkeur hebben is gezond. Het wordt pas problematisch wanneer:
niemand ooit goed genoeg is
de ander niet als mens maar als checklist wordt bekeken
echte verbinding steeds uitblijft
Vaak ontstaat echte aantrekkingskracht juist buiten die 'mal'
[..]
Emotionele afhankelijkheid , zonde.
Ergens heb ik ondanks je vervelende manier van aandacht vragen oprecht medelijden met je.
Maar ik weet ook dat er alleen iets kan veranderen als iemand zelf wil veranderen. (gedachten, reacties en overtuigingen)
Want dat is nog steeds een eigen keuze
En dat gaat voorlopig niet gebeuren .
Sterkte.
Niet gezien, wel dat hij niet vreemdgaat. Ik ben niet 24/7 aan het appen waar hij is maar ik paniek wel als hij niet reageert.quote:Op woensdag 17 december 2025 08:54 schreef ToT het volgende:
[..]
En binnen relaties? Je hebt zowat dwangmatig 4x per dag seks om de ander maar niet te verliezen.
Kom je voor de rest ook wanhopig en bezitterig over naar je partner?
En als hij wel bij je is?quote:Op woensdag 17 december 2025 09:37 schreef Ansa het volgende:
[..]
Niet gezien, wel dat hij niet vreemdgaat. Ik ben niet 24/7 aan het appen waar hij is maar ik paniek wel als hij niet reageert.
Dan moet hij ook appen.quote:
Mag je altijd natuurlijk.quote:Op woensdag 17 december 2025 09:36 schreef Ansa het volgende:
[..]
Als je op de eerste date uren zoent en 24/7 praat mag je monogamie eisen hoor.
Dus als ie moet werken en 4 uur lang (lees: 1 t/m 5 uur) niet reageert ben je in paniek?quote:Op woensdag 17 december 2025 09:37 schreef Ansa het volgende:
[..]
Niet gezien, wel dat hij niet vreemdgaat. Ik ben niet 24/7 aan het appen waar hij is maar ik paniek wel als hij niet reageert.
Maar dan is het probleem niet waar hij wel of niet is, want zelfs als hij er niet is betekent niet automatisch dat hij dús vreemd aan het gaan is.quote:
Ik geef m’n ongelijk en foutieve speculaties toe. Sorry voor het niet naleven van de regels. Ik ben erop gewezen dat kloon hunten niet toegestaan is. Voor TS wil ik dat het weer on topic gaat. Ik neem m’n woorden terug wat betreft kloons.quote:Op woensdag 17 december 2025 09:02 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Nah, zelfs sirzeiktalot kende nog wel zijn tekortkomingen.
Dat is bij TS niet het geval.
Niet alle mannen willen een vrouw die alleen maar rustig is en braafjes met de benen wijd gaat als hij zin heeft.quote:
Wie zegt dat? Ik doe alles en heb daarnaast ook een leven.quote:Op woensdag 17 december 2025 11:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Niet alle mannen willen een vrouw die alleen maar rustig is en braafjes met de benen wijd gaat als hij zin heeft.
Mag een man jou dan ook constant appen en in paniek raken als je niet meteen reageert?quote:Op woensdag 17 december 2025 12:17 schreef Ansa het volgende:
[..]
Wie zegt dat? Ik doe alles en heb daarnaast ook een leven.
Als hij kinderen heeft en bij zijn ex slaapt wel. Dat was de vorige keer het probleem. En als hij en ik eerst beiden zeggen dat we monogaam zijn, zoenen, en dan wil hij ineens anderen zien, dan stellen afspraken en wensen ook niks voor.quote:Op woensdag 17 december 2025 09:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar dan is het probleem niet waar hij wel of niet is, want zelfs als hij er niet is betekent niet automatisch dat hij dús vreemd aan het gaan is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |