abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219506061
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2025 21:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
Priblemen zijn er om op te lossen.
Klopt, maar als ik 10 jaar hoor dat het aan mijn werk ligt en ik hoor nu pas dat dat een standaardsmoes is voor mensen die te mondig zijn, dan baal ik wel. Ik zit al 10 jaar te focussen op dr praktijk.
pi_219506096
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 21:41 schreef Lenny77 het volgende:
Je lijkt wel een zus van sirdanilot..
Bij alles komt er een ja maar, kan niet want, lukt niet want, anderen dit, anderen dat,...
Denk dat het sirmissdanilot is
Mankind is poised midway between the gods and the beasts
pi_219506310
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 21:59 schreef Ansa het volgende:

[..]
Klopt, maar als ik 10 jaar hoor dat het aan mijn werk ligt en ik hoor nu pas dat dat een standaardsmoes is voor mensen die te mondig zijn, dan baal ik wel. Ik zit al 10 jaar te focussen op dr praktijk.
Hoogbegaafd, en er dan 10 jaar over doen...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  maandag 15 december 2025 @ 22:23:59 #104
545 dop
:copyright: dop
pi_219506462
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 21:13 schreef Ansa het volgende:

[..]
Als ik niks geef word ik niet eens gezien.
En als je alles geeft,loop je blijkbaar gemakkelijk tegen de verkeerde mannen aan.

Liefde moet de kans krijgen om een beetje te stromen om elkaar af te tasten zonder gelijk gevangen te zijn of gevangen te worden.
Het is een spel waar bij er niet op voorhand een ultieme hoofdprijs te winnen is.
Als je het spel niet wil of kunt spelen kun je sowieso geen prijs winnen.
Het spel wordt gespeeld met je gevoel, niet met je verstand.
En in the end, zul je moeten afwegen of de ander je happy genoeg maakt, of je blij genoeg wordt van zijn pluspunten en kunt leven met zijn minpunten.
De kunst is het spel en jezelf er voldoende te laten zijn, te voelen wat jij voelt en ervaart.
Natuurlijk kun je vooraf bedenken wat je in een partner zoekt, maar je niet bedenken hoe dat voelt. Je kunt het antwoord dus ook niet met je hoofd oplossen.
Bedenk wat je van een partner wil is prima, maar je zult moeten voelen of iemand voldoende is, dat doe je niet door een strak opgesteld eisen lijstje af te gaan.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_219506469
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2025 22:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hoogbegaafd, en er dan 10 jaar over doen...
Ik had o.a. CPTSS, was mantelzorger, en had een ex die mepte naast nog fysieke klachten. UWV was verbaasd toen dat ik uberhaupt was blijven werken. Nu voor het eerst de rust om te reflecteren.
pi_219506477
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2025 22:23 schreef dop het volgende:

[..]
En als je alles geeft,loop je blijkbaar gemakkelijk tegen de verkeerde mannen aan.

Liefde moet de kans krijgen om een beetje te stromen om elkaar af te tasten zonder gelijk gevangen te zijn of gevangen te worden.
Het is een spel waar bij er niet op voorhand een ultieme hoofdprijs te winnen is.
Als je het spel niet wil of kunt spelen kun je sowieso geen prijs winnen.
Het spel wordt gespeeld met je gevoel, niet met je verstand.
En in the end, zul je moeten afwegen of de ander je happy genoeg maakt, of je blij genoeg wordt van zijn pluspunten en kunt leven met zijn minpunten.
De kunst is het spel en jezelf er voldoende te laten zijn, te voelen wat jij voelt en ervaart.
Natuurlijk kun je vooraf bedenken wat je in een partner zoekt, maar je niet bedenken hoe dat voelt. Je kunt het antwoord dus ook niet met je hoofd oplossen.
Bedenk wat je van een partner wil is prima, maar je zult moeten voelen of iemand voldoende is, dat doe je niet door een strak opgesteld eisen lijstje af te gaan.
Ik moet nu sws gewoon niet daten.
  maandag 15 december 2025 @ 22:31:40 #107
545 dop
pi_219506528
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 22:25 schreef Ansa het volgende:

[..]
Ik moet nu sws gewoon niet daten.
Moeten past ook helemaal niet bij de liefde, hopen prima, voelen het allerbelangrijkste, en ook plezier kunnen beleven aan jezelf en de ander ontdekken. En ontdekken dat je niet bij elkaar past is geen falen, het is een oefening binnen een zoektocht.
Als dat even niet lukt dan inderdaad niet gaan daten om dat je zo nodig moet.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_219506884
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 20:21 schreef Ansa het volgende:

[..]
Je gaat er dus ten onrechte van uit dat de wereld 1) eerlijk is en 2) anderen onrecht ook zien.

Sommige van mijn vriendinnen zitten in financieel/emotioneel abusive relaties en zien het niet eens
Je begrijpt het gewoon niet …
Wat ik vooral aangeef is dat iedereen zijn leven zelf beter kan maken:

Die mensen die zo lopen te huilen hoe “oneerlijk” alles is of hoe ‘verschrikkelijk’ hun leven is en ze zo ‘zieilig’ zouden zijn omdat ze in die ‘abusieve relaties’ zouden zitten doen ook zelf niet het juiste om hun leven beter te maken….

Dat is dan ook hun keuze; verder prima als zij die keuze zo maken, maar ga dan niet lopen te huilen en zielig doen over ‘anderen’ die kennelijk effectief betere keuzes in hun leven gemaakt hebben.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_219507151
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 23:40 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Je begrijpt het gewoon niet …
Wat ik vooral aangeef is dat iedereen zijn leven zelf beter kan maken:

Die mensen die zo lopen te huilen hoe “oneerlijk” alles is of hoe ‘verschrikkelijk’ hun leven is en ze zo ‘zieilig’ zouden zijn omdat ze in die ‘abusieve relaties’ zouden zitten doen ook zelf niet het juiste om hun leven beter te maken….

Dat is dan ook hun keuze; verder prima als zij die keuze zo maken, maar ga dan niet lopen te huilen en zielig doen over ‘anderen’ die kennelijk effectief betere keuzes in hun leven gemaakt hebben.
Dan moet je wel bewust zijn van vormen van misbruik buiten " man slaat vrouw" of "vrouw kleineert man". Veel groeien op met toxische patronen die ze normaal vinden.
pi_219507152
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2025 22:31 schreef dop het volgende:

[..]
Moeten past ook helemaal niet bij de liefde, hopen prima, voelen het allerbelangrijkste, en ook plezier kunnen beleven aan jezelf en de ander ontdekken. En ontdekken dat je niet bij elkaar past is geen falen, het is een oefening binnen een zoektocht.
Als dat even niet lukt dan inderdaad niet gaan daten om dat je zo nodig moet.
Ja en nee, veel mensen hebben in hun hoofd dat het iets is wat je gewoon doet. Huisje boompje beestje. En mensen met kinderwens al helemaal.
pi_219507203
~:)
  dinsdag 16 december 2025 @ 04:30:35 #112
545 dop
pi_219507214
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 01:48 schreef Ansa het volgende:

[..]
Ja en nee, veel mensen hebben in hun hoofd dat het iets is wat je gewoon doet. Huisje boompje beestje. En mensen met kinderwens al helemaal.
Natuurlijk zijn er mensen die het puur van uithun verstand benaderen, en de kans is ook niet onmogelijk dat je dan als nog geluk hebt, de kans is veel groter dat het dan niet werkt en je uiteindelijk in een relatie terecht komt waar beide niet gelukkig bent.
Het is maar net wat je voorop stelt, en waar je genoegen mee neemt.
Het is ook best lastig, niet iets waar je les over krijgt op school, en waar je dan een goed cijfer voor kunt halen.
pi_219507471
Ik ga de koters hier op bed slingeren, wat kan het leven toch kut zijn he! :W
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2025 21:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is gewoon een act.
Te consistent en te veel details, ik vrees dat dit echt is.
pi_219507476
quote:
2s.gif Op maandag 15 december 2025 21:53 schreef Moeraskat het volgende:
Misschien is het tijd om wat knopen door te hakken en te stoppen met dat “ja maar” en “dat kan/lukt niet” en “ik ben van plan maar”. Doe het gewoon. Neem een risico. Of doe gewoon niks.

Maar je creëert nu gewoon steeds een nieuw probleem of in elk geval een beer op de weg. Als je zo doorgaat zit je over 10 jaar nog in dezelfde situatie. Is prima, maar accepteer dat dan ook.
Ik vrees dat het binnen 10 jaar verkeerd kan aflopen, met al deze negatieve emoties de hele tijd.
TS heeft gelukkig hulp, hopelijk heeft ze er wat aan.
  Moderator dinsdag 16 december 2025 @ 07:45:56 #115
441859 crew  Lenny77
pi_219507477
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 01:47 schreef Ansa het volgende:

[..]
Dan moet je wel bewust zijn van vormen van misbruik buiten " man slaat vrouw" of "vrouw kleineert man". Veel groeien op met toxische patronen die ze normaal vinden.
Je beseft dat het toxisch was en toch zoek je hetzelfde...

Ik ken het patroon hè, het is niet makkelijk . Maar de kunst is dit dus los te laten en zeer bewust naar iets anders op zoek te gaan ipv het script in je hoofd te volgen wat er nooit had mogen zijn.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_219507805
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 01:47 schreef Ansa het volgende:

[..]
Nee hoor, ik ‘moet’ helemaal niet weten welke uitvluchten en excuses jijzelf verzint om de verantwoordelijkheid iets aan je eigen situatie te verbeteren, buiten jezelf te leggen…

Ik weet reuze goed dat het jou enkel te doen is om te kunnen roepen dat alles enkel maar aan ‘de anderen’ ligt …
Dat jij zogenaamd ongekend slim en hoogbegaafd bent, maar dat alles wat misloopt ligt aan zaken die buiten jouzelf liggen en jij niks aan kunt veranderen…
Ik geloof daar echter helemaal niks van.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_219507833
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2025 07:45 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Je beseft dat het toxisch was en toch zoek je hetzelfde...

Ik ken het patroon hè, het is niet makkelijk . Maar de kunst is dit dus los te laten en zeer bewust naar iets anders op zoek te gaan ipv het script in je hoofd te volgen wat er nooit had mogen zijn.
Ik heb het hier over iets totaal wnders. Dat vriendinnen niet zien dat hun relatie toxisch is. Ik open dit topic om uit die loop met werk en relaties te komen.
pi_219507838
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 09:17 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Nee hoor, ik ‘moet’ helemaal niet weten welke uitvluchten en excuses jijzelf verzint om de verantwoordelijkheid iets aan je eigen situatie te verbeteren, buiten jezelf te leggen…

Ik weet reuze goed dat het jou enkel te doen is om te kunnen roepen dat alles enkel maar aan ‘de anderen’ ligt …
Dat jij zogenaamd ongekend slim en hoogbegaafd bent, maar dat alles wat misloopt ligt aan zaken die buiten jouzelf liggen en jij niks aan kunt veranderen…
Ik geloof daar echter helemaal niks van.
Dat wil jij er in lezen en je framet mij.
pi_219507939
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 09:24 schreef Ansa het volgende:

[..]
Dat wil jij er in lezen en je framet mij.
Nee hoor... als ik aangeef dat ik in je redenering domweg niet meega; 'frame' ik niemand.... ik geef enkel aan wat ik over jouw verhalen denk en ben daar hooguit erg direct en eerlijk in.

Mischien kan het je meer verder helpen om eens te leren om te gaan met die direktheid en eerlijkheid van anderen in plaats van enkel naar bevestiging te willen hengelen.
pi_219508076
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 09:32 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Nee hoor... als ik aangeef dat ik in je redenering domweg niet meega; 'frame' ik niemand.... ik geef enkel aan wat ik over jouw verhalen denk en ben daar hooguit erg direct en eerlijk in.

Mischien kan het je meer verder helpen om eens te leren om te gaan met die direktheid en eerlijkheid van anderen in plaats van enkel naar bevestiging te willen hengelen.
Misschien kan het eens helpen om te lezen wat ik zeg ipv mij woorden in de mond te leggen.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 16 december 2025 @ 09:55:14 #121
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_219508091
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 09:50 schreef Ansa het volgende:

[..]
Misschien kan het eens helpen om te lezen wat ik zeg ipv mij woorden in de mond te leggen.
Doe eens niet zo aangevallen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_219508099
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 07:43 schreef ToT het volgende:
Ik ga de koters hier op bed slingeren, wat kan het leven toch kut zijn he! :W
[..]
Te consistent en te veel details, ik vrees dat dit echt is.
Het schiet alle kanten op vind ik.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219508115
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 09:50 schreef Ansa het volgende:

[..]
Waar leg ik jou woorden in de mond?

Ik lees jouw posts erg goed en reageer op wat jijzelf verteld en aangeeft;
Hooguit leg ik uit dat _ik_ jouw vertelsels vooral als iets negatiefs opvat (en niet als éxcuus' of uitvlucht), omdat het naar mijn idee vooral tekenend ervoor is dat jijzelf veel foute keuzes maakt en schijnbaar ook de foute keuzes die je maakt voortdurend blijft herhalen als je voortdurend ook met andere personen, nog steeds herhaaldelijk dezelfde ervaring maakt
pi_219508139
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 09:57 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Waar leg ik jou woorden in de mond?

Ik lees jouw posts erg goed en reageer op wat jijzelf verteld en aangeeft;
Hooguit leg ik uit dat _ik_ jouw vertelsels vooral als iets negatiefs opvat (en niet als éxcuus' of uitvlucht), omdat het naar mijn idee vooral tekenend ervoor is dat jijzelf veel foute keuzes maakt en schijnbaar ook de foute keuzes die je maakt voortdurend blijft herhalen als je voortdurend ook met andere personen, nog steeds herhaaldelijk dezelfde ervaring maakt
En je negeert expres dat ik therapie heb gehad en er aan werk.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 16 december 2025 @ 10:16:17 #125
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_219508206
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 10:02 schreef Ansa het volgende:

[..]
En je negeert expres dat ik therapie heb gehad en er aan werk.
Expres nog wel.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')