abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219497774
FOK! Movie Trivia (FMT) is een topicreeks, die ooit door Gorro, eind 2002, is begonnen.
Hij omschreef het spel toen als volgt: Het is hier de bedoeling dat je een vraag stelt over een film en dat je mede-Fok!kers die gaan beantwoorden.
Heel simpel en leuk en nu, vele jaren later, spelen we het nog steeds. *O*

* Hoe werkt het?

• Een vraag is te herkennen aan de vetgedrukte tekst. Weet je het antwoord op de gestelde vraag uit je hoofd, zonder het op te zoeken en heb je tijd om een nieuw vraag te stellen en te onderhouden? Post dan het antwoord. ^O^
• Weet je het niet helemaal zeker? Post dan vooral je gok. Zo weet de vraagsteller ook dat er mensen aanwezig zijn en wie weet is het wel goed!
• De vraagsteller bepaalt wat het goede antwoord is. Als er bevestigd is dat je antwoord goed is mag je de volgende, nieuwe vraag stellen.
• Wacht met het stellen van een nieuwe vraag totdat de punten aan je zijn toegekend. Ben je écht zeker van je zaak of bevestigt een andere speler dat je het goed hebt? Stel dan maar alvast een nieuwe vraag, dat houdt het tempo lekker hoog ^O^
• Als er een uur geen activiteit is van de vraagsteller, mag iemand een opstartvraag stellen. Het liefst niet een te moeilijke vraag, zodat er weer nieuwe vaart in het spel komt.

Dubbele punten-topic
• Elke tiende topic is een dubbele punten topic. De vragen zullen dan wat creatiever, ingewikkelder en/ of uitgebreider zijn. Als je het goede antwoord weet verdien je 2 punten in dit topic.

De uitgebreide spelregels zijn terug te vinden op de wikipagina

Let op: We spelen FMT om de parate filmkennis van elkaar te testen. We spelen dit niet om te kijken of je goed bent in het zoeken via google en imdb. Als er vermoedens zijn van opzoeken, dan wordt dit besproken in het slowchat-topic en kan er besloten worden dat je al je punten kwijtraakt. "You shall not OPZOEKEN!"

* FOK! Movie Trivia - Elke maand filmprijzen te winnen!

Aan het begin van elke maand wordt in een apart topic aangegeven welke prijzen er te winnen zijn die maand. In dat topic staat ook uitgelegd welke soorten winnaars er zullen zijn (bijv: de user met de meeste punten, een random puntenscoorder met minimaal 2 punten of de hoogst scorende nieuwe user).

Sinds het begin van FMT worden de behaalde punten bijgehouden in een puntenoverzicht. De actuele volledige stand, sinds het begin, per jaar en per maand, zijn terug te vinden op de wikipagina

* Is er nog meer rondom FMT naast deze topicreeks?

• Er is een slowchat topicreeks waar gezellig gepraat wordt over films, lopende vragen, relaties, het leven en alles wat we verder maar willen delen.
• Zo af en toe wordt er een FMT Meet georganiseerd. We gaan dan naar de bioscoop, houden een filmnacht, gaan lekker eten/ drinken of doen mee aan film/pubquiz.
• FOK! FMT Awards. Aan het eind van het jaar worden speciale awards bedacht en uitgereikt via een stemming aan users om waardering naar elkaar uit te spreken.
• FMT Jubileumtopics. Ter ere van het zoveel-jarig bestaan van FOK! Movie Trivia wordt er soms een jubileum topic geopend met een aantal zeer grote, creatieve, uitgebreide vragen.

De code voor deze openingspost is terug te vinden op de wikipagina
pi_219498336
*O* voor @Burnett
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_219498340
Stand 2025:

Burnett 23 _O_
pipster 17
Sherlock_Holmes 14
drakin 10
mitt 10
Starflyer 8
FireFox1 7
tong80 3
tombolafan 2
RobertoCarlos 2
SamCooke 1
pi_219504265
Gaarne 7 films van Rob Reiner ;( als regisseur.
pi_219504562
When Harry met Sally
This is Spinal Tap!
Stand by Me
The Princess Bride
Misery
LBJ
A Few Good Man
pi_219504690
quote:
12s.gif Op maandag 15 december 2025 20:08 schreef mitt het volgende:
When Harry met Sally
This is Spinal Tap!
Stand by Me
The Princess Bride
Misery
LBJ
A Few Good Man
Stand 2025:

Burnett 23
pipster 17
Sherlock_Holmes 14
mitt 11 *O* *O*
drakin 10
Starflyer 8
FireFox1 7
tong80 3
tombolafan 2
RobertoCarlos 2
SamCooke 1
pi_219504752
Welke acteur/actrice won een Oscar in een geregiseerde Reiner film?
pi_219504908
Kathy Bates
pi_219505120
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 20:31 schreef Burnett het volgende:
Kathy Bates
Stand 2025:

Burnett 24 , 8)7
pipster 17
Sherlock_Holmes 14
mitt 11
drakin 10
Starflyer 8
FireFox1 7
tong80 3
tombolafan 2
RobertoCarlos 2
SamCooke 1
pi_219508589
Deze vraag is hier vast al eens gesteld (ook door mij ), maar in welke film spelen de meeste acteer-Oscar genomineerden en winnaars? (veelal in een cameo).
pi_219517480
quote:
5s.gif Op dinsdag 16 december 2025 11:10 schreef Burnett het volgende:
Deze vraag is hier vast al eens gesteld (ook door mij ), maar in welke film spelen de meeste acteer-Oscar genomineerden en winnaars? (veelal in een cameo).
Ocean's 11?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_219517487
Of Avengers... End Game?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_219518804
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 14:37 schreef tombolafan het volgende:

[..]
Ocean's 11? :N
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 14:38 schreef tombolafan het volgende:
Of Avengers... End Game?
Jaren 90.
pi_219518820
quote:
Also includes fifteen other actors and actresses who received Oscar nominations: Karen Black, Dean Stockwell, Michael Tolkin, Gary Busey, Peter Falk, Teri Garr, Jeff Goldblum, Elliott Gould, Sally Kirkland, Buck Henry, Sally Kellerman, Burt Reynolds, Nick Nolte, Richard E. Grant and Lily Tomlin.
  donderdag 18 december 2025 @ 00:08:53 #15
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_219522879
Is het een film die gaat over de filmindustrie in Hollywood?
Cookin’ like a chef I’m a 5 star Michelin
pi_219524085
quote:
2s.gif Op donderdag 18 december 2025 00:08 schreef RobertoCarlos het volgende:
Is het een film die gaat over de filmindustrie in Hollywood?
Ja
pi_219525924
quote:
The film has more Oscar-winning actors and actresses in the cast than any other movie in history.

There are twelve: Cher, James Coburn, Louise Fletcher, Whoopi Goldberg, Joel Grey, Anjelica Huston, Jack Lemmon, Marlee Matlin, Tim Robbins, Julia Roberts, Susan Sarandon, and Rod Steiger.
Thirteen, when you count Oscar-winning producer and director Sydney Pollack, who also makes a cameo appearance.
  donderdag 18 december 2025 @ 16:46:20 #18
124676 RobertoCarlos
pi_219527073
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 10:16 schreef Burnett het volgende:

[..]
Ja
Ja, ik dacht ik zal de anderen even helpen :s) Ik weet de naam van de film zelf niet, maar weet wel dat er een film was die ging over de strijd tussen filmstudio's die ook werd opgenomen in Hollywood. En dus liepen alle bekende acteurs door de shots heen als cameo's. De film was nogal kritisch op het hele hollywoodsysteem waarbij acteurs geclaimd werden door de studio's waardoor ze films moesten maken die ze niet wilden. En producenten waren op geld beluste gekkies. Nou ja, zoiets.

Was Woody Allen of Tim Robbins een van de hoofdrolspelers?
pi_219532144
quote:
2s.gif Op donderdag 18 december 2025 16:46 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Ja, ik dacht ik zal de anderen even helpen :s) Ik weet de naam van de film zelf niet, maar weet wel dat er een film was die ging over de strijd tussen filmstudio's die ook werd opgenomen in Hollywood. En dus liepen alle bekende acteurs door de shots heen als cameo's. De film was nogal kritisch op het hele hollywoodsysteem waarbij acteurs geclaimd werden door de studio's waardoor ze films moesten maken die ze niet wilden. En producenten waren op geld beluste gekkies. Nou ja, zoiets.

Was Woody Allen of Tim Robbins een van de hoofdrolspelers?
Tim Robbins speelt de hoofdrol.
  vrijdag 19 december 2025 @ 14:54:05 #20
124676 RobertoCarlos
pi_219535197
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 01:06 schreef Burnett het volgende:

[..]
Tim Robbins speelt de hoofdrol.
Ik weet hem inmiddels, maar ik heb hem ingefluisterd gekregen dus dat telt niet, vind ik :s)
Ik bedoel: ik wil het spel wel graag eerlijk spelen...

[ Bericht 4% gewijzigd door RobertoCarlos op 20-12-2025 16:25:28 ]
pi_219546246
The ......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')