abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219500748
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2025 13:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dit zijn in ieder geval iedere keer de aspecten waar jij mee op de proppen komt, waarmee je jezelf beter voelt dan mbo’ers, etc. Waarom je niet snapt dat die partner niet bij jou wilde blijven, maar voor iemand koos die jij ziet als minder dan jij.
Ik voel me niet beter dan mbo'ers als mens, wél als vaker beter opgeleid en meer genuanceerd denkend, en als ik om me heen kijk, ook met beschaafder gedrag
pi_219500759
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 13:04 schreef Droopie het volgende:

[..]
Dan heb je allebei een IQ van 135 en dan blijkt de ander een andere politiek beeld te hebben (links/ rechts) een ander EQ (laag/ hoog) andere financiele plaats (veel/ weinig), een andere persoonlijkheid (introvert of extravert) religie (gelovig of ongelovig).
Kinderwens (ja of nee)

En dat moet dus allemaal binnen 48 uur bekend zijn en klikken ;)

Meid of vrouw, maak je niet zo druk, het leven komt als het komt.
Tuurlijk hoef je de lat niet laag te leggen, maar nu lijkt het net alsof je een Berlijnse Muur opwerpt voor iedere potentiele date.
Huh? Binnen 48 uur wil ik alleen dat hij een etentje of activiteit plant en dagelijks kort appt. Meer niet.
pi_219500762
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 12:25 schreef Ansa het volgende:

[..]
Als je niet leert en je haalt een 6 is dat heel goed. Anderen halen dan een 1.
Jij wilde dus graag klappen krijgen.

Al met al klopt je verhaal van geen kanten.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  maandag 15 december 2025 @ 13:15:09 #204
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219500768
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 13:13 schreef Ansa het volgende:

[..]
Ik voel me niet beter dan mbo'ers als mens, wél als vaker beter opgeleid en meer genuanceerd denkend, en als ik om me heen kijk, ook met beschaafder gedrag
Goh, hoe kun je jezelf in zo’n korte post toch enorm tegen spreken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_219500789
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 12:53 schreef ToT het volgende:

[..]
Och ja, ik moet deze nog kijken, zag ik gisteren voorbij komen maar had 'm nog niet aangeklikt.

Bekijk deze YouTube-video

ff kijken of de eisen van deze persoon vreemder zijn dan die van TS.

Ow dat gaat over binnen een relatie, niet bij daten.
Toch is het voor haar makkelijker. FLR. Duidelijke regels. De meeste mannen zeggen hell no, maar er zijn er die dit wel prima vinden. Whatevs zou ik zeggen…
pi_219500802
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 13:11 schreef Ansa het volgende:

[..]
Ik verhoud me qua iq tot iemand met mbo zoals iemand met mbo tot een persoon met Down Syndroom. Bij vergaderingen zie ik allang alle mogelijkheden en uitkomsten, waar het wringt, wat nodig is, en ik moet stil zijn en niks zeggen want anders ben ik weer de betweter. Voor mij is het leven een soort hel waarin ik continu hoor dat ik teveel ben. Ik wil iemand die dat snapt. Leuk kletsen is niet genoeg.
Ik ben zelf ook ooit gediagnosticeerd als hoogbegaafd, voor wat dat waard is. Ik zie dat als een toevallig talent dat je toebedeeld heb gekregen, niet als iets wat me beter maakt dan anderen. En andere mensen hebben op andere gebieden talenten die ik niet heb.

Mijn vriend had een MBO opleiding toen ik hem leerde kennen. Hij komt uit een arm gezin waar het niet voor de hand lag dat je verder leerde. Tijdens de eerste gesprekken bleek als snel dat we goed op een lijn zaten.

Wat mij bijvoorbeeld aansprak was zijn ambitie en hoe open hij stond voor het leren van nieuwe dingen. Tijdens onze relatie is hij verder gaan leren en bleek hij makkelijke een universitaire studie aan te kunnen.

Zo iemand had jij afgeschreven omdat zijn papiertje niet bij jouw regels past.

Je IQ kan heel hoog zijn, maar als het gepaard gaat met kortzichtigheid heb je er niet veel aan.

[ Bericht 1% gewijzigd door aquawoman op 15-12-2025 13:25:20 ]
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_219500805
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 12:55 schreef Ansa het volgende:

[..]
Ik wil dat een man mij niet in een harem trekt, dat mijn investering resultaat heeft en ik niet gekwetst wordt. Ik wil niet weken chatten en geghost worden. Ik wil niet 24/7 appen, uren zoenen, mijj hart openstellen en dat ik voor hem slechts een optie ben.
Totdat hij jou heeft leren kennen (en omgekeerd) zijn jullie beiden toch opties voor elkaar, gebaseerd op vooral fantasie?
pi_219500880
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2025 13:03 schreef Ansa het volgende:

[..]
Mijns inziems heb je na zoenen en intensief contact een prille relatie.

Het feit dat een ander het altijd uit kan maken vind ik erg. Daarom geef ik altijd 110% en word ik gekwetst.
Gekwetst worden hoort bij daten. Alles wat je in het leven vergaart, of het nu vrienden zijn, partners, kinderen of bezittingen… allemaal raak je het kwijt.

Jezelf beschermen tegen de pijn van verlies kan alleen door niets te vergaren.
  maandag 15 december 2025 @ 13:33:29 #209
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219500939
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 13:09 schreef Ansa het volgende:

[..]
Voor mij is WO gewoon een eis. Het gaat om gedeelde ervaringen, visie, etc. Maar ook binnen het WO begeven zich veel hufters en idioten.
Wat maakt dat iemand die HBO heeft gedaan en geen zin heeft om WO te doen maar wel die kennisniveau heeft/kan behalen en gewoon lekker aan het werk is minder is dan een iemand die wel WO heeft afgerond?

Ja goed ik snap dat je als WO-student liever geen LTS zwakstroom-student wil hebben maar ja je kunt jezelf ook te veel restricties opleggen.
pi_219500992
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 13:09 schreef Ansa het volgende:

[..]
Voor mij is WO gewoon een eis. Het gaat om gedeelde ervaringen, visie, etc. Maar ook binnen het WO begeven zich veel hufters en idioten.
Ik was op de lagere school samen met nog iemand degene die maximale punten scoorde op de CITO (eindtoets, iets anders was er toen niet). Ik heb het WO gehaald, maar hij is houtbewerker geworden. We pasten beiden niet in het schoolsysteem, ik ben daardoor meermaals van school getrapt en hij is gewoon uitgevallen (zie overigens ook heren als Jobs en Musk, beiden dropouts).

Een groot deel van de hoogbegaafden sluit jij uit op basis van een norm die niet in overeenstemming is met de werkelijkheid.
  maandag 15 december 2025 @ 13:45:11 #211
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219501057
Het uitgangspunt dat je alleen met iemand van gelijk niveau gelukkig zou kunnen worden, is m.i. al discutabel.

Een partner hoeft niet alles voor je te zijn. Voor bepaalde gesprekken heb je ook vrienden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_219501105
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 00:11 schreef Ansa het volgende:

[..]
Ik dacht dat hij het alleen hoefde te doen. Ik had nog nooit samen gehuurd.
Zo zie je maar weer hoe weinig opleidingsniveau zegt. Proactief zelf iets uitzoeken is al teveel gevraagd.
pi_219501412
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 13:19 schreef aquawoman het volgende:

[..]
Ik ben zelf ook ooit gediagnosticeerd als hoogbegaafd, voor wat dat waard is. Ik zie dat als een toevallig talent dat je toebedeeld heb gekregen, niet als iets wat me beter maakt dan anderen. En andere mensen hebben op andere gebieden talenten die ik niet heb.

Mijn vriend had een MBO opleiding toen ik hem leerde kennen. Hij komt uit een arm gezin waar het niet voor de hand lag dat je verder leerde. Tijdens de eerste gesprekken bleek als snel dat we goed op een lijn zaten.

Wat mij bijvoorbeeld aansprak was zijn ambitie en hoe open hij stond voor het leren van nieuwe dingen. Tijdens onze relatie is hij verder gaan leren en bleek hij makkelijke een universitaire studie aan te kunnen.

Zo iemand had jij afgeschreven omdat zijn papiertje niet bij jouw regels past.

Je IQ kan heel hoog zijn, maar als het gepaard gaat met kortzichtigheid heb je er niet veel aan.
Hoezo moet ik altijddegene zijn die geen eisen mag stellen maar moet ik me volledig schikken aan hem?
pi_219501416
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2025 13:45 schreef Lienekien het volgende:
Het uitgangspunt dat je alleen met iemand van gelijk niveau gelukkig zou kunnen worden, is m.i. al discutabel.

Een partner hoeft niet alles voor je te zijn. Voor bepaalde gesprekken heb je ook vrienden.
Ik weet wat ik nodig heb. Jullie proberen mij nu aan te passen aan jullie beeld.
pi_219501425
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 13:48 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Zo zie je maar weer hoe weinig opleidingsniveau zegt. Proactief zelf iets uitzoeken is al teveel gevraagd.
Je hebt geen idee van de situatie en wat er speelde. Je sneren geef je alleen omdat je beledigd bent door mijn datingeisen.
pi_219501429
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 13:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Gekwetst worden hoort bij daten. Alles wat je in het leven vergaart, of het nu vrienden zijn, partners, kinderen of bezittingen… allemaal raak je het kwijt.

Jezelf beschermen tegen de pijn van verlies kan alleen door niets te vergaren.
Kwijtraken door overlijden is anders dan verraad.
pi_219501436
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 14:24 schreef Ansa het volgende:

[..]
Hoezo moet ik altijddegene zijn die geen eisen mag stellen maar moet ik me volledig schikken aan hem?
Dat zei ik toch niet. Ik zei al eerder dat elke situatie en elk persoon een andere benadering behoeft en dat dat niet te vatten valt in vaste regeltjes.

Volgens mij heb ik nergens gezegd dat jij je volledig moet schikken naar hem. In mijn optiek is een relatie geven en nemen en is het een optelsom van de twee mensen die in de relatie zitten.
pi_219501449
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 14:25 schreef Ansa het volgende:

[..]
Ik weet wat ik nodig heb. Jullie proberen mij nu aan te passen aan jullie beeld.
Nee, wij proberen jou te helpen.

Kijk, je kan mij 100x zeggen dat je het prima vindt om single te zijn, maar als dat waar is, dan zou je toch echt deze topics niet openen.

Je hoeft niet alles te veranderen, maar het zou helpen dat je minder rigide wordt. Wil je dat niet, ook goed. Maar dan is alleen blijven wel de meest logische consequentie.
pi_219501455
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 14:26 schreef Ansa het volgende:

[..]
Kwijtraken door overlijden is anders dan verraad.
Beiden niet leuk.
pi_219501488
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 13:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Toch is het voor haar makkelijker. FLR. Duidelijke regels. De meeste mannen zeggen hell no, maar er zijn er die dit wel prima vinden. Whatevs zou ik zeggen…
Probation is wel slim. Ik geef meteen commitment en ze komen overal mee weg. Submission is letterlijk wat mannen eisen in de manosphere. Idioot van beide kanten.
pi_219501493
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 14:25 schreef Ansa het volgende:

[..]
We geven je advies. Wat jij ermee doet moet je zelf weten. Ik ben niet degene die ontevreden is met haar leven, dat ben jij toch?
pi_219501494
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 14:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Beiden niet leuk.
Ik ben laatst iemand verloren. Je rouwt om het verlies van een fijne band en mist diegene. Verraad geeft trauma, angst en zelfhaat.
pi_219501517
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 14:33 schreef aquawoman het volgende:

[..]
We geven je advies. Wat jij ermee doet moet je zelf weten. Ik ben niet degene die ontevreden is met haar leven, dat ben jij toch?
Ik geef aan dat ik weet wat ik wil en jullie drammen door. Dat is geeb advies maar dominantie.
pi_219501525
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 14:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, wij proberen jou te helpen.

Kijk, je kan mij 100x zeggen dat je het prima vindt om single te zijn, maar als dat waar is, dan zou je toch echt deze topics niet openen.

Je hoeft niet alles te veranderen, maar het zou helpen dat je minder rigide wordt. Wil je dat niet, ook goed. Maar dan is alleen blijven wel de meest logische consequentie.
Het probleem is toch nooit geweest dat ik alleen academici date? Waar zie jij dat ik dat als probleem ervaar?
pi_219501539
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 14:35 schreef Ansa het volgende:

[..]
Ik geef aan dat ik weet wat ik wil en jullie drammen door. Dat is geeb advies maar dominantie.
Ok prima. Doe het lekker op jouw manier :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')