Hoogbegaafd zijn is een hel. Ik voel me altijd anders, te intens, teveel en ik zie dingen sneller dan anderen. Ik had liever een iq van 115 gehad.quote:Op zondag 14 december 2025 22:51 schreef Groepfunder het volgende:
Intelligentie is leuk, maar zegt niet veel over wat je kunt leren. De creativiteit en de houding van het kind tegenover het leren van nieuwe dingen zijn daarvoor veel bepalender. Hoogbegaafd zijn is beslist geen zege. En ik blijf zitten met die vraag: waarom zou jij eigenlijk nog een partner willen?
Je komt in dit topic overigens nogal hooghartig over. Dat jij twee masters hebt behaald - proficiat - is mooi, maar het maakt jou nog geen beter mens. Zonder context zegt het ook erg weinig over jou.
Hoogbegaafd, en dan klappen krijgen omdat je met zesjes thuis kwam....quote:Op maandag 15 december 2025 00:15 schreef Ansa het volgende:
[..]
Hoogbegaafd zijn is een hel. Ik voel me altijd anders, te intens, teveel en ik zie dingen sneller dan anderen. Ik had liever een iq van 115 gehad.
Ik wil niet eens echt een partner. Ik wil een baan waar ik me thuis voel en eindelijk tijd voor mezelf. Nu ben ik ziek thuis, omdat ik een operatie moet ondergaan en in het ziekenhuis belandde icm werdruk.
Als je samenwoont heb je beide evenveel recht op de woning.quote:Op zondag 14 december 2025 22:08 schreef Ansa het volgende:
[..]
Zeker wel, want ik betaalde borg, huur, en inboedel.
Geen partner (meer) willen is toch prima? Op basis van wat jij in dit topic hebt geschreven over jouw verleden kan ik mij daar ook vanalles bij voorstellen. Misschien kun je nu eerst focussen op jouw gezondheid. En daarna op het vinden van werk (al dan niet in loondienst) dat goed bij jouw kwaliteiten en wensen past. Eventueel met begeleiding om erachter te komen wat jij wilt. En kijk niet teveel naar die liegende, vreemdgaande, alleen op zichzelf gerichte mensen die het geluk in de schoot geworpen lijken te krijgen. Dat ziet er misschien vanaf de buitenkant zo uit, maar zouden die écht gelukkig zijn?quote:Op maandag 15 december 2025 00:15 schreef Ansa het volgende:
Ik wil niet eens echt een partner. Ik wil een baan waar ik me thuis voel en eindelijk tijd voor mezelf. Nu ben ik ziek thuis, omdat ik een operatie moet ondergaan en in het ziekenhuis belandde icm werdruk.
Dan gingen heel veel mensen naar de hel, daar heel veel mensen niet konden lezen laat staan schrijven.quote:Op zondag 14 december 2025 22:07 schreef Ansa het volgende:
[..]
Besluiten om kennis te vergaren is m.i een van de belangrijkste taken van de ziel. Zie ook het Gnosticisme.
"Als je alles zwart/ wit ziet, onthoud je jezelf heel veel kleur in het leven" 😇quote:Op maandag 15 december 2025 08:03 schreef VEM2012 het volgende:
Volgens mij is jouw grootste probleem zwart/wit denken, TS. Alles wat afwijkt van wat jij als ‘feit’ hebt betiteld is fout in jouw ogen.
Daardoor kan geen man het goed doen bij jou. Het zal ook wel op eieren lopen zijn met jou. En ik ken geen man die daarop zit te wachten.
Zelfde probleem lijkt ook bij seks te spelen. Jij hebt exact in jouw hoofd wat er moet gebeuren om jou klaar te laten komen. Doet een man iets anders, dan heb jij meteen de gedachte: daar gaan we weer… En zo ontspan je niet en kun je ook niet ontdekken dat het misschien wel op een andere manier kan.
Je bent je eigen grootste saboteur.
En wij hier op het forum onderhand ook.quote:Op zondag 14 december 2025 18:05 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ik ben niet eenzaam maar ze hebben dit al 100x gehoord.
Ja, het is zonde, want ik vermoed dat TS onder haar pantser gewoon een leuke vrouw is.quote:Op maandag 15 december 2025 09:31 schreef Droopie het volgende:
[..]
"Als je alles zwart/ wit ziet, onthoud je jezelf heel veel kleur in het leven" 😇
Als je niet leert en je haalt een 6 is dat heel goed. Anderen halen dan een 1.quote:Op maandag 15 december 2025 06:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoogbegaafd, en dan klappen krijgen omdat je met zesjes thuis kwam....
Dan moeten therapeuten eens beter hun werk doen en mij niet eerst 10 jaar verkeerde diagnoses geven. Ik doe mijn deel.quote:Op maandag 15 december 2025 09:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En wij hier op het forum onderhand ook.
Dat moet je toch wel wat zeggen? Dat je steeds maar blijft ronddraaien in hetzelfde cirkeltje?
Doe daar eindelijk eens wat aan.
Huh? Natuurlijk moet een man monogaam zijn. Zonder dat voel ik me niet veilig.quote:Op maandag 15 december 2025 08:03 schreef VEM2012 het volgende:
Volgens mij is jouw grootste probleem zwart/wit denken, TS. Alles wat afwijkt van wat jij als ‘feit’ hebt betiteld is fout in jouw ogen.
Daardoor kan geen man het goed doen bij jou. Het zal ook wel op eieren lopen zijn met jou. En ik ken geen man die daarop zit te wachten.
Zelfde probleem lijkt ook bij seks te spelen. Jij hebt exact in jouw hoofd wat er moet gebeuren om jou klaar te laten komen. Doet een man iets anders, dan heb jij meteen de gedachte: daar gaan we weer… En zo ontspan je niet en kun je ook niet ontdekken dat het misschien wel op een andere manier kan.
Je bent je eigen grootste saboteur.
Dat is niet hetzelfde.quote:Op maandag 15 december 2025 07:53 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Dan gingen heel veel mensen naar de hel, daar heel veel mensen niet konden lezen laat staan schrijven.
De grootste verandering moet uit jezelf komen, daar kan een therapeut hooguit bij begeleiden en sturen. Je bent slim genoeg om het inzicht te hebben welke van je gedachtegangen je zo in de weg zitten, nu nog los zien te komen uit die eeuwige spiraal.quote:Op maandag 15 december 2025 12:26 schreef Ansa het volgende:
[..]
Dan moeten therapeuten eens beter hun werk doen en mij niet eerst 10 jaar verkeerde diagnoses geven. Ik doe mijn deel.
Wie zegt dat ik daar niet mee bezig ben? Jij weet niks van wat ik wel of niet doe.quote:Op maandag 15 december 2025 12:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De grootste verandering moet uit jezelf komen, daar kan een therapeut hooguit bij begeleiden en sturen. Je bent slim genoeg om het inzicht te hebben welke van je gedachtegangen je zo in de weg zitten, nu nog los zien te komen uit die eeuwige spiraal.
Ik zie het toch hier op FOK!? Je zoveelste account en steeds maar weer hetzelfde liedje.quote:Op maandag 15 december 2025 12:30 schreef Ansa het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik daar niet mee bezig ben? Jij weet niks van wat ik wel of niet doe.
Ja blijkbaar moet een eendagsvlieg die haar theoretisch zou bezwangeren ook universitair geschoold zijn, want Universiteit + universiteit = nooit MBO als kind, DUS moet ze een rijke vent hebben met wie ze de universitaire scholing van het theoretische toekomstige kind kan bekostigen. In d'r eentje de uni van het kind bekostigen kan niet, dus kan ze geen alleenstaande moeder worden.quote:Op maandag 15 december 2025 12:36 schreef aquawoman het volgende:
In mijn ogen lijk je meer bezig met perfect proberen te zijn dan met aardig zijn, TS. En je verwacht denk ik ook perfectie van een ander (alles onder universitair niveau lijk ja op neer te kijken. En dat gaat je nooit lukken. Jij bent niet perfect en een ander gaat dat ook nooit zijn.
Als je dat loslaat en je meer focust op een leuk en lief mens zijn voor jezelf en anderen, zal dat je leven echt veranderen.
Waar haal je toch vandaan dat ik monogamie een vreemde eis vind?quote:Op maandag 15 december 2025 12:28 schreef Ansa het volgende:
[..]
Huh? Natuurlijk moet een man monogaam zijn. Zonder dat voel ik me niet veilig.
Het is wel zo dat ik een type in mijn hoofd heb en zoek naar dat type door een geidealiseerde lens, ipv echt de man in kwestie beter te filteren. Daardoor negeer ik rode vlaggen.
Regeltjes en essenlijsten werken ook niet in de liefde/relaties. Elke situatie en elke persoon is anders en vraagt dus ook om een andere benadering. Dat is hoe menselijke interactie werktquote:Op maandag 15 december 2025 12:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waar haal je toch vandaan dat ik monogamie een vreemde eis vind?
Ik heb het natuurlijk over regeltjes als ‘binnen 48 uur mee uit vragen’. Met jou daten is daardoor een mijnenveld. Seks met jou ook.
Tenminste zo komt het op mij over. En vast niet alleen op mij.
Och ja, ik moet deze nog kijken, zag ik gisteren voorbij komen maar had 'm nog niet aangeklikt.quote:Op maandag 15 december 2025 12:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waar haal je toch vandaan dat ik monogamie een vreemde eis vind?
Ik heb het natuurlijk over regeltjes als ‘binnen 48 uur mee uit vragen’. Met jou daten is daardoor een mijnenveld. Seks met jou ook.
Tenminste zo komt het op mij over. En vast niet alleen op mij.
Ik besta niet alleen op FOK.quote:Op maandag 15 december 2025 12:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zie het toch hier op FOK!? Je zoveelste account en steeds maar weer hetzelfde liedje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |