Die waren er wel uitquote:Op maandag 15 december 2025 20:43 schreef flipsen het volgende:
[..]
De vleeswaren en zuivel liepen al weg?
Wat enorm fijn!quote:Op maandag 15 december 2025 20:48 schreef Tuindier het volgende:
Ik deed vanavond weer een sportschool met de PT. Ik luv die vent inmiddels, we zijn aan elkaar gewend ‘jij doet eerder te veel dan te weinig dus voel nu eens waar jouw grens ligt’ en ik ben echt sterker aan het worden.
Lolbroekquote:Op maandag 15 december 2025 09:24 schreef fietsie het volgende:
[..]
En wie krijgt dat kadootje dan? @:JFlip ?
Welk blauw merk?quote:Op maandag 15 december 2025 20:24 schreef borisz het volgende:
Ik had vandaag weer eens rundervinken. Lang geleden dat ik die had gegeten. 'Gered' bij de Appie (met korting). Vroegah was dat echt een stukje 'doordeweeks vlees'.
Morgen ook pasta. Maar dan wel cherrytomaatjes en feta uit de oven. En dan wel pasta van dat blauwe merk.
Goed idee, ik bereid nu ook vaker op dagen-met-tijd wat dingen voor, deze gaat zeker ook op de lijst.quote:Op maandag 15 december 2025 20:48 schreef sigme het volgende:
Ik probeer om vaker de avond tevoren alvast een ovenschotel te assembleren die liefste dan rond 3u in de oven zet, zodat als ik rond 4u thuis ben we warm eten klaar hebben staan. De cannelloni is daarin erg makkelijk; voor morgen staat er nu klaar: cannelloni gevuld met gehakte (diepvries)spinazie + blauwe kaas.
Als ik het ritme goed te pakken krijg kom ik dus thuis terwijl het eten klaar is. Eten, uurtje rommelen, en dan eten maken voor de dag erna. Kost niet méér tijd dan: thuiskomen, eten koken, eten. Terwijl het wel veel relaxter is (en we eerder eten en dat is beter voor ons).quote:Op maandag 15 december 2025 21:15 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Goed idee, ik bereid nu ook vaker op dagen-met-tijd wat dingen voor, deze gaat zeker ook op de lijst.
Vorige week had ik rodekool, (nep) gehakt en aardappelpuree. Andere orde maar ook erg fijn na een lange dag direct aanschuiven.
Mooi ritme lijkt me dat. Maar daar moet je dus vroeg voor eten en dat past hier niet in de dag. Lijkt me wel ideaal. Misschien ooitquote:Op maandag 15 december 2025 21:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Als ik het ritme goed te pakken krijg kom ik dus thuis terwijl het eten klaar is. Eten, uurtje rommelen, en dan eten maken voor de dag erna. Kost niet méér tijd dan: thuiskomen, eten koken, eten. Terwijl het wel veel relaxter is (en we eerder eten en dat is beter voor ons).
Wat ook uitstekend wil is rijst alvast in de juiste hoeveelheid water/bouillon onder in een ovenschaal en de groente er op. Kan met risottorijst (of paella), maar kan ook prima met droogkokers, ook zilvervlies. Beetje extra vocht is aan te raden.
Hele indrukwekkende serie idd.quote:Op maandag 15 december 2025 21:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Mijn systeem wat ik veel, maar zeker niet dagelijks gebruik, bevalt ook prima.
Kook meestal een 4 persoons gerecht en eet daar 5x van. 2x in de week van het maken en de rest gaat in de vriezer. Dat doe ik al een flinke tijd en zo eet ik eigenlijk heel gevarieerd. En ook 1 a 2 keer per week maak ik een eendagsmaaltijd.
Voor mij werkt het vooral goed dat ik ook op een slechte dag toch “echt” eet ipv zoals voorheen een paar boterhammen en een kop bouillon.
Pfff net naar Hila voorbij de Taliban gekeken. Die arme vrouwen daar, nul vrijheid. En dan veel mensen die door Pakistan en Iran worden teruggestuurd en zo ontzettend veel vrijheid (die al niet enorm was) moeten inleveren
Ja, die staat ook nog op de lijst.quote:Op maandag 15 december 2025 22:14 schreef Blues het volgende:
[..]
Hele indrukwekkende serie idd.
Prachtige gedichten van haar vader, we kijken nu een programma van Sinan Çan, over een NL jongen die mee vocht in Oekraïne en omkwam vorig jaar.
Morgen ga ik weer erwtensoep maken eb overmorgen komen broer en schoonzus een grote bak halen maar uiteraard blijven een paar porties hier achter. Zo vul ik de vriezersquote:Op maandag 15 december 2025 21:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik moet ook weer meer aandacht besteden aan extra porties koken voor de vriezer. Ik heb na morgen alleen nog een zakje Indiase masalasaus liggen.
Ik parkeer in Ddorf centrum op zo'n 400m van het hotel. In een Qpark. Voor 20euro voor 2 dagen. Hotel en markten op loopafstand.quote:Op dinsdag 16 december 2025 08:42 schreef fietsie het volgende:
OK, op zoek naar een goede kerstmarkt in Duitsland, met een hotel (met parkeerfaciliteiten) van waar er geen OV nodig is om bij de kerstmarkt te komen. Het parkeerdeel maakt de puzzel vast leuk.
Oberhausen? Daar is de kerstmarkt in Centro en dat ligt buiten het centrum van Oberhausen. Daar omheen zijn ook wel hotels te vinden. Ik weet alleen niet of het een leuke markt isquote:Op dinsdag 16 december 2025 08:42 schreef fietsie het volgende:
OK, op zoek naar een goede kerstmarkt in Duitsland, met een hotel (met parkeerfaciliteiten) van waar er geen OV nodig is om bij de kerstmarkt te komen. Het parkeerdeel maakt de puzzel vast leuk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |