Nou ja je kan kunst niet los zien van de context. Maar mijn mening is daar ook iets academischer over dan bij anderen.quote:Op maandag 15 december 2025 08:40 schreef peaceman het volgende:
Wat vooral raar is, dat mensen (die zijn muziek blijkbaar gewoon mooi vinden) kennelijk hebben gewacht tot de uitspraak van de rechter om na te gaan of hun stem op Marco "geoorloofd" is. Want de afgelopen jaren waren een deel van zijn stemmers afwezig.
Ofwel: hadden ze die nummers ineens niet mooi gevonden als hij schuldig was bevonden in deze rechtszaak?
Je vindt toch een liedje mooi of niet mooi?
Voelt nogal hypocriet.
Ik vind dat je dat prima los van elkaar kunt zien eigenlijk.quote:Op maandag 15 december 2025 09:38 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
Nou ja je kan kunst niet los zien van de context.
Wat bedoel je hier mee?quote:Maar mijn mening is daar ook iets academischer over dan bij anderen.
Juist die eerste gaat ws goed scoren.quote:Zoals je ook al aangeeft is 'Dochters' of 'De Speeltuin' hoogst dubieus voor iemand die (ondanks het niet veroordeeld zijn) wel moreel verwerpelijke dingen heeft gedaan met minderjarige vrouwen.
En dus des te vreemder als er nu ineens massaal op die nummers gestemd wordt en hiervoor niet.quote:Voor een Rood of Hoe Het Danst zou dat morele framework minder uitmaken. Ik vraag ook niet aan de bakker bij de Appie of ie een nazi is, heeft geen invloed op het feit dat ik een frikandelbroodje eet of niet.
Mensen zijn ook gewoon gevoelig voor groepsdruk en hebben veelal geen eigen mening, men wil de 'winnaar' steunen, dat zie je ook bij verkiezingen. Een aantal mensen stemt minder snel op de verliezende partij, ook al sluit die beter aan bij hun mening.quote:Op maandag 15 december 2025 09:38 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
Nou ja je kan kunst niet los zien van de context. Maar mijn mening is daar ook iets academischer over dan bij anderen.
Zoals je ook al aangeeft is 'Dochters' of 'De Speeltuin' hoogst dubieus voor iemand die (ondanks het niet veroordeeld zijn) wel moreel verwerpelijke dingen heeft gedaan met minderjarige vrouwen.
Voor een Rood of Hoe Het Danst zou dat morele framework minder uitmaken. Ik vraag ook niet aan de bakker bij de Appie of ie een nazi is, heeft geen invloed op het feit dat ik een frikandelbroodje eet of niet.
Of ik fuck de kutschool ooit zou waarderen is natuurlijk de vraag. Maar AI uitsluiten omdat het niet bij mijn ideologie past is niet echt mijn ding. Mocht er ooit iets goeds uit Suno rollen, dan is dat maar zo.quote:Op maandag 15 december 2025 09:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[ afbeelding ]
Hier gaat de wereld heen allen.
De muziekwereld wordt op zich al meer dan 20 jaar overspoeld met generieke meuk, die Radio 2 ook gretig uitzendt, dus of dat nou AI is of iemand die dat geluid produceren toevallig goed in de vingers heeft, maakt uiteindelijk ook niet zo veel uit. Het nadeel is wel dat er een punt gaat komen dat werkelijk iedereen iets kan maken, waardoor echte artiesten nog meer ondersneeuwenquote:Op maandag 15 december 2025 09:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[ afbeelding ]
Hier gaat de wereld heen allen.
Dit lijkt wel zo en is zeker een mogelijkheid, maar het omgekeerde gaat ook gebeuren. Eerst met AI genereren en daarna live spelen. Dat is trouwens niet zo heel vreemd, want dat gebeurt nu met Ableton en ProTools ook al. Vaak wordt zo'n mock-up gemaakt en daarna nog eens gespeeld met instrumenten.quote:Op maandag 15 december 2025 10:03 schreef Fred_B het volgende:
waardoor echte artiesten nog meer ondersneeuwen
Ja ik was ook weer even vergeten dat de Top 2000 niet de 2000 beste nummers is, maar de '2000 nummers waar mensen het meest aan denken tijdens een specifieke week begin December'. En dan valt de schade altijd toch weer meequote:Op maandag 15 december 2025 09:57 schreef alopio het volgende:
[..]
Mensen zijn ook gewoon gevoelig voor groepsdruk en hebben veelal geen eigen mening, men wil de 'winnaar' steunen, dat zie je ook bij verkiezingen. Een aantal mensen stemt minder snel op de verliezende partij, ook al sluit die beter aan bij hun mening.
Bij Marco is het een soort massa ophanging. Tijdens de rechtzaak is marco slecht en een pedo, lekker met zn allen afgeven op hem. Soort van groepsgevoel. Nu heeft die gewonnen, dan krijg je de media campagne erbij met Hart van NL, Boulevard die hem allemaal zielig vinden, Marco mag weer, dan slaan mensen als een blad aan een boom om. Hup mee in de polonaise, iedereen vind Marco tof dus ik ook weer. Veel mensen hebben geen eigen sterke mening.
Buiten dat zijn er velen te dom om het verschil te zien tussen een strafbaar feit en moreel verwerpelijk gedrag wat niet strafbaar is. Ja hij is vrijgesproken want niet genoeg bewijs, en gewoon een vieze man zijn is niet strafbaar. Moreel is hij natuurlijk wel de ranzigheid zelve met zijn apjes naar een 15 jarige. Maar voor veel mensen is het allemaal zwart wit.
En door dat soort gedrag zitten wij nu weer met heel veel nummers van onze Italiaanse cover koning opgescheept. Bedankt Nederland. (net zoals we allemaal massaal in de rouw moeten voor Freek en allemaal op zijn muziek moeten stemmen)
Op zich ook wel genoeg generieke meuk die in de jaren 60-70-80 gepusht werd door een platenmaatschappij en ondertussen het tot 'klassieker' heeft gebracht.quote:Op maandag 15 december 2025 10:03 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De muziekwereld wordt op zich al meer dan 20 jaar overspoeld met generieke meuk, die Radio 2 ook gretig uitzendt, dus of dat nou AI is of iemand die dat geluid produceren toevallig goed in de vingers heeft, maakt uiteindelijk ook niet zo veel uit. Het nadeel is wel dat er een punt gaat komen dat werkelijk iedereen iets kan maken, waardoor echte artiesten nog meer ondersneeuwen
had de uitspraak van marco deze week geweest had hij veel minder gescoord.quote:Op maandag 15 december 2025 10:57 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
Ja ik was ook weer even vergeten dat de Top 2000 niet de 2000 beste nummers is, maar de '2000 nummers waar mensen het meest aan denken tijdens een specifieke week begin December'. En dan valt de schade altijd toch weer mee
zeg me dat het niet zo isquote:Op maandag 15 december 2025 11:28 schreef BasBasBas3 het volgende:
De waarheid dus op plek 35...
https://www.nu.nl/muziek/(...)tileaks.com%2F#nujij
Als de stofwolken opgetrokken zijn zullen ze daar ook niet blijven staan toch zeker? Uiteindelijk zullen wel ongeveer in de oude situatie van voor deze zaak terugkeren, maar dan met iets minder nummers?quote:Op maandag 15 december 2025 11:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Overigens vind ik De Waarheid en Margherita enzo nog wel acceptabel. De Bestemming gedoog ik ook wel. Maar plek 35 is wel wat hoog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |