Ik kan van DJMO's Travel Story's beter DJMO's Therapy Soap maken geloof ik
Eergisteren zag ik één van de andere clienten brood en ontbijt koek uit de broodla halen, en beleg pakken terwijl het helemaal geen etenstijd was. Dus ik vroeg aan de begeleiding of dat normaal was. Nee dus, en dus gingen ze weer even wat strenger handhaven door alles op slot te draaien. Overigens moesten ze dinsdag dus bijna vechten om het laatste plakje beleg op brood.
Kom ik vanavond de rookruimte binnen, zit er een ander en die meende mij te moeten bedreigen omdat hij het niet aan kon zien dat ik luxe vleeswaren op brood heb (wat ik gewoon zelf betaal) terwijl hij het met een mager plakje ham en pitjeskaas moet doen, en 's avonds graag nog een extra boterham of glas melk wilde pakken. Het was mijn schuld dat dat nu niet meer kon, en ik had volgens hem geen recht om te snitchen want het was eten van de staat en daar had ik niks mee te maken volgens hem omdat ik dus m'n eigen beleg heb. Ik was bij hem aan het verkeerde adres en hij zou wel een manier vinden om mij tien keer zo hard te naaien

Toen ik antwoordde dat hij ook gewoon z'n eigen vleeswaren op brood kon kopen was zijn reactie: nee dat kan ik niet, want ik heb het niet zo ruim als jij. Hij rookt wel als een ketter en er komen om de haverklap bestellingen van Temi binnen voor hem.
Hij had het er aan de ontbijttafel overigens ook al over; toen vroeg hij aan de begeleiding of hij dan ook biefstuk mocht laten bakken en dat laten brengen om 's avonds aan de broodtafel op te kunnen eten. Nee, want dat was geen broodbeleg.
Hij bracht me wel op een idee en dus heb ik vanmiddag gebakken ierse biefstuk beleg en gerookte zalm gehaald bij de vomar. Ik wilde nog sociaal zijn door dat pas zaterdag op te eten als hij toch uitslaapt en iedereen op z'n eigen tijd eet; dan had ik de rest meegenomen in de trein onderweg naar Duitsland. Nu denk ik er hard over om het gewoon morgen voor z'n neus op te vreten