Valt het jou ook op dat je niet verder komt dat alleen maar je eigen mening wat zou moeten en wat beter zou zijn? Dat boeit echt hélemaal niks als het gaat om wat daadwerkelijk juridisch kan. Je lijkt die twee dingen niet te kunnen scheiden.quote:Op zondag 14 december 2025 17:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je blijft de vergelijking maar maken tussen een keppeltje en een hijab, dit gaat dus niet op en dat is je al meermaals uitgelegd. De herhaaldelijke pogingen het Jodendom te gebruiken als argument om jouw geliefde Islam en het dragen van een hijab te kunnen verdedigen, slaan als een tang op een varken.
[..]
Dit zouden we in het Westen ook niet moeten faciliteren.
Nee, je kan fatsoenlijk praten over joodse schoolmeisjes.quote:Op donderdag 11 december 2025 19:41 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Jeetje, speel een beetje mee.
Als ik “Joodse vrouwen” schrijf, dan schept dat toch een net iets ander beeld.
Weer? Waar verwijs je naar?quote:Op zondag 14 december 2025 14:35 schreef Mootje_Utrecht het volgende:
Een erg fout land blijkt maar weer.
Ik krijg sinds een week thuiszorg vanwege een wond op mijn linkerbeen. Daarvoor heb ik tot nu toe een paar keer bezoek gehad van een Marokkaanse thuiszorgmedewerkster met hoofddoek. Maar die zou jij dus weigeren?quote:Op zaterdag 13 december 2025 22:18 schreef Twiitch het volgende:
Ik zal een vrouw met een hoofddoek nooit serieus nemen. Wanneer ik in een professionele setting een dergelijk figuur tegenkom zal ik de werkrelatie afkappen en verzoeken om een normaal persoon.
De leegheid en beledigingen komen toch voornamelijk van de verdedigers van religies.quote:Op zondag 14 december 2025 16:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dus je hebt de vrijheid een islamitische basisschool te starten met als kanttekening dat de kinderen die erop zitten geen hoofddoekje mogen dragen. Zijn jullie kokosnoten nou gewoon aan het trollen of is dat nog altijd een serieuze discussie?mijn god wat een leegheid.
Wat valt er te verdedigen aan een religie?quote:Op woensdag 24 december 2025 14:33 schreef torentje het volgende:
[..]
De leegheid en beledigingen komen toch voornamelijk van de verdedigers van religies.
Ik moest vanmorgen naar zo'n gezondheidscentrum voor bloedafname. De verpleegkundige die de bloedafname deed was een moslimdame met hoofddoek. Die zou jij dus weigeren?quote:Op zaterdag 13 december 2025 22:18 schreef Twiitch het volgende:
Ik zal een vrouw met een hoofddoek nooit serieus nemen. Wanneer ik in een professionele setting een dergelijk figuur tegenkom zal ik de werkrelatie afkappen en verzoeken om een normaal persoon.
Topic gaat toch over scholen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 09:28 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik moest vanmorgen naar zo'n gezondheidscentrum voor bloedafname. De verpleegkundige die de bloedafname deed was een moslimdame met hoofddoek. Die zou jij dus weigeren?
Dit.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Topic gaat toch over scholen.
Ik ben voor een hoofddoekverbod op basis- en middelbare school.
Daarna mogen ze wmb een hoofddoek dragen waar het is toegestaan. Het moet geen recht zijn.
Dat sowieso.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:35 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Dit.
Maar dan zou er ook een verbod op islamitische scholen moeten komen.
Wettelijk is dat simpelweg onhaalbaar. Er zou dan een onderscheid gemaakt moeten worden tussen religies, waar ik trouwens een groot voorstander van ben, maar dat zal niet zomaar gebeuren.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:35 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Dit.
Ik ben sowieso tegen al het bijzonder onderwijs. Of het nu religieus is of een of andere ideologie, zoals Jenaplan, Iederwijs, Montessori, e.d.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:35 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Dit.
Ben ik met je eens.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ben sowieso tegen al het bijzonder onderwijs. Of het nu religieus is of een of andere ideologie, zoals Jenaplan, Iederwijs, Montessori, e.d.
Wmb één vorm van onderwijs voor alle kinderen zonder rugzakje.
Speciaal onderwijs mag, uiteraard, wel blijven, maar ook zonder ideologie of religie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |