Ja, al zijn er maar 15 landen per semi natuurlijk. Maar Israel, Zweden en Leen zijn wel zekerheidjes en er zijn nog een paar gevaarlijke concurrenten.quote:Op maandag 12 januari 2026 19:32 schreef NailQueen het volgende:
[..]
En veel balkan en noordelijke landen. Loic Nottet moet straks flink aan de bak.
Netanyahu had die immers al gewonnen, dus Weissmann greep helaas mis.quote:Op maandag 12 januari 2026 19:35 schreef Cee het volgende:
Heeft Ronald Weissmann de EBU Peace Prijs nog ontvangen?
Dit weekend zijn de finales in Moldavië en Malta zag ik net...quote:Op dinsdag 13 januari 2026 10:17 schreef Cyan9 het volgende:
Ik had vooraf niet verwacht dat zelfs de nationale selecties van dit jaar me maar weinig interesseren.
Dat gun ik ze ook enorm, maar waarschijnlijk wordt het gewoon net zo’n niksige editie als vorig jaar, met gedoe rond Israel, een winnaar die geen indruk maakt en een show waar een paar dagen later al niemand meer mee bezig is.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 10:04 schreef TheVulture het volgende:
Ik betrap mezelf er op dat ik gewoon hoop dat het een enorme clusterfuck wordt deze editie
Geen inkoppertje voor de intervalact dusquote:
Conchita is niet vies van een schnabbeltje op z'n tijd. Dan is het ergens best gedurft dat hij hier van af stapt.quote:
Straks blijft alleen nog Cèzar Sampson overquote:Op dinsdag 13 januari 2026 10:30 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Geen inkoppertje voor de intervalact dus
Apart he. Ik zag gisteravond laat pas dat de loting was geweest, puur door een bericht op NU.nl dat Israël en België in dezelfde semi zitten oid.quote:Op maandag 12 januari 2026 22:34 schreef TheVulture het volgende:
Vrij aparte gewaarwording voor mezelf om deze loting te zien en je schouders op te halen....
Alf Poierquote:Op dinsdag 13 januari 2026 11:01 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Straks blijft alleen nog Cèzar Sampson over
En voor de oudere generatie komt Thomas Forstner zijn love love peace peace nummer zingenquote:Op dinsdag 13 januari 2026 12:23 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Een akoestische versie van Woki Mit Dem Popo
quote:Op zondag 21 januari 2018 18:42 schreef Fred_B het volgende:
Omdat de uitslagen tegenvielen, werd in 1989 teruggegrepen op de stijl van het eerdere succes van Gary Lux. Thomas Forstner was de muzikant van dienst dat jaar, en potjandorie nog eens aan toe, wat zag hij er fout uit in zijn lila galakostuum. Ter compensatie was de tekst van zijn liedje Nur Ein Lied net zo fout als zijn kostuum, zie hieronder in de spoiler. Het lied was een aanklacht tegen oorlog en geweld (gewaagde stellingname) en wederom werden er bibliotheken vol clichés leeggetrokken. Hoop voor alle kinderen, wapens veranderen in bloemen, vrijheid voor alle mensen, enz enz. Niet lang erna brak de oorlog in buurland Joegoslavië uit, dus echt indruk maakte paarse Thomas niet op de wereld. Wel op de vakjury natuurlijk. Italië, België en Griekenland vonden deze parodie op goede smaak zelfs het beste van de avond en gaven douze points. De Nederlandse vakjury was één van de weinigen die geen punten gaven, en mede daardoor werd het ‘slechts’ een 5e plaats. Na Conchita En Cesár de beste score van Oostenrijk in de voorbije 40 jaar.
Heel Europa zapt meteen wegquote:Op dinsdag 13 januari 2026 12:28 schreef NailQueen het volgende:
[..]
En voor de oudere generatie komt Thomas Forstner zijn love love peace peace nummer zingen
[..]
Normaal zit ik te hyperen en was er geen kans dat ik de loting zou overslaan en nu lees ik het pas een dag later. Ach ja.quote:Op maandag 12 januari 2026 22:34 schreef TheVulture het volgende:
Vrij aparte gewaarwording voor mezelf om deze loting te zien en je schouders op te halen....
Dit is wel een statement hoor. Conchita zal ongetwijfeld zijn benaderd om een grote rol te spelen, het is immers de vorige Oostenrijkse winnaar (en JJ is alweer bijna vergeten, wat voor Conchita niet geldt).quote:
Ik had ook geen idee, en het interesseert me oprecht geen hol.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 13:27 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Normaal zit ik te hyperen en was er geen kans dat ik de loting zou overslaan en nu lees ik het pas een dag later. Ach ja.
Ik vind het ook een wat inhoudsloos statement, mij klinkt dit eerder alsof ze te weinig geld boden dan dat ze nou iets over Israël vindt.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 14:17 schreef NailQueen het volgende:
Maar als ik het goed begrijp was Conchita dit jaar gevraagd voor ESF en heeft hij zich nu teruggetrokken?
Als je gewoon geen schnabbeltjes meer wilt doen hoef je niet per se een statement eruit te gooien.
(Misschien een domme vraag)
Eens, het zal wel met de olifant in de kamer te maken hebben, ook het feit dat hij er verder niets meer over wil zeggen. Als je je wil losmaken van je ESF-imago om een andere reden had je er niet zo'n specifiek statement uit hoeven gooien.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 14:17 schreef NailQueen het volgende:
Maar als ik het goed begrijp was Conchita dit jaar gevraagd voor ESF en heeft hij zich nu teruggetrokken?
Als je gewoon geen schnabbeltjes meer wilt doen hoef je niet per se een statement eruit te gooien.
(Misschien een domme vraag)
Dat is toch geen reden om je uit de hele Eurovisie-wereld terug te trekken. Nu lees je vooral wat je zelf wilt lezen, denk ik.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 14:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vind het ook een wat inhoudsloos statement, mij klinkt dit eerder alsof ze te weinig geld boden dan dat ze nou iets over Israël vindt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |