Dat weet je nu al?quote:Op donderdag 15 januari 2026 20:23 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Joost krijgt daar zelf de zaal niet vol helaas
Uit nieuwsgierigheid ben ik even gaan kijken, maar dit ziet er toch uit alsof de zaal al bijna is uitverkocht...quote:Op donderdag 15 januari 2026 20:41 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Ja normaal gaat het echt wel harder met de ticket sales.
Dit ziet er iets anders uit https://www.ticketmaster.(...)&brand=dk_livenationquote:Op donderdag 15 januari 2026 20:59 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Uit nieuwsgierigheid ben ik even gaan kijken, maar dit ziet er toch uit alsof de zaal al bijna is uitverkocht...
https://www.viagogo.com/C(...)160108319?quantity=2
Ik ben bang dat die man gewoon oprecht denkt dat hij aan de goede kant staat, terwijl ze het hele proces aan alle kanten zodanig hebben gemanipuleerd dat een evenwichte discussie nooit plaats kon vinden.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 09:11 schreef Cee het volgende:
Ondertussen blijft Martin Green zeggen dat het super democratisch was wat ze in december deden.
[ x ]
Later in die podcast waar die quote uit komt (na 30 minuten) komt dat ook wel terug in zijn bewoordingen (vrij vertaald, en geprobeerd iets te maken van het hak op de tak-gepraat):quote:Op vrijdag 16 januari 2026 09:20 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ben bang dat die man gewoon oprecht denkt dat hij aan de goede kant staat, terwijl ze het hele proces aan alle kanten zodanig hebben gemanipuleerd dat een evenwichte discussie nooit plaats kon vinden.
quote:Waar bevindt het ESF zich na 70 jaar?
Ik denk dat na 70 jaar het ESF zich op een punt bevindt, niet in staat zich af te wenden van de gebeurtenissen in de wereld. Dat is logisch met iets zo groot, en zo veel mensen die het komen bezoeken. Niemand moet daar naïef over zijn.
Maar aan de andere kant heeft de show 35 deelnemers. De tickets waren in recordtijd uitverkocht. We hebben een tour aangekondigd. Het is onze 70e verjaardag. De context is belangrijk. En iedereen weet dat. Je hoort nooit de zwijgende meerderheid. Maar er zijn een heleboel fans die vinden dat we het juiste hebben gedaan. Dat het ESF niet politiek gemaakt moet worden door externe krachten, en een plaats moet blijven die toont dat een betere wereld mogelijk is. En dat is wat grote culturele en sportevenementen doen. Ze bieden tegenwicht aan mensen die ons willen verdelen. Er zijn plekken waar we op een betere manier willen leven, en het ESF doet dat op een krachtige manier.
Je kan beredeneren dat als de wereld harder wordt, het doel van het ESF belangrijker wordt. Ons grootste wapen tegen degenen die ons willen verdelen, zijn massademonstraties van eenheid, plezier, diversiteit en daarmee hebben we deze keer een krachtigere stem dan ooit.
Gaza?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 12:02 schreef Fred_B het volgende:
Er zijn plekken waar we op een betere manier willen leven, en het ESF doet dat op een krachtige manier.
Kleine slag om de arm: in Denemarken is alles iets duurder vergeleken in Nederland. Zelfde geval als in Noorwegenquote:Op vrijdag 16 januari 2026 18:16 schreef Fred_B het volgende:
De eerste kaarten voor Eurovision on Tour zijn opgedoken op Ticketmaster. Voor de editie in Denemarken:
[ afbeelding ]
De normale kaarten kosten tussen de 692 en 892 Deense Kroon (93 en 119 euro). Voor de Golden Circle betaal je 206 euro.
Daarmee zitten ze hoger in de markt dan de concurrentie.
EIC kost 63,50 euro voor een staanplaats of 83,50 euro voor een zitplaats. Of 93,50 voor vroege entree om vooraan te staan.
Het Grote Songfestivalfeest heeft normale tickets tussen de 40 en 90 euro, voor de Golden Circle 100 euro, en voor de “PIT” (een klein vak vlak voor het podium) 130 euro.
Hij is nog vrij mild, heeft wel z’n vraagtekens maar heeft het niet eens over de contractuele verplichting van de artiesten die meedoen aan ESF om, indien ze worden gekozen, mee op tour te moeten.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 20:02 schreef NailQueen het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Gabe is op dreef (hè jammer dat rijmt net niet)
Het idee is, en dat herhaalde Gabe ook, dat het vooral verschrikkelijk leuk is voor de artiesten om na het ESF nog weken voor grote volle zalen te spelen. Dat doet de gemiddelde ESF-artiest normaal niet. En het is met name interessant voor artiesten uit diaspora landen om eens op te treden voor landgenoten over de grens.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 21:08 schreef Greys het volgende:
Ik dacht ook dat ze juist méér zouden gaan letten op het welzijn en voldoende rust van deelnemers. Dat rijmt voor mij niet echt met 'oh ja en jullie moeten dit ook nog doen naast alle reeds bestaande verplichtingen om onze socials te vullen enzo'.
Ja precies, er komt wéér een extra 'moeten' bij. Het idee lijkt sympathiek maar het is gewoon vooral in het voordeel van de organisatie en niet zo zeer voor de deelnemers. Want het is wéér veel reizen en repeteren en weinig slapen etc.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 22:44 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het idee is, en dat herhaalde Gabe ook, dat het vooral verschrikkelijk leuk is voor de artiesten om na het ESF nog weken voor grote volle zalen te spelen. Dat doet de gemiddelde ESF-artiest normaal niet. En het is met name interessant voor artiesten uit diaspora landen om eens op te treden voor landgenoten over de grens.
Het grote nadeel is natuurlijk dat de Marco Mengoni’s van deze wereld geen zin hebben in al die onzin, en gewoon door willen met hun eigen carrières, en niet wekenlang twee liedjes per avond te zingen ver van huis.
Als je al kijkt naar vorig jaar. JJ en de Beauty Blenders hadden dit wellicht geweldig gevonden. Maar ik geloof dat een artiest als Lucio Corsi hier geen zin in had gehad. Tommy Cash denk ik ook niet.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 22:44 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het idee is, en dat herhaalde Gabe ook, dat het vooral verschrikkelijk leuk is voor de artiesten om na het ESF nog weken voor grote volle zalen te spelen. Dat doet de gemiddelde ESF-artiest normaal niet. En het is met name interessant voor artiesten uit diaspora landen om eens op te treden voor landgenoten over de grens.
Het grote nadeel is natuurlijk dat de Marco Mengoni’s van deze wereld geen zin hebben in al die onzin, en gewoon door willen met hun eigen carrières, en niet wekenlang twee liedjes per avond te zingen ver van huis.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |