abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219844188
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 20:23 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]
Joost krijgt daar zelf de zaal niet vol helaas -O-
Dat weet je nu al?
  donderdag 15 januari 2026 @ 20:41:00 #277
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_219844361
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 20:26 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Dat weet je nu al?
Ja normaal gaat het echt wel harder met de ticket sales.
pi_219844583
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 20:41 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]
Ja normaal gaat het echt wel harder met de ticket sales.
Uit nieuwsgierigheid ben ik even gaan kijken, maar dit ziet er toch uit alsof de zaal al bijna is uitverkocht...

https://www.viagogo.com/C(...)160108319?quantity=2
  vrijdag 16 januari 2026 @ 02:39:14 #279
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_219846292
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 20:59 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Uit nieuwsgierigheid ben ik even gaan kijken, maar dit ziet er toch uit alsof de zaal al bijna is uitverkocht...

https://www.viagogo.com/C(...)160108319?quantity=2
Dit ziet er iets anders uit https://www.ticketmaster.(...)&brand=dk_livenation

Maar ik had gehoord dat het slechter liep daar :+
pi_219846834

De EBU zit in elk geval scherp op misinformatie.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  ESF Reporter vrijdag 16 januari 2026 @ 09:11:53 #281
87554 Cee
Welluk?
pi_219846936
Ondertussen blijft Martin Green zeggen dat het super democratisch was wat ze in december deden.

twitter
pi_219846995
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 09:11 schreef Cee het volgende:
Ondertussen blijft Martin Green zeggen dat het super democratisch was wat ze in december deden.

[ x ]
Ik ben bang dat die man gewoon oprecht denkt dat hij aan de goede kant staat, terwijl ze het hele proces aan alle kanten zodanig hebben gemanipuleerd dat een evenwichte discussie nooit plaats kon vinden.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_219848101
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 09:20 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik ben bang dat die man gewoon oprecht denkt dat hij aan de goede kant staat, terwijl ze het hele proces aan alle kanten zodanig hebben gemanipuleerd dat een evenwichte discussie nooit plaats kon vinden.
Later in die podcast waar die quote uit komt (na 30 minuten) komt dat ook wel terug in zijn bewoordingen (vrij vertaald, en geprobeerd iets te maken van het hak op de tak-gepraat):

quote:
Waar bevindt het ESF zich na 70 jaar?

Ik denk dat na 70 jaar het ESF zich op een punt bevindt, niet in staat zich af te wenden van de gebeurtenissen in de wereld. Dat is logisch met iets zo groot, en zo veel mensen die het komen bezoeken. Niemand moet daar naïef over zijn.

Maar aan de andere kant heeft de show 35 deelnemers. De tickets waren in recordtijd uitverkocht. We hebben een tour aangekondigd. Het is onze 70e verjaardag. De context is belangrijk. En iedereen weet dat. Je hoort nooit de zwijgende meerderheid. Maar er zijn een heleboel fans die vinden dat we het juiste hebben gedaan. Dat het ESF niet politiek gemaakt moet worden door externe krachten, en een plaats moet blijven die toont dat een betere wereld mogelijk is. En dat is wat grote culturele en sportevenementen doen. Ze bieden tegenwicht aan mensen die ons willen verdelen. Er zijn plekken waar we op een betere manier willen leven, en het ESF doet dat op een krachtige manier.

Je kan beredeneren dat als de wereld harder wordt, het doel van het ESF belangrijker wordt. Ons grootste wapen tegen degenen die ons willen verdelen, zijn massademonstraties van eenheid, plezier, diversiteit en daarmee hebben we deze keer een krachtigere stem dan ooit.
  ESF Reporter vrijdag 16 januari 2026 @ 13:17:46 #284
87554 Cee
Welluk?
pi_219848670
Hoe kan je zo veel lullen en nog steeds niks zeggen. Het is een gave.
pi_219849412
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 12:02 schreef Fred_B het volgende:
Er zijn plekken waar we op een betere manier willen leven, en het ESF doet dat op een krachtige manier.
Gaza?
pi_219850722
De eerste kaarten voor Eurovision on Tour zijn opgedoken op Ticketmaster. Voor de editie in Denemarken:

De normale kaarten kosten tussen de 692 en 892 Deense Kroon (93 en 119 euro). Voor de Golden Circle betaal je 206 euro.

Daarmee zitten ze hoger in de markt dan de concurrentie.

EIC kost 63,50 euro voor een staanplaats of 83,50 euro voor een zitplaats. Of 93,50 voor vroege entree om vooraan te staan.

Het Grote Songfestivalfeest heeft normale tickets tussen de 40 en 90 euro, voor de Golden Circle 100 euro, en voor de “PIT” (een klein vak vlak voor het podium) 130 euro.
pi_219850840
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 18:16 schreef Fred_B het volgende:
De eerste kaarten voor Eurovision on Tour zijn opgedoken op Ticketmaster. Voor de editie in Denemarken:

[ afbeelding ]
De normale kaarten kosten tussen de 692 en 892 Deense Kroon (93 en 119 euro). Voor de Golden Circle betaal je 206 euro.

Daarmee zitten ze hoger in de markt dan de concurrentie.

EIC kost 63,50 euro voor een staanplaats of 83,50 euro voor een zitplaats. Of 93,50 voor vroege entree om vooraan te staan.

Het Grote Songfestivalfeest heeft normale tickets tussen de 40 en 90 euro, voor de Golden Circle 100 euro, en voor de “PIT” (een klein vak vlak voor het podium) 130 euro.
Kleine slag om de arm: in Denemarken is alles iets duurder vergeleken in Nederland. Zelfde geval als in Noorwegen ;)
  ESF Reporter vrijdag 16 januari 2026 @ 18:42:28 #288
87554 Cee
Welluk?
pi_219850937
Ik zat twee jaar geleden voor minder geld bij de juryshow van de halve finale, een paar kilometer verderop. _O-
pi_219866666
Door omstandigheden is het even geleden dat ik mijn lijstje met terugkerende namen had gedaan. Maar er zijn wat nieuwe namen bekend gemaakt en ik had weer zin om het een update te geven :)

Deze artiesten zien we daadwerkelijk terug in Wenen:
- Bzikebi, winnaar junior Georgië 2008, voor Georgië

Terugkerende artiesten in nationale finales:
- Stig Rästa, Estland 2015, in Eesti Laul
- Victor Crone, Estland 2019, in Eesti Laul
- Getter Jaani, Estland 2012, in Eesti Laul
- Vanilla Ninja, Zwitserland 2005, in Eesti Laul
- Robert Ox, van Citi Zeni, Letland 2022, in Supernova
- Jerry Heil, Oekraïne 2024, in Vidbir
- Monokate, van GO_A, Oekraïne 2020 & 2021, in Vidbir
- Olena Usenko, Oekraïne 2021 (junior), in Vidbir
- Robin Bengtsson, Zweden 2017, in Melodifestivalen
- Sanna Nielsen, Zweden 2014, in Melodifestivalen
- AleXa, winnaar America Song Contest 2022, in Melodifestivalen
- Ermal Meta, Italië 2018, in Sanremo
- Raf, Italië 1987, in Sanremo
- Koza Mostra, Griekenland 2013, in Ellinikós Telikós
- Alicja, Polen 2020, in Konkursu Piosenki Eurowizji
- Magdalena Tul, Polen 2011, in San Marino

Geruchten dat deze artiesten weer terugkomen:
- Loic Nottet, België 2015, voor België
- Dami Im, Australië 2016, voor Australië (deze gerucht komt elk jaar terug maar ik neem hem gewoon mee)
- Sissal, Denemarken 2025, in Dansk Melodi Grand Prix
- Saba, Denemarken 2024, in Dansk Melodi Grand Prix
- Anja Nissen, Denemarken 2017, in Dansk Melodi Grand Prix
- Alexander Rybak, winnaar Noorwegen 2009, in Melodi Grand Prix (Noorwegen)

Artiesten die terugkwamen in nationale finales:
- Andrea Demirovic, Montenegro 2009, in Montesong

Artiesten die een inzending hebben ingestuurd maar zijn afgewezen:
- Melovin, Oekraïne 2017, voor Vidbir

Artiesten die op een ander manier terugkomen:
- Elhaida Dani, Albanië 2015, als artistic director bij Festivali i Këngës
- Jamala, Oekrainë 2016, als music producer bij Vidbir

De intervals en jury zijn niet meegenomen. Dan wordt het lijstje echt te lang.

[ Bericht 0% gewijzigd door NailQueen op 18-01-2026 15:10:39 ]
pi_219886393
Bekijk deze YouTube-video

Gabe is op dreef (hè jammer dat rijmt net niet)
  ESF Reporter dinsdag 20 januari 2026 @ 20:40:53 #291
87554 Cee
Welluk?
pi_219886833
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 20:02 schreef NailQueen het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

Gabe is op dreef (hè jammer dat rijmt net niet)
Hij is nog vrij mild, heeft wel z’n vraagtekens maar heeft het niet eens over de contractuele verplichting van de artiesten die meedoen aan ESF om, indien ze worden gekozen, mee op tour te moeten.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 20 januari 2026 @ 21:08:51 #292
163650 Greys
pi_219887042
Ik dacht ook dat ze juist méér zouden gaan letten op het welzijn en voldoende rust van deelnemers. Dat rijmt voor mij niet echt met 'oh ja en jullie moeten dit ook nog doen naast alle reeds bestaande verplichtingen om onze socials te vullen enzo'.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_219887599
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 21:08 schreef Greys het volgende:
Ik dacht ook dat ze juist méér zouden gaan letten op het welzijn en voldoende rust van deelnemers. Dat rijmt voor mij niet echt met 'oh ja en jullie moeten dit ook nog doen naast alle reeds bestaande verplichtingen om onze socials te vullen enzo'.
Het idee is, en dat herhaalde Gabe ook, dat het vooral verschrikkelijk leuk is voor de artiesten om na het ESF nog weken voor grote volle zalen te spelen. Dat doet de gemiddelde ESF-artiest normaal niet. En het is met name interessant voor artiesten uit diaspora landen om eens op te treden voor landgenoten over de grens.

Het grote nadeel is natuurlijk dat de Marco Mengoni’s van deze wereld geen zin hebben in al die onzin, en gewoon door willen met hun eigen carrières, en niet wekenlang twee liedjes per avond te zingen ver van huis.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 januari 2026 @ 09:22:05 #294
163650 Greys
pi_219888775
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 22:44 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Het idee is, en dat herhaalde Gabe ook, dat het vooral verschrikkelijk leuk is voor de artiesten om na het ESF nog weken voor grote volle zalen te spelen. Dat doet de gemiddelde ESF-artiest normaal niet. En het is met name interessant voor artiesten uit diaspora landen om eens op te treden voor landgenoten over de grens.

Het grote nadeel is natuurlijk dat de Marco Mengoni’s van deze wereld geen zin hebben in al die onzin, en gewoon door willen met hun eigen carrières, en niet wekenlang twee liedjes per avond te zingen ver van huis.
Ja precies, er komt wéér een extra 'moeten' bij. Het idee lijkt sympathiek maar het is gewoon vooral in het voordeel van de organisatie en niet zo zeer voor de deelnemers. Want het is wéér veel reizen en repeteren en weinig slapen etc.

Het is hooguit leuk voor de Mia's en Dions enzo die weinig te doen hebben. Degenen die hoog eindigen hebben ook zonder dit gedoe genoeg kansen om zelf optredens te boeken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_219890656
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 22:44 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Als je al kijkt naar vorig jaar. JJ en de Beauty Blenders hadden dit wellicht geweldig gevonden. Maar ik geloof dat een artiest als Lucio Corsi hier geen zin in had gehad. Tommy Cash denk ik ook niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')