Dit stond echt overal, dacht ook al waarom moet dat uitgelicht worden.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 11:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Apart he. Ik zag gisteravond laat pas dat de loting was geweest, puur door een bericht op NU.nl dat Israël en België in dezelfde semi zitten oid.
Want dat is het nieuws tegenwoordig kennelijk, wie zit er met Israël in de semi.
Heb niet eens ergens gezocht wat verder de loting is geworden, het interesseert me echt geen hol meer.
Ik heb dat 'lezen wat je wil lezen' bij de reacties dat het wel met Israël te maken zal hebben, eerlijk gezegd. Ik denk dat het vooral zoveel geruzie is geweest bij onderhandelingen dat Conchita er totaal geen zin meer in had. Een statement in verband met Israël was waarschijnlijk ook wel eerder uitgebracht.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 14:43 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat is toch geen reden om je uit de hele Eurovisie-wereld terug te trekken. Nu lees je vooral wat je zelf wilt lezen, denk ik.
Het hoeft niet per se om Israël te zijn dat Conchita zich terugtrekt, maar het is wel duidelijk dat het niet om een financiële vergoeding gaat maar iets principieels is. En dan denk je toch al gauw aan het grote discussiepunt van dit jaar... maar Oostenrijk is zo'n beetje het meest pro-Israël-land van heel Europa, dus dan hou je verder maar wijselijk je mond.
Ja zo lees/voel ik hem ook.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 14:43 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat is toch geen reden om je uit de hele Eurovisie-wereld terug te trekken. Nu lees je vooral wat je zelf wilt lezen, denk ik.
Het hoeft niet per se om Israël te zijn dat Conchita zich terugtrekt, maar het is wel duidelijk dat het niet om een financiële vergoeding gaat maar iets principieels is. En dan denk je toch al gauw aan het grote discussiepunt van dit jaar... maar Oostenrijk is zo'n beetje het meest pro-Israël-land van heel Europa, dus dan hou je verder maar wijselijk je mond.
Maar heb jij inzicht in de onderhandelingen van Conchita met de Oostenrijkse omroep? Volgens mij is dát juist volledig je eigen invulling ergens aan geven. Alsof ze dat op een paar duizend euro hier of daar gaan laten klappen.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 15:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb dat 'lezen wat je wil lezen' bij de reacties dat het wel met Israël te maken zal hebben, eerlijk gezegd. Ik denk dat het vooral zoveel geruzie is geweest bij onderhandelingen dat Conchita er totaal geen zin meer in had. Een statement in verband met Israël was waarschijnlijk ook wel eerder uitgebracht.
Dat zou best kunnen, maar ik las ook ergens de speculatie dat dit over die tournee van de succesvolste deelnemers na het ESF gaat. Daar was vorig jaar ook al nieuws over, dat tien populaire acts na het ESF een aantal concerten zouden geven.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 15:42 schreef NailQueen het volgende:
Ik lees nu dat de EBU later deze week met een statement komt. Komt Kazachstan of Canada ze dit jaar toch vergezellen?
Het lijkt me zalig, maar ik verwacht het eerlijk gezegd niet.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:13 schreef Cyan9 het volgende:
Zou wel wat zijn als de winnaar van de vorige editie niet meer betrokken wil zijn.
Het zou wel vreemd zijn om die landen nu nog aan te kondigen als je net hebt geloot voor de halve finalesquote:Op dinsdag 13 januari 2026 15:42 schreef NailQueen het volgende:
Ik lees nu dat de EBU later deze week met een statement komt. Komt Kazachstan of Canada ze dit jaar toch vergezellen?
Ze zouden toch in januari met nieuws komen of Kazachstan wel of niet zou meedoen, net als Australië toen. Misschien dat ze dan standaard mogen mee doen in de finale.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 21:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het zou wel vreemd zijn om die landen nu nog aan te kondigen als je net hebt geloot voor de halve finales
Vrijbrief voor de finale, zoals Australië binnen kwam.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 21:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het zou wel vreemd zijn om die landen nu nog aan te kondigen als je net hebt geloot voor de halve finales
Er is een plekje vrijgekomen in de finalequote:Op dinsdag 13 januari 2026 21:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Veel plezier!quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:53 schreef Bohemio het volgende:
Wát een geneuzel, het Songfestival is groter dan wat gesteggel over deelnemers. Mijn kaartjes voor de finale-show zijn in ieder geval binnen💪🏻.
Wat denk je van de AFAS Dome (Sportpaleis) in Antwerpen op een maandagavond tijdens het WK?quote:Op donderdag 15 januari 2026 10:08 schreef Momo het volgende:
Ziggo Dome vol krijgen met de top 10 van dit jaar is wel ambitieus gezien Nederland niet meedoet. Ik denk los daarvan wel ambitieus om al die grote zalen vol te krijgen.
Opvallend dat ze Spanje overslaan. Waarschijnlijk hebben ze Amsterdam aangehouden omdat hier nog genoeg toeristen naar toe komen.quote:[b]Op donderdag 15 januari 2026 10:08 schreef Momo het volgende:
Ziggo Dome vol krijgen met de top 10 van dit jaar is wel ambitieus gezien Nederland niet meedoet. Ik denk los daarvan wel ambitieus om al die grote zalen vol te krijgen.
Ze slaan ook heel Centraal/Oost-Europa over. In Madrid/Barcelona komen net zoveel toeristen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 10:23 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Opvallend dat ze Spanje overslaan. Waarschijnlijk hebben ze Amsterdam aangehouden omdat hier nog genoeg toeristen naar toe komen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |