Gewoon zeggen dat er olie onder de wissels aanwezig is, zijn de amerikanen hier in mum van tijd om al het ijs te verwijderenquote:Op maandag 5 januari 2026 16:29 schreef MTL het volgende:
Die halvering van de hoeveelheid wisselverwarming is een daverend succes.
Dat zou je toch een vleugje incompetentie kunnen noemen.quote:Op maandag 5 januari 2026 18:39 schreef MTL het volgende:
Die keuze lijkt nagelaten te zijn, of men heeft een volkomen verkeerde inschatting gemaakt van de gevolgen van een normale dienstregeling met een uitgedunde wisselverwarming.
Maar heb je daar storingsploegen voor nodig? Of denk ik te simpel dat treinpersoneel met een schep en een bezem die zooi er tussenuit kan halen en dóór?quote:Op maandag 5 januari 2026 18:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
Wisselverwarming had niet alle storingen kunnen voorkomen. Het grote probleem speelt met name bij brokken ijsafzetting die van treinen die in het wissel vallen. Flinke sneeuwval in combinatie met vrieskou, dat is de ideale combinatie voor ellende.
Make that the cat wise. Het sneeuwt permanent all over the place, en ééns per half uur komt er een trein langs die per tien kilometer EEN blok ijs laat vallen, heel af en toe pardoes per toeval in een wissel, en DAT is het probleem? Je moeder op een bakbrommerquote:Op maandag 5 januari 2026 18:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
Wisselverwarming had niet alle storingen kunnen voorkomen. Het grote probleem speelt met name bij brokken ijsafzetting die van treinen die in het wissel vallen.
Ik zou een gat in de lucht springen als er een dag zonder verstoringen op het spoor zou zijnquote:
Een gasbrander is makkelijker. Het gaat om de brokken met samengedrukt sneeuw, ijs dus.quote:Op maandag 5 januari 2026 19:20 schreef Eix het volgende:
[..]
Maar heb je daar storingsploegen voor nodig? Of denk ik te simpel dat treinpersoneel met een schep en een bezem die zooi er tussenuit kan halen en dóór?
Ja dat is wel degelijk de reden waarom wissels in storing schieten.quote:Op maandag 5 januari 2026 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Make that the cat wise. Het sneeuwt permanent all over the place, en ééns per half uur komt er een trein langs die per tien kilometer EEN blok ijs laat vallen, heel af en toe pardoes per toeval in een wissel, en DAT is het probleem? Je moeder op een bakbrommer
Eén van de weersvoorspellingen is dat vrijdag in Noord-Nederland 20 tot 30 centimeter sneeuw kan vallenquote:Op maandag 5 januari 2026 20:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Code Rood voor vrijdag in Jan Mastwijk: https://regionieuwshoogev(...)nhoudende-sneeuwval/
Kan me niet voorstellen dat het in Hoogeveen ooit code groen is trouwens. Heb het bericht nog niet geopend want het wil nog niet laden maar denk dat het in de hele regio op z'n minst geldt. Thuisblijven dus.
kans lijkt me niet heel groot dat het rijdt omdat morgen een winterdienstregeling gereden wordt, oftewel 100.000x overstappen onderweg, als er al wat rijdt.quote:Op maandag 5 januari 2026 19:51 schreef Mykonos het volgende:
Morgen de ICE naar Duitsland nodig, maar vandaag reed die al niet, zal morgenochtend vroeg wel niet anders zijn waarschijnlijK?
Bizar dat ze zelfs naar Duitsland gelopen zijn voor een foto.quote:Op maandag 5 januari 2026 20:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Code Rood voor vrijdag in Jan Mastwijk: https://regionieuwshoogev(...)nhoudende-sneeuwval/
Kan me niet voorstellen dat het in Hoogeveen ooit code groen is trouwens. Heb het bericht nog niet geopend want het wil nog niet laden maar denk dat het in de hele regio op z'n minst geldt. Thuisblijven dus.
quote:Wat Betekend Dit?
Volgens mij stond vandaag in het nieuws dat die in Arnhem omkeerde. Dus als je in Arnhem kan komen, wellicht dat je daarvandaan wel met de ICE kan.quote:Op maandag 5 januari 2026 19:51 schreef Mykonos het volgende:
Morgen de ICE naar Duitsland nodig, maar vandaag reed die al niet, zal morgenochtend vroeg wel niet anders zijn waarschijnlijK?
Al dronken?quote:Op maandag 5 januari 2026 21:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Succes aan de reizigers! Ik drink er een op jullie.
Wissels zorgen ervoor dat treinen wat rammelen, een tikje mee krijgen zeg maar. Daarom valt dat ijs juist in wissels en niet op de vrije baan.quote:Op maandag 5 januari 2026 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Make that the cat wise. Het sneeuwt permanent all over the place, en ééns per half uur komt er een trein langs die per tien kilometer EEN blok ijs laat vallen, heel af en toe pardoes per toeval in een wissel, en DAT is het probleem? Je moeder op een bakbrommer
quote:Op maandag 5 januari 2026 20:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
kans lijkt me niet heel groot dat het rijdt omdat morgen een winterdienstregeling gereden wordt, oftewel 100.000x overstappen onderweg, als er al wat rijdt.
Het is hem inderdaad niet geworden, nog wel naar het station gefietst want in de DB Navigator stond een spoorwijziging in Utrecht, dus dan denk je dat die wel rijdt, en alle berichten waren heel nadrukkelijk over het feit dat de NS niet reed (maar de rest misschien wel). Uiteindelijk op Utrecht aangekomen bleek de ICE vertraagd volgens de app, en na een kwartier werd die ook geannuleerd. Beetje jammer dat ze dat niet eerder konden aangeven natuurlijk.quote:Op maandag 5 januari 2026 21:58 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Volgens mij stond vandaag in het nieuws dat die in Arnhem omkeerde. Dus als je in Arnhem kan komen, wellicht dat je daarvandaan wel met de ICE kan.
Ja, een IT-storing. Konden we verder ook niks aan doen.quote:
Nee het werden er 2 en een half en toen werd ik 3 uur later wakker op de bank en ben ik maar naar m'n bed verhuisdquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |