Omdat de minister niets heeft gedaan aan de situatie in Ter Apel, moeten Qbuzz, het OV-bureau en de burgemeesters van Emmen en Westerwolde nu met zo'n oplossing komen.quote:Op dinsdag 16 december 2025 21:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Beter dan dit kan ik het ook niet verwoorden.
Een azc waar ook zeer regelmatig gezeik is.quote:Op dinsdag 16 december 2025 21:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Grachtengordel? Ik woon net boven Drachten, met ons eigen AZC om de hoek.
Ter Apel is ook het enige aanmeldcentrum.quote:Op dinsdag 16 december 2025 21:16 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Een azc waar ook zeer regelmatig gezeik is.
Er is altijd gezeik als je mensen op elkaar propt zonder perspectief op beter. Waarom zou dat voor asielzoekers anders zijn?quote:Op dinsdag 16 december 2025 21:16 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Een azc waar ook zeer regelmatig gezeik is.
Natuurlijk ligt het weer aan anderen.quote:Op dinsdag 16 december 2025 21:26 schreef perseus_of_greece het volgende:
[..]
Er is altijd gezeik als je mensen op elkaar propt zonder perspectief op beter. Waarom zou dat voor asielzoekers anders zijn?
Wij zetten niemand op elkaar, zij komen hier heen.quote:Op dinsdag 16 december 2025 21:26 schreef perseus_of_greece het volgende:
[..]
Er is altijd gezeik als je mensen op elkaar propt zonder perspectief op beter. Waarom zou dat voor asielzoekers anders zijn?
Dat mag dus niet van de progressieve rechters. En nu?quote:Op dinsdag 16 december 2025 20:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
Absoluut, als je hier komt om rotzooi te schoppen mag je van mij met het eerste vliegtuig terug naar land van herkomst.
Het antwoord staat er al he; perspectief. Investeer in mensen die wel willen. Ontdoe je van mensen die dat niet willen.quote:Op dinsdag 16 december 2025 21:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Natuurlijk ligt het weer aan anderen.
Stel eens wat voor.
Gratis geld uitdelen?
Cultuursensitieve cursussen voor de buurt?
Huis en vaste baan geven?
En ja, zolang die mensen eisen dat dat perspectief enkel bestaat uit 100 procent respect moeten opbrengen voor hun 'religie' en 'culturele sensiviteit' heb ik precies 0 behoefte aan hun wensen.
Aanpassen of opkrassen.
ach en wat willen ze bijdragen, per je ervaring?quote:Op dinsdag 16 december 2025 21:38 schreef perseus_of_greece het volgende:
[..]
Het antwoord staat er al he; perspectief. Investeer in mensen die wel willen. Ontdoe je van mensen die dat niet willen.
Ik weet niet waarom je steeds praat over "die" mensen, mijn ervaring is dat veel nieuwkomers graag iets willen bijdragen. Misschien iets minder projecteren, gezien je houding hier op het forum.
Ik denk dat je dan 99% per direkt kunt terugsturen. En zo hoort dit ook te gaan. Verreweg de meesten zijn geen echte vluchtelingen. Want ze worden niet vervolgd in hun land van herkomst.quote:Op dinsdag 16 december 2025 21:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
ach en wat willen ze bijdragen, per je ervaring?
Timmermans heeft weleens gezegd dat 60% geen echte vluchteling is. Als hij al zoiets zegt weet je dat het werkelijke percentage nog een heel stuk hoger ligt.quote:Op dinsdag 16 december 2025 21:41 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan 99% per direkt kunt terugsturen. En zo hoort dit ook te gaan. Verreweg de meesten zijn geen echte vluchtelingen. Want ze worden niet vervolgd in hun land van herkomst.
Vervolging is dan ook niet het enige criterium om aanspraak op te doen als vluchteling:quote:Op dinsdag 16 december 2025 21:41 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan 99% per direkt kunt terugsturen. En zo hoort dit ook te gaan. Verreweg de meesten zijn geen echte vluchtelingen. Want ze worden niet vervolgd in hun land van herkomst.
Dan zet je er permanent een koppel boa's of zelfs agenten op. Duur, onnodig en niet de bedoeling, maar idioten die geweld gebruiken hun zin geven is nog veel duurder en onnodig. Vergeet niet dat een boel van de mensen die dit veroorzaakt hebben gewoon een verblijfsvergunning krijgen. We geven compleet het verkeerde signaal af op deze manier.quote:Op dinsdag 16 december 2025 21:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Omdat de minister niets heeft gedaan aan de situatie in Ter Apel, moeten Qbuzz, het OV-bureau en de burgemeesters van Emmen en Westerwolde nu met zo'n oplossing komen.
Maar die kunnen niet veel meer dan dat.
Ik begrijp je onvrede maar ik vroeg ook eerder van "kom zelf eens met een oplossing" en dan zie je dat dat complex is, gezien de partijen die dit moeten oplossen.
Of die cijfers kloppen weet ik niet, maar we kunnen niet iedereen opvangen die het slechter heeft dan wij. We wonen in een van de rijkste landen ter wereld, natuurlijk heeft bijna iedereen het slechter. Economisch migrant? Prima hoor, maar dan wel als je wat toe kan voegen aan Nederland als geheel (en dat hoeft dus niet eens financieel te zijn) maar zoals we nu te werk gaan is onhoudbaar.quote:Op dinsdag 16 december 2025 21:43 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Timmermans heeft weleens gezegd dat 60% geen echte vluchteling is. Als hij al zoiets zegt weet je dat het werkelijke percentage nog een heel stuk hoger ligt.
Wat draag jij bij? Ik vermoed dat het niet veel meer is dan dat.quote:Op dinsdag 16 december 2025 21:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
ach en wat willen ze bijdragen, per je ervaring?
Waarom vermoed je dat?quote:Op dinsdag 16 december 2025 21:51 schreef perseus_of_greece het volgende:
[..]
Wat draag jij bij? Ik vermoed dat het niet veel meer is dan dat.
quote:Op dinsdag 16 december 2025 21:51 schreef perseus_of_greece het volgende:
[..]
Wat draag jij bij? Ik vermoed dat het niet veel meer is dan dat.
Ok. Goed idee. Waarom dit kabinet dat niet?quote:Op dinsdag 16 december 2025 21:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan zet je er permanent een koppel boa's of zelfs agenten op. Duur, onnodig en niet de bedoeling, maar idioten die geweld gebruiken hun zin geven is nog veel duurder en onnodig.
Dat is nogal een aanname. Waarop baseer je dat?quote:Vergeet niet dat een boel van de mensen die dit veroorzaakt hebben gewoon een verblijfsvergunning krijgen. We geven compleet het verkeerde signaal af op deze manier.
Ok. Wie heeft het enkel over economische vluchtelingen? He gros komt uit daadwerkelijk conflictgebieden. Conflictgebieden waar wij zelf, het zij door coalities, zelf ook een vinger in de pap hebben. En dus een verantwoordelijkheid.quote:[..]
Of die cijfers kloppen weet ik niet, maar we kunnen niet iedereen opvangen die het slechter heeft dan wij. We wonen in een van de rijkste landen ter wereld, natuurlijk heeft bijna iedereen het slechter. Economisch migrant? Prima hoor, maar dan wel als je wat toe kan voegen aan Nederland als geheel (en dat hoeft dus niet eens financieel te zijn) maar zoals we nu te werk gaan is onhoudbaar.
Maar natuurlijk. Het is zo voorspelbaar allemaalquote:Op dinsdag 16 december 2025 21:55 schreef perseus_of_greece het volgende:
[..]
Ok. Goed idee. Waarom dit kabinet dat niet?
[..]
Dat is nogal een aanname. Waarop baseer je dat?
[..]
Ok. Wie heeft het enkel over economische vluchtelingen? He gros komt uit daadwerkelijk conflictgebieden. Conflictgebieden waar wij zelf, het zij door coalities, zelf ook een vinger in de pap hebben. En dus een verantwoordelijkheid.
Weet ik niet, ik zit niet in het kabinet. Aan ons enorm hoge toekenningspercentage. Niet waar, mensen uit Syrië kunnen doorgaans terug, uit Afghanistan ook. Dat het een ontzettend kutland is is heel vervelend, maar een groot deel van de wereld is nou eenmaal niet leuk om te verblijven.quote:Op dinsdag 16 december 2025 21:55 schreef perseus_of_greece het volgende:
[..]
Ok. Goed idee. Waarom dit kabinet dat niet?
[..]
Dat is nogal een aanname. Waarop baseer je dat?
[..]
Ok. Wie heeft het enkel over economische vluchtelingen? He gros komt uit daadwerkelijk conflictgebieden. Conflictgebieden waar wij zelf, het zij door coalities, zelf ook een vinger in de pap hebben. En dus een verantwoordelijkheid.
We hebben geen schuld naar helemaal niemand niet en als je al zo redeneert hebben we die ruimschoot ingelost na wo2.quote:Op dinsdag 16 december 2025 21:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar natuurlijk. Het is zo voorspelbaar allemaal
Niet dat ik me er zo makkelijk af wil maken (integendeel) maar dit somt wel op waarom kleine gemeenten die capaciteit simpelweg niet hebben, zeker niet permanent want om 1 bus 24/7 te bemannen heb je al 2x 3 FTE nodig eigenlijk. Rijden er meerdere bussen op de lijn dan kan je dat nog eens vermenigvuldigen, al zal dat alleen in de piekuren zijn.quote:Op dinsdag 16 december 2025 21:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan zet je er permanent een koppel boa's of zelfs agenten op. Duur, onnodig en niet de bedoeling, maar idioten die geweld gebruiken hun zin geven is nog veel duurder en onnodig. Vergeet niet dat een boel van de mensen die dit veroorzaakt hebben gewoon een verblijfsvergunning krijgen. We geven compleet het verkeerde signaal af op deze manier.
Ja het is ook niet ''de schuld'' van de gemeente dat ze dit zo oplossen, zoals je zelf al aangeeft ontbeert het hem aan landelijk beleid en aansturing, alsook financiele middelen. Goed, dat past in een plaatje waarbij er van alles over de schutting wordt geflikkerd en gemeentes nog minder geld krijgen ook.quote:Op dinsdag 16 december 2025 22:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Niet dat ik me er zo makkelijk af wil maken (integendeel) maar dit somt wel op waarom kleine gemeenten die capaciteit simpelweg niet hebben, zeker niet permanent.
https://www.binnenlandsbestuur.nl/bestuur-en-organisatie/gemeenten-moeten-scherpe-keuzes-maken-bij-inzet-boas
De landelijke politiek zou toch wel voor beveiliging moeten kunnen zorgen op zo'n route.
Wel weer tekenend dat je het op deze manier interpreteert. Ik bedoel gewoon: de gemiddelde asielzoeker of immigrant (of mens in het bijzonder) wil gewoon een comfortabel leven leiden, met een gezin, of op een andere manier. Net zoals zeg maar de gemiddelde Nederlander. Het ontgaat mij altijd even waarom iemand van buiten extra speciaal daarin zou moeten zijn.quote:Op dinsdag 16 december 2025 21:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarom vermoed je dat?
Naarstig op zoek naar een 'bijstandachterstandswijkschultenbrau'-verhaal?
Kom ik weer aan een heilig 'progressief' huisje?
Stiekem zijn we het in grote lijnen best wel eens denk ik.quote:Op dinsdag 16 december 2025 22:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja het is ook niet ''de schuld'' van de gemeente dat ze dit zo oplossen, zoals je zelf al aangeeft ontbeert het hem aan landelijk beleid en aansturing, alsook financiele middelen. Goed, dat past in een plaatje waarbij er van alles over de schutting wordt geflikkerd en gemeentes nog minder geld krijgen ook.
Ook hierom vind ik het bijzonder pervers dat gemeentes geld krijgen om asielzoekers op te vangen.
Met die laatste opmerking heb je jezelf totaal gediskwalificeerd. Uit niets blijkt meer die stuitende intersectionele witte erfschuld reflex dan die reactie. Naast je al eerdere 'wij als westerlingen en onze coalities' gezwam.quote:Op dinsdag 16 december 2025 22:02 schreef perseus_of_greece het volgende:
[..]
Wel weer tekenend dat je het op deze manier interpreteert. Ik bedoel gewoon: de gemiddelde asielzoeker of immigrant (of mens in het bijzonder) wil gewoon een comfortabel leven leiden, met een gezin, of op een andere manier. Net zoals zeg maar de gemiddelde Nederlander. Het ontgaat mij altijd even waarom iemand van buiten extra speciaal daarin zou moeten zijn.
Ik heb net zo min de neiging om afkeurend te zijn tegenover een asielzoeker die een huis krijgt t.o.v. een Nederlander die beroep doet op een sociale woning. Waarom zou de laatste meer sympathie moeten krijgen?
Al zou de asielzoeker een economische gelukszoeker zijn, hij of zij heeft iig meer initiatief en lef getoond dan de handjeophoudende Nederlander die enkel klaagt en zwelgt omdat ie geen gratis woning krijgt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |