abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219454919
Ik weet niet of ik in het juiste subforum ben, als dat niet zo is, kan dit natuurlijk doorgestuurd worden.
Ik heb twee fietsen, een Gazelle Orange van 23 jaar oud en een robuuste stadsfiets, Batavus, van iets van 15 jaar oud. De Gazelle gebruik ik al een tijd niet meer, om gezondheidsredenen: de Batavus is veel zwaarder en dat verbrandt meer lichaamsvet, dus dat is mooi meegenomen (de Gazelle fietst zo licht, dat ik amper kracht hoef te zetten), maar dit terzijde. Nu zie ik echter dat beide fietsen aardig onder zand en modder zitten. De Gazelle gebruikte ik destijds voor woon-werk-verkeer, dus ook in de regen.
Ik wil de fietsen graag wassen, maar ik woon in een flat en ik vind het ronduit asociaal om buiten de flat met een emmertje water de fietsen te gaan wassen, met al dat water. Nu zat ik te denken: zal ik de fietsen eens gewoon buiten zetten als er een flinke regenbui komt? Ze kunnen er tegen, want ik fiets wel vaker in de regen en geen spatje roest te zien. Ik zit er mee dat ik ze niet normaal kan wassen en dat ik rekening kan houden met medebewoners. Heeft iemand tips? Is de regenwas een goed idee?
Alvast bedankt!
pi_219454926
Ik ga met m’n elektrische mountainbike naar de zelf was box van de auto wasstraat en spuit hem in 2 min helemaal schoon.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
  woensdag 10 december 2025 @ 10:44:38 #3
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_219454928
wtf? wat is dit voor troll?
Met een emmertje water verzorg je toch geen overlast voor de flat? als je met een hogedrukspuit gaat spuiten misschien, maar zelfs dat moet gewoon kunnen.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  woensdag 10 december 2025 @ 10:47:02 #4
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_219454944
quote:
Ik wil de fietsen graag wassen, maar ik woon in een flat en ik vind het ronduit asociaal om buiten de flat met een emmertje water de fietsen te gaan wassen, met al dat water.
Maak je het jezelf hier niet onnodig moeilijk? Ik mis het probleem.

Je zou naar een wasstraat kunnen waar ze van die self service boxen hebt. Dan kan je daar je fietsen wassen. Let er in dat geval op dat je niet met de hoge drukreiniger op de naaf gaat spuiten.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  woensdag 10 december 2025 @ 10:54:28 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_219454992
Pak gewoon een emmertje water en maak 'm naast zo'n afvoerput schoon. Heeft toch niemand last van dan? :{
pi_219455026
Als je fiets wassen al te veel overlast geeft dan zou ik verhuizen. Een regenbui doet ook weinig tegen aangekoekte zand en modder, misschien als we een zondvloed van bijbelse proporties krijgen dat je fietsjes een beetje schoon worden. Maar ja dat geeft ook overlast he.
pi_219455041
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 11:00 schreef Farenji het volgende:
Een regenbui doet ook weinig tegen aangekoekte zand en modder, misschien als we een zondvloed van bijbelse proporties krijgen dat je fietsjes een beetje schoon worden. Maar ja dat geeft ook overlast he.
Wel even tijdens de zondvloed naar buiten rennen om je fiets om te draaien, zodat hij ook aan de onderkant goed schoongemaakt wordt. :P
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  woensdag 10 december 2025 @ 11:17:23 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219455107
Met een emmertje warm water en een drupje afwasmiddel erin plus een oude afwasborstel buiten je fiets schoonmaken. Dat is niet asociaal.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 10 december 2025 @ 11:17:23 #9
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_219455108
quote:
maar ik woon in een flat en ik vind het ronduit asociaal om buiten de flat met een emmertje water de fietsen te gaan wassen, met al dat water
Dit is een geintje, toch? Als je dit ronduit asociaal vindt, heb je echt een heel erg serieus probleem in deze wereld vermoed ik. Sterkte ermee.

En wat je al zegt "als je het asociaal vindt om het buiten de flat te doen" dan doe je het toch gewoon binnen? Beetje een bende, maar je moet wat over hebben voor de goede vrede met je flatgenoten! :')
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_219455262
Zijn er geen struikjes waarbij je het kunt doen of zo?
pi_219455799
Gemeentewerken vragen of je je fietsen achter zo'n baggerboot mag hangen die de sloten leeghaalt, door de stroming die de boot in het water veroorzaakt spoelen jouw fietsen weer schoon.

Serieus man je gaat je fietsen toch niet wassen.
Gewoon een nacht buiten laten staan en je fietsen zijn weer netjes.
Of gejat.

In beide situaties ben jij wel mooi van je probleem af.
Google is your friend, abuse your friends
  woensdag 10 december 2025 @ 12:49:25 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219455888
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 12:41 schreef Metalfrost het volgende:
Gemeentewerken vragen of je je fietsen achter zo'n baggerboot mag hangen die de sloten leeghaalt, door de stroming die de boot in het water veroorzaakt spoelen jouw fietsen weer schoon.

Serieus man je gaat je fietsen toch niet wassen.
Gewoon een nacht buiten laten staan en je fietsen zijn weer netjes.
Of gejat.

In beide situaties ben jij wel mooi van je probleem af.
Waarom zou je een fiets niet schoonmaken?
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 10 december 2025 @ 12:49:28 #13
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_219455889
Gebruik geen hogedruk-spuit, want daarmee kan je het vet uit de lagers spuiten.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')