Ik weet niet of ik in het juiste subforum ben, als dat niet zo is, kan dit natuurlijk doorgestuurd worden.
Ik heb twee fietsen, een Gazelle Orange van 23 jaar oud en een robuuste stadsfiets, Batavus, van iets van 15 jaar oud. De Gazelle gebruik ik al een tijd niet meer, om gezondheidsredenen: de Batavus is veel zwaarder en dat verbrandt meer lichaamsvet, dus dat is mooi meegenomen (de Gazelle fietst zo licht, dat ik amper kracht hoef te zetten), maar dit terzijde. Nu zie ik echter dat beide fietsen aardig onder zand en modder zitten. De Gazelle gebruikte ik destijds voor woon-werk-verkeer, dus ook in de regen.
Ik wil de fietsen graag wassen, maar ik woon in een flat en ik vind het ronduit asociaal om buiten de flat met een emmertje water de fietsen te gaan wassen, met al dat water. Nu zat ik te denken: zal ik de fietsen eens gewoon buiten zetten als er een flinke regenbui komt? Ze kunnen er tegen, want ik fiets wel vaker in de regen en geen spatje roest te zien. Ik zit er mee dat ik ze niet normaal kan wassen en dat ik rekening kan houden met medebewoners. Heeft iemand tips? Is de regenwas een goed idee?
Alvast bedankt!