Maak je het jezelf hier niet onnodig moeilijk? Ik mis het probleem.quote:Ik wil de fietsen graag wassen, maar ik woon in een flat en ik vind het ronduit asociaal om buiten de flat met een emmertje water de fietsen te gaan wassen, met al dat water.
Wel even tijdens de zondvloed naar buiten rennen om je fiets om te draaien, zodat hij ook aan de onderkant goed schoongemaakt wordt.quote:Op woensdag 10 december 2025 11:00 schreef Farenji het volgende:
Een regenbui doet ook weinig tegen aangekoekte zand en modder, misschien als we een zondvloed van bijbelse proporties krijgen dat je fietsjes een beetje schoon worden. Maar ja dat geeft ook overlast he.
Dit is een geintje, toch? Als je dit ronduit asociaal vindt, heb je echt een heel erg serieus probleem in deze wereld vermoed ik. Sterkte ermee.quote:maar ik woon in een flat en ik vind het ronduit asociaal om buiten de flat met een emmertje water de fietsen te gaan wassen, met al dat water
Waarom zou je een fiets niet schoonmaken?quote:Op woensdag 10 december 2025 12:41 schreef Metalfrost het volgende:
Gemeentewerken vragen of je je fietsen achter zo'n baggerboot mag hangen die de sloten leeghaalt, door de stroming die de boot in het water veroorzaakt spoelen jouw fietsen weer schoon.
Serieus man je gaat je fietsen toch niet wassen.
Gewoon een nacht buiten laten staan en je fietsen zijn weer netjes.
Of gejat.
In beide situaties ben jij wel mooi van je probleem af.
Omdat het een fiets is, geen pronkstuk of statussymbool.quote:Op woensdag 10 december 2025 12:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom zou je een fiets niet schoonmaken?
Ik moet hier alleen maar een beetje om lachen.quote:Op woensdag 10 december 2025 12:58 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Omdat het een fiets is, geen pronkstuk of statussymbool.
Kijk als een man een Audi Q7 rijdt en zijn ego is afhankelijk van de grootte en het voorkomen van het voertuig omdat de lengte van zijn pielemans niet toereikend is om een beetje leuk over zichzelf te denken, dan is het nog wel begrijpelijk. Die wordt dan wekelijks gewassen.
Maar een fiets? Kom op zeg. Die dingen haal je door een plensbui, gooi je neer langs de weg, smeert de ketting eens per jaar, koopt om de zoveel jaar een nieuw zadel en doet het gewoon. Niks geen ego of statussymbool.
Dat mag. Ik houd je niet tegen.quote:Op woensdag 10 december 2025 13:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik moet hier alleen maar een beetje om lachen.
Nee. Heel goed dat je zo’n sterke mening hebt over het schoonmaken van een fiets.quote:Op woensdag 10 december 2025 13:07 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Dat mag. Ik houd je niet tegen.
Tja IEMAND moet de tegenstrijdige ondertoon voeren zodat meelevende denkers door in lijn met de vraag zijnde met nóg gerichter repliek kunnen reageren.quote:Op woensdag 10 december 2025 13:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee. Heel goed dat je zo’n sterke mening hebt over het schoonmaken van een fiets.
Het leidt alleen maar af van gerichte repliek, imo.quote:Op woensdag 10 december 2025 13:12 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Tja IEMAND moet de tegenstrijdige ondertoon voeren zodat meelevende denkers door in lijn met de vraag met nóg gerichter repliek kunnen reageren.
Dat mag je vinden.quote:Op woensdag 10 december 2025 13:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het leidt alleen maar af van gerichte repliek, imo.
Als er sprake is van een gescheiden riolering (als in één voor vuil afvalwater (uit toiletten, wasmachines) dat naar de rioolwaterzuivering gaat, en één voor schoon regenwater (hemelwater) dat direct naar het oppervlaktewater (sloten, rivieren) stroomt) is dat niet de bedoeling. Daarmee vervuil je het oppervlaktewater. Een wasbox is dan een betere oplossing. Die voert ad in de vuilwaterriolering.quote:Op woensdag 10 december 2025 11:17 schreef Lienekien het volgende:
Met een emmertje warm water en een drupje afwasmiddel erin plus een oude afwasborstel buiten je fiets schoonmaken. Dat is niet asociaal.
Nou, ik ga mezelf even kastijden. Heb ik gewoon een trol zitten voeren.quote:Op woensdag 10 december 2025 13:16 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Dat mag je vinden.
Ik doe dit al jaren.
Levert in mijn optiek alleen maar mooiere topics op met heel veel goede antwoorden.
Dan gebruik je geen afwasmiddel. Dan is het alleen water en zand.quote:Op woensdag 10 december 2025 13:16 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Als er sprake is van een gescheiden riolering (als in één voor vuil afvalwater (uit toiletten, wasmachines) dat naar de rioolwaterzuivering gaat, en één voor schoon regenwater (hemelwater) dat direct naar het oppervlaktewater (sloten, rivieren) stroomt) is dat niet de bedoeling. Daarmee vervuil je het oppervlaktewater. Een wasbox is dan een betere oplossing. Die voert ad in de vuilwaterriolering.
hey hey wel eentje die maatschappelijk en taalkundig is onderricht en door jarenlange aanhoudende tegenstrijdigheid een gezette mening heeft gevormd.quote:Op woensdag 10 december 2025 13:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, ik ga mezelf even kastijden. Heb ik gewoon een trol zitten voeren.
He kijk @Lienekien, een mooi antwoord.quote:Op woensdag 10 december 2025 13:16 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Als er sprake is van een gescheiden riolering (als in één voor vuil afvalwater (uit toiletten, wasmachines) dat naar de rioolwaterzuivering gaat, en één voor schoon regenwater (hemelwater) dat direct naar het oppervlaktewater (sloten, rivieren) stroomt) is dat niet de bedoeling. Daarmee vervuil je het oppervlaktewater. Een wasbox is dan een betere oplossing. Die voert ad in de vuilwaterriolering.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |