Zekerquote:Op woensdag 10 december 2025 15:23 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Wat een *** post en dan je voorbeelden uit een tv-programma halen, jemig de pemig. Wat doe je zelf nu op dit moment? Hard aan het werk?
Je kunt je beter eerst afvragen; in hoeverre wordt er daadwerkelijk gefraudeerd daarmee en hoeveel mensen 'missen' we die eigenlijk wel aan het werk kunnen.quote:Op woensdag 10 december 2025 15:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Zeker![]()
Het is niet dat je tegenwoordig echt iets moet kunnen of keihard moet werken om wat centen binnen te harken.
Hopen dat een rechts kabinet weer eens met de botte bijl door al die uitkeringen gaat want de werkeloosheid is nagenoeg nul en overal zijn tekorten.
Op je luie reet andere lui voor je geld laten verdienen hebben we er ook genoeg van. Uitbuiters noem je dat volk.quote:Op woensdag 10 december 2025 15:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Zeker![]()
Het is niet dat je tegenwoordig echt iets moet kunnen of keihard moet werken om wat centen binnen te harken.
Hopen dat een rechts kabinet weer eens met de botte bijl door al die uitkeringen gaat want de werkeloosheid is nagenoeg nul en overal zijn tekorten.
En vooral: dat hij geen al te hoog inkomen heeft, want dan is de kans veel groter dat je afgekeurd wordt, met een laag inkomen is die kans beduidend kleiner.quote:Op woensdag 10 december 2025 15:33 schreef Vis1980 het volgende:
Laten we hopen dat Elan geen ziekte krijgt, want dat overkomt alleen een zwak en lui mens uiteraard.
Dat zou op zich wel kunnen als daar capaciteit voor zou zijn en als de ICT op orde was. Weet je hoeveel mensen op enig moment afgekeurd worden en dan vervolgens nooit meer een oproepje krijgen voor een herkeuring? Terwijl als jij in weet ik veel 2008 wegens psychische klachten bent uitgevallen je misschien inmiddels allang weer voldoende herstel hebt doorgemaakt om weer aan de slag te kunnen.quote:Op woensdag 10 december 2025 15:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je kunt je beter eerst afvragen; in hoeverre wordt er daadwerkelijk gefraudeerd daarmee en hoeveel mensen 'missen' we die eigenlijk wel aan het werk kunnen.
Want elk kabinet die er zit wil die aantallen omlaag hebben want dat scheelt gewoon geld. Dus ik vind het een beetje apart alsof je daar nog makkelijk met de kettingzaag doorheen kan gaan.
Je geeft er weer een achterlijke draai aan maat.quote:Op woensdag 10 december 2025 15:33 schreef Vis1980 het volgende:
Laten we hopen dat Elan geen ziekte krijgt, want dat overkomt alleen een zwak en lui mens uiteraard.
Dit klinkt beetje alsof ik denk dat het zo is dus is het zo.quote:Op woensdag 10 december 2025 15:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zou op zich wel kunnen als daar capaciteit voor zou zijn en als de ICT op orde was. Weet je hoeveel mensen op enig moment afgekeurd worden en dan vervolgens nooit meer een oproepje krijgen voor een herkeuring? Terwijl als jij in weet ik veel 2008 wegens psychische klachten bent uitgevallen je misschien inmiddels allang weer voldoende herstel hebt doorgemaakt om weer aan de slag te kunnen.
Maar dan moet zo'n UWV daar dus wel oog voor hebben.
Is dat überhaupt een ding of verzin je dit ter plekke?quote:Op woensdag 10 december 2025 15:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
En vooral: dat hij geen al te hoog inkomen heeft, want dan is de kans veel groter dat je afgekeurd wordt, met een laag inkomen is die kans beduidend kleiner.
Nou, vertel dan eens wat jij dan echt een ziek persoon vindt? Een bedlegerig mens die niks meer kan, zelfs geen laptop op schoot?quote:Op woensdag 10 december 2025 15:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Je geeft er weer een achterlijke draai aan maat.
Ik zei dat mensen die echt ziek zijn altijd hulp moeten krijgen, ook financieel. Alleen als je de hele dag bezig kunt zijn met god mag weten wat allemaal is de vraag een beetje is hoe ziek je dan daadwerkelijk bent.
Je hebt de recente WIA chaos gemist? Het UWV staat al jaren zo niet decennia ter discussie. Zelfde met het Toeslagencircus, wat zou het mooi zijn als we daar nu eindelijk eens vanaf zouden komen de komende kabinetten.quote:Op woensdag 10 december 2025 15:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dit klinkt beetje alsof ik denk dat het zo is dus is het zo.
Heb je daar uberhaupt voorbeelden van; onderzoeken, bewijs, uitspraken? Of is het een n=1 omdat ik wel iemand ken die in zo'n situatie zit? Want ik en wij kunnen hier gewoon weinig mee.
Tuurlijk heb ik dat niet gemist. Ik weet heus wel dat het niet goed gaat bij UWV, Belastingsdienst of welke instantie dan ook. Maar dan nog is het vrij kort door de bocht om te concluderen; omdat de premieberekeningen bij WIA verkeerd zijn gegaan zijn al die mensen die 20 jaar geleden een beoordeling hebben gekregen nooit meer herkeurd.quote:Op woensdag 10 december 2025 15:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Je hebt de recente WIA chaos gemist? Het UWV staat al jaren zo niet decennia ter discussie. Zelfde met het Toeslagencircus, wat zou het mooi zijn als we daar nu eindelijk eens vanaf zouden komen de komende kabinetten.
Bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 10 december 2025 15:42 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nou, vertel dan eens wat jij dan echt een ziek persoon vindt? Een bedlegerig mens die niks meer kan, zelfs geen laptop op schoot?
Dat willen werkgevers vaak helemaal niet. Of het mag niet van het uwv(ja dat gebeurt ook)quote:Op woensdag 10 december 2025 15:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld.
Als je hier of elders online op berichtjes kunt reageren kun je toch ook wel wat administratief werk doen in de vorm van mails behandelen, klantenservice etc? Of mis ik hier iets?
Incompetentie bij het UWV wil zeggen dat er een hoop mensen onterecht geld krijgen en arbeidspotentieel in een enorm krappe markt onbenut blijft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |