Sinds een week heb ik twee jonge katten overgenomen van iemand die er door persoonlijke omstandigheden niet meer voor kan zorgen (met name geld-problemen). Ze worden vandaag geholpen door de dierenarts en morgen krijg ik ze terug. Ik dacht dat het twee poezen zijn, maar misschien blijkt toch een van de twee een katertje te zijn of misschien allebei wel. Ze zijn nu allebei ruim een half jaar oud.
Ik had de namen Freya en Pipi bedacht. Ik vind vooral de naam Pipi bij nader inzien wat te kinderachtig. Pipi is de kleinste. Volgens de persoon die ze gisteren kwam ophalen voor naar de dierenarts, is dat waarschijnlijk wel een kater.
Ze zijn allebei bruin met donkere strepen. De grootste had ik Freya genoemd. Zij is het meest aanhankelijk. Toen ze eenmaal wat meer gewend was, bleek dat ze heel vocaal is en ook heel hard kan miauwen. (Altijd in dezelfde toonhoogte en dat bleef ook 's nachts toen ik probeerde te slapen maar in mijn gedachten zitten

) Ze is heel aanhankelijk, echter toen gisteren die mensen haar probeerden te vangen, had ik ook gezien dat ze behoorlijk van zich kan afbijten als ze zich bedreigd voelt.
De kleine is veel schuwer, maar ook vindingrijker. Die kat heeft alle plekjes in de ruimtes waar ze tot nu toe zijn geweest, onderzocht. Kan zich heel goed verstoppen. Het is mij opgevallen dat die kat mij iets meer ging vertrouwen nadat hij/zij zag dat Freya affectie bij mij ging zoeken. Een wat meer introverte kat, stille wateren met absoluut diepe gronden.
Ik zou graag van jullie suggesties willen horen voor namen
https://www.katdootje.nl/blog/leukste-kattennamen/Hier een webpagina met kattennamen