Waarom zo neerslachtig? we hebben al meerdere medicatie, en sommige buitengewoon effectief.quote:Op dinsdag 9 december 2025 14:33 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik ben bang dat het een onoplosbaar probleem, er zijn teveel factoren die allemaal in elkaar moeten passen om structureel iets te bereiken.
- 50% van alle ouders is te dom om zelfstandig te poepen, laat staan kinderen opvoeden. Fatbikes, chips, bankhangen, zoete meuk, zolang de wurm maar stil is en niet teveel loopt te jammeren is het goed.
- De voedselindustrie verdient het meeste aan kant en klare meuk die vooral wordt volgestopt met snelle koolhydraten, transvetten, suikers en zout. Goedkope troep in kleurrijke pakjes, dat is 80% van het tegenwoordige aanbod
- Buiten spelen, fysiek actief zijn, voor teveel mensen is dat iets uit een ver verleden geworden.
- De restaurantbusiness is helemaal verkankerd door all-you-can-eat vreetschuren en mc-shit ellende. Daar dan ook nog eens meerdere malen per week je volvreten is heel normaal. Caloriebommen gevuld met snelle koolhydraten, verkeerde vetten en suikers.
- De politiek heeft helemaal geen mogelijkheden om structureel in te grijpen op dit soort mechanismes. Ja symboolpolitiek, reclames verbieden, stickertjes op pakjes, en dan heb je het wel weer gehad.
Dus ja, we krijgen behoorlijke groepen kinderen die rond hun 35e fysiek op zijn, die ergens rond hun 40e hart en vaatziekten, leverproblemen en diverse vormen van kanker gaan ontwikkelen en daaraan ook vroegtijdig dood gaan. Heel vergelijkbaar met landen als de VS.
Alleen wanneer we al deze factoren structureel zouden aanpakken is er hoop. Ik zie dat niet gebeuren.
Ozempic is niet heilig, het werkt niet voor iedereen.quote:Op woensdag 10 december 2025 09:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom zo neerslachtig? we hebben al meerdere medicatie, en sommige buitengewoon effectief.
Ik denk juist dat dit nog de laatste dikke mensen zijn. Ozempic (en vergelijkbare medicatie) zal overgewicht volledig uit de (westerse) wereld laten verdwijnen.
Je kan iets nog zo 'puur vergif' noemen, het maakt het niet waar. Het hele eieren eten is juist dat het metabolisme van een (gezond) kind zo in elkaar steekt, dat je het echt heel gek moet maken wil het overgewicht krijgen, laat staan obesitas.quote:Op dinsdag 9 december 2025 15:37 schreef mcmlxiv het volgende:
Dit is tegenwoordig 90% van het supermarkt assortiment. Ook zo’n mooie jaren 70/80 ontwikkeling. https://en.wikipedia.org/wiki/Ultra-processed_food
Dit soort puur vergif: https://www.kelloggs.nl/nl_NL/products/frosties-product.html
37 gram suiker per 100 gram! En dat wordt dan verkocht als “gezond “ kindervoedsel
Nog niet. Maar het is zich constant aan het verbeteren. Het gaat om de toekomst.quote:Op woensdag 10 december 2025 09:51 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ozempic is niet heilig, het werkt niet voor iedereen.
Nou, inderdaad. Ik zou mijn kinderen dus elke dag ongezond te eten kunnen geven en van hun sport afhalen, dan nog zijn het kinderen. Ze bewegen nonstop. Je moet er bijna doelbewust werk van maken om er dikkerdjes van te maken. Dan ben je als ouder gewoon afgehaakt.quote:Op woensdag 10 december 2025 09:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je kan iets nog zo 'puur vergif' noemen, het maakt het niet waar. Het hele eieren eten is juist dat het metabolisme van een (gezond) kind zo in elkaar steekt, dat je het echt heel gek moet maken wil het overgewicht krijgen, laat staan obesitas.
Van kind tm puberale leeftijd zou je je daar totaal geen zorgen over hoeven te maken. Want als het goed is beweeg je daarnaast ook als een malle. Als het goed is...
Dit dus ik las net in een krant een stuk over dat kinderen vaak dik zijn komt omdat de ouders b.v. veel problemen hebben. En als dan het kind bij het ontbijt al cola pakt zeggen ze liever niks om nog meer problemen te voorkomen. Simpel zat om géén cola in huis te hebben. En als je dat van jongs af aan al niet hebt krijg je daar ook geen gedoe mee. Water drinken kun je ze beter al heel jong leren.quote:Op woensdag 10 december 2025 10:06 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Nou, inderdaad. Ik zou mijn kinderen dus elke dag ongezond te eten kunnen geven en van hun sport afhalen, dan nog zijn het kinderen. Ze bewegen nonstop. Je moet er bijna doelbewust werk van maken om er dikkerdjes van te maken. Dan ben je als ouder gewoon afgehaakt.
Ook de normalisering van suikerhoudende dranken zie ik ook als een groot probleem. Als je kinderen hebt zou je gewoon geen cola of chocomel in huis moeten halen. Misschien eens in het weekend, met een zakkie chips. Maar dat je alleen cola drinkt als je uit eten gaat met ze ofzo, dat zou m.i. de norm moeten zijn. Kinderen kunnen water en ranja drinken, en ze vroeg in hun leven al die opties in je eigen koelkast gunnen, daar maak je het jezelf alleen maar lastig mee.
Het begint dus ook al in de zeer jonge leeftijd als kiderartsen kinderen met obesitas zien die pas een jaar of 2-3 zijn. Die kinderen krijgen nog alles wat ze eten en drinken van hun ouders.quote:Op woensdag 10 december 2025 10:06 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Nou, inderdaad. Ik zou mijn kinderen dus elke dag ongezond te eten kunnen geven en van hun sport afhalen, dan nog zijn het kinderen. Ze bewegen nonstop. Je moet er bijna doelbewust werk van maken om er dikkerdjes van te maken. Dan ben je als ouder gewoon afgehaakt.
Ook de normalisering van suikerhoudende dranken zie ik ook als een groot probleem. Als je kinderen hebt zou je gewoon geen cola of chocomel in huis moeten halen. Misschien eens in het weekend, met een zakkie chips. Maar dat je alleen cola drinkt als je uit eten gaat met ze ofzo, dat zou m.i. de norm moeten zijn. Kinderen kunnen water en ranja drinken, en ze vroeg in hun leven al die opties in je eigen koelkast gunnen, daar maak je het jezelf alleen maar lastig mee.
Laatst bij een wedstrijd van mijn zoon. Sommige kinderen zaten om 10 uur sochtends een complete dorrito chipszak weg te eten.quote:Op woensdag 10 december 2025 10:06 schreef Marsenal het volgende:
[..]
En dat laatste is dus de laatste jaren niet meer het geval. Ze zitten op school. Een uurtje gym in de week, geen schoolzwemmen. Na school naar huis, op je fatbike, en meteen op de computer, gamen.quote:Op woensdag 10 december 2025 09:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je kan iets nog zo 'puur vergif' noemen, het maakt het niet waar. Het hele eieren eten is juist dat het metabolisme van een (gezond) kind zo in elkaar steekt, dat je het echt heel gek moet maken wil het overgewicht krijgen, laat staan obesitas.
Van kind tm puberale leeftijd zou je je daar totaal geen zorgen over hoeven te maken. Want als het goed is beweeg je daarnaast ook als een malle. Als het goed is...
Jouw realiteit hoeft geen werkelijkheid te zijn. Hier volop spelende kinderen en de voetbalclub om de hoek (met 8 velden) heeft een ledenstop in de jeugd gehouden.quote:Op woensdag 10 december 2025 10:45 schreef Gia het volgende:
[..]
En dat laatste is dus de laatste jaren niet meer het geval. Ze zitten op school. Een uurtje gym in de week, geen schoolzwemmen. Na school naar huis, op je fatbike, en meteen op de computer, gamen.
Ik woon in een zeer gemengde buurt, ouderen en jonge gezinnen, maar zie echt heel weinig tot geen kinderen op straat. Soms een groepje jongens van een jaar of 13/14 die met electrische fietsen bij elkaar hangen en de toestand in de wereld lijken te bespreken.
Je hebt het hier over kinderen - kinderen he. Het zijn de ouders die met hun kinderen dingen moeten ondernemen.quote:Op woensdag 10 december 2025 10:45 schreef Gia het volgende:
[..]
En dat laatste is dus de laatste jaren niet meer het geval. Ze zitten op school. Een uurtje gym in de week, geen schoolzwemmen. Na school naar huis, op je fatbike, en meteen op de computer, gamen.
Ik woon in een zeer gemengde buurt, ouderen en jonge gezinnen, maar zie echt heel weinig tot geen kinderen op straat. Soms een groepje jongens van een jaar of 13/14 die met electrische fietsen bij elkaar hangen en de toestand in de wereld lijken te bespreken.
Ik woon in een buurt met redelijk veel Turkse gezinnen. Die sturen ook gerust hun kinderen met snoep of chips de straat op. Je ziet ook relatief veel zware kinderen daartussen zitten. Ik zie ze ook voorbij komen op de sportclub waar ik sport (ze zitten een les voor mij).quote:Op woensdag 10 december 2025 10:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je geen cent te makken hebt, heb je geen geld voor het zwembad.quote:Op woensdag 10 december 2025 10:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je hebt het hier over kinderen - kinderen he. Het zijn de ouders die met hun kinderen dingen moeten ondernemen.
Ga naar het zwembad. Waar ze 100 keer dezelfde glijbaan afgaan (terwijl ze elke keer de trap op moeten). Ik was als kind niet moe te krijgen.
Ik begrijp echt niet hoe dat kan.
Ja. Dat is al jaren volstrekt normaal. En dat kan dus prima als je genoeg beweegt. Dat is het punt. Kind tm puber kan bijna niet te dik worden. Je maakt het dan echt krankzinnig. Helemaal bij obesitas.quote:Op woensdag 10 december 2025 10:39 schreef xzaz het volgende:
[..]
Laatst bij een wedstrijd van mijn zoon. Sommige kinderen zaten om 10 uur sochtends een complete dorrito chipszak weg te eten.(de inhoud dan)
Nee, in de tijd dat je frikandelbroodjes kon kopen was echt helemaal niemand dik.quote:Op woensdag 10 december 2025 10:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja. Dat is al jaren volstrekt normaal. En dat kan dus prima als je genoeg beweegt. Dat is het punt. Kind tm puber kan bijna niet te dik worden. Je maakt het dan echt krankzinnig. Helemaal bij obesitas.
Kan er met mijn kop niet bij. Op de middelbare school gingen wij altijd in de pauze frikandel broodjes kopen. Niemand was dik.
Niemand van mijn vriendengroep.quote:Op woensdag 10 december 2025 11:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee, in de tijd dat je frikandelbroodjes kon kopen was echt helemaal niemand dik.
Wanneer we structureel medicijnen nodig hebben om de defecten in ons voedingssysteem op te lossen dan zijn we best ver van huis.quote:Op woensdag 10 december 2025 09:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nog niet. Maar het is zich constant aan het verbeteren. Het gaat om de toekomst.
Ozempic werkt al erg goed voor vele. Dus ik snap de 'het wordt enkel erger!/er valt niets meer aan te doen!' houding niet.
Als de medicatie veilig is, zie ik het probleem niet zo.quote:Op woensdag 10 december 2025 11:25 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Wanneer we structureel medicijnen nodig hebben om de defecten in ons voedingssysteem op te lossen dan zijn we best ver van huis.
We kunnen wel net doen alsof er geen probleem is, de cijfers zeggen anders. Er zijn inmiddels landen met ruim eenderde obesitas kinderen. Obesitas dankzij een combinatie van factoren die we echt niet zomaar onder controle krijgen. Volwassenen soms al 75%. En meer dan de helft van de bevolking aan zware medicijnen omdat onze voedselindustrie winst voor gezondheid plaatst. Tja dat noemen we ook wel paard achter wagen spannen.
We weten de oorzaken van de obesitas golf die op ons afkomt. We weten dat er grote groepen kinderen gaan zijn die een extreem lage levensverwachting gaan krijgen. Denken dat we dat met wat pilletjes gaan weg-managen is een extreme onderschatting van het echte probleem.
Dat de voedingsindustrie winst moet maken is geen probleem, maar willens en wetens producten op de markt brengen, voor kinderen notabene, met 35% suikers en de rest snelle koolhydraten en dat dan gezond noemen? Dat is gewoon een misdaad. Dan ben je niet beter dan een willekeurige drugsdealer, een misdadiger van het smerigste soort.
Vraag me dan af wat die kinderen eten. Zelfs de grootste tokkie eet toch niet elke dag friet of pizza en duwt hun kinderen daar nonstop mee vol, zou je denken. Het klinkt bijna als werken.quote:Op woensdag 10 december 2025 10:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het begint dus ook al in de zeer jonge leeftijd als kiderartsen kinderen met obesitas zien die pas een jaar of 2-3 zijn. Die kinderen krijgen nog alles wat ze eten en drinken van hun ouders.
Het Amerikaanse model. Totaal geen mentaliteit kweken maar alles valt op te lossen met pillen en spuitjesquote:Op woensdag 10 december 2025 11:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als de medicatie veilig is, zie ik het probleem niet zo.
Nee. Maar wel niet zo erg aangelengde ranja, frisdranken, snoepjes, chips. En die kleine lijfjes kunnen zoveel calorieën helemaal niet aan.quote:Op woensdag 10 december 2025 11:26 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Vraag me dan af wat die kinderen eten. Zelfs de grootste tokkie eet toch niet elke dag friet of pizza en duwt hun kinderen daar nonstop mee vol, zou je denken. Het klinkt bijna als werken.
Men is er al een tijdje achter dat alle effecten die diabetes veroorzaken ook op een ongeboren kind effect hebben. Met andere woorden, moeders die obese zijn tijdens de zwangerschap krijgen babies die al voorgeprogrammeerd zijn voor overgewicht en diabetes in de baarmoeder...quote:Op woensdag 10 december 2025 10:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja. Dat is al jaren volstrekt normaal. En dat kan dus prima als je genoeg beweegt. Dat is het punt. Kind tm puber kan bijna niet te dik worden. Je maakt het dan echt krankzinnig. Helemaal bij obesitas.
Nou ja dat zal het wel zijn dan. Toch knap. Ook die tokkies rennen zich rot in de ballenbak, zou je denken.quote:Op woensdag 10 december 2025 11:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee. Maar wel niet zo erg aangelengde ranja, frisdranken, snoepjes, chips. En die kleine lijfjes kunnen zoveel calorieën helemaal niet aan.
Geniaal! Eerst Big Food mensen vol laten proppen met allerlei ongezonde troep en dan daarna aankloppen bij Big Pharma om het probleem op te lossen.quote:Op woensdag 10 december 2025 09:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom zo neerslachtig? we hebben al meerdere medicatie, en sommige buitengewoon effectief.
Ik denk juist dat dit nog de laatste dikke mensen zijn. Ozempic (en vergelijkbare medicatie) zal overgewicht volledig uit de (westerse) wereld laten verdwijnen.
Wanneer je niet begrijpt dat preventie, zeker wanneer het gaat over iets wat zoveel impact kan hebben als obesitas, sterk te prefereren is en daadwerkelijk denkt dat reparatie vergelijkbare levenskwaliteit kan opleveren dan heb je niet zoveel verstand van de werking van het menselijk lichaam ben ik bang.quote:Op woensdag 10 december 2025 11:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als de medicatie veilig is, zie ik het probleem niet zo.
Volgens de bijsluiter het volgende:quote:Op woensdag 10 december 2025 11:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Het Amerikaanse model. Totaal geen mentaliteit kweken maar alles valt op te lossen met pillen en spuitjes
Wat kan er mis gaan
Dus ik stel voor het gewoon in het leidingwater bij te mengen.quote:Common side effects of Ozempic include nausea, vomiting, abdominal pain, diarrhea, and constipation. Serious side effects may include pancreatitis, gallbladder disease, and an increased risk of thyroid cancer.
Healthline
Common Side Effects of Ozempic
Gastrointestinal Issues
Nausea: Most common side effect, affecting about 20% of users, especially when starting or increasing the dose.
Vomiting: Occurs in nearly 10% of users, often linked to slowed digestion.
Diarrhea: Another frequent complaint among users.
Constipation: Can also occur, contributing to digestive discomfort.
Abdominal Pain: Reported by some users, typically mild to moderate.
Serious Side Effects
Pancreatitis: Rare but serious, symptoms include severe abdominal pain, nausea, and vomiting.
Thyroid Tumors: There is a potential risk for thyroid cancer, particularly in individuals with a history of medullary thyroid carcinoma or certain endocrine conditions.
Vision Changes: Fluctuations in blood sugar can lead to temporary blurry vision, especially in older adults.
Er was laatst een docu over Ozempic op zembla. Het gros moest het doorlopend blijven gebruiken omdat ze zodra ze ermee stopten honger kregen en alles er weer bij vraten.quote:Op woensdag 10 december 2025 11:58 schreef knoopie het volgende:
[..]
Volgens de bijsluiter het volgende:
[..]
Dus ik stel voor het gewoon in het leidingwater bij te mengen.
Of in de chemtrails!quote:Op woensdag 10 december 2025 11:58 schreef knoopie het volgende:
[..]
Volgens de bijsluiter het volgende:
[..]
Dus ik stel voor het gewoon in het leidingwater bij te mengen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |