Dat ligt er toch aan wat voor werk je zelf doet, bijvoorbeeld? Wat voor leven je leidt, wat voor nabestaandenverzekering er is, levensverzekering, mogelijke aflossing hypotheek, etc. Ik denk dat het niet vanzelfsprekend is dat je minder geld krijgt of te besteden hebt.quote:Op donderdag 26 februari 2026 10:38 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Er gebeurd zeker wel wat financieel, ligt ook aan de leeftijd.
Maar je gaat altijd minder krijgen.
Maar het is ook niet zo dat het vanzelfsprekend is dat je hetzelfde houdtquote:Op donderdag 26 februari 2026 11:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat ligt er toch aan wat voor werk je zelf doet, bijvoorbeeld? Wat voor leven je leidt, wat voor nabestaandenverzekering er is, levensverzekering, mogelijke aflossing hypotheek, etc. Ik denk dat het niet vanzelfsprekend is dat je minder geld krijgt of te besteden hebt.
Ik zeg ook niet dat het vanzelfsprekend is. De vraag in de OP was: wat gebeurt er met je?quote:Op donderdag 26 februari 2026 11:54 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Maar het is ook niet zo dat het vanzelfsprekend is dat je hetzelfde houdt
Er zijn mensen die geen eigenhuis hebben he.
Vooral niet als je zo jong al komt te overlijden en je hebt nog niets opgebouwd
Mijn vader is er toch oook op achteruitgegaan, je AOW bijvoorbeeld wordt ook minder als je partner overlijdt
En ben je vrouw dan krijg je ook minder pensioen van je man.
IK heb nog nooit gehoord dat iemand er niet op achteruit is gegaan in iedergeval. Mensen hebben altijd in moeten leveren.
En ik geef mijn eigenervaring, uit eerste handquote:Op donderdag 26 februari 2026 12:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het vanzelfsprekend is. De vraag in de OP was: wat gebeurt er met je?
En met mij zou ik denken dat er financieel niet zoveel gebeuren. Dat zegt niets over anderen, maar dat was ook niet de vraag.
Hier zal het financieel ook geen verschil maken als mijn man zou komen te overlijden. Sterker nog ik denk dat ik meer overhoud omdat hij meer uitgeeftquote:Op donderdag 26 februari 2026 11:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat ligt er toch aan wat voor werk je zelf doet, bijvoorbeeld? Wat voor leven je leidt, wat voor nabestaandenverzekering er is, levensverzekering, mogelijke aflossing hypotheek, etc. Ik denk dat het niet vanzelfsprekend is dat je minder geld krijgt of te besteden hebt.
Je reageerde op mij met de opmerking dat er zeker wel wat gebeurt op financieel gebied en dat je altijd minder gaat krijgen. Ik reageerde vanuit mezelf en mijn eigen situatie, zoals de vraag was.quote:Op donderdag 26 februari 2026 12:05 schreef Dotteke het volgende:
[..]
En ik geef mijn eigenervaring, uit eerste hand
Ja ik ben er op achteruitgegaan
Haha, ja, qua uitgaven is dat hier ook wel zo, denk ikquote:Op donderdag 26 februari 2026 12:09 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hier zal het financieel ook geen verschil maken als mijn man zou komen te overlijden. Sterker nog ik denk dat ik meer overhoud omdat hij meer uitgeeftMaar weet niet of ik ooit mentaal nog echt uit het dal zou komen
Veel kosten (wonen, GLW, gemeentelijke belastingen en internet/telefoon) blijven onveranderd. Heeft ie wel een hoog uitgavenpatroon (?)quote:Op donderdag 26 februari 2026 12:09 schreef kwiwi het volgende:
Hier zal het financieel ook geen verschil maken als mijn man zou komen te overlijden. Sterker nog ik denk dat ik meer overhoud omdat hij meer uitgeeftMaar weet niet of ik ooit mentaal nog echt uit het dal zou komen
Blijft niet geheel hetzelfde vanwege levensverzekering, als één van ons nu zou komen te overlijden. En al met al zijn dat sowieso relatief lage kosten in ons geval.quote:Op donderdag 26 februari 2026 14:55 schreef blomke het volgende:
[..]
Veel kosten (wonen, GLW, gemeentelijke belastingen en internet/telefoon) blijven onveranderd. Heeft ie wel een hoog uitgavenpatroon (?)
Het lijkt me echt afschuwelijk.quote:Op donderdag 26 februari 2026 19:09 schreef kwiwi het volgende:
Ik zie wel eens mensen die op 'jonge' leeftijd hun partner verliezen. Vind het echt bewonderenswaardig hoe die dan hun leven weer op weten te pakken na een tijdje. Hoop dat ik het nooit mee hoef te maken in ieder geval, grootste nachtmerrie.
Nee echt niet. Onze ouders waren overbezorgd ,,, dat heeft ook gevolgenquote:Op donderdag 26 februari 2026 19:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het lijkt me echt afschuwelijk.
Het enige dat me nog erger lijkt, is mijn kind verliezen. Dat hoort gewoon niet, als ouder je kind overleven.
Hoe bedoel je dat?quote:Op vrijdag 27 februari 2026 20:32 schreef blomke het volgende:
[..]
Nee echt niet. Onze ouders waren overbezorgd ,,, dat heeft ook gevolgen
Dat ze ons (3 kinderen) niet loslieten, wilden voorkomen dat we fouten maakten en geen kans gaven om zelfstandig te worden.quote:
Op die manier.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 21:07 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat ze ons (3 kinderen) niet loslieten, wilden voorkomen dat we fouten maakten en geen kans gaven om zelfstandig te worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |