Ja, 4 gelijkluidende reacties op rij (#138 t/m #141)quote:Op woensdag 17 december 2025 11:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het houdt sommige mensen maar bezig hè.
Oke Angela.quote:Op woensdag 17 december 2025 07:35 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Er is geen bewijs voor ontucht, dat is wat anders.
Je slaat de plank een beetje mis....weer.quote:
Ik?quote:Op woensdag 17 december 2025 11:35 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Je slaat de plank een beetje mis....weer.
Blijf jij maar lekker voor jezelf volhouden dat Marco wel degelijk ontucht heeft gepleegd, als je je daar fijner bij voeltquote:Maar veel plezier nog met je one manshow hier
De tokkies en apologetics/enablers.quote:Op woensdag 17 december 2025 11:29 schreef TweedeKlum het volgende:
Tja, het blijft een viespeuk natuurlijk maar de tokkies zullen weer in de rij voor hem staan.
Geen idee. Volgens mij is het hele circus ze van beide kanten niet bevallen en zou me niks verbazen als ze het laten rusten verder nu.quote:Op woensdag 17 december 2025 12:25 schreef Black_Baron het volgende:
Nou, ik kwam hier eigenlijk omdat ik wilde weten of Borsato die smaad-zaak nog door gaat zetten.
Iemand?
Dat is aan het OM toch? Volgens mij heeft Marco daar nu geen invloed op.quote:Op woensdag 17 december 2025 12:25 schreef Black_Baron het volgende:
Nou, ik kwam hier eigenlijk omdat ik wilde weten of Borsato die smaad-zaak nog door gaat zetten.
Iemand?
Dat lijkt me ook verstandig ja.quote:Op woensdag 17 december 2025 12:44 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Geen idee. Volgens mij is het hele circus ze van beide kanten niet bevallen en zou me niks verbazen als ze het laten rusten verder nu.
Maar de moeder wel, zij heeft de openbaarheid gezocht.quote:Op woensdag 17 december 2025 12:52 schreef luxerobots het volgende:
Die smaadzaak is ook onzin. Een slachtoffer heeft gewoon een recht om zich te uiten. Bovendien is het slachtoffer helemaal niet in de media verschenen, werkelijk niets is hier strafbaar.
Kloptquote:Op woensdag 17 december 2025 14:33 schreef r_one het volgende:
[..]
Maar de moeder wel, zij heeft de openbaarheid gezocht.
Heb je hier linkjes van?quote:Op woensdag 17 december 2025 15:06 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Klopt
Bij Roddelpraat in november 2021
Heb je hier een linkje van?
Vervolgens of gelijktijdig bij Yvonne Coldeweijer
Briljant gebruikt wat betreft publiciteit door de Knoopjes. Maar de verdediging heeft nooit een verzoek ingediend om hem te horen.quote:En als klap op de vuurpijl bij John van den Heuvel.
De media opzoeken mag gewoon, daar is niets strafbaars aan. Sterker nog, het kan zelfs een belangrijk middel zijn om misbruik/misstanden aan te tonen.quote:Dit was dus voordat de dochter officieel aangifte deed. Dit gebeurde pas in december 2021.
Dit kan imo ook niet anders uitgelegd worden als smaad en laster.
Ja, Plasman is ook niet gek. Die weet ook dat het strafbaar is. Ben trouwens benieuwd wat die van het interview van Nathalie vorige maand met het AD vond.quote:Op woensdag 17 december 2025 15:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Heb je hier linkjes van?
[..]
Briljant gebruikt wat betreft publiciteit door de Knoopjes. Maar de verdediging heeft nooit een verzoek ingediend om hem te horen.
[..]
De media opzoeken mag gewoon, daar is niets strafbaars aan. Sterker nog, het kan zelfs een belangrijk middel zijn om misbruik/misstanden aan te tonen.
Er is een groot artikel verschenen in De Telegraaf over de zaak rond Marco Borsato waarin gesproken is met Nathalie Thielen, de moeder van de aangeefster, en waarin zij haar kant van het verhaal geeft.quote:Op woensdag 17 december 2025 12:52 schreef luxerobots het volgende:
Die smaadzaak is ook onzin. Een slachtoffer heeft gewoon een recht om zich te uiten. Bovendien is het slachtoffer helemaal niet in de media verschenen, werkelijk niets is hier strafbaar.
Ik snap wel waarom er aangifte gedaan is, het is slim gebruikt door de Knoopjes om een beeld te scheppen en het slachtoffer (en mogelijk andere slachtoffers) onder druk te zetten.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 17 december 2025 15:18 schreef ootjekatootje het volgende:
Marco Roddelpraat november 2021
Ze hebben ook een uitzending waar ze live bellen met Nathalie.quote:Op woensdag 17 december 2025 23:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Ze hebben het hier over twee meisjes die onzedelijk betast zouden zijn door Borsato op zijn eigen BBQ's. Het zou gaan om een meisje van 13 en een meisje van 15 jaar. Niemand zou het durven brengen, en er lag ook geen aangifte, omdat ouders hun kinderen uit de media wilden houden.
Je gebruikt dit als argument dat Nathalie met de media gepraat zou hebben. Maar het is helemaal niet duidelijk wie de bronnen van Dennis en Jan Roos zijn.
Dat zal van te voren vast een hele goede relatie geweest zijn.quote:Op donderdag 18 december 2025 00:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze hebben ook een uitzending waar ze live bellen met Nathalie.
Daar gooit ze ook nog een andere onschuldige vrouw ff onder de bus. De relatie van die vrouw is ondertussen daardoor ook over… rancuneuze vrouw is het.
https://www.roddelpraat.n(...)orsato-is-een-ander/quote:Op donderdag 18 december 2025 00:58 schreef engine het volgende:
[..]
Dat zal van te voren vast een hele goede relatie geweest zijn.
Waarom zou de verdediging (en niet het OM) dat doen? Het was niet de zaak tegen Nathalie inzake smaad/laster, die zit nog in het vat..quote:Op woensdag 17 december 2025 15:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Briljant gebruikt wat betreft publiciteit door de Knoopjes. Maar de verdediging heeft nooit een verzoek ingediend om hem te horen.
Ach welneequote:[..]
De media opzoeken mag gewoon, daar is niets strafbaars aan.
Dat mag alleen als er een groot maatschappelijk belang bij gediend is (The Voice b.v.); art. 261 lid 3 Sr:quote:Sterker nog, het kan zelfs een belangrijk middel zijn om misbruik/misstanden aan te tonen.
Dat is hier niet het geval.quote:Noch smaad, noch smaadschrift bestaat voor zover de dader heeft gehandeld tot noodzakelijke verdediging, of te goeder trouw heeft kunnen aannemen dat het te last gelegde waar was en dat het algemeen belang de telastlegging eiste.
Ff vraagje tussendoor, ben jij ooit bij een concert van Marco geweest?quote:Op donderdag 18 december 2025 02:16 schreef r_one het volgende:
[..]
Waarom zou de verdediging (en niet het OM) dat doen? Het was niet de zaak tegen Nathalie inzake smaad/laster, die zit nog in het vat..
[..]
Ach welnee
Niet om smaad/laster te verspreiden, dat is wel degelijk strafbaar.
Ik zal je voor zijn: bij de belangenafweging van vrijheid van meningsuiting en smaad/laster slaat de balans door naar de laatste. Vrijheid van meningsuiting is niet absoluut, dat stopt als je iemand wilt beschadigen en wilt aantasten in diens eer en goede naam.
[..]
Dat mag alleen als er een groot maatschappelijk belang bij gediend is (The Voice b.v.); art. 261 lid 3 Sr:
[..]
Dat is hier niet het geval.
Dit gaat om één (1) vermeend misbruik in de privésfeer, het enkele feit dat de verdachte een VIP is, .maakt dat nog geen groot maatschappelijk belang.
Er is bovendien in de zaak Thielen geen enkele connectie met misstanden bij The Voice dus ik zal je weer voor zijn: die vlieger gaat ook niet op.
Nee.quote:Op donderdag 18 december 2025 02:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ff vraagje tussendoor, ben jij ooit bij een concert van Marco geweest?
Ben geen groot fan van Marco maar heb er ook geen afkeer van. Een paar nummers van 'm vind ik wel heel mooi (Wereld zonder jou, De Waarheid), veel andere nummers doen me niks.quote:Ik wel, in Cuijk in de middeleeuwen, voor 10 gulden voor een kaartje, toen had die net twee hits uit. Stond die in het kleine zaaltje. Was super gezellig.![]()
Klopt.quote:Sommige mensen kunnen hier denken dat jij en ik dikke fans zijn, maar ik ben dat niet en jij ook niet denk ik.
quote:Gisteren keek ik naar Eva. Het belichaamde precies waarom ik bijna nooit meer tv kijk. Wat ik zag, was geen kritisch gesprek, maar framing. Het gesprek ging over de vrijspraak van Marco Borsato en het besluit van het OM om niet in hoger beroep te gaan.
De hoofdofficier van justitie zat er niet om het juridisch proces toe te lichten, maar als schietschijf. De toon was persoonlijk, de vragen suggestief en aanvallend. Eva bleef herhaaldelijk hameren op vermeende fouten van het OM.
Maar wat onderbelicht bleef: het OM had voldoende aanleiding om te vervolgen, maar de rechter besloot het beschikbare bewijs stuk voor stuk terzijde te schuiven. Waarna geconcludeerd werd dat er geen steunbewijs meer zou zijn.
En dat mechanisme is pijnlijk herkenbaar.
Dit voelde als turnschandaal 2.0, waarbij mijn trainer (en al die andere trainers) vrijgesproken werd.
Niet persé op inhoud, maar in de dynamiek:
📍 Er was veel bewijs
📍 Dat bewijs werd juridisch ontmanteld
📍 En vervolgens werd er gezegd: er is geen bewijs
📍 Er volgt vrijspraak.
📍 De verantwoordelijkheid verschuift van vermeende dader en systeem naar uitvoerende instanties én het slachtoffer.
Zo wordt de kern vermeden: hoe ons rechtssysteem omgaat met (machts)misbruik, afhankelijkheidsrelaties en bewijs in dit soort zaken.
Dit soort framing oogt kritisch, maar is in werkelijkheid een afleiding van waar het écht zou moeten gaan. Vrijspraak op dit soort juridische gronden betekent niet dat de vermeende dader niks heeft gedaan.
Dit voorbeeld laat maar weer zien hoeveel stappen we als maatschappij nog te maken hebben in het begrijpen van de misbruikdynamiek dader - slachtoffer - omstanders. Maar ook hoe het rechtssysteem werkt (of beter gezegd: niet werkt in het belang van slachtoffers).
Als het OM zulke fouten maakt (en dat hebben ze! Houtje touwtje werk was het), mag dat best benoemd worden. Het OM kan wel vinden dat ze een waterdicht verhaal hadden maar dat hadden ze helemaal niet.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:20 schreef SEMTEX het volgende:
De hoofdofficier van justitie zat er niet om het juridisch proces toe te lichten, maar als schietschijf. De toon was persoonlijk, de vragen suggestief en aanvallend. Eva bleef herhaaldelijk hameren op vermeende fouten van het OM.
Maar wat onderbelicht bleef: het OM had voldoende aanleiding om te vervolgen, maar de rechter besloot het beschikbare bewijs stuk voor stuk terzijde te schuiven. Waarna geconcludeerd werd dat er geen steunbewijs meer zou zijn.
Eén steunbewijs is (naast het 'hoofd'bewijs) doorgaans wel voldoende voor een veroordeling.quote:? Dat bewijs werd juridisch ontmanteld
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |