Ik kan me voorstellen dat ouders de wereld zo naar vinden momenteel dat ze willen weten waar hun kinderen zijn.quote:Op dinsdag 9 december 2025 10:47 schreef kree het volgende:
[..]
haha tis in het algemeen, ik heb ook geen kinderen dus, dus mss heb ik makkelijk praten wel zo? weet eigenlijk zeker van wel ofzo.
maarja je vraagt je je soms dingen af he?
yo dudequote:
ik weet niet. als ik terug kijk en denk jij ook. was er nu ooit een probleem gelijk vroeger?quote:Op dinsdag 9 december 2025 10:49 schreef Prisha het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat ouders de wereld zo naar vinden momenteel dat ze willen weten waar hun kinderen zijn.
Of zo. Ik zou een slechte ouder zijn denk ik, waarschijnlijk te overbezorgd.
Nou ja vroeger verdwenen ook kinderen. Ik werd altijd gewaarschuwd voor "stranger danger". Heb ook een ervaring gehad als 9 jarige met een vieze vent met nare bedoelingen, dat liep gelukkig goed af.quote:Op dinsdag 9 december 2025 10:51 schreef kree het volgende:
[..]
ik weet niet. als ik terug kijk en denk jij ook. was er nu ooit een probleem gelijk vroeger?
Tis neit dat er kinderen weg raakten ofzo. of dat ze verdwaalt werden in geweld..... ja tuurlijk vecht partijtje hier en daar, maar ook niet meer als dat.
helaasch...gesnaptquote:Op dinsdag 9 december 2025 10:53 schreef kree het volgende:
zo ff dikke quote faal, jullie niet gemerkt vast
haha en ik nog mijn best doen het ff uit te editten, naja maakt niet uitquote:
ja tuurlijk of geen snoepjes aan nemen van vreemden.quote:Op dinsdag 9 december 2025 10:55 schreef Prisha het volgende:
[..]
Nou ja vroeger verdwenen ook kinderen. Ik werd altijd gewaarschuwd voor "stranger danger". Heb ook een ervaring gehad als 9 jarige met een vieze vent met nare bedoelingen, dat liep gelukkig goed af.
Alleen nu hoor je er meer over vanwege social media en nieuws wat bijna meteen binnenkomt. Er hoeft maar iets te gebeuren en 5 minuten laten weet iedereen het bijna al.
haha herkenbaar. Ik vond die eerste twee seizoenen van Stranger Things alleen al de moeite waard omdat het in de jaren 80 en 90 afspeelde en dingen zo herkenbaar waren. Die grote telefoons alleen alquote:Op dinsdag 9 december 2025 10:56 schreef kree het volgende:
ik kwam trouwens YouTube filmpjes tegen, over leven in de jaren 90 en etc. denk daar met weemoed aan terug.
maar oke snap voor kinderen nu is dat heel anders. wat een bevrijding moet het zijn, geen mobieltjes geen sociale etc etc. alles wat kinderen nu wel hebben of krijgen.
Ik denk niet dat het goed is eigenlijk.
ooohh ja dat! Ik had een tijdje terug dat we met een stel uit waren en toen kon er gedanst worden en ze wilden niet want anders stond het de volgende dag op Dumpert. Ik denk daar nooit zo bij na.....quote:Op dinsdag 9 december 2025 11:01 schreef kree het volgende:
nog beter voorbeeld, vroeger haalde je wat uit en oke dan moest of de politie je ff ter orde roepen. of omstander.
Nu no fucking way. het staat 100000 keer op internet voor iedereen, ook met kinderen.
En dat denk ik nog is meest erge.
of video huren op vhs bij de videotheek.quote:Op dinsdag 9 december 2025 11:01 schreef Prisha het volgende:
[..]
haha herkenbaar. Ik vond die eerste twee seizoenen van Stranger Things alleen al de moeite waard omdat het in de jaren 80 en 90 afspeelde en dingen zo herkenbaar waren. Die grote telefoons alleen al![]()
Ik ben ook wel blij dat onze jeugd mobielloos en computerloos was. Als ik LP's wilde luisteren moest ik naar de bibliotheek en dan meenemen. Thuis opnemen op een casettebandje. Of in de platenzaak. Het is wel fijn dat alles nu zo snel beschikbaar is....maar als ik eraan terugdenk...het had ook wel wat...op de fiets in weer en wind (en dan echt fietsen en niet met die makkelijke fatbikes) naar de bieb en platen uitzoeken en even daar luisteren.
Er gebeurden natuurlijk in die tijd ook dingen die niet fijn waren....heb de neiging om "vroeger" wat te romantiseren. Ik denk dat elk generatie dat wel doet.
Jij ninjat niet snel genoegquote:Op dinsdag 9 december 2025 10:57 schreef kree het volgende:
[..]
haha en ik nog mijn best doen het ff uit te editten, naja maakt niet uit
is het ook en ook met dat je met 1 foto compleet filmpje krijgt... ik vraag me af hoor of kinderen het herkennen echt of nep?quote:Op dinsdag 9 december 2025 11:03 schreef Prisha het volgende:
[..]
ooohh ja dat! Ik had een tijdje terug dat we met een stel uit waren en toen kon er gedanst worden en ze wilden niet want anders stond het de volgende dag op Dumpert. Ik denk daar nooit zo bij na.....
Best eng eigenlijk.
praat me niet over AIquote:Op dinsdag 9 december 2025 11:05 schreef kree het volgende:
[..]
is het ook en ook met dat je met 1 foto compleet filmpje krijgt... ik vraag me af hoor of kinderen het herkennen echt of nep?
mss wel beter als ons, maar oke het is onwijs grappig als je er goeie bedoelingen mee hebt. maar uiteindelijk maakt AI ons alle dommer. en heb daar theorie over waarom
het is de leeftijdquote:
nou geloof me, je bent sowieso niet de enige, ik ben het helemaal met je eens. zou verboden moeten worden dat AI.quote:Op dinsdag 9 december 2025 11:07 schreef Prisha het volgende:
[..]
praat me niet over AI![]()
Ik ben denk ik van de weinigen die er niks van moet hebben.![]()
Ik vind het vreselijk. De nieuwe generaties gaan niet meer voor zichzelf denken.
Zijn jullie al zo oud dan?quote:
Het gaat helaasch niet verboden wordenquote:Op dinsdag 9 december 2025 11:08 schreef kree het volgende:
[..]
nou geloof me, je bent sowieso niet de enige, ik ben het helemaal met je eens. zou verboden moeten worden dat AI.
Ik ben niet degene die een Ninja edit probeerde te makenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |