Alles is tegenwoordig ADHD.quote:Op dinsdag 9 december 2025 12:27 schreef Huisopdehoek het volgende:
[..]
Misschien wel zo aardig als je dan vermeld waarom je dat vindt.
Bij Rentokil zoeken ze ook nog plenty of people.quote:Op dinsdag 9 december 2025 17:54 schreef paardendokter het volgende:
Als je van het buitenleven houdt, is dit misschien een geschikte baan.
Kansloos.quote:Op dinsdag 9 december 2025 17:43 schreef Chandler het volgende:
[..]
Is tegenwoordig meer werk in te vinden dan als HBOer.. of nog hoger opgeleid.. maar als toevoeging op dit topic totaal irrelevant.
Voor de topicstarter: zijn er meer tests beschikbaar? want het kan ook zijn dat er 'simpelere' banen zijn waar je je lol in kwijt kunt.
Ik zocht zelf even een paar
https://www.nti.nl/test-j(...)r-niveau/niveau/mbo/
https://www.nationalebero(...)uzetest#beroepentest
https://www.werk.nl/werkz(...)est-uzelf/index.aspx
Succes iig!
ICT'ers met een mbo diploma neem ik nooit serieus.quote:Op dinsdag 9 december 2025 22:18 schreef LekkerSimpel89 het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Zelf heb ik ook alleen een ''mbo'' papiertje. Werk 4x9 in de IT als ICT-beheerder en verdien net iets boven modaal. 3 dagen weekend en neem mijn werk niet mee naar huis. Wat wil je nog meer?
Ga daar in verder dan....Indien je interesse hebt in ict en graag mensen helpt met IT zaken, dan is dat naar mijn idee de makkelijkste carriere stap te maken zonder vooropleiding. Begin als stagiar/1e lijns Servicedesk en indien je goed bent in wat je doet is het zonder verdere papieren makkelijk je via de snelweg omhoog te werken (afhankelijk van je capaciteiten, maar ook op mbo niveau kun je een leuke boterham verdienen)quote:Op maandag 8 december 2025 23:00 schreef hollandia02 het volgende:
Verder technologisch (Meer ict bedoel ik dan) vanaf kleins af aan al wel een goede interesse voor. Op mn 7de hielp ik mn ouders als ze problemen hadden met de laptop, maar toen ik laatst een poging deed tot zo'n Python cursus viel de interesse al snel weg.
Dus ja, echt in de clinch wat te doen. Veel dingen zijn leuk maar veel dingen ook echt niet als ik langer dan 5sec nadenk.
Niemand neemt jou serieus.quote:Op woensdag 10 december 2025 21:30 schreef HSG het volgende:
[..]
Kansloos.
[..]
ICT'ers met een mbo diploma neem ik nooit serieus.
Die bestaan in het metier helemaal niet meer volgens mij. Men kent een kunstje. Meer is het vaak niet. Over het algemeen is het hulpeloos hopeloos als de shit hits the fan.quote:
Mbo'ertje met praatjes.quote:
Elk werknemer doet een kunstje.quote:Op woensdag 10 december 2025 21:51 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Die bestaan in het metier helemaal niet meer volgens mij. Men kent een kunstje. Meer is het vaak niet. Over het algemeen is het hulpeloos hopeloos als de shit hits the fan.
Op woensdag 10 december 2025 21:57 schreef HSG het volgende:Haha deze opmerking zegt iets te veel over jequote:Mbo'ertje met praatjes.![]()
En nou hup hup koffie halen voor mij en terug in je hok.
Dan zit je bij de verkeerde organisatie.quote:Op woensdag 10 december 2025 21:51 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Die bestaan in het metier helemaal niet meer volgens mij. Men kent een kunstje. Meer is het vaak niet. Over het algemeen is het hulpeloos hopeloos als de shit hits the fan.
Mijn grootste openbaring die ik had toen ik begon met werken was dat iedereen maar wat loopt aan te kloten.quote:
Dat geldt niet alleen voor werken maar voor het hele leven.quote:Op donderdag 11 december 2025 10:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Mijn grootste openbaring die ik had toen ik begon met werken was dat iedereen maar wat loopt aan te kloten.
Je bedoelt solliciteren op een functie waar ik eigenlijk in geen enkele van de hokjes past maar met een goede motivatie?quote:Op donderdag 11 december 2025 10:13 schreef Discombobulate het volgende:
Je kan het ook gewoon proberen. Ik ken genoeg mensen die ergens aangenomen zijn zonder opleiding. Opleiding is sowieso bullshit, want het meeste leer je toch echt in het werkveld. Je mist misschien wat basis, maar als je enigszins intelligent bent dan moet het wel goedkomen. MBO/HBO niveau is ook al totaal achterhaald.
Maar je toekomstige werkgever moet er wel voor open staan. Niets ten nadele van jou.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |