abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  VIVA woensdag 10 december 2025 @ 21:48:31 #51
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_219461366
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 23:00 schreef hollandia02 het volgende:
Verder technologisch (Meer ict bedoel ik dan) vanaf kleins af aan al wel een goede interesse voor. Op mn 7de hielp ik mn ouders als ze problemen hadden met de laptop, maar toen ik laatst een poging deed tot zo'n Python cursus viel de interesse al snel weg.

Dus ja, echt in de clinch wat te doen. Veel dingen zijn leuk maar veel dingen ook echt niet als ik langer dan 5sec nadenk.
Ga daar in verder dan....Indien je interesse hebt in ict en graag mensen helpt met IT zaken, dan is dat naar mijn idee de makkelijkste carriere stap te maken zonder vooropleiding. Begin als stagiar/1e lijns Servicedesk en indien je goed bent in wat je doet is het zonder verdere papieren makkelijk je via de snelweg omhoog te werken (afhankelijk van je capaciteiten, maar ook op mbo niveau kun je een leuke boterham verdienen)
What lies behind makes no sense in my mind
pi_219461410
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 17:06 schreef raptorix het volgende:
door hoogwaardige professionals
Die bestaan in het metier helemaal niet meer volgens mij. Men kent een kunstje. Meer is het vaak niet. Over het algemeen is het hulpeloos hopeloos als de shit hits the fan.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_219462216
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 21:51 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Die bestaan in het metier helemaal niet meer volgens mij. Men kent een kunstje. Meer is het vaak niet. Over het algemeen is het hulpeloos hopeloos als de shit hits the fan.
Dan zit je bij de verkeerde organisatie.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219463198
Je kan het ook gewoon proberen. Ik ken genoeg mensen die ergens aangenomen zijn zonder opleiding. Opleiding is sowieso bullshit, want het meeste leer je toch echt in het werkveld. Je mist misschien wat basis, maar als je enigszins intelligent bent dan moet het wel goedkomen. MBO/HBO niveau is ook al totaal achterhaald.

Maar je toekomstige werkgever moet er wel voor open staan. Niets ten nadele van jou.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219463202
quote:
7s.gif Op woensdag 10 december 2025 21:57 schreef HSG het volgende:
Elk werknemer doet een kunstje.
Mijn grootste openbaring die ik had toen ik begon met werken was dat iedereen maar wat loopt aan te kloten. _O-
pi_219463536
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 10:14 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Mijn grootste openbaring die ik had toen ik begon met werken was dat iedereen maar wat loopt aan te kloten. _O-
Dat geldt niet alleen voor werken maar voor het hele leven.
pi_219464316
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 10:13 schreef Discombobulate het volgende:
Je kan het ook gewoon proberen. Ik ken genoeg mensen die ergens aangenomen zijn zonder opleiding. Opleiding is sowieso bullshit, want het meeste leer je toch echt in het werkveld. Je mist misschien wat basis, maar als je enigszins intelligent bent dan moet het wel goedkomen. MBO/HBO niveau is ook al totaal achterhaald.

Maar je toekomstige werkgever moet er wel voor open staan. Niets ten nadele van jou.
Je bedoelt solliciteren op een functie waar ik eigenlijk in geen enkele van de hokjes past maar met een goede motivatie?

Gewoon proberen kan eigenlijk geen kwaad natuurlijk. Nee heb je..
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_219474092
Heb je het AI al gevraagd? Die weet alles.
pi_219500908
En iets van conciërge of technische dient bij een school of zorginstelling?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_219500999
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 23:59 schreef hollandia02 het volgende:
en heb geen autorijbewijs.
Dan heb je een doel.
  maandag 15 december 2025 @ 14:24:02 #61
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_219501406
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 23:59 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Geen tram hier en heb geen autorijbewijs.
Dat je geen autorijbewijs hebt (rijbewijs B) hoeft geen beletsel te zijn natuurlijk, aangezien je met alleen rijbewijs B ook geen bus mag besturen.

Voor de bus is een apart rijbewijs nodig, D.

Er is een enorm tekort aan buschauffeurs dus de kans is groot dat het voor je betaald wordt.
Al zal het een nadeel zijn dat je geen ervaring op de weg hebt met een auto.

Maar nee heb je, ja kun je krijgen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 16 december 2025 @ 05:24:05 #62
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_219507228
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2025 14:24 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dat je geen autorijbewijs hebt (rijbewijs B) hoeft geen beletsel te zijn natuurlijk, aangezien je met alleen rijbewijs B ook geen bus mag besturen.

Voor de bus is een apart rijbewijs nodig, D.

Er is een enorm tekort aan buschauffeurs dus de kans is groot dat het voor je betaald wordt.
Al zal het een nadeel zijn dat je geen ervaring op de weg hebt met een auto.

Maar nee heb je, ja kun je krijgen.
Wel een beroep met veel agressie denk ik zo..
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
pi_219507528
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 10:14 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Zekers. 50% van alle banen in de wereld is bullshit. Je moet toch wat met al die mensen op de wereld.
Corporate translator
  dinsdag 16 december 2025 @ 14:02:59 #64
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_219509790
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 05:24 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Wel een beroep met veel agressie denk ik zo..
Je hebt er chauffeurs bijzitten ja :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_219540007
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 23:30 schreef hollandia02 het volgende:
Momenteel ben ik 23 jaar, alleenwonend en 3 jaar operator in een 3 ploegensysteem, ik begin echter een ontiegelijke hekel te krijgen aan de baan en het tijdsschema. Ik wil wat doen in dagdienst, maar geen flauw idee wat.

Is er iemand met tips? Ik heb een MAVO en MBO 3 opleiding.
Ik heb je een DM gestuurd.
  vrijdag 19 december 2025 @ 23:43:57 #66
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219540153
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 09:57 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wat heeft dat nou weer met ADHD te maken?
genoeg. Herken hier ook echt wel trekjes in.
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
pi_219540832
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 december 2025 23:43 schreef Moeraskat het volgende:

[..]
genoeg. Herken hier ook echt wel trekjes in.
Normaal menselijk gedrag wordt weer gepathologiseerd.
pi_219540878
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 08:42 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Normaal menselijk gedrag wordt weer gepathologiseerd.
Eens, ADHD is echt wel meer dan wat je altijd op de socials tegenkomt, en valt ook zeker niet uit dit topic op te pikken. TS is 23 jaar en weet niet welke opleiding hij wil doen, vindt van alles interessant maar ook niet te lang. Ok. Dit geldt voor een héleboel mensen. Dit is gewoon normaal. Soms moet er even opgehouden worden met denken dat een brein een standaard ding is, een mal, en altijd hetzelfde.

Zoals ieders hand verschilt, maar toch zijn het normale handen waar niets bijzonders of aparts aan is. Het wordt pas anders als iemand vingers mist (of een hele hand). En een ‘23-jarige weet niet wat het wil doen en vindt van alles wel/niet leuk’ is níet zo’n ding. Althans, geeft geen enkele aanleiding om eens te laten testen op ADHD. Bovendien bestaat ‘te testen op ADHD’ niet eens. Tegenwoordig zijn er hele bedrijven en fabrieken gebouwd om de diagnose eruit te pompen omdat het hun verdienmodel is.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  zaterdag 20 december 2025 @ 09:01:07 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_219540907
Ineens weer je het!

Maar serieus, conducteur of machinist?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 21 december 2025 @ 17:56:16 #70
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_219552946
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 09:01 schreef Leandra het volgende:
Ineens weer je het!

Dan liever machinist!
Maar goed, niet echt 9/5, haha.
pi_219553068
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 09:01 schreef Leandra het volgende:
Ineens weer je het!

Ik zou
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 17:56 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Dan liever machinist!
Maar goed, niet echt 9/5, haha.
De NS/Prorail is wel een goede werkgever. Je hebt carrière opties en als machinist zul je niet per se 3 diensten werken? En zelfs als dat wel zo is hebben ze wel goede regels ter bescherming van hun personeel (Mijn moeder is treindienstleider geweest). Ik zou het wel een goeie optie voor je vinden.

Wil je per se 9 to 5? Ik ervaar dat ook niet als zaligmakend.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_219554824
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 18:10 schreef aquawoman het volgende:

[..]
Ik zou
[..]
De NS/Prorail is wel een goede werkgever. Je hebt carrière opties en als machinist zul je niet per se 3 diensten werken? En zelfs als dat wel zo is hebben ze wel goede regels ter bescherming van hun personeel (Mijn moeder is treindienstleider geweest). Ik zou het wel een goeie optie voor je vinden.
Zeker een goede werkgever.
Een vriend van mij werkt op het NS Hoofdkantoor in Utrecht. Hij heeft uitstekende arbeidsvoorwaarden. Ook kan het kantoorpersoneel bij de NS al extreem vroeg met pensioen. De conducteurs en machinisten overigens (nog) niet. Dat vind ik wel vreemd, want het werk van die laatste groep lijkt mij een stuk zwaarder.

quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 18:10 schreef aquawoman het volgende:

[..]
Wil je per se 9 to 5? Ik ervaar dat ook niet als zaligmakend.
9 tot 5 is zeker niet zaligmakend.
Ik werk gelukkig ook niet 9 tot 5, maar ook geen nachtdiensten. Vaak zat hele nachten doorgehaald voor mooie stapavondjes of om nog voor zonsopgang een vulkaan te beklimmen, maar voor werk hoeft dat niet zo voor mij.

Bedankt trouwens voor je PM @hollandia02 ik heb hem uitgebreid beantwoord. Mocht iemand anders nog een baan zoeken. Voltijd (bij deze werkgever is dat 34 uur) per week, deeltijd of eventueel in een studententeam, stuur ook gerust een DM!

[ Bericht 0% gewijzigd door Arthur1983 op 21-12-2025 21:39:28 (spelfout) ]
pi_219555219
Ga de IT in. Je hoeft niet veel te kunnen, maar uiteraard moet je wel willen leren.
pi_219555806
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2025 21:46 schreef JopieKlaassen het volgende:
Ga de IT in. Je hoeft niet veel te kunnen, maar uiteraard moet je wel willen leren.
:') :') :') :') :') :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219555987
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 22:25 schreef raptorix het volgende:

[..]
:') :') :') :') :') :')
Wat? Ik ben het treffende voorbeeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: