abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 7 december 2025 @ 20:27:57 #1
284411 crew  heywoodu
pi_219437782
Vier jaar geleden bestond de informatie in de OP ongeveer uit "OP volgt", dramatisch, TS liet een enorme steek vallen. Dat gaat niet nog een keer gebeuren natuurlijk, nu gewoon een echte OP voor als de boel straks los gaat in Milaan-Cortina (en de diverse andere locaties)!

Steun een exotisch land...?
Juist! Noorwegen, Nederland, Duitsland, de VS, hartstikke leuk allemaal, maar die landen krijgen tijdens de Winterspelen allemaal wel genoeg aandacht. Jaren geleden begonnen we op FOK! tijdens de Olympische Spelen dan ook met het volgen van de meer exotische landen, waarbij 'exotisch' niet per se gerelateerd is aan het lokale klimaat, maar meer aan hun algemene aanwezigheid op de Spelen.

Wat is dan de bedoeling?
Vrij simpel: je kiest een 'exotisch land' en gaat dat land volgen in de aanloop naar en tijdens de Spelen. Dat kun je natuurlijk op allerlei manieren doen, van gewoon even op Wikipedia kijken hoe ze het doen tot het intensief volgen van de atleten op social media, wat je zelf het leukst vindt. Het is dan natuurlijk wel de bedoeling dat je ons hier van informatie en updates voorziet, zodat we met zijn allen voor de 'exoten' kunnen juichen!

Zijn er regels?
Nou, niet echt, maar er zijn natuurlijk wel wat richtlijnen. Dat Nederland of Noorwegen op de Winterspelen geen exoten zijn spreekt redelijk voor zich, landen als Zuid-Korea of Australië zijn dat natuurlijk ook gewoon niet in de context van de Olympische (Winter)Spelen. Verder staat het je redelijk vrij, het leukst is het natuurlijk om voor kleine en meer onbekende landen te gaan, dat kan zijn omdat je de vlag leuk vindt, omdat je er persoonlijk iets mee hebt of wat dan ook. Bij twijfel gewoon even vragen w/

Beijing 2022
OWS / Het grote Steun-een-exotisch-wintersportland-in-Beijing-topic #1

Pyeongchang 2018
OWS / Het grote Steun-een-exotisch-wintersportland-topic #1

De gekozen landen en hun fans

Albanië - @WAvanBuren
Argentinië - @mitt
Brazilië - @heywoodu
Denemarken - @Hanca
Eritrea - @raptorix
Iran - @Faraday01
Malta - @Lucky_Strike
Mexico - @Leatherface
Spanje - @chufi
Taiwan - @Starflyer

[ Bericht 5% gewijzigd door heywoodu op 30-12-2025 11:43:19 ]
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 7 december 2025 @ 20:28:14 #2
284411 crew  heywoodu
pi_219437786
Tot verrassing van, neem ik aan, helemaal niemand wil ik alvast Brazilië claimen.
pi_219438203
Helaas doet mijn favoriete zomer OS land niet mee. Voor mij dus geen St Vincent and the Grenadines maar Malta *O*

Ze doen met 1 vrouw mee aan het langlaufen *O*
Spoilers!
pi_219439499
Ik ga voor Argentinië. Een grootmacht, maar wel exotisch op de Winterspelen :Y
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_219442211
Mexico. Zonder Hubertus misschien, maar vast wel weer met afvallige Amerikaanse skiërs.
pi_219468880
Mag ik Albanië?
Wordt hun 6e deelname aan de Winterspelen (0 medailles) en dit keer met 2 alpine skiërs, waarvan 1 zowaar een meer dan serieuze medaillekandidaat; Lara Colturi.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 13 december 2025 @ 16:52:50 #7
284411 crew  heywoodu
pi_219483222
Het lijkt voor Brazilië in het biatlon toch nog fout te gaan lopen. Gaia Brunello stond na vorig seizoen mooi in de top-12 van atletes uit niet-geplaatste landen, die zo alsnog een startbewijs krijgen, maar de Britse Shawna Pendry en de afgelopen zomer vanuit Noorwegen overgestapte Deense Anne de Besche zijn haar voorbij gegaan en er komt ook nog een Wit-Russische aan die hard op weg is om haar te passeren, terwijl ze zelf met wat ziekte kampt en de vorm nog helemaal niet lekker heeft ;(

pi_219546242
@heywoodu, voor welke exoot moet ik deze OWS gaan juichen?
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 21 december 2025 @ 00:02:49 #9
284411 crew  heywoodu
pi_219548227
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 21:12 schreef Faraday01 het volgende:
@:heywoodu, voor welke exoot moet ik deze OWS gaan juichen?
Samaneh Beyrami O+

Ga ik sowieso voor juichen! En Ariuntungalag Enkhbayar :Y
pi_219549177
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 00:02 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Samaneh Beyrami O+

Ga ik sowieso voor juichen! En Ariuntungalag Enkhbayar :Y
Oke, dan claim ik Iran. Die zullen sowieso niet heel veel support krijgen. Het is wel afwachten of er ook wat nieuws uit het Iraanse kamp komt of dat het bolwerk hermetisch afgesloten blijft.

Wel hebben ze 4 quotumplaatsen dus in principe 4 sporters om voor te juichen.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 21 december 2025 @ 10:54:40 #11
284411 crew  heywoodu
pi_219549445
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 10:13 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Oke, dan claim ik Iran. Die zullen sowieso niet heel veel support krijgen. Het is wel afwachten of er ook wat nieuws uit het Iraanse kamp komt of dat het bolwerk hermetisch afgesloten blijft.

Wel hebben ze 4 quotumplaatsen dus in principe 4 sporters om voor te juichen.
*O*

De rest is lastiger denk ik, maar Samaneh is altijd actief op de socials (helpt wellicht ook dat ze grotendeels in Spanje woont :+ ).

Maar sowieso mooi dat ook de winterploeg van Iran een supporter heeft ^O^
pi_219549563
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2025 10:54 schreef heywoodu het volgende:

[..]
*O*

De rest is lastiger denk ik, maar Samaneh is altijd actief op de socials (helpt wellicht ook dat ze grotendeels in Spanje woont :+ ).

Maar sowieso mooi dat ook de winterploeg van Iran een supporter heeft ^O^
Die sporters kunnen er ook niets aan doen dat ze uitkomen voor een land met een nogal betreurenswaardig regime. Zit het nationale Olympisch comité eigenlijk wel in Iran of is het net als bijvoorbeeld Afghanistan in ballingschap?
pi_219549574
Ik wilde Groenland nemen, fan van de broer en zus Slettemark die mee doen bij Biatlon. En dan moet je eens op Sondre letten, van de 16 schietbeurten dit jaar tot nu toe 10 foutloos, 5 keer 1 misser en maar 1 keer 3 missers. 4 jaar geleden liet Ukaleq al een bijzonder staaltje zien, ze was de enige foutloze schutter bij de vrouwenbiatlon op de winterspelen: https://nunatsiaq.com/sto(...)le-feat-at-olympics/
Maar ik zie dat Groenland als onderdeel van Denemarken mee doet aan de Olympische Spelen -O-

Maar Denemarken heeft nog maar 2 medailles ooit gehaald op de winterspelen, beide in 1998, dus ik denk dat Denemarken ook wel mag? Met dan speciaal aandacht voor de Groenlanders
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219549805
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 11:32 schreef Hanca het volgende:
Ik wilde Groenland nemen, fan van de broer en zus Slettemark die mee doen bij Biatlon. En dan moet je eens op Sondre letten, van de 16 schietbeurten dit jaar tot nu toe 10 foutloos, 5 keer 1 misser en maar 1 keer 3 missers. 4 jaar geleden liet Ukaleq al een bijzonder staaltje zien, ze was de enige foutloze schutter bij de vrouwenbiatlon op de winterspelen: https://nunatsiaq.com/sto(...)le-feat-at-olympics/
Maar ik zie dat Groenland als onderdeel van Denemarken mee doet aan de Olympische Spelen -O-

Maar Denemarken heeft nog maar 2 medailles ooit gehaald op de winterspelen, beide in 1998, dus ik denk dat Denemarken ook wel mag? Met dan speciaal aandacht voor de Groenlanders
Krijg je ook Faeröer erbij want die vallen ook onder het Deense Olympisch comité.
pi_219549827
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 12:03 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Krijg je ook Faeröer erbij want die vallen ook onder het Deense Olympisch comité.
Ja, dat is helemaal een gek verhaal, 2 weken later doen ze wel als apart land mee aan de paralympische spelen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 21 december 2025 @ 12:43:01 #16
284411 crew  heywoodu
pi_219550035
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 11:28 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Die sporters kunnen er ook niets aan doen dat ze uitkomen voor een land met een nogal betreurenswaardig regime. Zit het nationale Olympisch comité eigenlijk wel in Iran of is het net als bijvoorbeeld Afghanistan in ballingschap?
Dat moet ik even navragen, geen idee eigenlijk. Ik vermoed gewoon vanuit Iran, op het WK langlaufen werd het bijvoorbeeld van vrij losjes ineens superstreng op het moment dat de mannen arriveerden. Dat zegt voor mijn gevoel wel iets, maar ik zal het eens navragen.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 21 december 2025 @ 12:44:05 #17
284411 crew  heywoodu
pi_219550041
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 11:32 schreef Hanca het volgende:

Wat mij betreft mag dat wel gewoon hoor, zou zonde zijn als de Slettemarks anders ondersneeuwen door bureaucratie.
  vrijdag 26 december 2025 @ 18:20:48 #18
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_219603754
Zal ik eens kijken wat Spanje doet ?! Ze hebben wat schaatsers, skiers en voor de rest weet ik het ff niet .. Wordt ff kijken
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 29 december 2025 @ 19:02:05 #19
284411 crew  heywoodu
pi_219657788
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 11:28 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Het NOC van Iran werkt gewoon vanuit Iran, hoor ik net :P
pi_219668148
Ik kies Eritrea met deze best man :)

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 30 december 2025 @ 11:10:22 #21
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_219670250
Aangezien ik niet verwacht dat Nepal meedoet (hoewel ze sinds kort wel een shorttrackteam hebben), ga ik deze keer voor Taiwan. Die kunnen wel wat steun gebruiken.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 3 januari 2026 @ 15:50:53 #22
284411 crew  heywoodu
pi_219732872
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 21:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Helaas doet mijn favoriete zomer OS land niet mee. Voor mij dus geen St Vincent and the Grenadines maar Malta *O*

Ze doen met 1 vrouw mee aan het langlaufen *O*
Die ene vrouw is dit weekeinde in Arber, waar Bruna ook is. Ik had Bruna even verteld dat het leuk zou zijn om een foto met haar te maken, zou wel geinig zijn voor hier (en omdat Bruna en ik het allebei wel leuk vinden om iemand te ontmoeten uit een voor ons 'nieuw' land), eventuele deelnemers uit twee van onze gesteunde landen bij elkaar. Mooi toch O+

Zo gezegd, zo gedaan (foto komt er straks aan, moet even wachten tot mijn vader weer gearriveerd is), maar blijkbaar was de Maltese jongedame heel erg enthousiast en nu wil ze graag even contact met degene die haar/Malta gekozen heeft om te bedanken _O-

Ik kijk nog even hoe nu verder, ik had zoiets niet echt verwacht, mijn gedachte was gewoon "oh leuk, die uit Malta is daar ook, even kennis maken zou de immer sociale Bruna wel leuk vinden en een fotootje zou wel geinig zijn" :+

[ Bericht 2% gewijzigd door heywoodu op 03-01-2026 15:59:16 ]
pi_219733036
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 15:50 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Die ene vrouw is dit weekeinde in Arber, waar Bruna ook is. Ik had Bruna even verteld dat het leuk zou zijn om een foto met haar te maken, zou wel geinig zijn voor hier (en omdat Bruna en ik het allebei wel leuk vinden om iemand te ontmoeten uit een voor ons 'nieuw' land), eventuele deelnemers uit twee van onze gesteunde landen bij elkaar. Mooi toch O+

Zo gezegd, zo gedaan (foto komt er straks aan, moet even wachten tot mijn vader weer gearriveerd is), maar blijkbaar was de Maltese jongedame heel erg enthousiast en nu wil ze graag even contact met degene die haar/Malta gekozen heeft om te bedanken _O-

Ik kijk nog even hoe nu verder, ik had zoiets niet echt verwacht, mijn gedachte was gewoon "oh leuk, die uit Malta is daar ook, even kennis maken zou de immer sociale Bruna wel leuk vinden en een fotootje zou wel geinig zijn" :+
_O-

Ik heb gewoon Malta gekozen omdat ik ten eerste St. Vincent niet kon kiezen, omdat ze een vrouw is en een sport doet die ik ook daadwerkelijk kijk :D

Maar tof wel dit hoor. Ik moet even nadenken hoe of wat want ik heb niet echt socials meer. Kom er op terug. Briljante actie _O-
Spoilers!
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 3 januari 2026 @ 17:57:26 #24
284411 crew  heywoodu
pi_219734161
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:07 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
_O-

Ik heb gewoon Malta gekozen omdat ik ten eerste St. Vincent niet kon kiezen, omdat ze een vrouw is en een sport doet die ik ook daadwerkelijk kijk :D

Maar tof wel dit hoor. Ik moet even nadenken hoe of wat want ik heb niet echt socials meer. Kom er op terug. Briljante actie _O-
Groetjes van Jenny.

pi_219734356
Tonga lijkt zich weer niet te gaan kwalificeren voor de winterspelen. :'(

Is Monaco dan beschikbaar? *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')