Samaneh Beyramiquote:Op zaterdag 20 december 2025 21:12 schreef Faraday01 het volgende:
@:heywoodu, voor welke exoot moet ik deze OWS gaan juichen?
Oke, dan claim ik Iran. Die zullen sowieso niet heel veel support krijgen. Het is wel afwachten of er ook wat nieuws uit het Iraanse kamp komt of dat het bolwerk hermetisch afgesloten blijft.quote:Op zondag 21 december 2025 00:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Samaneh Beyrami![]()
Ga ik sowieso voor juichen! En Ariuntungalag Enkhbayar
quote:Op zondag 21 december 2025 10:13 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Oke, dan claim ik Iran. Die zullen sowieso niet heel veel support krijgen. Het is wel afwachten of er ook wat nieuws uit het Iraanse kamp komt of dat het bolwerk hermetisch afgesloten blijft.
Wel hebben ze 4 quotumplaatsen dus in principe 4 sporters om voor te juichen.
Die sporters kunnen er ook niets aan doen dat ze uitkomen voor een land met een nogal betreurenswaardig regime. Zit het nationale Olympisch comité eigenlijk wel in Iran of is het net als bijvoorbeeld Afghanistan in ballingschap?quote:Op zondag 21 december 2025 10:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]![]()
De rest is lastiger denk ik, maar Samaneh is altijd actief op de socials (helpt wellicht ook dat ze grotendeels in Spanje woont).
Maar sowieso mooi dat ook de winterploeg van Iran een supporter heeft![]()
Krijg je ook Faeröer erbij want die vallen ook onder het Deense Olympisch comité.quote:Op zondag 21 december 2025 11:32 schreef Hanca het volgende:
Ik wilde Groenland nemen, fan van de broer en zus Slettemark die mee doen bij Biatlon. En dan moet je eens op Sondre letten, van de 16 schietbeurten dit jaar tot nu toe 10 foutloos, 5 keer 1 misser en maar 1 keer 3 missers. 4 jaar geleden liet Ukaleq al een bijzonder staaltje zien, ze was de enige foutloze schutter bij de vrouwenbiatlon op de winterspelen: https://nunatsiaq.com/sto(...)le-feat-at-olympics/
Maar ik zie dat Groenland als onderdeel van Denemarken mee doet aan de Olympische Spelen![]()
Maar Denemarken heeft nog maar 2 medailles ooit gehaald op de winterspelen, beide in 1998, dus ik denk dat Denemarken ook wel mag? Met dan speciaal aandacht voor de Groenlanders
Ja, dat is helemaal een gek verhaal, 2 weken later doen ze wel als apart land mee aan de paralympische spelen.quote:Op zondag 21 december 2025 12:03 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Krijg je ook Faeröer erbij want die vallen ook onder het Deense Olympisch comité.
Dat moet ik even navragen, geen idee eigenlijk. Ik vermoed gewoon vanuit Iran, op het WK langlaufen werd het bijvoorbeeld van vrij losjes ineens superstreng op het moment dat de mannen arriveerden. Dat zegt voor mijn gevoel wel iets, maar ik zal het eens navragen.quote:Op zondag 21 december 2025 11:28 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Die sporters kunnen er ook niets aan doen dat ze uitkomen voor een land met een nogal betreurenswaardig regime. Zit het nationale Olympisch comité eigenlijk wel in Iran of is het net als bijvoorbeeld Afghanistan in ballingschap?
Wat mij betreft mag dat wel gewoon hoor, zou zonde zijn als de Slettemarks anders ondersneeuwen door bureaucratie.quote:Op zondag 21 december 2025 11:32 schreef Hanca het volgende:
Ik wilde Groenland nemen, fan van de broer en zus Slettemark die mee doen bij Biatlon. En dan moet je eens op Sondre letten, van de 16 schietbeurten dit jaar tot nu toe 10 foutloos, 5 keer 1 misser en maar 1 keer 3 missers. 4 jaar geleden liet Ukaleq al een bijzonder staaltje zien, ze was de enige foutloze schutter bij de vrouwenbiatlon op de winterspelen: https://nunatsiaq.com/sto(...)le-feat-at-olympics/
Maar ik zie dat Groenland als onderdeel van Denemarken mee doet aan de Olympische Spelen![]()
Maar Denemarken heeft nog maar 2 medailles ooit gehaald op de winterspelen, beide in 1998, dus ik denk dat Denemarken ook wel mag? Met dan speciaal aandacht voor de Groenlanders
Het NOC van Iran werkt gewoon vanuit Iran, hoor ik netquote:Op zondag 21 december 2025 11:28 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Die sporters kunnen er ook niets aan doen dat ze uitkomen voor een land met een nogal betreurenswaardig regime. Zit het nationale Olympisch comité eigenlijk wel in Iran of is het net als bijvoorbeeld Afghanistan in ballingschap?
Die ene vrouw is dit weekeinde in Arber, waar Bruna ook is. Ik had Bruna even verteld dat het leuk zou zijn om een foto met haar te maken, zou wel geinig zijn voor hier (en omdat Bruna en ik het allebei wel leuk vinden om iemand te ontmoeten uit een voor ons 'nieuw' land), eventuele deelnemers uit twee van onze gesteunde landen bij elkaar. Mooi tochquote:Op zondag 7 december 2025 21:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Helaas doet mijn favoriete zomer OS land niet mee. Voor mij dus geen St Vincent and the Grenadines maar Malta![]()
Ze doen met 1 vrouw mee aan het langlaufen
quote:Op zaterdag 3 januari 2026 15:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die ene vrouw is dit weekeinde in Arber, waar Bruna ook is. Ik had Bruna even verteld dat het leuk zou zijn om een foto met haar te maken, zou wel geinig zijn voor hier (en omdat Bruna en ik het allebei wel leuk vinden om iemand te ontmoeten uit een voor ons 'nieuw' land), eventuele deelnemers uit twee van onze gesteunde landen bij elkaar. Mooi toch
Zo gezegd, zo gedaan (foto komt er straks aan, moet even wachten tot mijn vader weer gearriveerd is), maar blijkbaar was de Maltese jongedame heel erg enthousiast en nu wil ze graag even contact met degene die haar/Malta gekozen heeft om te bedanken
Ik kijk nog even hoe nu verder, ik had zoiets niet echt verwacht, mijn gedachte was gewoon "oh leuk, die uit Malta is daar ook, even kennis maken zou de immer sociale Bruna wel leuk vinden en een fotootje zou wel geinig zijn"
Groetjes van Jenny.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 16:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Ik heb gewoon Malta gekozen omdat ik ten eerste St. Vincent niet kon kiezen, omdat ze een vrouw is en een sport doet die ik ook daadwerkelijk kijk![]()
Maar tof wel dit hoor. Ik moet even nadenken hoe of wat want ik heb niet echt socials meer. Kom er op terug. Briljante actie
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |