https://nos.nl/artikel/25(...)portman-van-het-jaarquote:Wie zitten er in de vakjury?
Alle genomineerden zijn gekozen door een vakjury van sportkoepel NOC*NSF, onder leiding van voorzitter Bas van de Goor.
De vakjury bestaat verder uit Arjen Robben en Dafne Schippers (namens de oud-winnaars), Bettine Vriesekoop (vertegenwoordiger uit de sport), Jelmar Bos (namens de paralympiërs), Toon Gerbrands en Marcel Geestman (namens de coaches), Tone Wieten (namens ex-topsporters) en Lisette van der Geest (vertegenwoordiger Nederlandse Sport Pers).
Op een plankje liggen is geen sport.quote:Op donderdag 11 december 2025 16:56 schreef Remco het volgende:
Ik mis Kimberley Bos trouwens ook bij de genomineerden.
Waarom? 1x wereldkampioen geworden, volgens mij telt dat EK pas mee vanaf volgend seizoen.quote:Op zondag 7 december 2025 19:09 schreef Pino112 het volgende:
Als Steenbergen dit niet wint kan je de hele zooi wel opdoeken.
Doelde idd op het EK, maar wist niet dat de 'deadline' al geweest was.quote:Op donderdag 11 december 2025 20:12 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Waarom? 1x wereldkampioen geworden, volgens mij telt dat EK pas mee vanaf volgend seizoen.
Schilder WK en EK goud bijvoorbeeld, en Wiebes met meerdere wereldtitels en talloze overwinningen.
Beune ook 3x wereldkampioen, maar dat is dan in een kleinere sport natuurlijk.
Zou zelf Schilder verwachten.
Misschien valt het nog binnen de deadline, maar dacht dat dat ergens half november was oid.quote:Op donderdag 11 december 2025 21:48 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Doelde idd op het EK, maar wist niet dat de 'deadline' al geweest was.
Omdat ze begin deze maand in het kinderbad met ongeveer 0 andere toppers in een post-olympisch jaar wat gewonnen heeft?quote:Op zondag 7 december 2025 19:09 schreef Pino112 het volgende:
Als Steenbergen dit niet wint kan je de hele zooi wel opdoeken.
quote:Het jaar is nog niet helemaal afgelopen, maar Studio Sport zet de grootste sportprestaties van 2025 op een rij. Van de WK afstanden schaatsen met goud voor Joep Wennemars tot de inhaalrace van PSV op koploper Ajax.
Ga er maar eens goed voor zitten. Studio Sport viert het sportjaar 2025.
Sportjaar 2025
Twaalf maanden met bijzondere prestaties waarin juichen en huilen soms dicht bij elkaar stonden. Zoals bij de fraaie beelden van het WK schaatsen in Hamar. Daar won Joep Wennemars goud op de 1000 meter. Hij zette al in de zevende rit een nieuw baanrecord neer. Daarna moest hij handenwringend vijf ritten met toppers als Kjeld Nuis en Jordan Stolz afwachten voor hij kon juichen.
Waar Joep de armen hief en in de lucht sprong, waren er tranen bij zijn vader Erben Wennemars. Die werd zelf tweemaal wereldkampioen op die afstand, maar deze winst leek hem nog meer te ontroeren.
Andere hoogtepunten waren de vele overwinningen van wielrenner Tadej Pogacar en de inhaalrace van PSV op Ajax.
Wanneer is Sportjaar 2025 op televisie te zien?
Sportjaar 2025 is op woensdag 17 december 2025 om 21:23
https://nos.nl/artikel/25(...)ootste-namen-scharenquote:NOC*NSF Sportgala bij de NOS
Het sportgala is vanaf 20.50 te volgen in deze livestream op NOS.nl en de NOS-app of op televisie bij NOS Live.
Op NPO3 begint het liveverslag om 21.23 uur.
Vorig jaar was toch helemaal vreemd doordat de prijzen al eerder waren vergeven, of herinner ik mij dat verkeerd? Nu een vrij standaard gala.quote:Op woensdag 17 december 2025 17:45 schreef Remco het volgende:
Dus weer het gala apart van het jaaroverzicht. Vorig jaar was dat niets.
quote:Op donderdag 18 december 2025 08:57 schreef borisz het volgende:
17 posts... Er waren jaren dat we vier delen nodig hadden voor het Sportgala.
Maar ja het was nu ook hap slik weg.
Maar ze hadden het al opgerekt van 3 naar 5.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:58 schreef Remco het volgende:
Programma zat wel aardig in elkaar. Jammer dat dit meteen het sport jaaroverzicht was(toch?), want in dat geval was dat ontzettend onvolledig.
Wust had wel gelijk dat er echt wel meer vrouwen genomineerd konden worden. Voor mij was Schilder als winnaar prima maar 1 van de andere 4 had net zo goed gekunt.
Eens, want wanneer doe je nu dan Kramer, twee schaatsers twee jaar achter elkaar is toch ook wat vreemd.quote:Op woensdag 17 december 2025 21:51 schreef Aguero het volgende:
Prima winnaars.
Wüst maar dan niet ook meteen Kramer vind ik wel gek.
Maar Kramer heeft weer die absolute jarenlange dominantie gehad op het allround en de 5k, dat had Wust iets minder die is vooral fabelachtig goed geweest in pieken op de grootste momenten.quote:Op donderdag 18 december 2025 19:34 schreef Redefine het volgende:
Wat betreft de oeuvre prijs en Wüst en Kramer, vind ik het volkomen terecht dat Wüst de eerste is die het wint. Ik sla haar prestaties persoonlijk en stuk hoger aan dan die van Kramer. Vijf verschillende OS goud en dan op echt verschillende afstanden i.p.v. alleen de lange afstanden.
Waarbij Kramer uiteraard een fantastische sportman was
Kramer was wel van de jarenlange dominantie ja. Maar Wüst heeft (bijna) jaarlijks vergelijkbare prijzen gewonnen. Verschil tussen de twee is daarbij wel ook nog dat Kramer vrij vroeg in zijn carrière al een soort contract voor het leven kreeg, terwijl Wüst zowat jaarlijks moest scharrelen voor nieuwe sponsoren/een nieuwe ploeg.quote:Op donderdag 18 december 2025 19:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar Kramer heeft weer die absolute jarenlange dominantie gehad op het allround en de 5k, dat had Wust iets minder die is vooral fabelachtig goed geweest in pieken op de grootste momenten.
Ok en dat zijn Kramer en Wüst ?quote:Op donderdag 18 december 2025 22:34 schreef Redefine het volgende:
Mijn broer of schoonzus zullen vermoed ik wel een keer langsgaan bij het glazen huis aangezien het in Den Bosch is.
quote:Op donderdag 18 december 2025 22:55 schreef franklop het volgende:
[..]
Ok en dat zijn Kramer en Wüst ?
Naar mijn idee heeft Kramer de sport ook naar een hoger niveau gebracht. Wüst deed 'gewoon' mee en kon uitstekend pieken.quote:Op donderdag 18 december 2025 19:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar Kramer heeft weer die absolute jarenlange dominantie gehad op het allround en de 5k, dat had Wust iets minder die is vooral fabelachtig goed geweest in pieken op de grootste momenten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |