abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 december 2025 @ 09:47:14 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219430868
quote:
Topdrukte bij Almeers pakketpunt aan huis in aanloop naar feestdagen

In Almere Stad, aan een verder doodnormale straat in de Verzetswijk, staat een huis waar het altijd op pakjesavond lijkt. Want wie aanbelt bij de familie Haenen, staat niet zomaar in een hal, maar in het kloppende hart van een heus pakketpunt. En dat is te zien ook: dozen tot aan het plafond, grote zakken vol bestellingen, en overal stickertjes, scanners en stapeltjes die al klaar liggen voor de volgende klant.

José Verburg-Haenen, de dochter van het gezin, manoeuvreert soepel tussen de pakketjes door. "We zitten nu midden in de drukste weken van het jaar", vertelt ze. "Black Friday, Sinterklaas, kerst… Dan komen er soms wel driehonderd pakketten per dag binnen." Soms zelfs meer, tot autobanden aan toe. "Geen grap. Die zijn zó zwaar dat we de klant soms vragen of hij hem zelf even kan optillen."

Klein bedrijf met een groot hart
Het pakketpunt van de familie Haenen begon zeven jaar geleden als een handige oplossing voor hun eigen tweedehands bedrijf. Maar inmiddels is het uitgegroeid tot iets veel groters: een ontmoetingsplek, een buurtservice, en een soort kleine logistieke operatie die draait op karton, goede wil en een flinke schep geduld.
Door de hal van de familie Haenen trekt tegenwoordig heel Almere Stad: vaste klanten, buurtbewoners die even een praatje maken, en nieuwelingen die verbaasd zijn als ze de hal binnenstappen. "We werken op alfabetische volgorde", legt José uit terwijl ze langs de planken wijst. "Maar soms is het zó vol dat pakketten zelfs in de woonkamer belanden."

Een familiebedrijf waar zelfs de kleintjes meehelpen
Het pakketpunt is inmiddels een écht familieproject. José haar ouders doen het dagelijkse werk, zij springt bij wanneer ze kan, en ook haar kinderen van vijf en twee jaar lopen vrolijk tussen de dozen door. "We hebben heel veel klanten en die kennen ze allemaal", lacht José.
En dat is niet overdreven. Op drukke dagen staan er rijen van de voordeur tot aan de straat. De bel gaat soms zo vaak dat een stoel in de hal geen overbodige luxe is. Toch blijven de buren opvallend relaxed. "Ze weten het allemaal en vinden het eigenlijk wel gezellig. Alleen dat parkeren… Ja, dat blijft soms even passen en meten."

Bijna 50 uur per week
Rijk worden ze er niet van. José rekent het lachend uit: "We zijn 47 uur per week open en krijgen gemiddeld 300 pakketten per dag binnen. In drukke maanden als deze levert dat ongeveer 400 tot 600 euro per maand op."
Bijna altijd verloopt het op rolletjes, maar soms gaat er ook iets mis. Zoals die ene klant zonder identiteitsbewijs, herinnert José zich. "En toevallig stond er een agent achter hem", zegt José grinnikend. "Die vroeg meteen even of hij zijn ID wél aan hem kon laten zien. Perfecte timing."

De charme van een wijkpakketpunt
Stoppen? Nee hoor. Daar denken ze niet over. "Het contact met de mensen is het allerleukst", zegt José zonder aarzelen. "Soms hebben we een dag dat drie mensen klagen dat het pakket er nog niet is, dan denk je wel eens: waar doen we dit voor? Maar dan komt er weer iemand aan de deur die vraagt hoe het met je gaat, of even zijn verhaal kwijt wil. Dan weet je weer waarom."

https://www.omroepflevola(...)loop-naar-feestdagen
quote:
Dit verdien je met een pakketpunt aan huis

Nu de feestdagen weer voor de deur staan, worden pakketpunten weer bedolven onder stapels dozen. Volgens sommige houders van pakketpunten is het erg veel werk voor weinig geld: een dikke kerstbonus houden ze er niet aan over. Wat verdien je nu werkelijk met een pakketpunt aan huis?

Je moet niet denken dat je er rijk van wordt, vertelde de Amsterdamse Michelle gisteren aan NH. Zij geeft zo’n vijfhonderd pakjes per dag uit, maar zelfs van zulke aantallen word je niet rijk.

“Als je de financiën ziet, valt het vies tegen. Maar de leukste bonussen zijn de tekeningen en de cadeautjes die je krijgt van klanten die waarderen wat je doet.” Wat de Amsterdamse precies verdient met haar pakketpunt, wilde ze niet zeggen.

Een kwartje per pakket
De prijzen per pakket lopen sterk uiteen, schrijft de Kamer van Koophandel (KvK) op haar eigen website. Gemiddeld krijg je tussen de 15 en 40 cent per opgehaald pakket. “Ik krijg een kwartje (25 cent, red.)”, vertelt Benjamin. Hij heeft een pakketpunt aan huis in Nibbixwoud.

Met zo’n honderd euro per maand houdt hij er niet erg veel geld aan over. Maar dat is voor Benjamin ook niet belangrijk. “Ik vind het fijn dat ik nog eens wat mensen over de vloer krijg. En dat ik een praatje kan maken. Dat vind ik leuk. Heel Nibbixwoud komt bij me langs.”

Dennis en zijn partner zijn een pakketpunt begonnen, omdat ze dat eigenlijk al waren voor hun Heerhugowaardse buurt. “We namen al veel pakketjes aan voor de buren. Dus we dachten: waarom zouden we niet een echt pakketpunt worden? We werken allebei veel thuis, dus dat kan makkelijk.”

Erg hard werken vindt Dennis het niet. “We zijn tussen 15.00 uur en 21.00 uur open en krijgen tussen de vijftien of twintig mensen aan de deur per dag. Als je dat hard werken vindt, heb je denk ik nooit echt gewerkt. Maar wij werken dus ook fulltime naast dit punt.” Het is voor Dennis en zijn partner een leuke bijverdienste.

Hoewel ze er pas sinds september mee zijn begonnen, krijgt hun pakketpunt zo’n vijfhonderd pakjes per maand binnen. “Hoeveel je verdient, hangt af van hoeveel pakketten er binnen komen. Wij krijgen 25 cent per pakje, dus reken maar uit.”

https://www.streekomroepw(...)pakketpunt-aan-huis/
Bekijk deze YouTube-video

-----------------

Je zal er maar naast wonen :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 7 december 2025 @ 09:52:21 #2
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_219430889
Kan mooi in dit pakketpunt geplaatst worden:
NWS / Mega-postpakketpunt dicht na agressief gedrag klanten
  zondag 7 december 2025 @ 09:53:02 #3
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_219430892
quote:
81s.gif Op zondag 7 december 2025 09:47 schreef Starhopper het volgende:

[..]
[..]
Bekijk deze YouTube-video

-----------------

Je zal er maar naast wonen :')
Dit is meer bedrijfsmatig. Net zo kut als een gastouderopvang bij de buren. Zou eigenlijk niet moeten kunnen.
pi_219430900
Dat eerste stuk is met AI geschreven. Kan @Marsenal daar even zijn mening over geven
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_219430908
Waarom zou je in hemelsnaam voor die 25 cent per pakketje zoveel gedoe op je hals halen?

Je hele ligt vol met troep en je hebt continu tokkies aan de deur.
  zondag 7 december 2025 @ 10:03:46 #6
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219431015
Meestal lig Duitsland nogal achter met digitalisering en zo, maar van deze hebben wij er op ons minder dan 5000 inwoner dorp 2.

Ontvangen en versturen, 24/7
pi_219431023
Ze zouden zoiets moeten automatiseren. Je weet wel ergens op een openbaar terrein waarmee je met codes een kluis kan openen en binnen 10 seconde kan wegrijden.

Ohja...
  zondag 7 december 2025 @ 10:04:41 #8
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219431024
Niks mis met pakketpunten maar of dat midden in een rustig buurtje moet. Tsja. Je zal maar een directe buur zijn.
  zondag 7 december 2025 @ 10:07:38 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219431042
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 09:54 schreef Jahr00n het volgende:
Waarom zou je in hemelsnaam voor die 25 cent per pakketje zoveel gedoe op je hals halen?

Omdat het gezellig is :')
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_219431058
quote:

Omdat het zelf ook tokkies zijn en ze dat gezellig vinden waarschijnlijk.
pindazakje
  zondag 7 december 2025 @ 10:11:32 #11
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219431065
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 10:04 schreef Drass het volgende:
Ze zouden zoiets moeten automatiseren. Je weet wel ergens op een openbaar terrein waarmee je met codes een kluis kan openen en binnen 10 seconde kan wegrijden.

Ohja...
Dit dus
pi_219431066
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 10:04 schreef Drass het volgende:

Ohja...
Heb 2x iets bewust naar zo'n pakketautomaat laten sturen en 2x moest ik naar een pakketpunt rijden omdat die automaat vol zat....
pindazakje
  zondag 7 december 2025 @ 10:12:25 #13
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219431075
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 10:11 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Heb 2x iets bewust naar zo'n pakketautomaat laten sturen en 2x moest ik naar een pakketpunt rijden omdat die automaat vol zat....
Er zijn er dus niet genoeg
pi_219431257
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 10:10 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Omdat het zelf ook tokkies zijn en ze dat gezellig vinden waarschijnlijk.
Verrek, je hebt gelijk!
quote:
10s.gif Op zondag 7 december 2025 10:07 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Omdat het gezellig is :')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_219431296
quote:
Op drukke dagen staan er rijen van de voordeur tot aan de straat. De bel gaat soms zo vaak dat een stoel in de hal geen overbodige luxe is. Toch blijven de buren opvallend relaxed. "Ze weten het allemaal en vinden het eigenlijk wel gezellig. Alleen dat parkeren… Ja, dat blijft soms even passen en meten."
Wat een hel joh, ik zou zo echt niet kunnen functioneren :') En nee, ik snap ook niet dat dit maar mag. Voor van alles en nog wat aan bedrijfsmatige activiteiten heb je allerlei vergunningen en regeltjes, maar open een pakketpunt in een rijtjeshuis met een toeloop en verkeersdruk alsof het een drukke winkel is, en dat kan gewoon?
pi_219431317
quote:
"We zijn 47 uur per week open en krijgen gemiddeld 300 pakketten per dag binnen. In drukke maanden als deze levert dat ongeveer 400 tot 600 euro per maand op."
Je huis een puinhoop en amper privacy meer voor een paar honderd euro per maand :')
  zondag 7 december 2025 @ 10:38:09 #17
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219431325
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 10:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Verrek, je hebt gelijk!
[..]

Maar hoe moet Benjamin anders een praatje maken met iemand :D

“Ik vind het fijn dat ik nog eens wat mensen over de vloer krijg. En dat ik een praatje kan maken. Dat vind ik leuk. Heel Nibbixwoud komt bij me langs.”
:P
pi_219431377
quote:

Dit!
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_219431405
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 10:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Meestal lig Duitsland nogal achter met digitalisering en zo, maar van deze hebben wij er op ons minder dan 5000 inwoner dorp 2.

[ afbeelding ]

Marrokaanse Adventkalenders _O_
-nee-
pi_219432017
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 10:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Wat een hel joh, ik zou zo echt niet kunnen functioneren :') En nee, ik snap ook niet dat dit maar mag. Voor van alles en nog wat aan bedrijfsmatige activiteiten heb je allerlei vergunningen en regeltjes, maar open een pakketpunt in een rijtjeshuis met een toeloop en verkeersdruk alsof het een drukke winkel is, en dat kan gewoon?
Bij een maat van mij heeft iemand in de straat zo'n pakketpunt geopend en daar kan je amper nog parkeren als je pech hebt _O- en mensen parkeren ook gewoon dubbel met de knipperlichten aan. Wat een hel.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_219432181
Een kwartje per pakket....goeie genade zeg. _O-
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219432284
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 10:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[ afbeelding ]

Dat hebben wij ook.

Bij mij staat er 1 van DHL en postNL. PostNL is wel alleen ontvangen dacht ik
  zondag 7 december 2025 @ 12:59:28 #23
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219432438
Hopelijk vallen hun klanten een beetje mee.
pi_219436261
Voor 500 euro per maand nooit meer rustig thuis kunnen zitten met constant mensen aan je deur en je halve huis vol met troep. Hoe is dat een goede deal? Verder:

quote:
Een familiebedrijf waar zelfs de kleintjes meehelpen
Het pakketpunt is inmiddels een écht familieproject. José haar ouders doen het dagelijkse werk, zij springt bij wanneer ze kan, en ook haar kinderen van vijf en twee jaar lopen vrolijk tussen de dozen door.
En dan straks natuurlijk wel raar opkijken als er eens zo'n autoband op je peuter belandt. Een omgeving waar gewerkt wordt met grote en/of zware pakketten lijk mij geen goede omgeving voor kleine kinderen om in rond te lopen, en ze hieraan laten meewerken is sowieso verboden.

quote:
Zoals die ene klant zonder identiteitsbewijs, herinnert José zich. "En toevallig stond er een agent achter hem", zegt José grinnikend. "Die vroeg meteen even of hij zijn ID wél aan hem kon laten zien. Perfecte timing."
Wat is dat nou voor raar verhaal? Dat is geen geldige grond om je ID aan een agent te moeten laten zien. Dat mag alleen als dit redelijkerwijs nodig is voor de uitvoering van zijn taak, bijvoorbeeld bij onrust of gewelddadige situaties. Zo'n vordering is niet legitiem als je toevallig je ID vergeten bent mee te nemen naar een pakketpunt.
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
  zondag 7 december 2025 @ 17:10:17 #25
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_219436330
quote:
"We zijn 47 uur per week open en krijgen gemiddeld 300 pakketten per dag binnen. In drukke maanden als deze levert dat ongeveer 400 tot 600 euro per maand op."
Dit klinkt niet alsof het in het bestemmingsplan past.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')