abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 december 2025 @ 10:56:27 #1
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219423055
Koning, politici en tientallen BN'ers roepen op: bescherm vrouwen
https://www.msn.com/nl-nl(...)4dd31840da57a3&ei=20

quote:
DEN HAAG (ANP) - Tientallen bekende Nederlandse mannen, onder wie koning Willem-Alexander, zijn zich het afgelopen jaar bewuster geworden van het gevoel van onveiligheid dat veel vrouwen in Nederland ervaren. Het AD komt zaterdag met een publicatie waarin meer dan vijftig mannen zich uitspreken over de veiligheid van vrouwen.

Onder de mannen bevinden zich artiesten als René Froger en Jeroen van der Boom, presentatoren als Wilfred Genee en Jeroen Pauw en acteurs als Peter Heerschop en Pierre Bokma. Ook politici als Rob Jetten, Jesse Klaver en Henri Bontenbal doen mee aan de oproep.

De koning sprak afgelopen week in Suriname tijdens het persgesprek over dit onderwerp. Hij zei dat het "verschrikkelijk is dat vrouwen niet veilig over straat kunnen. Ook wij maken ons zorgen en bespreken met onze dochters dat ze op moeten letten. We moeten als samenleving echt zeggen: dit kan niet. We moeten anders met elkaar omgaan."

Actief meewerken

Programmamaker Tim Hofman heeft zich de afgelopen jaren beter gerealiseerd dat niet alleen "luisteren naar vrouwen een goed idee is, maar ook dat je daar actief mee aan het werk kan: vraag eens naar grenzen en wensen. Het komt de veiligheid van vrouwen vaak ten goede en is een kleine moeite."
Televisiepresentator Henny Huisman groet elke vrouw die hij in het donker tegenkomt, vertelt hij. Hij doet dat "overdreven luid - 'hallo, goedenavond!' - om haar gerust te stellen. In de hoop dat ze dan denkt: gelukkig, het is Henny Huisman maar, die doet me geen kwaad." Volgens acteur Pierre Bokma zijn "mannen niet snel als het gaat om gedragsaanpassing. Daarom: onbehoorlijk en onfatsoenlijk gedrag voorkom je als je vroeg met onderwijs daarover begint."
Hebben zulke mensen geen manager of een vrouw die tegen ze zegt "Dit beter maar niet doen joh. Je maakt jezelf straalbelachelijk"
pi_219423072
Als Henny Huisman 's nachts HALLO, GOEDENAVOND naar me zou schreeuwen zou ik me zeer onveilig voelen.
pi_219423080
Meer blauw op straat
  zaterdag 6 december 2025 @ 11:01:36 #4
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_219423085
Heej psstttt mevrouw, heb je toevallig bescherming nodig?
Want het wetboek ken ik ook
pi_219423109
Vooral een blanke mannenprobleem, toch Lisa?
...
....
*stilte*
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 6 december 2025 @ 11:08:16 #6
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_219423121
Ben een lelijke incel dus is niet mijn probleem sorry maar succes ermee verder.
  zaterdag 6 december 2025 @ 11:08:26 #7
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219423123
En dan gaan we naar het AD en wat lezen we daar:
https://www.ad.nl/binnenl(...)ge-cultuur~a81eef9d/

Vier maanden geleden werd Lisa vermoord, is er al iets veranderd? ‘Het gaat om een heel hardnekkige cultuur’

Dit is de reportage.
https://www.ad.nl/redacti(...)ueel-geweld/?source=

En hier de reacties van de bn'ers
https://www.ad.nl/redactie/2025/mannen-in-2025/

Hilarisch, een ander woord heb ik er niet voor _O-
Waar ik wel enorm moeite mee heb, maar ik ga er vanuit dat de nabestaanden van Lisa hiermee akkoord zijn, is het gebruiken van de verschrikkelijke moord op Lisa voor de kermisact van deze bn'ers en overheid
pi_219423135
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 11:08 schreef the-eye het volgende:

Vier maanden geleden werd Lisa vermoord, is er al iets veranderd? ‘Het gaat om een heel hardnekkige cultuur’

Dit is de reportage.

Geestelijk zieke asielzoeker komt naar NL
Vermoord een nietsvermoedend meisje.
*looking at you blanke mannen*

W.T.F.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219423150
Televisiepresentator Henny Huisman groet elke vrouw die hij in het donker tegenkomt, vertelt hij. Hij doet dat "overdreven luid - 'hallo, goedenavond!' - om haar gerust te stellen. In de hoop dat ze dan denkt: gelukkig, het is Henny Huisman maar, die doet me geen kwaad."

Daar hebben we Henny ook weer. Dezelfde Henny die opgelucht is dat Marco vrijspraak heeft gekregen wetende wat voor vunzige dingen hij bij een 15 jarig meisje heeft gedaan (wat ook is toegegeven) loopt nu te blaten over veiligheid van vrouwen op straat. Alsjeblieft zeg, om te kotsen.
  Miss 200.000.000! zaterdag 6 december 2025 @ 11:18:00 #10
367000 roos94
pi_219423163
Wat fijn deze actie

Hierdoor durf ik wel weer snachts in mijn eentje door het Zuiderpark in Rotterdam te lopen.

Hartelijk dank heren!
pi_219423174
Ik ben altijd respectvol naar vrouwen en zo heb ik ook mijn zonen opgevoed.
Aldus Froger.

https://www.ditjesendatje(...)rbod-met-ex-vriendin

'Zoons van René Froger betrokken bij vechtpartijtjes'

:') :R
You wanna be this Queen B, but you can't be
That's why you're mad at me
  zaterdag 6 december 2025 @ 11:25:03 #12
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219423209
Nou hier zijn we wel even zoet mee want de reacties zijn echt hilarisch
Neem de ervaring van deze koene ridder:

quote:
Toen ik met mijn gezin in Mexico op vakantie was en er in de trein een man zijn vrouw begon te slaan, keek de hele coupé weg, maar mijn vrouw stapte op hem af en sprak hem aan. Het slaan stopte. Dat vond ik zo sterk. Ik weet nu: wees niet bang, maar waakzaam en handel als het nodig is.

Joris Linssen
presentator, zanger, acteur
Dus je laat je vrouw, in een vreemd land, op een agressieve kerel afstappen en zodoende weet je nu dat je niet bang hoeft te zijn 8)7
  zaterdag 6 december 2025 @ 11:26:39 #13
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219423218
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 december 2025 11:20 schreef Kim-Holland het volgende:
Ik ben altijd respectvol naar vrouwen en zo heb ik ook mijn zonen opgevoed.
Aldus Froger.

https://www.ditjesendatje(...)rbod-met-ex-vriendin

'Zoons van René Froger betrokken bij vechtpartijtjes'

:') :R
Ik zag hem gisteren op tv voorbij komen. Ze hadden het erover of hij Marco al gebeld had
pi_219423222
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 11:25 schreef the-eye het volgende:
Nou hier zijn we wel even zoet mee want de reacties zijn echt hilarisch
Neem de ervaring van deze koene ridder:
[..]
Dus je laat je vrouw, in een vreemd land, op een agressieve kerel afstappen en zodoende weet je nu dat je niet bang hoeft te zijn 8)7
:D

Gaat dit om de veiligheid van vrouwen of gaat dit om zelf verheerlijking. Wat een armoe allemaal :')
  zaterdag 6 december 2025 @ 11:29:45 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219423238
Wat een dappere uitspraak!❤
The End Times are wild
  zaterdag 6 december 2025 @ 11:37:02 #16
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219423288
quote:
Heb je het tv-spotje 'Man, zeg er wat van!' gezien? Vrienden zitten in de kroeg, een van hen maakt een dubbelzinnige opmerking over de borsten van de serveerster. Ik sprak de voice-over in, waarbij ik mannen aanspoor om elkaar aan te spreken op seksistische opmerkingen. In het echte leven doe ik dat ook, maar dan feller.

Maxim Hartman
Maxim Hartman
tv-maker
Maxim over de borsten van Dione Stax

Bekijk deze YouTube-video
pi_219423306
Denk dat ze beschermvrouwe bedoelen.
pi_219423328
quote:
Wilfred Genee
Die brandt elke avond met Johan een kaarsje tegen femicide :Y
pi_219423344
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 11:08 schreef the-eye het volgende:

Dit is de reportage.

Waar ik wel enorm moeite mee heb, maar ik ga er vanuit dat de nabestaanden van Lisa hiermee akkoord zijn, is het gebruiken van de verschrikkelijke moord op Lisa voor de kermisact van deze bn'ers en overheid
Dit viel mij ook op inderdaad. Ze proberen het te gooien op een ‘toxische mannencultuur’ in Nederland. Het is echter helemaal niet duidelijk wat dat te maken heeft met de moord op Lisa. De moordenaar, Chris Jude, was pas net een paar maanden in Nederland. Daarin heeft hij gemoord en verkracht. Dat is duidelijk een cultuur die hij meeneemt. De casus Lisa is dus heel duidelijk een immigratieprobleem, en geen probleem van de heersende mores in Nederland.

We kunnen er om lachen, maar dat professionele journalisten dit met droge ogen opschrijven zegt alles over de staat van de journalistiek in Nederland. Veel Nederlandse journalisten zijn helemaal niet bezig met het brengen van het nieuws maar slechts met het manipuleren van het publiek.
pi_219423578
quote:
Als ik een vrouw alleen in het donker tegenkom, begroet ik haar overdreven luid - 'hallo, goedenavond!' - om haar gerust te stellen. In de hoop dat ze dan denkt: gelukkig, het is Henny Huisman maar, die doet me geen kwaad.
_O- _O- _O- _O-
-nee-
pi_219423629
Ik leer mijn kinderen ook dat als ze na het stappen naar huis gaan ze alle meisjes thuisbrengen en als ze een meisje op de fiets tegenkomen die alleen is dat ze dan haar ervan proberen te overtuigen dat ze Hennie Huisman zijn.
-nee-
  zaterdag 6 december 2025 @ 12:05:57 #22
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219423677
Ik vind de reactie van Jeroen van der Boom van een ander kaliber. Die heeft blijkbaar z'n zoons geinstrueerd dat ze niemand alleen naar huis moeten laten gaan na het stappen
Dat is gewoon goede raad van een vader

Respect
pi_219423704
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2025 12:02 schreef Marsenal het volgende:
Ik leer mijn kinderen ook dat als ze na het stappen naar huis gaan ze alle meisjes thuisbrengen en als ze een meisje op de fiets tegenkomen die alleen is dat ze dan haar ervan proberen te overtuigen dat ze Hennie Huisman zijn.
Dat overdreven luid ook 'hallo' roepen. Ik zou me daar de pleuris van schrikken. Wat een idioot 8)7

Beter gaat (en blijft) hij naar zijn paardenstal. Snuitje heeft vast wel weer voer en drinken nodig.
pi_219424192
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 11:18 schreef roos94 het volgende:
Wat fijn deze actie

Hierdoor durf ik wel weer snachts in mijn eentje door het Zuiderpark in Rotterdam te lopen.

Hartelijk dank heren!
Jij hoeft echt niet bang te zijn hoor.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_219424225
Vrouwen moeten elkaar ook beschermen. Als er een één of ander bekend figuur in het nieuws komt, hetzij Bart de Pauw Marco Borsato of Ali B, zijn er opvallend veel vrouwen die de kant van de verdachte kiezen inclusief happydepeppie Tiktoks wanneer degene is vrijgesproken. Vrouwelijke aanklaagsters worden vooraf al door andere vrouwen (en opvallend veel ook) met de grond gelijk gemaakt en mannen lezen dit ook.

Ik vraag me af welk signaal dit af kan geven bij mannen.
  zaterdag 6 december 2025 @ 12:53:06 #26
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219424235
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2025 12:47 schreef halfway het volgende:

[..]
Je vergeet te vragen of ze nog grenzen of wensen heeft. Dat helpt volgens Tim Hofman. Tim Hofman die het heel normaal vond om naar iemand toe te lopen en z'n tong in een mond te steken

Wat hij eigenlijk altijd deed is; We gingen een beetje dansen dan ging hij voor iemand staan en dan zei hij altijd
"Ik ga je nu zoen"
en dan deden alle meisjes"
"Huh wat? wat?
en dan deed hij dat en zo regelde hij altijd, altijd chicks

8:12

Anna Nooshin
"Ik denk dat meisjes dit heel aantrekkelijk vinden"

[ Bericht 5% gewijzigd door the-eye op 06-12-2025 13:02:54 ]
pi_219424357
Dit kan niet. We moeten echt anders met elkaar om gaan.

Zo, klaar. Probleem opgelost blijkbaar. Graag gedaan.
  Miss 200.000.000! zaterdag 6 december 2025 @ 13:05:56 #28
367000 roos94
pi_219424374
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2025 12:47 schreef halfway het volgende:

[..]
Ze mishandelen en verkrachten ook lelijke zwijnen.
  zaterdag 6 december 2025 @ 13:06:50 #29
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219424382
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 12:53 schreef the-eye het volgende:

[..]
Je vergeet te vragen of ze nog grenzen of wensen heeft. Dat helpt volgens Tim Hofman. Tim Hofman die het heel normaal vond om naar iemand toe te lopen en z'n tong in een mond te steken

Wat hij eigenlijk altijd deed is; We gingen een beetje dansen dan ging hij voor iemand staan en dan zei hij altijd
"Ik ga je nu zoen"
en dan deden alle meisjes"
"Huh wat? wat?
en dan deed hij dat en zo regelde hij altijd, altijd chicks

8:12

Anna Nooshin
"Ik denk dat meisjes dit heel aantrekkelijk vinden"

"En dit is echt hoe het moet bij vrouwen"
Zegt die dame bij hem op de bank ook nog. _O-
pi_219424388
dubbel

[ Bericht 99% gewijzigd door VEM2012 op 06-12-2025 13:21:09 ]
  zaterdag 6 december 2025 @ 13:10:20 #31
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219424401
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 13:06 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Ten tijde van de Voice ellende heb ik dit ook hier op FOK! geplaatst We zouden voor de gein eens moeten kijken naar de reactie die daar op kwamen. Er werd gedaan of ik de daden van Ali of Rietbergen aan het downplayen was
pi_219424427
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 11:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]

W.T.F.
De zieligheidsindustrie… daarom mag niets benoemd worden. En verandert er dus nooit wat wezenlijks.
pi_219424432
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 11:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]

W.T.F.
AD heeft wel gelijk, tis een hardnekkige achtergestelde cultuur die we op grote schaal blijven importeren. Dat laatste stukje "vergeten" ze even te vermelden.
  zaterdag 6 december 2025 @ 13:18:34 #34
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_219424443
quote:
De koning sprak afgelopen week in Suriname tijdens het persgesprek over dit onderwerp. Hij zei dat het "verschrikkelijk is dat vrouwen niet veilig over straat kunnen. Ook wij maken ons zorgen en bespreken met onze dochters dat ze op moeten letten. We moeten als samenleving echt zeggen: dit kan niet. We moeten anders met elkaar omgaan."
Wat zijn ze toch lekker gewoon gebleven, zelfs Willie maakt zich zorgen ondanks alle beveiliging.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zaterdag 6 december 2025 @ 13:21:02 #35
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219424456
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 december 2025 13:18 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Wat zijn ze toch lekker gewoon gebleven, zelfs Willie maakt zich zorgen ondanks alle beveiliging.
Hij heeft natuurlijk meegemaakt dat Amalia bedreigd werd maar ik denk dat de actie "moeders voed uw zonen op" gezorgd heeft dat dat voorbij is
pi_219424467
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 13:06 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Maar die lul heeft een stamp of approval.

Feitelijk is dit gewoon Tim zijn versie van pussy grabbing. Maar ja, dat is Trump.
pi_219424606
Zolang niemand me goed kan uitleggen wat cafépraat over de dikke memmen van de serveerster nou met de moord op Lisa te maken heeft zie ik dit niet als mijn probleem.
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_219424695
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 13:42 schreef Fleischmeister het volgende:
Zolang niemand me goed kan uitleggen wat cafépraat over de dikke memmen van de serveerster nou met de moord op Lisa te maken heeft zie ik dit niet als mijn probleem.
Daar wordt blijkbaar het zaadje geplant voor de uiteindelijke clusterfuck van een brute moord.
-nee-
  zaterdag 6 december 2025 @ 14:02:18 #39
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219424711
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2025 12:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vrouwen moeten elkaar ook beschermen. Als er een één of ander bekend figuur in het nieuws komt, hetzij Bart de Pauw Marco Borsato of Ali B, zijn er opvallend veel vrouwen die de kant van de verdachte kiezen inclusief happydepeppie Tiktoks wanneer degene is vrijgesproken. Vrouwelijke aanklaagsters worden vooraf al door andere vrouwen (en opvallend veel ook) met de grond gelijk gemaakt en mannen lezen dit ook.

Klopt, eens. Het zijn de types die dol zijn op roddels en drama die zich helemaal tegen vrouwen keren die zoiets overkomt.
Wie dit leest is een lezer van dit
  Moderator zaterdag 6 december 2025 @ 14:09:00 #40
441859 crew  Lenny77
pi_219424745
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2025 12:51 schreef Sunshine1982 het volgende:

Ik denk niet dat de doorsnee man hier iets van mee krijgt
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zaterdag 6 december 2025 @ 14:10:30 #41
438527 MissButterflyy
pi_219424752
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2025 14:09 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat de doorsnee man hier iets van mee krijgt
Want hun vrouwelijke partner zou dat niet bespreken met ze?
Nadat ze het eerst met een aantal vriendinnen heeft besproken? Dan wordt dat ook wel aan de man door gegeven als ze het er toevallig over hebben.
  Moderator zaterdag 6 december 2025 @ 14:11:26 #42
441859 crew  Lenny77
pi_219424758
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 13:42 schreef Fleischmeister het volgende:
Ik denk dat het wat ontmenselijkt.
Het maakt die vrouw enkel iets met borsten.
En dan verlagen de grenzen.
  Moderator zaterdag 6 december 2025 @ 14:12:47 #43
441859 crew  Lenny77
pi_219424764
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2025 14:10 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Want hun vrouwelijke partner zou dat niet bespreken met ze?
Nadat ze het eerst met een aantal vriendinnen heeft besproken? Dan wordt dat ook wel aan de man door gegeven als ze het er toevallig over hebben.
Ik denk dat jij de mannen overschat :D

Het interesseert hun geen ene reet wat op TikTok gezegd wordt. Of wat de één of andere vrouw over zo een pervert zegt.
  zaterdag 6 december 2025 @ 14:14:13 #44
438527 MissButterflyy
pi_219424770
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2025 14:12 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Het interesseert hun geen ene reet wat op TikTok gezegd wordt. Of wat de één of andere vrouw over zo een pervert zegt.
Ik heb het niet over TikTok of zomaar een vrouw.
Of ga je ervan uit dat ze toch niet naar hun partner luisteren?
  zaterdag 6 december 2025 @ 14:14:55 #45
338319 ZarB
Piña colada
pi_219424775
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2025 14:11 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik denk dat het wat ontmenselijkt.
Het maakt die vrouw enkel iets met borsten.
En dan verlagen de grenzen.
In een cultuur waar vrouwen sowieso minderwaardig zijn denk ik niet dat deze opmerking de grens nognwat verlaagd.

We hebben een beestenprobleem uit vrouwenhatende culturen die geen fuck te zoeken hebben in NL maar waar helemaal geen zicht op is of consequentie aan is verbonden. Geen mannenprobleem. Die bn-ers moeten zich schamen. Allemaal lekker deugen omdat je niks mag zeggen over de kont van je collega Marit, want dat is precies hetzelfde als afgeslacht worden door een illegaal monster. Goed zo mannen, zet hem op. :r
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_219424777
Bescherm dweilende vrouwen maar draai vooral niet de open kraan dicht. :P
  Moderator zaterdag 6 december 2025 @ 14:15:29 #47
441859 crew  Lenny77
pi_219424779
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2025 14:14 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik heb het niet over TikTok of zomaar een vrouw.
Of ga je ervan uit dat ze toch niet naar hun partner luisteren?
Ik ging in op het stukje van Sunshine :@
  Moderator zaterdag 6 december 2025 @ 14:16:19 #48
441859 crew  Lenny77
pi_219424784
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 14:14 schreef ZarB het volgende:

[..]
In een cultuur waar vrouwen sowieso minderwaardig zijn denk ik niet dat deze opmerking de grens nognwat verlaagd.

We hebben een beestenprobleem uit vrouwenhatende culturen die geen fuck te zoeken hebben in NL maar waar helemaal geen zicht op is of consequentie aan is verbonden. Geen mannenprobleem. Die bn-ers moeten zich schamen. Allemaal lekker deugen omdat je niks mag zeggen over de kont van je collega Marit, want dat is precies hetzelfde als afgeslacht worden door een illegaal monster. Goed zo mannen, zet hem op. :r
Eens
pi_219424789
In ieder geval weten we sinds deze week wat voor mannen pas echt een gevaar zijn voor vrouwen. Dat zijn de controleurs van de HTM.
pi_219424853
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2025 14:12 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Het interesseert hun geen ene reet wat op TikTok gezegd wordt.
Of wat de één of andere vrouw over zo een pervert zegt.
Dat zou trouwens voor iedereen moeten gelden (los van geslacht).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')