Bij iemand genaamd Youssef in de auto stappen is inderdaad hopeloos naïef.quote:Op dinsdag 9 december 2025 15:33 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Stukje gebrekkige opvoeding.
quote:Op dinsdag 9 december 2025 16:06 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Bij iemand genaamd Youssef in de auto stappen is inderdaad hopeloos naïef.
Makkelijk gezegd.quote:Op dinsdag 9 december 2025 16:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Zover zou ik niet willen gaan. Maar als NL meisje bij een random Marokkaan instappen die je niet kent is wel vragen om gezeik. Nu is dit een extreem scenario maar aanranding of iets van die strekking had natuurlijk ook tot de mogelijkheden behoord. Het is niet dat dat soort types bekend staan om hun grote mate van verantwoordelijkheidsgevoel . Al helemaal niet jegens vrouwen, laat staan Nederlandse vrouwen. Daar mag je je dochter best van te voren voor waarschuwen als vader.
Een andere optie is er altijd, het heet taxi. Lijkt me een veel betere optie dan instappen bij iemand die je niet eens kent.quote:Op dinsdag 9 december 2025 16:33 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Makkelijk gezegd.
Ik heb niet alles tot in detail gevolgd. Maar misschien zouden ze met iemand meerijden, die uiteindelijk teveel gedronken had en bood iemand anders aan om ze thuis of elders te brengen. En was er ook geen andere optie.
Gebeurt op zoveel feestjes dat mensen met vrienden van vrienden meerijden.
Konden ze op zijn voorhoofd lezen dat hij tot van alles toe in staat was?
Er zijn altijd andere (lees betere) opties dan bij een Marokkaan instappen die je totaal niet kent. En als je vervolgens merkt dat hij als een debiel loopt te racen (of whatever zijn opvallende rijgedrag ook precies moge zijn geweest) zijn er vast ook nog wel mogelijkheden om ergens uit te stappen voor het helemaal mis gaat.quote:Op dinsdag 9 december 2025 16:33 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Makkelijk gezegd.
Ik heb niet alles tot in detail gevolgd. Maar misschien zouden ze met iemand meerijden, die uiteindelijk teveel gedronken had en bood iemand anders aan om ze thuis of elders te brengen. En was er ook geen andere optie.
Gebeurt op zoveel feestjes dat mensen met vrienden van vrienden meerijden.
Konden ze op zijn voorhoofd lezen dat hij tot van alles toe in staat was?
Als je een taxi neemt, dan stap je ook in bij iemand die je niet eens kent. Nu mag je van een taxichauffeur natuurlijk wel bepaald professioneel gedrag verwachten. Maar dat mag je in principe ook verwachten van een BOA van de Afdeling Service & Veiligheid van de HTM.quote:Op dinsdag 9 december 2025 16:49 schreef Hathor het volgende:
Een andere optie is er altijd, het heet taxi. Lijkt me een veel betere optie dan instappen bij iemand die je niet eens kent.
Nee helaas, zo werkt het niet.quote:Op dinsdag 9 december 2025 17:11 schreef Elan het volgende:
Er zijn altijd andere (lees betere) opties dan bij een Marokkaan instappen die je totaal niet kent. En als je vervolgens merkt dat hij als een debiel loopt te racen (of whatever zijn opvallende rijgedrag ook precies moge zijn geweest) zijn er vast ook nog wel mogelijkheden om ergens uit te stappen voor het helemaal mis gaat.
Ja als iemand plankgas als een idioot rijdt krijg je hem vast aan het stoppen om ook nog uit te stappen.quote:Op dinsdag 9 december 2025 17:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Er zijn altijd andere (lees betere) opties dan bij een Marokkaan instappen die je totaal niet kent. En als je vervolgens merkt dat hij als een debiel loopt te racen (of whatever zijn opvallende rijgedrag ook precies moge zijn geweest) zijn er vast ook nog wel mogelijkheden om ergens uit te stappen voor het helemaal mis gaat.
Nog voor de achtervolging was het misschien een optie geweestquote:Op dinsdag 9 december 2025 17:14 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja als iemand plankgas als een idioot rijdt krijg je hem vast aan het stoppen om ook nog uit te stappen.
Heerlijk realistisch.
Als het dan al merkbaar geweest was.quote:Op dinsdag 9 december 2025 17:18 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Nog voor de achtervolging was het misschien een optie geweest
Als passagier kun je maar een paar dingen doen. Ik denk daarbij aan:quote:Op dinsdag 9 december 2025 17:32 schreef Tengano het volgende:
Ik zit me trouwens af te vragen als je zelf als 'passagier' in zo'n situatie zit en iemand gaat er keihard vandoor en wil voor jou dus niet stoppen, hoe zou je hem dan nog tegen kunnen houden op de een of andere manier? Hoe kun je jezelf dan nog redden? Zijn daar nog mogelijkheden voor eigenlijk die een iets andere uitkomst hadden gehad.
Het lijkt me echt doodeng! voor die meiden geweest die laatste minuten.
In alle gevallen een heel slecht ideequote:Op dinsdag 9 december 2025 18:40 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Als passagier kun je maar een paar dingen doen. Ik denk daarbij aan:
- aan de handrem trekken
- het contact uitdraaien
- de versnellingspook in een lage versnelling zetten of desnoods in de R van racen.
Er zullen ongetwijfeld nadelen en risico's aan zitten.quote:Op dinsdag 9 december 2025 18:45 schreef Watmoetjenou het volgende:
In alle gevallen een heel slecht idee
Bij aan de handrem trekken komt de auto in een slip, en beland je waarschijnlijk ook tegen een boom. Of je moet het heel geleidelijk doen, maar dat zal die vent dan wel tegenhouden.quote:Op dinsdag 9 december 2025 18:47 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Er zullen ongetwijfeld nadelen en risico's aan zitten.
Maar wat moet je als het alternatief is om de bestuurder door te laten racen?
Ik had nog een vierde mogelijkheid om in te grijpen kunnen toevoegen, namelijk een ruk aan het stuur geven, maar dat lijkt me toch wel het allerslechtste wat je in zo'n geval kunt doen.
Contact uitzetten is vrij riskant omdat ie dan in het stuurslot schiet.quote:Op dinsdag 9 december 2025 18:40 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Als passagier kun je maar een paar dingen doen. Ik denk daarbij aan:
- aan de handrem trekken
- het contact uitdraaien
- de versnellingspook in een lage versnelling zetten of desnoods in de R van racen.
Klopt, heb ik zelf een keer gehadquote:Op dinsdag 9 december 2025 18:53 schreef Accordtje het volgende:
Contact uitzetten is vrij riskant omdat ie dan in het stuurslot schiet.
Handrem kan een optie zijn als het een elektronische is. Die zit op alle vier de wielen, waardoor de auto geleidelijk afremt. Als het een ouderwetse handrem is zit ie alleen op de achterwielen. Dat maakt het vrij riskant.
Maar dan is wel de motor uit en remt de auto af op de motor.quote:Op dinsdag 9 december 2025 18:59 schreef Tengano het volgende:
In het stuurslot schieten betekent dat het stuur blokkeert bij een wending naar links of naar rechts; daarna krijg je hem niet meer terug en ben je fucked met honderd zoveel kilometer per uur.
Misschien zou je een kansje maken, maar met de ervaring die ik toen gehad heb zou ik dat niet durvenquote:Op dinsdag 9 december 2025 19:06 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Maar dan is wel de motor uit en remt de auto af op de motor.
Door vervolgens de versnellingspook in een lagere versnelling te zetten, kun je hem nog verder op de motor afremmen.
Oh gadver...quote:Op maandag 8 december 2025 12:50 schreef alternatif het volgende:
Femke is door de politie met gevaar voor eigenleven uit het brandende voertuig gehaald. De politie heeft hierna nog de rest geprobeerd te redden waarbij de agent zelf brandwonden opgelopen heeft
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |