abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219407245
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 23:42 schreef Kwaliteit het volgende:
Jezus... Ik heb daar familie liggen. Nu wil ik ook wel weten of de families in kwestie, uiteindelijk zijn ingelicht.
Ik zou in het ergste geval aangifte doen van grafschennis. Collectief met de andere nabestaanden als het kan.
Zonder pardon en uitstel.
En als de gemeente "in gesprek wil gaan" kunnen ze dat met de rechter.
pi_219407341
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 13:11 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Ik zou in het ergste geval aangifte doen van grafschennis.
Ik denk dat het daarvoor te laat is. Op grafschennis staat ten hoogste een jaar gevangenisstraf. Daarmee komt de verjaringstermijn op zes jaar.
pi_219407361
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 00:35 schreef Red_85 het volgende:
Raar verhaal dit.
quote:
5s.gif Op donderdag 4 december 2025 10:13 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Hoe dichterbij Dordt, hoe minder snel rottend het wordt.
  donderdag 4 december 2025 @ 13:48:23 #29
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219407477
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 13:02 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Behalve dat het behoorlijk onfatsoenlijk is om die experimenten uit te voeren zonder de nabestaanden eerst om toestemming te vragen, hadden ze ook een alternatief waarbij ze dat probleem niet hadden.

Er zijn mensen die er tijdens hun leven voor kiezen dat hun lichaam na hun dood niet begraven of gecremeerd wordt, maar ter beschikking wordt gesteld aan de wetenschap. Tegenwoordig kiezen er zoveel mensen voor dat het aanbod inmiddels groter is dan de vraag. Die lichamen hadden dan gebruikt kunnen worden voor onderzoek naar het ontbindingsproces.
Ze hadden ook een dode muis of rat voor hun experiment kunnen gebruiken ipv iemand z'n moeder, broer of zus
pi_219407491
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 13:25 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
[..]
[ afbeelding ]
Dick Maas, kom er maar in.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 4 december 2025 @ 14:34:13 #31
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_219407698
Dit interesseert me helemaal niets.
Voor mij part maken ze er allerlei Frankenstein monsters van.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_219408645
Frankenstein praktijken
pi_219408689
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 13:02 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Behalve dat het behoorlijk onfatsoenlijk is om die experimenten uit te voeren zonder de nabestaanden eerst om toestemming te vragen, hadden ze ook een alternatief waarbij ze dat probleem niet hadden.

Er zijn mensen die er tijdens hun leven voor kiezen dat hun lichaam na hun dood niet begraven of gecremeerd wordt, maar ter beschikking wordt gesteld aan de wetenschap. Tegenwoordig kiezen er zoveel mensen voor dat het aanbod inmiddels groter is dan de vraag. Die lichamen hadden dan gebruikt kunnen worden voor onderzoek naar het ontbindingsproces.
Eens. Bovendien zouden ze ook een kadaver van een varken of weet ik wat kunnen gebruiken, voor hun experimenten.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 4 december 2025 @ 17:13:44 #34
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_219408704
Daarom blijf ik lekker hier op zolder liggen straks. Mij vinden ze de eerste 10-15 jaar niet.
pi_219409419
quote:
Er zijn mensen die er tijdens hun leven voor kiezen dat hun lichaam na hun dood niet begraven of gecremeerd wordt, maar ter beschikking wordt gesteld aan de wetenschap.
Vaak wordt je dan gewoon snij materiaal voor geneeskunde studenten of ander onzinnig onderzoek. Mensen denken dat het heel wat is om je lichaam ter beschikking te stellen voor de wetenschap, maar dat is bullshit. Lijken zijn schaars hoor. Dat aanbod is helemaal niet zo groot.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Spellchecker donderdag 4 december 2025 @ 19:34:54 #36
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_219410081
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 18:42 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Vaak wordt je dan gewoon snij materiaal voor geneeskunde studenten of ander onzinnig onderzoek. Mensen denken dat het heel wat is om je lichaam ter beschikking te stellen voor de wetenschap, maar dat is bullshit. Lijken zijn schaars hoor. Dat aanbod is helemaal niet zo groot.
Niks mis mee; die mensen moeten ergens op kunnen oefenen he.
pi_219410162
quote:
Vaak wordt je dan gewoon snij materiaal voor geneeskunde studenten of ander onzinnig onderzoek. Mensen denken dat het heel wat is om je lichaam ter beschikking te stellen voor de wetenschap, maar dat is bullshit.
De meeste lichamen die ter beschikking gesteld worden aan de wetenschap, worden inderdaad snijmateriaal voor studenten geneeskunde. Het hele gebeuren wordt ook geregeld door de afdelingen anatomie van de medische faculteiten. En om zoveel mogelijk te voorkomen dat een student geneeskunde bij de praktijkles anatomie toevallig in het lichaam van zijn overleden opa of oma moet snijden, is er een internationaal uitwisselingssysteem van universiteiten die onderling lichamen uitwisselen.

Ik zou dit overigens absoluut niet onzinnig noemen. Anatomie is niet voor niets een verplicht onderdeel van de opleiding geneeskunde. Onze toekomstige artsen moeten wel inzicht hebben hoe het menselijk lichaam in elkaar zit en functioneert.
quote:
Lijken zijn schaars hoor. Dat aanbod is helemaal niet zo groot.
Dat was vroeger zo, maar inmiddels is het aanbod van mensen die hun lichaam aan de wetenschap doneren behoorlijk gegroeid. Het is geen taboe meer, mensen hechten minder waarde dan vroeger aan een traditionele uitvaart en bovenal bespaart het de kosten van een begrafenis of crematie.
pi_219410229
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 19:34 schreef maily het volgende:

[..]
Niks mis mee; die mensen moeten ergens op kunnen oefenen he.
Ik vertrouw geen mannen met handen waaraan te zien is dat zij met snijwerktuigen geoefend hebben in het in stukken snijden van lijken. Hen wantrouwen en verraden zouden meer mensen moeten doen.
pi_219411643
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 19:47 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik vertrouw geen mannen met handen waaraan te zien is dat zij met snijwerktuigen geoefend hebben in het in stukken snijden van lijken. Hen wantrouwen en verraden zouden meer mensen moeten doen.
Je discrimineeerd, er zijn ook vrouwen die dat doen. Waarvan een hoop huisarts zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')