Aangezien het topic van je eerste baan best leuk loopt dacht ik, daar kan vast nog een 2e bij.
Dus de volgende vragen: Hoeveel banen heb jij gehad? en welke vond je het leukste en wat doe je nu?
Hoeveel banen heb je gehad?Nou om eerlijk te zijn best heel wat, als ik een korte opsomming moet maken (en dan vergeet ik er zeker en vast heel wat)..
Lijstje:
Folder/kranten bezorger.
Supermarkt medewerker.
Schoonmaker.
Afwasser.
Verhuizer (bij een groot verhuisbedrijf).
Magazijn medewerker bij een Glas Groothandel.
Call center medewerker.
Algemeen medewerker bij een fabriek die de stemcomputerkoffers maakte.
Colporteur voor Essent.
Directeur van m'n eigen bedrijf voor zo'n 8 jaar (er naast).
Begeleider in de thuiszorg bij mensen met (een of meerdere) hulpvragen.
Inkratter bij een ventilatoren fabriek.
Verkoper bij Paradigit.
Systeembeheer (migraties) bij KPN, Akzo Nobel en Accordis.
Administratief werk bij TPG KPN Pensioenen, Menzis en de voorloper daarvan.
Nachtwacht met Dak en thuislozen.
Slaapwacht bij probleem jongeren.
Allround medewerker kringloop.
Onderwijs assistent op het voortgezet onderwijs.
Minimaal wel 20 banen en dan vergeet ik er ook nog wel wat

ja, werk voor een ongeschoolde lag voor het oprapen maar veelal voor korte periodes..
En ook doe ik nog wel eens wat vrijwilligs...
Vrijwilliger bij Lenis, heb ik ruim 12 jaar gedaan (om de week zaterdag avond, en her en der een overdag/avond dienst)
Vrijwilliger bij onze tuinverenging (nu ruim 12 jaar, 7 jaar als onderdeel van een activiteitencommissie, nu 5 als onderdeel van het bestuur)
Vrijwilliger bij een lokale kringloop (doe van alles daar, maar voornamelijk DTP werk) al ruim 6 jaar
Welke vond je het leuksteNou meerdere eigenlijk wel, vind heel veel leuk maar vond mijn tijd bij KPN super, ook het Call center was super chill (voor die tijd dan) maar moet zeggen dat ik mijn tijd in de zorg en nu op school echt super vet vind! Maar moeilijk kiezen... dus als ik echt moet kiezen ga ik voor mijn rol nu. Die is mij op het leven geschreven. Heeft even gekost maar kan uiteindelijk doen waar ik goed in ben. (denk ik)
Wat doe je nu?Ik werk nu al ruim 4 jaar in het onderwijs, eerst als Conciërge en na even een stap weg van m'n huidige school om vervolgens een half jaar later weer terug te keren werk ik nu als Onderwijs assistent bij Praktijk Onderwijs en VMBO BB/KB. Super leuk en zeer leerzaam.
Ben wel benieuwd of hier meer mensen zitten met zo'n lange history aan banen?! maar ongetwijfeld ook een aantal die gewoon binnen een paar pogingen hun droombaan hebben gevonden. Ik lees graag jullie ervaringen!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...