quote:Bij wat lijkt op een mislukte stunt in Blerick is dinsdag aan het eind van de ochtend iemand gewond geraakt. Op een filmpje is te zien hoe iemand over een rijdende auto probeert te springen, maar het niet haalt.
Het ongeluk gebeurde rond 11:45 uur op de Drie Decembersingel, tegenover het Blariacumcollege.
Sprong
Het filmpje laat een groep mensen op straat zien, die uit elkaar stuift als er een auto aan komt rijden. Iedereen gaat aan de kant, behalve één jongeman met een grijze trainingsbroek aan. Vlak voor de auto springt hij omhoog, maar bij lange na niet hoog genoeg. Met zijn knieën belandt de waaghals tegen de voorruit van een oud model Ford Ka, vervolgens vliegt hij over het dak. Dan houdt het fragment abrupt op. 'Wtf gebeurd Blari pauze', staat op een balk over het filmpje.
Politie
Een woordvoerster van de school bevestigt het incident, maar kan niet zeggen of het om leerlingen van de school gaat. "Het is op de openbare weg tegenover de school gebeurd, dus het valt onder de verantwoordelijkheid van de politie. Die doet ook onderzoek en zo lang dat loopt, kunnen wij geen mededelingen doen", laat ze weten. De politie bevestigt dit: "Wij hebben het filmpje ook gezien en zijn ermee bezig. Het is voor ons nu de vraag of hier opzet in het spel is, of dat het een soort uit de hand gelopen stunt is." Hoe ernstig de waaghals er aan toe is, kan de politie niet zeggen.
Verklaring school
Het filmpje wordt inmiddels uitgebreid verspreid, al waarschuwt de school dit niet te doen: "Het delen van dergelijke beelden is niet alleen strafbaar, maar kan ook belastend zijn voor de betrokkenen", staat in een verklaring van Blariacumdirecteur Tim Strik, voor leerlingen en ouders van de school voor vmbo, havo en vwo. "De veiligheid en het welzijn van onze leerlingen staat altijd voorop. We nemen deze situatie zeer serieus en doen er alles aan om een veilige schoolomgeving te bieden’
quote:Het filmpje wordt inmiddels uitgebreid verspreid, al waarschuwt de school dit niet te doen: "Het delen van dergelijke beelden is niet alleen strafbaar, maar kan ook belastend zijn voor de betrokkenen", staat in een verklaring van Blariacumdirecteur Tim Strik
Lekker bezig l1 nieuwsquote:Filmpje in de link.
Is het niet zo dat gedurende schooltijden leerlingen de verantwoordelijkheid van de school zijn ook al begeven ze zich buiten het schoolplein?quote:Op dinsdag 2 december 2025 16:21 schreef de_boswachter het volgende:
"Het is op de openbare weg tegenover de school gebeurd, dus het valt onder de verantwoordelijkheid van de politie. Die doet ook onderzoek en zo lang dat loopt, kunnen wij geen mededelingen doen", laat ze weten.
Natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 2 december 2025 16:53 schreef the-eye het volgende:
[..]
Is het niet zo dat gedurende schooltijden leerlingen de verantwoordelijkheid van de school zijn ook al begeven ze zich buiten het schoolplein?
Dit stelt geen drol voor. Gewoon jongeren die aan het ouwehoeren zijn. Paar dagen wat gekneusd, that's it.quote:Op dinsdag 2 december 2025 16:54 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
SukkelGegarandeerd de rest van zijn leven rug en knieproblemen
Nou....quote:
Nou nee dat was een flinke impact en onnatuurlijke beweging bovendien.quote:Op dinsdag 2 december 2025 16:58 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dit stelt geen drol voor. Gewoon jongeren die aan het ouwehoeren zijn. Paar dagen wat gekneusd, that's it.
Alleen binnen de school en het schoolplein is de school verantwoordelijk. Zou lekker zijn als er leerkrachten mee moeten om toezicht moeten gaan houden als leerlingen bij de lokale super frikandelbroodjes en energy gaan halen.quote:Op dinsdag 2 december 2025 17:00 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nou....
Als ouders geef je de verantwoordelijkheid over je kind over aan de school. Als daar ineens een tussenuur ontstaat is er ineens niemand meer verantwoordelijk voor de minderjarige. Als ouder denk je dat je kind in de klas zit maar hij blijkt net buiten het schoolplein over auto's aan het springen
(Mij werd vroeger door school verteld dat ze ook verantwoordelijk voor mij waren als ik mij buiten het schoolplein begaf Maarja.... ik geloof ook alles)
Op 2 dagen na 15 jaar geleden:quote:Op dinsdag 2 december 2025 16:58 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dit stelt geen drol voor. Gewoon jongeren die aan het ouwehoeren zijn. Paar dagen wat gekneusd, that's it.
https://www.hln.be/buiten(...)etten-dass~a59e2a75/quote:Het Duitse tv-programma 'Wetten, dass...?' is gisteravond abrupt afgebroken nadat een deelnemer tijdens de live-uitzending zwaargewond was geraakt. De 23-jarige kandidaat kwam hard ten val toen hij met springveren onder zijn schoenen met een salto over vijf rijdende auto's probeerde te springen. Eerst werd gedacht dat het nog meeviel met de verwondingen, maar ondertussen is gebleken dat zijn ruggengraat is aangetast en zijn nek gebroken is. Ook is er sprake van verlammingsverschijnselen.
Dus dan ben je als school ook verantwoordelijk voor ze wanneer ze de Jamin leeg aan het jatten zijn tijdens het tussenuur? Lijkt mij raar.quote:Op dinsdag 2 december 2025 16:53 schreef the-eye het volgende:
[..]
Is het niet zo dat gedurende schooltijden leerlingen de verantwoordelijkheid van de school zijn ook al begeven ze zich buiten het schoolplein?
Dat was wel de morres (quote:Op dinsdag 2 december 2025 17:54 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dus dan ben je als school ook verantwoordelijk voor ze wanneer ze de Jamin leeg aan het jatten zijn tijdens het tussenuur? Lijkt mij raar.
Wacht even, wtf is dit? Was die bewust betrokken bij die stuntpoging dan? Want het lijkt in het eerste bericht gewoon op een passant.quote:Op dinsdag 2 december 2025 17:01 schreef Kim-Holland het volgende:
Bestuurder mislukte stunt in Blerick aangehouden
De bestuurder van de auto die dinsdagochtend een jongeman omver reed bij een mislukte stunt in Blerick, is aangehouden. Het gaat om een 18-jarige man uit Venlo.
Rijdende auto
Een jongen probeerde over een rijdende auto te springen. Dat mislukte en de jongen raakte gewond. De voorruit van de auto raakte zwaar beschadigd. Er waren veel scholieren aanwezig op straat die de aanrijding filmden. Die video ging viraal.
Daar lijkt het idd op.quote:Op dinsdag 2 december 2025 20:55 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Wacht even, wtf is dit? Was die bewust betrokken bij die stuntpoging dan? Want het lijkt in het eerste bericht gewoon op een passant.
Waaromquote:Op dinsdag 2 december 2025 16:21 schreef de_boswachter het volgende:
Op een filmpje is te zien hoe iemand over een rijdende auto probeert te springen
Goed verhaalquote:Op woensdag 3 december 2025 13:09 schreef Kim-Holland het volgende:
Het Blariacumcollege riep zijn leerlingen dinsdag op het filmpje niet te verspreiden want: "Het delen van dergelijke beelden is niet alleen strafbaar, maar kan ook belastend zijn voor de betrokkenen." Maar de politie legt uit dat de maker van de video geen vervolging riskeert, aangezien het filmen op de openbare weg geen strafbaar feit is, het verspreiden van dat beeldmateriaal is dat ook niet.
Dat is simpelweg waar ze 'm voor moeten aanhouden. Hij rijdt bewust door terwijl er iemand op de weg staat. Kerel had ook dood kunnen zijn, ergo: poging doodslag. Moord zou overdreven zijn.quote:
Medelijden heb ik niet. Hopelijk leert hij ervan zoals iedereen zijn en haar lesjes leert in het leven op een harde manier. En hij is niet zwaargewond, dus hij heeft nog geluk gehad.quote:Op woensdag 3 december 2025 14:24 schreef Qarrad het volgende:
Ben ik dan de enige die medelijden heeft met dat joch? Ik weet niet hoor, volgens mij is het een stomme streek maar ze hebben alleen zichzelf ermee. Straks zit ie de rest van zijn leven met rugklachten en kapotte knieën omdat ie zo'n typische jongenspuberhersenscheet had.
Wat begrijp je er niet aan?quote:
dit vind ik ook.quote:Op woensdag 3 december 2025 14:24 schreef Qarrad het volgende:
Ben ik dan de enige die medelijden heeft met dat joch? Ik weet niet hoor, volgens mij is het een stomme streek maar ze hebben alleen zichzelf ermee. Straks zit ie de rest van zijn leven met rugklachten en kapotte knieën omdat ie zo'n typische jongenspuberhersenscheet had.
Leert ie toch van? Ik heb ook ontzettend domme dingen gedaan toen ik jong was, wat heel erg fout had kunnen gaan. Jongeren zijn nou eenmaal jongeren. Hij is jong, die komt er echt wel boven op. Dit stelt toch niks voor joh.quote:Op woensdag 3 december 2025 14:24 schreef Qarrad het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |