abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 7 december 2025 @ 09:57:36 #176
236264 crew  capricia
pi_219430949
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 09:53 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Geregistreerde verdachten van misdrijven per 10.000 inwoners:
Nederlandse achtergrond 83 61
Somalische achtergrond 344

FTFY

Aangepast. ^O^
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Miss 200.000.000! zondag 7 december 2025 @ 09:57:44 #177
367000 roos94
pi_219430950
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 09:53 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Geregistreerde verdachten van misdrijven per 10.000 inwoners:
Nederlandse achtergrond 83 61
Somalische achtergrond 344

FTFY

Komt door al die gigantische voorhoofden van Soma's, dat veroorzaakt een diep minderwaardigheidscomplex
  zondag 7 december 2025 @ 10:37:15 #178
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219431321
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 09:06 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
lol, ja, de aanwezigheid van moslims in Nederland is natuurlijk vooral terug te voeren op een soort misplaatste post-koloniale paternalistische verantwoordelijkheid die 'sommigen' nog voelen. Dat heeft verder niets te maken met goedkope arbeid voor de grootindustrie in de jaren 60/70, noch met talloze geruïneerde Midden-Oosterse landen waar NAVO-landen o.l.v. de VS een doos van Pandora hebben opengetrokken na 2000.

Fraai kersje geplukt weer, Howard..
Inderdaad, het schuldgevoel dat in bepaalde contreien over de historie van het Westen wakkert het sentiment aan dat wij de morele verplichting zouden hebben om mensen uit andere delen van de wereld op te vangen.

Daarnaast zijn er hier natuurlijk ook nooit arbeiders uit Syrië, Afghanistan of Somalië naartoe gehaald. Dat is enkel gebeurd met mannen uit Turkije en Marokko, waarbij het idee was dat zij weer terug zouden keren. De bedoeling was namelijk dat dit tijdelijk arbeidskrachten zouden zijn.

Helaas kwam er een links kabinet aan het roer in de jaren 1970, die de samenwerkingsverdragen mbt zulke arbeidskrachten besloot op te zeggen waardoor deze mensen niet meer terug wilden naar het land van herkomst.

Vervolgens besloot dat linkse kabinet ook nog even in lijn met beslissingen in Brussel, gezinshereniging toe te staan waardoor elk van zulke arbeiders even doodleuk de zes, acht of tien-koppige familie kon laten overvliegen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 7 december 2025 @ 10:55:07 #179
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_219431517
quote:
14s.gif Op zondag 7 december 2025 10:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Inderdaad, het schuldgevoel dat in bepaalde contreien over de historie van het Westen wakkert het sentiment aan dat wij de morele verplichting zouden hebben om mensen uit andere delen van de wereld op te vangen.

Daarnaast zijn er hier natuurlijk ook nooit arbeiders uit Syrië, Afghanistan of Somalië naartoe gehaald. Dat is enkel gebeurd met mannen uit Turkije en Marokko, waarbij het idee was dat zij weer terug zouden keren. De bedoeling was namelijk dat dit tijdelijk arbeidskrachten zouden zijn.

Helaas kwam er een links kabinet aan het roer in de jaren 1970, die de samenwerkingsverdragen mbt zulke arbeidskrachten besloot op te zeggen waardoor deze mensen niet meer terug wilden naar het land van herkomst.

Vervolgens besloot dat linkse kabinet ook nog even in lijn met beslissingen in Brussel, gezinshereniging toe te staan waardoor elk van zulke arbeiders even doodleuk de zes, acht of tien-koppige familie kon laten overvliegen.
En vervolgens waren er 25 jaar lang overwegend (centrum)rechtse coalities verantwoordelijk voor het landsbestuur, die daar al die tijd weinig aan hebben veranderd, anders dan opvangcondities dusdanig uitkleden dat het hele stelsel niet anders kon doen dan ontsporen. Dat alles nu nog afschuiven op een postkoloniale schuldopvatting is ronduit absurd. Het zijn al die tijd economische motieven en politiek opportunisme (o.a. de VVD-PVV tandem) geweest die constructieve, of iig reëele, oplossingen in de weg stonden.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  zondag 7 december 2025 @ 11:07:35 #180
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219431589
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 10:55 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
En vervolgens waren er 25 jaar lang overwegend (centrum)rechtse coalities verantwoordelijk voor het landsbestuur, die daar al die tijd weinig aan hebben veranderd, anders dan opvangcondities dusdanig uitkleden dat het hele stelsel niet anders kon doen dan ontsporen. Dat alles nu nog afschuiven op een postkoloniale schuldopvatting is ronduit absurd. Het zijn al die tijd economische motieven en politiek opportunisme (o.a. de VVD-PVV tandem) geweest die constructieve, of iig reëele, oplossingen in de weg stonden.
Helemaal niemand zegt dan ook dat deze centrum tot centrumrechtse regeringen niets te verwijten valt. Maar het fundament was natuurlijk gelegd door een linkse regering. De gastarbeiders uit Turkije en Marokko hadden desnoods met dwang terug moeten worden gestuurd. Zij zijn gebleven, waarna ook nog een keer half de Antillen en Suriname hierheen kwam en vanaf begin jaren 1990 de enorme influx van migranten uit andere niet-Westerse landen.

We hebben afgelopen 1,5 jaar helaas gezien dat ook met een incapabel rechts kabinet, linkse partijen en actiegroepen meteen gaan dwarsliggen zodra er wordt geprobeerd te migratie te beperken. Dan stapt men naar de rechter en schreeuwt moord en brand dat 'de democratie in gevaar' is.

Helaas zijn er veel mensen in die kringen die inmiddels fungeren als een soort vijfde colonne. Zij willen helaas dat Nederland migranten blijft opvangen en het liefst bouwt men daar nog honderden nieuws AZCs voor ook. Het zijn bizarre beleidsplannen die vanuit nationaal en cultuur opzicht als 'suïcidaal' zijn te omschrijven. Menig grote stad in Nederland is op sommige plekken al onherkenbaar. Dat moet juist worden afgeremd en waar mogelijk worden teruggedraaid.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219431709
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2025 16:21 schreef capricia het volgende:
Kunnen we dit soort mensen niet uitzetten? Waanzin dit.
De man komt uit Somalië, die kan gewoon terug wmb.
Het enige nadeel daarvan is dat we die Somalische vrouwen er denk ik geen plezier mee doen.
pi_219431740
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 22:10 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik ben niet zo van dat soort groepsdiscriminatie. Ook niet mbt 'het mannenprobleem'. Ik geloof in eigen verantwoordelijkheid, en gebruik dat ook als maatstaf voor anderen.

Dat Eritrese Yonas een crimineel is, is voor mij geen reden om Eritrese Amna te weren. En wanneer Achmed of Klaas zijn handen niet thuis kan houden in de kroeg, spreek ik daar Wouter ook niet op aan.
War is voor jou dan een reden om Amna wel toe te laten?
  zondag 7 december 2025 @ 11:45:07 #183
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_219431872
quote:
14s.gif Op zondag 7 december 2025 11:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Helemaal niemand zegt dan ook dat deze centrum tot centrumrechtse regeringen niets te verwijten valt. Maar het fundament was natuurlijk gelegd door een linkse regering. De gastarbeiders uit Turkije en Marokko hadden desnoods met dwang terug moeten worden gestuurd. Zij zijn gebleven, waarna ook nog een keer half de Antillen en Suriname hierheen kwam en vanaf begin jaren 1990 de enorme influx van migranten uit andere niet-Westerse landen.
Nee hoor, arbeidsimmigratie tussen '60 en '75 kwam grootschalig tot stand onder kabinetten bestaande uit VVD en voorlopers van het CDA. Niet zo vreemd ook, de zware industrie moest ermee gestut worden. De eerste serieuze initiatieven om gastarbeiders terug te sturen waren juist onder Den Uyl.
pi_219431890
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 10:55 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
We hebben nauwelijks rechtse coalities gehad. Een kabinet met VVD er in maakt het kabinet niet meteen rechts hè.
  zondag 7 december 2025 @ 11:54:49 #185
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_219431970
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 11:47 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
We hebben nauwelijks rechtse coalities gehad. Een kabinet met VVD er in maakt het kabinet niet meteen rechts hè.
Kijk anders even naar de overwegende kabinetssamenstelling in die periode:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Nederlandse_kabinetten

Je wil beweren dat de VVD, de Katholieke Volkspartij, de Anti-Revolutionaire Partij, en de Christelijk-Historische unie destijds bolwerken van progressivisme waren?
pi_219432130
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 11:54 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Kijk anders even naar de overwegende kabinetssamenstelling in die periode:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Nederlandse_kabinetten

Je wil beweren dat de VVD, de Katholieke Volkspartij, de Anti-Revolutionaire Partij, en de Christelijk-Historische unie destijds bolwerken van progressivisme waren?
En hoe lang geleden was dit? :')
pi_219432434
xhamza.com
pi_219432880
quote:
7s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat wordt je meteen verweten als je een wat meer genuanceerde mening post. Ook ben je dan medeverantwoordelijk voor zaken als verkrachting en in een enkel geval zou je dat zelf maar eens moeten ondergaan.

Het maakt discussieren of een gesprek hebben echt heel onaangenaam.
Alle mannen generaliseren is dan ook niet echt genuanceerd, of misschien heb ik een ander genuanceerd punt gemist?
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  Moderator zondag 7 december 2025 @ 13:52:50 #189
5428 crew  miss_sly
pi_219433025
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 13:40 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Alle mannen generaliseren is dan ook niet echt genuanceerd, of misschien heb ik een ander genuanceerd punt gemist?
Misschien moet je even alles goed teruglezen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 7 december 2025 @ 14:03:24 #190
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_219433260
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 12:17 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
En hoe lang geleden was dit? :')
Zie boven, ik dacht op Howard te reageren.

Maar goed, ook voor regeringen na 2000 geldt; ongeacht programmatisch accent op links, midden of rechts, de deelnemende partijen waren (ruim overwegend) niet links, dus het is voor de oordeelsvorming nogal zinloos om problemen rondom migratie maar steeds hardnekkig toe te blijven schrijven aan linkse partijen. Die 'gevoelsbenadering' wordt namelijk maximaal electoraal geëxploiteerd door sommige rechtse partijen, met het wanbestuur (of minstens stagnatie) van de afgelopen 10 jaar tot gevolg.
pi_219434533
quote:
7s.gif Op zondag 7 december 2025 13:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Misschien moet je even alles goed teruglezen.
Heb ik gedaan, vandaar mijn vraag.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  Moderator zondag 7 december 2025 @ 15:42:58 #192
5428 crew  miss_sly
pi_219435306
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 15:06 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Heb ik gedaan, vandaar mijn vraag.
OK.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 8 december 2025 @ 09:51:05 #193
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219440284
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 11:45 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Nee hoor, arbeidsimmigratie tussen '60 en '75 kwam grootschalig tot stand onder kabinetten bestaande uit VVD en voorlopers van het CDA. Niet zo vreemd ook, de zware industrie moest ermee gestut worden. De eerste serieuze initiatieven om gastarbeiders terug te sturen waren juist onder Den Uyl.
Het beleid van kabinet Den Uyl heeft er toch voor gezorgd dat deze mensen niet meer terug naar hun eigen land wilde. Vervolgens faciliteerde hetzelfde kabinet ook gezinsherenigingen. Dát heeft gezorgd voor de eerste influx van blijvende migranten uit zulke landen. Zie ook:
quote:
De toename van het aantal vreemdelingen in Nederland was het gevolg van twee maatregelen van het kabinet-Den Uyl: in 1973 werden de zogenaamde ‘wervings-akkoorden’ met Marokko en Turkije opgezegd, wat betekende dat het voor werk-gevers niet meer was toegestaan om laaggeschoolde mannen uit die landen te halen.

Maar juist dit verbod op arbeidsmigratie leidde ertoe dat de gastarbeiders die er al waren besloten om niet meer terug te keren en gebruik te maken van het Europese recht op gezinshereniging: tijdelijke migratie werd permanente vestiging, met vrouw en kinderen.

Bron
En dan laat ik hier nog even buiten beschouwen dat dit kabinet ook doodleuk even 200k Surinamers accepteerden die na de onafhankelijkheid hier hun onderdak zochten.
pi_219510413
Poging tot verkrachting bij station Oostrum: 22 maanden cel en tbs voor Hamza M.
https://www.limburger.nl/(...)za-m./114117892.html

https://uitspraken.rechts(...)owbutton=true&idx=32
You wanna be this Queen B, but you can't be
That's why you're mad at me
pi_219510493
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2025 16:21 schreef capricia het volgende:
Kunnen we dit soort mensen niet uitzetten? Waanzin dit.
De man komt uit Somalië, die kan gewoon terug wmb.
Ergste vind ik nog dat een hele dure en schaarse plek bezet houdt in een GGZ kliniek terwijl echte Nederlanders jaren wachten op hulp. En dat geldt voor tal van instanties, de politie, artsen en ziekenhuizen zijn overbelast of gewoon geïrriteerd waardoor steeds meer mensen daar niet meer willen of kunnen werken.
Vakman pur sang
pi_219510512
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2025 15:53 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ergste vind ik nog dat een hele dure en schaarse plek bezet houdt in een GGZ kliniek terwijl echte Nederlanders jaren wachten op hulp. En dat geldt voor tal van instanties, de politie, artsen en ziekenhuizen zijn overbelast of gewoon geïrriteerd waardoor steeds meer mensen daar niet meer willen of kunnen werken.
Kan me ook voorstellen dat het heel lastig werken is met mensen uit totaal andere culturen die geen greintje zelfreflectie toepassen. Zelfreflectie bestaat namelijk niet in Afrikaanse en Arabische islamitische culturen. Hulpverlening kan pas op gang komen als de patiënt iets van meewerkt. En je hebt ook nog vaak een taalbarrière.

Ik heb wel respect voor die hulpverleners, ik sluit ook niet dat ik dergelijk werk later ga doen. Ergens een grote uitdaging en gaaf als je toch iets kan bewerkstelligen.
pi_219510551
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 15:58 schreef Homey het volgende:

[..]
Kan me ook voorstellen dat het heel lastig werken is met mensen uit totaal andere culturen die geen greintje zelfreflectie toepassen. Zelfreflectie bestaat namelijk niet in Afrikaanse en Arabische islamitische culturen. Hulpverlening kan pas op gang komen als de patiënt iets van meewerkt. En je hebt ook nog vaak een taalbarrière.

Ik heb wel respect voor die hulpverleners, ik sluit ook niet dat ik dergelijk werk later ga doen. Ergens een grote uitdaging en gaaf als je toch iets kan bewerkstelligen.
Als je dat wil doen kan ik je aanraden om in deeltijd al je certificaten te halen zodat je enorm gekwalificeerd bent, dan wat praktijk ervaring op te doen op een makkelijke plek en vervolgens ZZP'er te worden en op probleem groepen te solliciteren. Hier kan je met nachtdiensten echt veel geld binnenharken zonder daadwerkelijk iets te doen in 9 van de 10 keer. Die 10e keer moet je wel weten wat je doet natuurlijk.
  dinsdag 16 december 2025 @ 16:20:12 #198
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219510619
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 09:09 schreef matthijst het volgende:
Waarom hebben die 2 mannen Hamza niet gehandicapt geschopt :r
Omdat ze dan een zwaardere straf dan Hamza krijgen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')