Dat liedje ken ik nietquote:Op woensdag 3 december 2025 09:59 schreef Cassa95 het volgende:
Ik heb er sowieso al eentje gevonden, die ook zeker gaat binnenkomen. Stay tuned!
Fuzzyquote:Op woensdag 3 december 2025 08:12 schreef PippenScottie het volgende:
Meer dan een vleugje DAB dit jaar, meer dan een vleugje melancholie dit jaar, maar vooral 35 heerlijke nummers
Child In Time (Albumversie) - Deep Purple
Catch The Rainbow - Rainbow
You Do Something To Me - Paul Weller
Dakota - Stereophonics
Plug In Baby - Muse
Fear Of The Dark (Live) - Iron Maiden
Try A Little Tenderness - Otis Redding
Cold Little Heart (Albumversie) - Michael Kiwanuka
Winning - The Sound
Heaven Knows I'm Miserable Now - The Smiths
I Predict A Riot - Kaiser Chiefs
The First Time Ever I Your Face - Roberta Flack
Red Right Hand - Nick Cave & The Bad Seeds
Dance Me To The End Of Love - Leonard Cohen
Untitled (How Does It Feel) - D'Angelo
Fight The Power - Public Enemy
Like A Hurricane (Albumversie) - Neil Young
Under The Milky Way - The Church
Give Me The Night - George Benson
While My Guitar Gently Weeps - The Beatles
Family Affair - Sly & The Family Stone
Good Vibrations - The Beach Boys
When The Sun Goes Down - Arctic Monkeys
Superstition - Stevie Wonder
Fuzzy - Grant Lee Buffalo
Iron Man (Albumversie) - Black Sabbath
Your Ghost - Kristin Hersh & Michael Stipe
No More Tears - Ozzy Osbourne
Killing In The Name - Rage Against The Machine
You Know I'm No Good - Amy Winehouse
Another Love - Tom Odell
Glory Box - Portishead
Teardrop - Massive Attack
Last Train To Trancentral - The KLF
I Ran - A Flock Of Seagulls
https://epicaindetop2000.nl/quote:Op woensdag 3 december 2025 10:00 schreef Evenstar het volgende:
@:Momo weet jij welke versie van Ghost in Me? Live of de normale? Niet dat ik op de verkeerde stem
Die live versie is zo belachelijk goed trouwensbooooh
Als ze dan toch meelezen ...quote:Op woensdag 3 december 2025 10:15 schreef Cassa95 het volgende:
En er wordt hier meegelezen, want tussen alle honderden spelfouten zijn er drie gewijzigd die ik hier genoemd had. Alicia Myers, Ben E. King en Anderson .Paak staan nu ineens goed
Misschien een paar shirtjes laten drukken?quote:Op woensdag 3 december 2025 10:19 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Als ze dan toch meelezen ...
WAR PIGS
WAR PIGS
WAR PIGS
quote:Op woensdag 3 december 2025 10:19 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Misschien een paar shirtjes laten drukken?
Ik vul Oya Lélé en Satifyer met potlood inquote:Op woensdag 3 december 2025 10:11 schreef Cassa95 het volgende:
Extra toevoegingen op de Keuzelijst:
K3 - Oya Lélé (2003)
Donnie & Marco Schuitmaker - Hier Mag Alles (2023)
Frenna - Pretty Girls (2024)
Roxy Dekker - Satisfyer (2023)
Hij stond afgelopen weekend in de Ziggo Dome. Misschien heeft dit concert er voor gezorgd dat mensen hem op de lijst erbij hebben gezet?quote:Op woensdag 3 december 2025 10:22 schreef Cassa95 het volgende:
Frenna, Nederlandse internationale hitmachine met twee zomers op rij dé zomerhit van het jaar, maar nog nooit op Radio 2 gedraaid. Welke lobby zou gezorgd hebben dat afrobeat ineens de Top 2000 in kan komen?
Wel maf inderdaad. Als ik zie hoe vaak Straat, Limp en Hole als vrije keuzes worden ingevuld. Volgens mij is mailbomben gewoon de weg naar het doel.quote:Op woensdag 3 december 2025 10:22 schreef Cassa95 het volgende:
Frenna, Nederlandse internationale hitmachine met twee zomers op rij dé zomerhit van het jaar, maar nog nooit op Radio 2 gedraaid. Welke lobby zou gezorgd hebben dat afrobeat ineens de Top 2000 in kan komen?
Als de Top 2000 die kant op gaat ga ik afhaken..quote:Op woensdag 3 december 2025 10:11 schreef Cassa95 het volgende:
K3 - Oya Lélé (2003)
Om te janken. Nog een Marco Schuitemaker, K3 en Roxy Dekkerquote:Op woensdag 3 december 2025 10:11 schreef Cassa95 het volgende:
K3 - Oya Lélé (2003)
Gaan we toch lekker ook week 2 van de Snob luisterenquote:Op woensdag 3 december 2025 10:27 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Als de Top 2000 die kant op gaat ga ik afhaken..
Waarom doetie t niet?quote:Op woensdag 3 december 2025 10:28 schreef Tussle266 het volgende:
Het had wel beter geweest als ze voor Energie hadden gekozen, die is trouwens ook gewoon gedraaid dit jaar, dus indirect is Frenna 1x op de radio geweest bij 2 @:Cassa95.
Strak plan. De laatsten der Mohikanen styloquote:Op woensdag 3 december 2025 10:29 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Gaan we toch lekker ook week 2 van de Snob luisteren
Inderdaad, dit is wel het afvoerputje van de muziek.quote:Op woensdag 3 december 2025 10:27 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Als de Top 2000 die kant op gaat ga ik afhaken..
Boiling frog Fred. Je beweegt erin mee, tot je ineens gekookt bent.quote:Op woensdag 3 december 2025 10:33 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Inderdaad, dit is wel het afvoerputje van de muziek.
Maar goed, het zal niet van de ene op de andere dag overheersend zijn.
Ik kan niet zoveel.quote:Op woensdag 3 december 2025 10:33 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Die punt aan het einde @:Tussle266.
Ja dat had ik ook gespot, maar voelt niet als Frenna. Is gewoon Ronnie Flex op zijn hoogtepunt. En een gigantische hit met 100mln+ streams.quote:Op woensdag 3 december 2025 10:28 schreef Tussle266 het volgende:
Het had wel beter geweest als ze voor Energie hadden gekozen, die is trouwens ook gewoon gedraaid dit jaar, dus indirect is Frenna 1x op de radio geweest bij 2 @:Cassa95.
Er zijn zoveel genres die in de lijst niet of nauwelijks voorkomen toch?quote:Op woensdag 3 december 2025 10:35 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik kan niet zoveel.
Even inhakend op hierboven: wat natuurlijk wel lastig is, is dat het stuk voor stuk liedjes zijn met een streamtotaal dat 5x de populatie van Nederland beslaat. Nu zegt dat niet alles, alleen is de kans dat dit Chinezen, Ghanezen of Brazilianen zijn in dit geval niet zo groot. Dus het is wel ellendig, maar of je het moet doodzwijgen is ook weer zoiets.
Dat is zo, maar je kan wel stellen dat er een groep (een jonge en mogelijk ook diverse groep) is die dit heel veel opzet. En als je een toekomst wilt hebben met die lijst (en ik denk dat 2 niet van plan is om binnen nu en 5 jaar te stoppen), moet je ze toch een beetje aan je binden. En trouwens, Cor in tranen deed het de eerste tien jaar toch ook heel goed?quote:Op woensdag 3 december 2025 10:40 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Er zijn zoveel genres die in de lijst niet of nauwelijks voorkomen toch?
En op basis van grootste hits gaat het (gelukkig) sowieso niet, want dan zouden dingen als Zorba’s Dance, Huilen Is Voor Jou Te Laat en de Macarena enorm moeten scoren.
De lijst heeft zich toch nooit specifiek op jongeren gericht? In de eerste jaren was het wel veel te veel ouwelullenmuziek, maar sindsdien is het wel een representatie van wat Nederland de beste nummers allertijden vindt (ondanks de nodige tekortkomingen).quote:Op woensdag 3 december 2025 10:44 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dat is zo, maar je kan wel stellen dat er een groep (een jonge en mogelijk ook diverse groep) is die dit heel veel opzet. En als je een toekomst wilt hebben met die lijst (en ik denk dat 2 niet van plan is om binnen nu en 5 jaar te stoppen), moet je ze toch een beetje aan je binden. En trouwens, Cor in tranen deed het de eerste tien jaar toch ook heel goed?
Grap toch?quote:Op woensdag 3 december 2025 10:55 schreef Cassa95 het volgende:
Iets van K3, en dan zeker Oya Lele, hoort al veel langer in de lijst. Heeft wel een plek verdiend in de muziekgeschiedenis intussen, voor complete generaties herkenbaar en belangrijk geweest.
3 toevoegingen is toch ook niet perse 'op jongeren gericht'. Dat probeerde ik ook niet te zeggen, ik zeg alleen dat ik het niet gek vind als ze op die manier een beetje tegemoet zouden komen aan die groep, met het oog op de toekomst. Ik probeer ook maar een verklaring te vinden, wie weet zit het wel heel anders. Het blijft giswerk omdat ze zo lekker transparant zijn.quote:Op woensdag 3 december 2025 10:49 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De lijst heeft zich toch nooit specifiek op jongeren gericht? In de eerste jaren was het wel veel te veel ouwelullenmuziek, maar sindsdien is het wel een representatie van wat Nederland de beste nummers allertijden vindt (ondanks de nodige tekortkomingen).
Ik denk niet dat de lijst zo groot was geworden als we in het verleden toekomstgericht muziek van K3, Djumbo, Toy-Box enzo erin hadden gehad.
Sef - De Leven stond dan al wel vanaf maandag op de keuzelijst, maar vermoed dat zijn moderne klassieker er na het heuglijke nieuws van vanochtend (Suzan En Freek) ook nog wat extra stemmen bij gaat krijgenquote:Op woensdag 3 december 2025 10:11 schreef Cassa95 het volgende:
K3 - Oya Lélé (2003)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |