Nee.quote:Op zondag 30 november 2025 17:16 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Zou het voor jou, in relationele context, een dealbreaker zijn als jouw partner een compleet andere politieke overtuiging heeft? Dus bijvoorbeeld voor een D66-stemmer dat zijn/haar partner FvD stemt of voor een PVV-stemmer dat zijn/haar partner DENK stemt.
Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat iemand die D66 of GL/PvdA stemt een relatie zou willen met iemand die FvD stemt.quote:Op zondag 30 november 2025 17:28 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Een significante discrepantie voor mij zou ik als enigszins problematisch ervaren. Ik zou als FvD-stemmer wel moeite hebben als ik een partner zou hebben die D66, GL-PvdA, of iets dergelijks zou stemmen. Het zijn gewoon simpelweg te grote verschillen, die in sommige gevallen (zoals bij de implementatie van vrijheidsbeperkende maatregelen of de klimaatsituatie) onvermijdelijk tot een verschil van aanpak leiden. Als ik een partner zou hebben die de snelweg staat te blokkeren terwijl ik lekker fossiele brandstoffen aan het uitstoten ben, dan zal dat vanzelfsprekend tot discussies leiden.
Ik meen dat je elders schreef dat je geen FvD -er bent dus wat is het nu?quote:Op zondag 30 november 2025 17:28 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Een significante discrepantie voor mij zou ik als enigszins problematisch ervaren. Ik zou als FvD-stemmer wel moeite hebben als ik een partner zou hebben die D66, GL-PvdA, of iets dergelijks zou stemmen. Het zijn gewoon simpelweg te grote verschillen, die in sommige gevallen (zoals bij de implementatie van vrijheidsbeperkende maatregelen of de klimaatsituatie) onvermijdelijk tot een verschil van aanpak leiden. Als ik een partner zou hebben die de snelweg staat te blokkeren terwijl ik lekker fossiele brandstoffen aan het uitstoten ben, dan zal dat vanzelfsprekend tot discussies leiden.
Ik stem al jaren op de FvD dus waarschijnlijk verwar je mij met iemand anders.quote:Op zondag 30 november 2025 18:06 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik meen dat je elders schreef dat je geen FvD -er bent dus wat is het nu?
Op zich is een politieke voorkeur geen issue maar wat @:lenny77 zegt het gaat vaak verder dan een politieke overtuiging.
Je hebt gelijk, ik had een opmerking verkeerd begrepen, mijn excuusquote:Op zondag 30 november 2025 18:25 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Ik stem al jaren op de FvD dus waarschijnlijk verwar je mij met iemand anders.
quote:Op zondag 30 november 2025 19:21 schreef VEM2012 het volgende:
Als iemand op GL/PvdA stemt vanwege hun antisemitische standpunten
Wacht maar tot je mij ziet mangquote:Op zondag 30 november 2025 17:32 schreef Aberkullie het volgende:
Ja sowieso alles rechts van D66 niet mijn type
Ja, voor een one night stand maakt het mij geen moer uit, dan lieg ik gewoon dat ik barst. Als het een langdurige relatie betreft ben ik echter niet van plan om me te laten veranderen of constant ruzie te maken want dat krijg je dan überhaupt toch.quote:Op zondag 30 november 2025 17:16 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Zou het voor jou, in relationele context, een dealbreaker zijn als jouw partner een compleet andere politieke overtuiging heeft? Dus bijvoorbeeld voor een D66-stemmer dat zijn/haar partner FvD stemt of voor een PVV-stemmer dat zijn/haar partner DENK stemt.
Als jij GL/PvdA antisemitisch noemt , ben jij gewoon extreem rechts?quote:Op zondag 30 november 2025 19:21 schreef VEM2012 het volgende:
Ik vind het kortzichtig, om niet te zeggen bekrompen, om puur op basis daarvan af te knappen op iemand.
De reden om op een bepaalde partij te stemmen kan dat natuurlijk wel zijn. Als iemand op GL/PvdA stemt vanwege hun antisemitische standpunten, dan is dat voor mij wel een reden om er geen heil in te zien. Ik trek antisemieten bijzonder slecht. Overigens, discriminatie in zijn algemeenheid trek ik heel slecht.
Rare vraag. Extreem rechts is van oudsher antisemitisch, dus die zouden daar geen probleem mee hebben.quote:Op zondag 30 november 2025 20:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als jij GL/PvdA antisemitisch noemt , ben jij gewoon extreem rechts?
Eerlijk gezegd verbaast het me dat je FvD stemt. FvD is behoorlijk kritisch over Israel en staat niet echt afwijzend tegenover de islam, politici van FvD praten eigenlijk nooit over de islam. Wat dat betreft past de PVV veel beter bij jou.quote:Op zondag 30 november 2025 18:25 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Ik stem al jaren op de FvD dus waarschijnlijk verwar je mij met iemand anders.
Niet dit weerquote:Op maandag 1 december 2025 11:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Praat je zo ook over je zus en/of moeder?
Als jij stopt met dat gewijf, dan hoor je het ook niet meerquote:Op maandag 1 december 2025 13:12 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Niet dit weermijn punt is toch duidelijk
Nee. Alleen je punt dat je denigrerend over vrouwen en meisjes post. Maar dat punt heb je al zo vaak gemaakt, dat hoeft echt niet meer.quote:Op maandag 1 december 2025 13:12 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Niet dit weermijn punt is toch duidelijk
Nee, in principe niet, maar iemand die zijn (transgender-)haat overal dient te verkondigen zou wél een dealbreaker zijn.quote:Op zondag 30 november 2025 17:16 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Dan heb je wel veel dreadlocks nodig lijkt mequote:Op maandag 1 december 2025 17:14 schreef ems. het volgende:
met je dreadlocks de snelweg te gaan blokkeren
Dit idd.quote:Op dinsdag 2 december 2025 11:27 schreef SEMTEX het volgende:
Meestal hangt dat ook samen met een bepaalde levensovertuiging, dus waarschijnlijk wel ja.
Maar zou je dan meer een probleem hebben met een vrouw die op Thierry stemt 'omdat hij altijd zo leuk overkomt' of iemand die dat doet omdat ze compleet ingelezen en overtuigd is van zijn ideologie?quote:Op woensdag 10 december 2025 22:34 schreef Hexagon het volgende:
Overigens zou ik zelfs met een SGP-stemmende vrouw geen echt probleem hebben met het stemgedrag. Ook al zou het in de praktijk moeilijk wat worden. Maar het is in ieder geval een consistent verhaal met een eerlijke afweging van zaken en met verantwoordelijkheidsgevoel.
Het probleem bij extreemrechts en extreemlinks is dat aanhangers zichzelf altijd zielig vinden en denken overal recht op te hebben. En die volstrekt geen rekening houden met iemand anders. Dat is niet puur een politieke mening maar ook een mentaliteit, die je dan dus in je relatie krijgt.
Dus D66 is al een twijfelgeval?quote:Op woensdag 10 december 2025 22:43 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou zeker geen relatie willen met iemand die rechts van het midden stemt.
D66 is tegenwoordig gewoon een midden partij. Met naar rechtsquote:Op woensdag 10 december 2025 22:47 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Dus D66 is al een twijfelgeval?
Middenrechts inderdaad. Volgens de klassieke vorm.quote:Op woensdag 10 december 2025 22:53 schreef dop het volgende:
[..]
D66 is tegenwoordig gewoon een midden partij. Met naar rechts
Sgp pvv vvd bbb ja21 en Fvd
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |